Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 63 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stiansp
    Får min 55D8005 mandag i neste uke. Klikket meg inn på den linken din, men fant ikke frem til den siden som omhandler korreksjon av nevnte Tv. Har du en mer nøyaktig link?

Har også tenkt å henge tv`n på veggen. Det 2" røret, er det et originalt et?

Takk for svar!
    Det 2 toms røret er et elektrikerrør som jeg har bygget inn i en ny vegg som tven henger på. Røret går fra en tabbeboks rett bak tven til en ny tabbeboks nede bak tvbenk. Det blir derfor ingen synlige kabler rundt tven der den henger på vegg.
    Linken er her: Samsung D8005 (LED) test/anmeldelse - FlatpanelsDK
    Se litt nedenfor midten av siden under kalibrering.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som lyden ikke er i sync med bilde på min 60D8000....nå er det like før jeg kaster inn håndkleet å bruker angre retten!

Så utrolig mye "feil" det skal være da på denne utgaven...et tv til 33 tusen skal ikke gi slik hodebry!

EDIT: Sittet å søkt litt og har ikke funnet noe ang denne serien men fant på andre og kan det være så enkelt som at det er bilde prosseseringen på tv som gjør at bilde henger etter lyden og siden jeg kjører lyden via en gammel receiver som gjør at lyden virker å henge litt etter? Har jo sett på nyere receivere at en har en lip sync funksjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Ser ut som lyden ikke er i sync med bilde på min 60D8000....nå er det like før jeg kaster inn håndkleet å bruker angre retten!

Så utrolig mye "feil" det skal være da på denne utgaven...et tv til 33 tusen skal ikke gi slik hodebry!

EDIT: Sittet å søkt litt og har ikke funnet noe ang denne serien men fant på andre og kan det være så enkelt som at det er bilde prosseseringen på tv som gjør at bilde henger etter lyden og siden jeg kjører lyden via en gammel receiver som gjør at lyden virker å henge litt etter? Har jo sett på nyere receivere at en har en lip sync funksjon.
    Bruker du separat tuner/dekoder ? Tror det skal være en lip-sync / audio-delay funksjon i audio-menyen på de fleste dekodere.

Med en slik mengde problemer med de nye LED modellene til Samsung som beskrives i denne tråden, må vi ha vært heldige med vårt apparat. (UE55D8005) Både lyd og bilde er top-notch.
    Generell brukervennlighet og navigering i menyer kunne ha vært bedre, men slik har vel Samsung alltid vært. Ikke helt Apple...

Er skuffet over Samsung appen på den medfølgende Galaxy Taben. De har rett og slett replisert den vanlige fjernkontrollen på skjermen. Man må til og med rulle bildet for å se hele kontrollflaten. Det er akkurat slik man ikke skal gjøre det på et medium med stort grafikkpotensiale og touch funksjon. Den blir rett og slett ikke brukt all den tid den vanlilge fjernkontrollen fungerer greit. Som surfeplate imponerer den heller ikke ved siden av en IPAD eller en XPERIA ARC.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Du mener problemet ligger i en differert kalibrering fra fabrikk? Jeg har i ettertid fått høre at noen paneler "sliter" med mer (!) clouding enn andre. Altså at en er uheldig med panelet. Føler det "maset" er verdt brydderiet når en kjøper et produkt til dette relativt høye beløpet. Men for all del, hvis det er slik at en kalibrering er løsningen, så er lite bedre enn som så.

For å si det slik - min TV er mer grå enn sort på 30-40 % av panelet når bildet er mørkegrått - sort.
    Brukte "2 sek" (sterkt overdrevet kort tid) på å kalibrere TVen iht. beskrivelse lengre opp i tråden - dog uten noe godt resultat. Fremdeles kraftig clouding. Innså at jeg måtte krype til korset (les: j... mas) og sende inn TVen etter angrerettsloven. Komplett foreslo innlevering på service (ett stykke unna der jeg bor) hvor eventuelt panelet ville bli byttet. TVen var 2 dager gammel, så for meg så var det mildt sagt uaktuelt.

Kjøpte meg istedenfor en ny skjerm hos Lefdal (pris matchet og ellers god service) og smilte bredt når den ble montert i stuen. No clouding, no bleeding. Fantastisk bilde! Stor forskjell fra produktet jeg først hadde fått, selv om det i utgangspunktet er samme panel.

Dog så sliter jeg fremdeles med å bruke iPhone og Samsung Tab app opp mot TVen, selv om TVen er tilkoblet husets WiFi. Kan tyde på en kranglete router i og med at 2 TVer nå har vært vanskelige å linke opp mot apps.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso

Dog så sliter jeg fremdeles med å bruke iPhone og Samsung Tab app opp mot TVen, selv om TVen er tilkoblet husets WiFi. Kan tyde på en kranglete router i og med at 2 TVer nå har vært vanskelige å linke opp mot apps.
    Legg merke til dialogen på TV-skjermen ved tilkobling av Galaxy Taben. Man må svare ja på at tilkoblingen godtas.

Som nevnt lenger opp er jeg ikke imponert over Remote appen til Samsung. Hadde forventet å kunne bruke Tab-skjermen til å styre pekeren på web, etc. Alt som tilbys er en litt tungvinn utgave av den vanlige fjernkontrollen. Overføring av TV bilde til Tab er jo teknisk imponerende, men jeg ser ikke den store praktiske nytten. "Underwhelming" er et nynorsk ord som beskriver opplevelsen av denne appen godt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig ang. tab-en!
    Egentlig ganske ubrukelig.
    Web-surfing, etc er ganske kjedelig på denne.
    Hadde vært skuffet dersom jeg hadde kjøpt en slik til 3000kr for å bruke den som sofasurfer.

iPhone og iPad er milevis forran samsungs tab!

Fjernkontroll app-en får man også til iPhone i AppStore.
    Samme greia, må "scrolle" seg gjennom fjernkontrollen.Suger max.

Noen som vet om det er mulig å bruke taben til å skru PÅ tv-en?
    Har ennå ikke funnet ut av dette!

Ang et genialt program som snakker med TVen er iMediaShare (finnes i appstore og i android market).
    Her kan du streame bilder, filmer etc du har på mobilen rett til tven.
    I tillegg til youtube filmer etc... ganske brukervennlig!

Kjedelig at det er så mange som sliter med panelene sine.
    En så dyr tv, samt toppmodellen til Samsung burde ikke ha så synlige feil som enkelte her påstår at dem har.
    Ville levert det inn til service ASAP for montering av nytt panel.
    Selv har jeg ikke nevneverdige problemer og bildet er toppers.

60" 8005 hadde dog litt mer clouding ut av esken enn min andre 46" 6517.
    sortnivået er faktisk også litt bedre på 6-serien min, men ikke synlig for et utrent øye

Viktigste av alt; kalibrer, kalibrer, kalibrer!
    Blir ikke bildet bedre; klag, klag, klag! (...til samsung/butikken)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan jeg skal koble for å få TV lyd til forsterker? TV: UE55D8005

Altså jeg kjører altibox (kanal box), PS3 til forsterker så videre til TV (HDMI).
    Men når jeg er inne på SMART TV menyen og ser trailer så kommer lyden på TV'n og ikke forsterkeren, og altibox/PS3 lyden spiller i bakgrunnen på forsterkeren.

Jeg må MUTE forsterkeren, skru opp lyden på TV'n for å se trailere via TV'n.
    Så hvordan jeg kan få TV "programmene" til å spille via forsterkeren?

Og hvordan får jeg brukt dualview på samsung S Wifi 5", får alltid decode fail.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare å bruke f.eks. optisk kabel fra tv til reciever og velge ekstern lydenhet i innstillingene til TVen?
    Skal sette opp dette selv på min 55" D8005, så har ikke tenkt så mye over det enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eksentron
    Er vel bare å bruke f.eks. optisk kabel fra tv til reciever og velge ekstern lydenhet i innstillingene til TVen?
    Skal sette opp dette selv på min 55" D8005, så har ikke tenkt så mye over det enda.
    Fungerte MEGET bra med optisk kabel. Takk!

Forresten, noen som har kalibrert sin TV og kan dele instillingene (UE55D8000)?
    Har lekt meg med instillingene, men blir aldri helt "fornøyd"

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Bruker du separat tuner/dekoder ? Tror det skal være en lip-sync / audio-delay funksjon i audio-menyen på de fleste dekodere.
    Ja det er en slik funksjon på Riks-Tv tuneren min, men der er lyden fin da jeg ikke kjører den lyden via en surround receiver. Slik at tv kompenserer på lyden slik at det skal passe med bilde pga av bildebehandlingen.

Men ser jeg på en film hvor jeg kjører lyden direkte til en surround receiver så vil ikke lyd å bilde være i sync.

En må da ha en receiver med en lip sync funksjon for å kunne justere om lyden skal komme noen ms tregere eller fortere. Noe jeg selvf ikke har...

Så da er det altså ujevnt sort nivå/clouding,banding og lyd som ikke er i sync om en ikke har en nyere surround receiver.

Er bandingen og lyd sync som plager meg nå og sitter egentlig på gjerdet å klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal gjøre. Må ha en ny surround receiver uansett etterhvert men må da slå av absolutt alt av bildebehandling for at lyd skal bli i sync til jeg får kjøpt meg en...

Vet rett og slett ikke om jeg gidder å rote mer med denne utgaven...en skal jo tross alt kose seg å være VELDIG fornøyd når en har brukt så mye penger på et tv....noe jeg ikke kan si jeg er akkurat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et kjapt spørsmål, trenger man HDMI 1.4 kabel for å få 3D?
    Har PS3 gjennom Yamaha RX-v367 3D-ready forsterker til TV'n.
    På Yamaha sin produktside så står det: HDMI (V.1.4 with 3D*)

Når jeg skal spille 3D filmer så må jeg sette opp 3D selv på tv'n (trykke på 3D knappen på fjernkontrollen), altså den merker ikke at jeg skal spille 3D film, så begynner å lurer på om det bare "lager" 3D selv.

Tv'n er UE55D8000

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er en slik funksjon på Riks-Tv tuneren min, men der er lyden fin da jeg ikke kjører den lyden via en surround receiver. Slik at tv kompenserer på lyden slik at det skal passe med bilde pga av bildebehandlingen.

Men ser jeg på en film hvor jeg kjører lyden direkte til en surround receiver så vil ikke lyd å bilde være i sync.

En må da ha en receiver med en lip sync funksjon for å kunne justere om lyden skal komme noen ms tregere eller fortere. Noe jeg selvf ikke har...
    Dette forsto jeg ikke helt. Selv om du kjører lyden direkte til receiver (optisk ?) må du vel fortsatt kunne sette lyd-forsinkelse i tuneren ?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Dette forsto jeg ikke helt. Selv om du kjører lyden direkte til receiver (optisk ?) må du vel fortsatt kunne sette lyd-forsinkelse i tuneren ?
    Ja men er ifra PS3 sin blu-ray spiller jeg får forsinkelse, men ja er som du sier at om det var fra tuneren så kunne jeg gjort dette.

Men er ikke noen slik funksjon på hverken surround receiver eller PS3 så jeg må få investert i en ny sur receiver om jeg skal bli kvitt det problemet her.

Om jeg setter tv i gamemode så er lyden i sync da alt av bilde behandling er av, skal justere litt på innstillinger til jeg finner den største synde bukken til jeg får meg en ny sur receiver.

Ting skal ikke være enkelt :P

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men er ifra PS3 sin blu-ray spiller jeg får forsinkelse, men ja er som du sier at om det var fra tuneren så kunne jeg gjort dette.

Men er ikke noen slik funksjon på hverken surround receiver eller PS3 så jeg må få investert i en ny sur receiver om jeg skal bli kvitt det problemet her.

Om jeg setter tv i gamemode så er lyden i sync da alt av bilde behandling er av, skal justere litt på innstillinger til jeg finner den største synde bukken til jeg får meg en ny sur receiver.

Ting skal ikke være enkelt :P
    En rimelig BD spiller er en billigere vei rundt problemet, men om du allikevel skal bytte receiver så er det vel bare å klemme til

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nok en film igår og bandingen (vertikale striper) er så irriterende at idag ble tv pakket ned og retur ordnet.

For en gedigen nedtur det her har vært, bra andre har ikke like dårlig erfaring med sine paneler som meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samsung d8000

Bra, får du en ny eller retusjon av pengene?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Bra, får du en ny eller retusjon av pengene?
    Tok ibruk angre retten, så får jeg vurdere noe annet. Men leser jo om så mye problemer med andre topp modeller også...så en blir jo ganske så skeptisk.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ole12
    Et kjapt spørsmål, trenger man HDMI 1.4 kabel for å få 3D?
    Har PS3 gjennom Yamaha RX-v367 3D-ready forsterker til TV'n.
    På Yamaha sin produktside så står det: HDMI (V.1.4 with 3D*)

Når jeg skal spille 3D filmer så må jeg sette opp 3D selv på tv'n (trykke på 3D knappen på fjernkontrollen), altså den merker ikke at jeg skal spille 3D film, så begynner å lurer på om det bare "lager" 3D selv.

Tv'n er UE55D8000
    Du trenger ikke noen spesiell kabel.
    Du kan ikke få 1080p 3d med PS3. Den støtter bare 720p 3d.
    Bluray spillere er ikke så dyre, med en toppserie tv anbefaler jeg å ta en titt på bluray spiller også, for å få sett 3d i full hd..

Uansett, du må velge å spille filmen i 3d på blurayen, hvis den ikke gjør det automatisk.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en rimeligere 6325 LED tv og kjenner meg ikke igjen i noen av problemene.
    Til og med fotballkamper er strålende å se på uten hakking i bilde og avlang ball.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg har en rimeligere 6325 LED tv og kjenner meg ikke igjen i noen av problemene.
    Til og med fotballkamper er strålende å se på uten hakking i bilde og avlang ball.
    Varierer fra panel til panel, er litt som et lotteri egentlig. Ser ut som du har vunnet

Side 41 av 63 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •