Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 63 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thklinge
    Som forventa, pris ned mot 21k for 55-tommern, hos Elkjøp når de fyrer på et tilbud eller to. Ser at Hi-Fi Klubben påstår de har den på lager også, da kan den vel ikke være langt unna hos de andre heller.
    Det er et stykke ned til 21k fra 24490 for 55" spør du meg... Men er enig med TapDance, er ikke avskrekkende pris. Mener å huske at c-serien lå nærmere 30k.
    Merkelig at Hifiklubben har den på lager over to uker før lefdal Jeg vil ha min 46" nå! :P

Newcomer Frankeey sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av koffa
    Det er et stykke ned til 21k fra 24490 for 55" spør du meg... Men er enig med TapDance, er ikke avskrekkende pris. Mener å huske at c-serien lå nærmere 30k.
    Merkelig at Hifiklubben har den på lager over to uker før lefdal Jeg vil ha min 46" nå! :P
    Var i kontakt med Hifi klubben idag. De har ikke tv'n på lager, det er feil info på nettbutikken.

Den er forventet inn på lager den 31.03.11.
    da er den tidligst ute i din lokale hifiklubb butikk den 08.04.11

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UE55D8005 bestilt :-)

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar at man kan se tv'en skjermbilde på iphone også?

Prisen var vel noe høy for meg.. Får håpe han samme er der når jeg skal handle, han som gav meg et flott Onkyo surround anlegg til 2500 som senere var på tilbud til 5000.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varen(e) du har bestilt er ikke på lager. Forventet ankomst til hovedlageret er: 25/03/2011

:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor 55D8000 istedenfor UE55C9005

Hei.

Jeg har lest litt på nett og kjørte også en sammenligning av produktene på samsung.no.

For meg er det vanskelig å se hva det er som gjør D8000 bedre og nå er jo 9005 nede på samme pris.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort sagt bedre bildekvalitet, nye/bedre funksjoner, mer komfortable 3D briller..
    Den tynne rammen vil antagelig også forbedre hele opplevelsen.
    Hvorfor vil du ha en utgått modell som koster det samme?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TottoMartini
    Hei.

Jeg har lest litt på nett og kjørte også en sammenligning av produktene på samsung.no.

For meg er det vanskelig å se hva det er som gjør D8000 bedre og nå er jo 9005 nede på samme pris.
    Det er ikke alt du kan lese på specs. Mye er forbedret på D8000 modellen ifølge det jeg har lest, spesielt 3D gjengivelse, selve LED panelet, utvidet "mediasenter" og det virker som mye av clouding problemene er borte også (selv om 9000 har knapt clouding i det hele tatt).

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke nølt med å kjøpe D8000.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Det er ikke alt du kan lese på specs. Mye er forbedret på D8000 modellen ifølge det jeg har lest, spesielt 3D gjengivelse, selve LED panelet, utvidet "mediasenter" og det virker som mye av clouding problemene er borte også (selv om 9000 har knapt clouding i det hele tatt).

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke nølt med å kjøpe D8000.
    Jeg går utifra at dette fortsatt er en LCD-tv(lcd-bilde-panel), med LED-baklys? Hva er spesifikt bedre med baklyset på denne modellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et LCD-panel med LED baklys ja.

Har lest at Samsung nå har leds langs hele kanten istedet for bare over og under. I tillegg har de noe teknologi de kaller "micro dimming" som visstnok skal gi de muligheten til å gjøre enkelte områder av skjermen mørkere / lysere ved behov. Like bra som bakbelyst blir det nok ikke, men kjenner jeg Samsung rett blir bildet imponerende likevel.

6-serien kommer også i April, prisen skulle bli 19.990,- hos Hi-Fi Klubben (55"). 5000,- mer så får du 8-serien... Ikke all verdens forskjell i pris altså. Årets 6-serie støtter 3D også.

Og ang. pris som nevnt tidligere. Når veiledende utsalgspris er 24.990,- har jeg ingen tvil om at Elkjøp vil klare å komme ned mot 21 tallet i løpet av året om de velger å kjøre en kampanje på TVen.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Jeg går utifra at dette fortsatt er en LCD-tv(lcd-bilde-panel), med LED-baklys? Hva er spesifikt bedre med baklyset på denne modellen?
    Ja selvfølgelig. Bare en slapp glipp av meg.

Selvfølgelig er det LED baklys (kant-led) teknologien det er snakk om og som er forbedret. Den store forskjellen skal visst være bedre kontroll på den "lokale dimmingen" eller mikro dimming eller hva de kaller det, som skal generere et enda bedre sortnivå og kontrast enn de forrige seriene. Men dette gjenstår jo å se virkeligheten og på målinger.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av 46D7000:

"For all their stunning impact and striking quality, though, the 46D7000's pictures aren't quite perfect. For a start, contrast and colour saturations drop off markedly if you have to watch the screen from an angle of much more than around 30°. Next, 3D pictures still suffer from traces of crosstalk, though it must be stressed that this is far less prevalent than on Samsung's previous screen generations."

Read more: Samsung UE46D7000 review from TechRadar UK's expert reviews of Plasma and LCD TVs

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, la inn en bestilling hos elkjøp på ue55d8005 tidligere denne uka. Nå ser det imidlertid ut til at mange sliter veldig med 55" av denne (produsert i slovakia) og det viser seg at den amerikanske utgaven har en ekstra chip for billedbehandling (micro dimming plus).
    Forskjellen mellom 7000 og 8000 serien er kun designet på ramma rundt skjermen virker det som. Burde ikke da 8000 serien hett 7500 eller no i steden her i Europa?
    Følger bare med ett par 3d briller også, det er dumt!

Ble veldig usikker, men tror jeg venter og ser hva som kommer og evt prisen på 7000 serien og hvor fort 920 serien fra Sony kommer inn, så får jeg heller returnere hvis den er like ille som noen av de som er sendt ut i england.

Alt er jo nesten bare spekulasjoner enda.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har kjøpt den på elkjøp så har du 30 dagers returrett etter du har tatt den i bruk, så du kan puste ut, slappe av, ta med deg tven hjem og se om DU blir fornøyd med den .

D8005 som kommer til norge har micro dimming plus og er en oppgradering fra 7005 på bildekvaliteten. At det lansereres en lite D8000 et eller annet sted i gokk har fint lite med vår modell å gjøre. Samsung har som oftes litt rare modellbetegnelsesmetoder - feks i fjor så var Norges PS63C7705 den samme som den amerikanske PN63C8000.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Om du har kjøpt den på elkjøp så har du 30 dagers returrett etter du har tatt den i bruk, så du kan puste ut, slappe av, ta med deg tven hjem og se om DU blir fornøyd med den .

D8005 som kommer til norge har micro dimming plus og er en oppgradering fra 7005 på bildekvaliteten. At det lansereres en lite D8000 et eller annet sted i gokk har fint lite med vår modell å gjøre. Samsung har som oftes litt rare modellbetegnelsesmetoder - feks i fjor så var Norges PS63C7705 den samme som den amerikanske PN63C8000.

Vis meg en plass hvor Samsung hevder at D8005 har micro dimming plus som de amerikanse modellene og ikke bare micro dimming som resten av europa.

Official Samsung UNXXD8000 Owners' Thread - Page 45 - AVS Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C6905 var også sær for det nordiske markedet.

Lefdal har priser ute på nett nå:
    Samsung 40" UE40D8005 - 14.995,-
    Samsung 46" UE46D8005 - 18.995,-
    Samsung 55" UE55D8005 - 23.995,-

Ellers sier TechRadar følgende om UE55D8000s billedkvalitet:

"Once you've reined in the backlight output and contrast settings, you're still left with a phenomenal contrast level. The black levels can't rival plasma, at least when a picture contains a mix of dark and light material, but you'll witness some of the deepest black levels ever achieved by edge LED technology.

As is so often the case, being able to achieve a good black tone provides a great foundation for the 55D8000's colours. So it is that even away from the gaudy dynamic mode, the 55D8000's colours look exceptionally dynamic and rich, even – and this is a rarity for LCD TVs – during dark scenes.

...

The ability to combine bright whites and colours within the same frame as believable blacks, even with the dynamic contrast function turned off (since it does tend to cause some pretty aggressive flickering at times), flies in the face of pretty much everything you'd expect of an edge LED screen and helps it deliver some of the best shadow detailing yet seen from an LCD TV.

...

Perhaps because of this greatly enhanced dynamism, the 55D8000 also seems to deliver more depth and definition to its 3D images, but without forcing depths to a point that becomes uncomfortable."

Høres bra ut det. I tillegg, pressemelding fra Samsung:

Nye SmartTV-Apps:
    Canal Digital Go. Lei film og se TV direkte fra applikasjonen. Du kan velge fra et bredt tilbud innen ulike sjangere.
    SF Anytime. PC-tjenesten flytter inn som applikasjon i Samsungs TV-er. Velg blant tusenvis av leiefilmer, både siste nytt og gamle favoritter innen drama, komedier, norsk film, action og barnefilmer. Enkelte filmer er også tilgjengelig i HD.

Om de forskjellige seriene:

8-serien (UE-D8005). 3D LED-TV med en tynn ramme i børstet metall som er drøyt fem millimeter. Integrert Wifi, nettleser, Samsung Apps, Seach All. 3D med støtte for å konvertere 2D til 3D. Innspilling av TV-programmer til USB-minne. Blant tilbehøret finner du 3D-briller og fjernkontroll med en tre tommer stor touch-skjerm. Finnes i størrelsene 40-55 tommer. Veiledenede pris for 46 tommer: 19 000 kroner.
    7-serien (UE-D7005). 3D LED-TV med en tynn, sort ramme omringet av en transparent kant. Integrert Wifi, nettleser, Samsung Apps, Search All. 3D med støtte for å konvertere 2D til 3D. Innspilling av TV-programmer til USB-minne. Blant tilbehøret finner vi 3D-briller. Finnes i størrelser fra 40-55 tommer. Veiledende pris for 46 tommer: 16 500 kroner.
    6-serien 3D LED-TV med flere energisparende funksjoner og moduser. Samsung Apps, Search all. 3D med støtte for å konvertere 2D til 3D. Innspilling av TV-programmer til USB-minne. Finnes i størrelser fra 32 til 55 tommer. Veiledende pris 46 tommer: 14 500 kroner.

Pressemeldingen er fra Samsung NORGE og datert 24. mars, og de bekreftet der at 8-serien kommer med Premium Touch-fjernkontrollen, om tilbehøret de lister er standard. Samsung.no sier fortsatt fjernkontroll: TM1180, men sier også at D7005 ikke har 3D-støtte, så tar funksjonslista på Samsung.no med en klype salt.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng det, slik info finner jeg ikke. Tvert imot masse rykter om at Europa har en nedskalert modell.

Og det går på tvers av alt jeg har fått høre fra Samsung, men skal spørre på mandag ang dette.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UK test av 55D8000:

Samsung D8000 (UE55D8000) Review | TVs | CNET UK

UK test av 46D7000:

Samsung D7000 (UE46D7000) Review | TVs | CNET UK

Fremdeles lyslekkasje i hjørnene.... Håpløst.... Har 46C7000. Kort og sagt et jalla produkt. Blir det Sony en skal se etter i år istedet tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det sier du basert på den lille flashvideoen? Og overser totalt konklusjonen?

"As with the smaller D7000 TV we saw, the UE55D8000 offers among the best picture quality we've seen from an LCD set.
    ...
    There's no getting around the fact that £2,500 is a colossal sum for a TV. Still, if you can afford it, this TV will bring you considerable quantities of pleasure. We're giving it our highest score and a heartfelt recommendation."

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte mer på 7 serien. Om det så bare er en svak lys lekkasje så legger en merke til det. Og med det blir jo hele tv opplevelsen ødelagt.

Side 4 av 63 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •