Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 63 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1255
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Varierer fra panel til panel, er litt som et lotteri egentlig. Ser ut som du har vunnet
    Du burde prøve å få levert tven til service.
    Du får jo ny/pengene tilbake uansett dersom de ikke klarer å fikse problemet etter 3 forsøk....

Samsung er ganske raske på service.
    Min gamle 46" (3år) gammel ble levert for panelbytte da veggfestet knakk og tven falt ned... tven ble levert til service en fredag ettermiddag og levet tilbake på døren igjen onsdagen uken etter...

Verdt et forsøk, for tvene er ganske så gode dersom du er "heldig"

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Du burde prøve å få levert tven til service.
    Du får jo ny/pengene tilbake uansett dersom de ikke klarer å fikse problemet etter 3 forsøk....

Samsung er ganske raske på service.
    Min gamle 46" (3år) gammel ble levert for panelbytte da veggfestet knakk og tven falt ned... tven ble levert til service en fredag ettermiddag og levet tilbake på døren igjen onsdagen uken etter...

Verdt et forsøk, for tvene er ganske så gode dersom du er "heldig"
    Ja jeg fikk tilbud om det faktisk, men jeg litt sta på prinsipper og mener det er helt feil å måtte gjøre på et helt nytt produkt. Så jeg kjører å leverer det til uka...

Nå snuser jeg rett og slett på projektor da det ser ut som et lotteri å bruke mye penger på et tv idag...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UE60D6505 versus 8005

Vurderer å kjøpe UE60D6505 eller 8005. Uansett ikke mindre TV enn 60".
    Har enda ikke sett noen vettuge svar på hva som er den store forskjellen på disse to - bortsett fra at sistnevnte koster ca. kr. 10000,- mer.

Ser av spesifikasjonene at 8005 bl.a. har:
    - Micro dimming
    - 800 Clear motion rate - mot 400 på 6505

Men er det noen som ser forskjell på bildene av den grunn?
    Altså: Hvorfor skal jeg bruke 10000,- kroner mer på en UE60D8005 ???

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du kommer til å bli fornøyd med 6 serien jeg. Da sitter du igjen med 10k, og lavere forventninger til tv'en, som betyr større sjanse til å bli fornøyd, eller hva

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Tror du kommer til å bli fornøyd med 6 serien jeg. Da sitter du igjen med 10k, og lavere forventninger til tv'en, som betyr større sjanse til å bli fornøyd, eller hva
    Omtrent som jeg skulle sagt det selv.
    Men det kunne være interessant å høre om noen hadde en mer vitenskapelig forklaring, slik at jeg ikke angrer...

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Omtrent som jeg skulle sagt det selv.
    Men det kunne være interessant å høre om noen hadde en mer vitenskapelig forklaring, slik at jeg ikke angrer...
    Forskjellen er som du har nevnt Micro dimming og 800 Clear motion rate - mot 400 på 6505.

Med mikro dimming så har panelet mer kontroll på LED elementene og panelet skal kunne vise en lyse deler på skjermen men klare å holde det rundt mørkt. Høres veldig bra ut på papiret men funker ikke spesielt bra. Mikro dimming eller ikke så er det uansett side montert LED og en vil få til tider clouding og kjennomlysning uansett fansy ord som mikro dimming :P

800Hz clear motion mot 400Hz er panelets egenskap til å gi jevne bevegelser som går horisontalt, fks en fotballkamp. Du vil nok være mer en nok fornøyd med 400Hz, på D8005 med alt av bildebehandling på så vil du få pixler og støy rundt objekter som beveger seg horisontalt...ja det går jevnt men kan se helt på tryne ut alt avhengig av hva du ser på...

Om jeg har bommet veldig på noe her så må noen arrestere meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung D8005 - LES DETTE

Jeg har vært fast kunde hos Samsung siden 2006 både når det kommer til tv og hjemmekino anlegg, og gikk derfor til innkjøp av D8005 55" for to uker siden, før æ gjor en god nok research tydeligvis. Tven er stilren, fjernkontrollen fin, Smart-tv løsningen er ypperlig og 2D bilde fantastisk vel og merke i lyst rom. Multimediaspilleren er snasen men har man en android telefon eller samsung SII er det bare snakk om smør på flesk å få denne med tven. Og mistenker samsung for å innse problemer med denne tven med å et lite plaster på såret med multimediaspilleren, les lenger ned. Der slutter superlativene. Jeg er et film menneske og da må tven kunne yte i mørkt rom. Jeg leste først i dette forumet etter at jeg forbant mæ over clouding og bleeding som ikke lot seg endre uansett innstillingsendringer jeg gjorde. Det var rett og slett forferdelig. Men i lyst rom så er tven utmerket og disse problemene ikke merkbar. Innsyns vinkelen er grusom, skal ikke mye på skrå før edge LED belysningen blir grusom irriterende og bilde blast.
    Min oppfordring er å kjøp gjerne denne tven for designet og tv-titting i lyst rom, men hvis du er filmelsker og ser på film i mørket, ikke kjøp denne tven.
    Sporendeks 1 uke etter at jeg fikk den ble den levert inn på elkjøp med åpent kjøpt i 30 dager. Bleeding og clouding i følge elkjøp fåes på alle disse apperatene og har særdeles lite med lotto i panel å gjøre.
    Jeg la på 5 lapper og gikk for Sony sin HX920 55", som var i hus for to dager siden. Sikkert ikke alle som har rå å legge på ytterligere 5 lapper, men er verd det tru meg. Ingen clouding, ingen bleeding i MØRKT ROM til og med.

I skrivende stund har elkjøp denne på søndagstilbud til 19 lapper, altå 1 lapp mindre enn samsung tven. Do the math! Så hvis det er noen som har tenkt å bestille D8005 55" i løpet av natten, titt på elkjøp å gå for Sony sin til tusenlappen mindre.

Jo ja jeg har bestilt en ny til 19 så jeg kan gå på elkjøp på mandag og få tilbake mine 6 lapper evt. levere inn den jeg allerede har fått og ta den nye som kommer. Så nå her jeg handlet tver for 64 lapper på 2 uker hehe men var det verd det? SÅ ABSOLUTT! Viktig å få et produkt man er 100% fornøyd med også har man fått testet to av de største mot hverandre....

God helg....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UE55D6757 ny modell

Noen som har erfaring med denne modellen UE55D6757?
    Ser ut som det kun er Lefdal og Elkjøp som foreløpig fører de.
    Den kommer med briller og micro dimming. Ser ut som en oppgradert 6505?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Trådløst nett på UE55C8005

Har noen et trådløst nettverk med WPA2-kryptering som de har koblet til fra denne tv-modellen ?
    Jeg har problemer med det.
    Den kobler greitt opp mot router og får ipadresse, men sier den ikke får kontakt mot internett. Får feilmelding om interferens når jeg prøver et nettverksprogram. Hvis jeg bruker WPA eller WEP går det greit men av og til går det fryktelig tregt når jeg bruker disse krypteringene også.
    Noen som har noen ideer ? Hadde vært fint om andre kunne prøvd WPA2 for å se om de får samme problem.....

tormund

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny Firmware i dag

Det kom ny firmware i dag, T-GAP8DEUC-1017.3, til min UE60D8005. Men hvor finner jeg hva som er nytt med denne firmwaren? Versjonsinfo altså, ligger ingenting i selve oppdateringsfila, finner heller ikke noe på nedlastingssiden.

Noen som vet?
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford
    Det kom ny firmware i dag, T-GAP8DEUC-1017.3, til min UE60D8005. Men hvor finner jeg hva som er nytt med denne firmwaren? Versjonsinfo altså, ligger ingenting i selve oppdateringsfila, finner heller ikke noe på nedlastingssiden.

Noen som vet?
    Du finner litt mer info på Samsung's UK-sider:
    Improve internet network connection when using Smart Hub or Apps
    support to Channel range for Germany KDG Cable broadcast
    support to 3D MPO file.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer på en sak ang å oppdatere tven til ny versjon.
    Vi alt bli tilbakestilt? kanallister, innstillinger for bildejusteringer/kalibrering etc???

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    lurer på en sak ang å oppdatere tven til ny versjon.
    Vi alt bli tilbakestilt? kanallister, innstillinger for bildejusteringer/kalibrering etc???
    Ingen innstillinger blir borte hos meg i hvertfall. Alt er som før når den starter opp igjen med ny firmware, lastet inn via USB plugg.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en Samsung UE40D6757 for 2 dager siden. TV-bildene begynner å bli ganske bra etter en del kalibrering, på HTPC er bildet bra men jeg sliter veldig med hakking på HD materiale. På min gamle LCD TV var ikke dette noe problem (fra samme PC). LCD TVen hadde støtte for 1:1 pixelmapping.

Oppsett:
    For grafikk brukes GPUen på en i3 prosessor, skal holde i massevis. Standard HDMI mellom HTPC og TV. OS: Win7 64-bit.
    På Samsung'en er Skjermjustering satt til Skjermtilpasning.

Har testet div. innstillinger, ulike HDMI porter osv uten å komme noen vei.

Dere som har Samsung D6000/D7000/D8000 serie, har dere noen tips til oppsett for "hakkfri" HTPC?

[EDIT]
    Fant ut av det, oppgradering av codec'er på HTPC fikset problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Clouding på store LED-TV

For å komme med et "dumt" spørsmål:
    Store LED-TV`er, f.eks. Samsung UE60D6505 og 8005 har fått delvis slakt i denne tråden pga clouding/lys-lekkasje.
    Plasma-TV er mindre lyssterke enn LED-TV`er. Hvis man reduserer lysstyrken på LED-TV til "tilsvarende" som det er på en plasma, er det fortsatt problem med clouding?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    For å komme med et "dumt" spørsmål:
    Store LED-TV`er, f.eks. Samsung UE60D6505 og 8005 har fått delvis slakt i denne tråden pga clouding/lys-lekkasje.
    Plasma-TV er mindre lyssterke enn LED-TV`er. Hvis man reduserer lysstyrken på LED-TV til "tilsvarende" som det er på en plasma, er det fortsatt problem med clouding?
    Ja, det er fortsatt et problem, men noen vil kunne leve med det da.

Newcomer CiASpook sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smart HUB og ARC?

Morsom problemstilling som kom opp her nå. Noen som har klart å få til å få lyden fra Smart HUB og appene der til å gå over ARC til receiveren?

Alt annet funker på ARC, men ikke Smart HUB. Da må jeg koble opp med SPDIF og koble om lyden på receiveren. Det funker, men er bare litt tungvint.

55D8005 og Yamaha RX-V767 om noen skulle ha samme oppsettet og ha løsningen

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Ja, det er fortsatt et problem, men noen vil kunne leve med det da.
    Kom enda en ny firmware i går, 1018.1. De siste firmware oppdateringene ser ut til å ha stort sett fjernet clouding problemene på min TV.

Andre som har erfart det samme?
    Mer info på wilford.no

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naa husker jeg ikke helt, men var det saann at tven oppdaterer seg selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung 8005 og TV2 Sumo

Hei jeg trenger litt hjelp og håper dere kan finne svaret

Har en 40" Samsung 8005 som jeg er strålende fornøyd med. Jeg kobler opp Macen via Displayport til HDMI - for å se TV2 Sumo og fortrinnsvis Premier League-kamper. Dette gjorde jeg da jeg bodde i England, og det gikk fint selv om jeg hadde en mye dårligere TV og tregere nettverk.

Problemet mitt nå er at bildet "hakker" kontinuerlig, det flyter ikke fritt selv om kvaliteten er HD. Det er altså ikke snakk om at bildet stopper og kjører igang kontinuerlig (bandwith), men at det ikke oppleves sømløst. Noen som har dette problemet og vet hva jeg snakker om? Innstillinger av noe slag?

Skjønner jo at stream ikke er like bra som vanlig TV, men jeg er ikke fornøyd med dette akkurat nå. I England gikk det jo fint, selv om TV var av vesentlig dårligere standard (en Samsung 4-serie) og nettet var gjennom VPN som kvelet internettet ytterligere.

Takker for hjelpen! (Legger inn emnet her også, ettersom jeg først postet feil i Plasma-tråden)

Side 42 av 63 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •