Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 63 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

UE55D7005 med bleed-problem

Fikk idag min Samsung UE55D7005 etter å ha ventet på den i 6 uker fra Lefdal. Gleden ble dessverre kortvarig da jeg slo den på. Enorme bleedproblemer fra alle hjørene og ganske mye fra kantene også.

Nå vet jeg ikke helt om jeg skal forsøke å få en ny TV eller om det er like ille på alle Samsung D7005/8005 med kant-led. Noen erfaringer her?

Forsøkte å ta et bilde av problemet, men ble kanskje ikke så bra. Viser uansett noe av problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok desverre ganske vanlig med ujevnt baklys på Samsung sine skjermer. Det du bør gjøre er å sette ned baklys til under 5 samt å sette skjerm i FILM modus og slå av alt i under menyer. Dette fjerner det meste av problemet.
    Skal du ha det helt vekk 100% er ekte bak led med dimming eller Plasma som er tingen.

Regner med at bildet er tatt i standard bildemodus?

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, film modus, det glemte jeg å nevne i tråden din..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Det er nok desverre ganske vanlig med ujevnt baklys på Samsung sine skjermer. Det du bør gjøre er å sette ned baklys til under 5 samt å sette skjerm i FILM modus og slå av alt i under menyer. Dette fjerner det meste av problemet.
    Skal du ha det helt vekk 100% er ekte bak led med dimming eller Plasma som er tingen.

Anbefaler å ta en titt på Philips-tråden før man kaster seg på bak-led i den tro at alle problemer er løst. De nye høykontrast skjermene sliter med "glorie" rundt lyse felter på grå/svart bakgrunn.

Skal man komme helt unna problemet må man rett og slett velge plasma.

Selv har jeg gått for UE55D8005, og plages lite av clouding selv om baklyset er stilt høyere enn 10. Det kan være fordi jeg har vanlig stuebelysning på.
    Skal jeg krype inn i kinomørket går jeg ned til 100-tommeren i kjellerstua

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt

På bilde har jeg brukt fabrikk-innstillingene, men testet også kalibreringen til Flatpanels.dk. Reduserte clouding litt, men fortsatt veldig synlig. Selv i bilder som ikke er spesielt mørke. Vet ikke om dette er en feil som er verre på min skjerm enn andres, men litt overasket om dette er et vanlig problem med tanke på testresultatene denne skjermen har oppnådd i de fleste testene jeg har lest.

Det skal sies at problemet er mye mindre når jeg er inne i for eks grensesnittet til Apple TV boksen min. (Helt sort bakgrunn). Men straks jeg starter en film så lyser den opp (selv i de mørke partiene).

Har sett på den i ulike butikker hvor bildet har vært veldig bra. Klar over at clouding ikke er så synlig i lyse butikklokaler som hjemme i stua, men tror min skjerm hadde vært ganske ille selv i den lyseste Elkjøp-butikk.

Om det er noen her som har levert inn skjermen og fått en bedre resultat tilbake så hadde det vært supert med en tilbakemelding på det!

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppnådde store forbedringer på en eldre Samsung-tv med edge-led ved å kjøre gjennom en kalibrerings-bluray og skru av alt av dynamiske innstillinger. Justerte også ned baklyset en god del og brukte "film"-innstillingen, som det nevnes over. Satte fargetemperaturen til "varm 2". Selv etter denne runden var det clouding, men det ble mye bedre. Problemet er, som du sikkert vet, mindre merkbart med bare litt ekstra lys i rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lui
    På bilde har jeg brukt fabrikk-innstillingene, men testet også kalibreringen til Flatpanels.dk. Reduserte clouding litt, men fortsatt veldig synlig. Selv i bilder som ikke er spesielt mørke. Vet ikke om dette er en feil som er verre på min skjerm enn andres, men litt overasket om dette er et vanlig problem med tanke på testresultatene denne skjermen har oppnådd i de fleste testene jeg har lest.

Det skal sies at problemet er mye mindre når jeg er inne i for eks grensesnittet til Apple TV boksen min. (Helt sort bakgrunn). Men straks jeg starter en film så lyser den opp (selv i de mørke partiene).

Har sett på den i ulike butikker hvor bildet har vært veldig bra. Klar over at clouding ikke er så synlig i lyse butikklokaler som hjemme i stua, men tror min skjerm hadde vært ganske ille selv i den lyseste Elkjøp-butikk.

Om det er noen her som har levert inn skjermen og fått en bedre resultat tilbake så hadde det vært supert med en tilbakemelding på det!
    Det er normalt for alle edge-led dessverre. Teknologien gjør det vanskelig å unngå det. Jeg hadde det samme på min D7005, som jeg returnerte grunnet clouding.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk idag min Samsung UE55D7005 etter å ha ventet på den i 6 uker fra Lefdal. Gleden ble dessverre kortvarig da jeg slo den på. Enorme bleedproblemer fra alle hjørene og ganske mye fra kantene også.

Nå vet jeg ikke helt om jeg skal forsøke å få en ny TV eller om det er like ille på alle Samsung D7005/8005 med kant-led. Noen erfaringer her?

Forsøkte å ta et bilde av problemet, men ble kanskje ikke så bra. Viser uansett noe av problemet.

Jeg har for øyeblikket samme TV inn til reparasjon hos Lefdal, men for "banding" effekt som etter min mening er langt mer irriterende. Har litt "Bleeding" på min og, men etter kalibrering etc. er dette minimalt slik at det ikke plager meg lengre. Ventet selvfølgelig mer enn 2 uker slik at Lefdal sier denne må inn på reparasjon istedetfor at jeg kan få ny TV på dagen!

Anbefaler uansett at du gjør et forsøk med å få en ny D7005 fra Lefdal. Sånn jeg har forstått det av noen på dette forumet, kan du være ekstra uheldig og få en TV som er dårligere "skrudd sammen". Da slipper du iallefall å leve i uvisshet! Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest gjennom hele tråden i håp om og finne nok positiv informasjon om 7005 og 8005 til at jeg skal gå til innkjøp av en av de. Uten og lykkes.

Etter hva jeg har lest her er jeg skuffet over hva samsung har kommet med.
    Jeg tror jeg skal lese meg opp i Sony eller Panasonic tråden for videre jakt på ny TV. Evt Plasmaen til samsung.

Takk for all info.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddagutten81
    Jeg har for øyeblikket samme TV inn til reparasjon hos Lefdal, men for "banding" effekt som etter min mening er langt mer irriterende. Har litt "Bleeding" på min og, men etter kalibrering etc. er dette minimalt slik at det ikke plager meg lengre. Ventet selvfølgelig mer enn 2 uker slik at Lefdal sier denne må inn på reparasjon istedetfor at jeg kan få ny TV på dagen!

Anbefaler uansett at du gjør et forsøk med å få en ny D7005 fra Lefdal. Sånn jeg har forstått det av noen på dette forumet, kan du være ekstra uheldig og få en TV som er dårligere "skrudd sammen". Da slipper du iallefall å leve i uvisshet! Lykke til!
    Takk for gode råd! Jeg kontaktet Lefdal og det ser ut til at jeg får tilsendt en ny. Får teste om det kan være noe galt med min TV eller om dette er ett generelt problem. Var egentlig klar over at det var en del clouding på kant-led, men trodde ikke det skulle vises så godt selv i lyse scener...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd! Jeg kontaktet Lefdal og det ser ut til at jeg får tilsendt en ny. Får teste om det kan være noe galt med min TV eller om dette er ett generelt problem. Var egentlig klar over at det var en del clouding på kant-led, men trodde ikke det skulle vises så godt selv i lyse scener...
    Basert på egne erfaringer fra en 55" i 8000 serien virker det som om det er noe galt med ditt apparat ja. Har selv baklyset på mellom 10 og 15 på min, og har sett endel etter fenomenet nå som jeg har lest om dette. Ser det aldri i vanlige filmscener i vanlig stuebelysning. Har kun sett det i enkelte tilfeller hvor skjermen har vært helt mørklagt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte UE55D6505 og har ikke noe lys blødning i kantene. Hadde en C7505 fra 2010 som var helt J....... På den nye 55" har jeg kun sett litt clouding hvis jeg bevist ser etter, men ingen sjenanse. Jeg har baklys på 11.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere fått med dere denne?

D6x00 TVs FULL HD 3D Defect! - SamyGO

D6xxx klarer visstnok ikke levere 3D i FULL HD... :cry:

Kan noen av dere som har D6505 teste med måten som står forklart på den sida?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Samsung UE55D8005 igår. Det jeg ikke får til med denne er å kjøre 1080P @ 60HZ fra pc. Bare 30HZ i 1080P Men 60HZ i 1080i.

Har noen her kobblet den til pc for og kjøre film på tv'n?
    Synnst også denne har litt mye sidebelysning, ikke på film men på xbox spilling feks.

Noen som har tips til og få til 1080P @ 60HZ på pc?
    Kjører Ati 5970 kort nå..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 60D8005 idag.
    Kjøpte på timestilbud hos komplett for to dager siden.
    Fikk den til 24.995 inkl. to stk briller og en Galaxy.

Har jo en 46" hvit 6517 i tillegg som jeg har eid en stund.

Utifra alle problemene noen her nevner med 8005 serien så kan jeg avkrefte de aller fleste. Hvertfall hysteriet.

Denne TV-en er nesten helt perfekt.

Ut fra esken er jo instillingene helt j****!

Men dersom noen av kritikerne til denne tven faktisk gidder å bruke litt tid på å fininnstille så vil coludingproblemet være så og si borte.

Var egentlig meningen for meg å gå for en 64D8005 plasma til stuen, men da jeg så denne 60" LED på tilbud hos komplett måtte jeg bare slå til!
    I en stue er LED overlegen pga lyssterkheten.
    I tillegg har jeg hørt rykter om at plasmatvene til samsung støyer litt.
    I tillegg så bruker ikke LED en dritt med strøm (nesten).

Fininnstill TV-ene deres før dere snakker usaklig dritt om disse TVene.

Min tv hakker ikke (fin panorering), ingen ghosting så vidt jeg kan se, coluding er minimalt etter fininnstilling og kun i de to øverste hjørnene.
    Kan dog kun sees dersom alt lyset i rommet er helt avskrudd.

Svart er meget svart og hvitt er kritthvitt.

Litt crosstalk kan forekomme i 3D.
    Ikke veldig merkbart. merket det kun egentlig i drittfilmen step-up 3D.
    I den filmen er 3D-en egentlig helt elendig da.

Dere som også klager på dybde i 3D, prøv å slå av tekst (subtitle) hjelper veldig.

Skal legge ut innstillingene mine her senere, med forebehold om litt forskjell i panelene samt hvordan du har det hjemme selv.

Samsung 8005 LED (60") får hvertfall en ekstremt sterk 9/10 av meg.

PS. kan kanskje hende 60" er utstyrt med et bedre panel enn 55"/ 46".
    Det vet jeg selv ingenting om, ettersom jeg ikke eier en 8005 46" eller 55".
    Har dog sett disse på Elkjøp, Lefdal osv. men der kan det jo ikke stilles noen "diagnose"

60"? -Løp og kjøp!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Samsung

Synd at samsung har slikt et lotteri på tv panelene sine

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Synd at samsung har slikt et lotteri på tv panelene sine
    vært uheldig?

Min 46" 6517, var helt jævlig ut av esken.
    mye clouding og ekstremt mye hakk-kke-ti-hakk-hakk.

Men ble myyye bedre etter noen timer med finjustering.

Nå fikk jeg jo min 8005 60" og denne var litt bedre ut av esken, men fortsatt ganske jææævlig! etter masse fininstilling her også (ennå ikke heeeeelt fornøyd, ganske pirkete), viser denne seg å være ganske mye bedre enn min 46" 6517. Selv om denne også nå viser utrolig gode bilder uten mye clouding.

60" kan nok kalles 98% clouding-fri etter mine preferanser.
    Har klart å minimere clouding i det ene hjørnet også nå, så nå sees det kun bittelitt i hjørnet øverst til høyre, ca 1,5-2cm, noe som utgjør svææært lite på en så stor skjerm

Beste TV noen gang! håper jeg sier det samme om 2-3uker også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile d8000

Nei egentlig ganske så heldig med 46" jeg kjøpte i sommer , med justering av baklys ble lys problemet redusert men ikke helt borte, 3D nytes best i mørket og det er da d8000 sliter mest. Dagslys er de jo meget bra.

Ble til at jeg brukte 30 dagers angre retten

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når TV'en viser meg noen sorte bilder "blør" den litt hvitfarge på høyre side av skjermen. Er dette noe jeg kan reklamere på?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min 55'' 8005 i et par uker nå. Prøve instillingene fra flatpanels.dk men synes ikke det ble så bra bilde, pluss at clouding ikke ble så mye bedre.
    Clouding på min er ikke så ille, kan ikke se det ved vanlig tv-titting på dagen,
    men kommer frem i mørke scener ved film i stua på kvelden, da er det i de to nederste hjørnene (vært i venstre hjørne).

Noen som kan anbefale med noen gode innstillinger?

Side 39 av 63 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •