Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 63 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1255
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enig i den, det hadde nok jeg også gjort til den prisen..hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et problem med en D7005. Eller det vil si jeg først la merke til det igår. Det har seg slik at jeg bruker dette apparatet med Canal Digital kabel tv og har CI modul med kort. Programguiden jeg bruker er Samsung sin, da jeg ikke synes det rovi systemet var noe å juble for (grått, trist og enda tregere enn Samsung sitt).

Når jeg trykker på "guide" på fjernkontrollen, så kommer den opp med alle kanaler og informasjon. Og oppe i venstre hjørne, er det et lite "pip" bilde som skal vise aktuelle kanal og hva som går der. Problemet er at dette feltet ikke viser noenting. Men kun en spinnende spiral akkurat som den venter på selve kanalen. Dog skjer det ingenting.

Dette problemet er ikke tilstede når jeg er i smarthub menyen, eller feks i den elektroniske guiden. Da er det lille bilde oppe til venstre livelig opplyst med aktuelle tv kanal jeg ser på.

Noen som vet hva dette skyldes? Er det kanskje flere med samme problem? Må jeg oppgradere firmwaren til 1014? (Da må jeg isåfall gjøre selv via usb, siden tv'n sier det ikke er nødvendig når jeg prøver online)

Jeg vil jo anta dette er en feil i Samsung sin guide, siden bildet vises i smarthub og elguiden. Vises også når jeg skifter til rovi guiden, men den er jeg ikke så fornøyd med som sagt. Singalstyrken er på 100 og ikke noe galt med.

Spør først ekspertisen her inne før jeg tar det opp med Samsung.

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freecb
    Har et problem med en D7005. Eller det vil si jeg først la merke til det igår. Det har seg slik at jeg bruker dette apparatet med Canal Digital kabel tv og har CI modul med kort. Programguiden jeg bruker er Samsung sin, da jeg ikke synes det rovi systemet var noe å juble for (grått, trist og enda tregere enn Samsung sitt).

Når jeg trykker på "guide" på fjernkontrollen, så kommer den opp med alle kanaler og informasjon. Og oppe i venstre hjørne, er det et lite "pip" bilde som skal vise aktuelle kanal og hva som går der. Problemet er at dette feltet ikke viser noenting. Men kun en spinnende spiral akkurat som den venter på selve kanalen. Dog skjer det ingenting.

Dette problemet er ikke tilstede når jeg er i smarthub menyen, eller feks i den elektroniske guiden. Da er det lille bilde oppe til venstre livelig opplyst med aktuelle tv kanal jeg ser på.

Noen som vet hva dette skyldes? Er det kanskje flere med samme problem? Må jeg oppgradere firmwaren til 1014? (Da må jeg isåfall gjøre selv via usb, siden tv'n sier det ikke er nødvendig når jeg prøver online)

Jeg vil jo anta dette er en feil i Samsung sin guide, siden bildet vises i smarthub og elguiden. Vises også når jeg skifter til rovi guiden, men den er jeg ikke så fornøyd med som sagt. Singalstyrken er på 100 og ikke noe galt med.

Har akkurat det samme på min 7005

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    Har akkurat det samme på min 7005
    Etter litt søking, ser det dessverre ut til at dette er et kjent problem og ingenting Samsung har vært i stand til å gjøre noe med. Mulig ligger feilen også hos Canal Digital.

Kjedelig, men da er det altså ikke en feil som er unikt for noen få apparater. Jeg har også prøvd med manuelle søk (et tips som kom i siste innlegg i den tråden jeg linket til), men det fungerte ikke. Kanskje kun for de med satelitt...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med at lyden og bildet ikke er helt i sync når jeg ser på serier fra xbmc. Det hjelper litt når jeg bytter til vlc player, men bilde og lyd prosseseringen er helt klart ikke i sync.

Mediacenterpc -> Onkyo 808 -> Samsung 55D7005 (Koblet i HDMI 1)

Jeg mener å ha snublet over noe om det i forumet her, men finnere det ikke igjen. Kan det være en setting på tv eller reciver?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AtroZ
    Jeg sliter med at lyden og bildet ikke er helt i sync når jeg ser på serier fra xbmc. Det hjelper litt når jeg bytter til vlc player, men bilde og lyd prosseseringen er helt klart ikke i sync.

Mediacenterpc -> Onkyo 808 -> Samsung 55D7005 (Koblet i HDMI 1)

Jeg mener å ha snublet over noe om det i forumet her, men finnere det ikke igjen. Kan det være en setting på tv eller reciver?
    Du må legge inn delay på lyden på Onkyo'en din. Hvor mye variere på hvilken "mode" du har tv ditt i;

Input lag test

Samsung D7000 (2011) Input lag test - Motion Plus: Smooth | Flickr - Photo Sharing! Samsung D7000 (2011) Input lag test - Motion Plus: Smooth 116ms
    Samsung D7000 (2011) Input lag test - Motion Plus: Off | Flickr - Photo Sharing! Samsung D7000 (2011) Input lag test - Motion Plus: Off 100ms
    Samsung D7000 (2011) Input lag test - Game Mode | Flickr - Photo Sharing! Samsung D7000 (2011) Input lag test - Game Mode 52ms

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2par
    Du må legge inn delay på lyden på Onkyo'en din. Hvor mye variere på hvilken "mode" du har tv ditt i;
    Selv om det tidvis er i synk? Jeg har ikke lagt merke til forsinkelse når jeg har sett på kabeltv, men jeg utelukker ikke at det kan være der og.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet sånn ca når det vil komme noe informasjon om neste års modeller? Jeg har lyst på en 8005 46", men det er kanskje dumt å kjøpe akkurat nå siden det kommer nye modeller på nyåret.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Noen som vet sånn ca når det vil komme noe informasjon om neste års modeller? Jeg har lyst på en 8005 46", men det er kanskje dumt å kjøpe akkurat nå siden det kommer nye modeller på nyåret.
    Jeg kan huske at jeg så det første bildet av tv'en jeg eier nå, når jeg pussa opp rommet mitt i vinterferien. Så det blir vel rundt den tid neste år også?

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du vente på neste modell må du nok vente april/mai tror jeg. Samsung slipper tv-er relativt tidlig, men er fortsatt en stund unna syntes da jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er UE46D5005 det beste kjøpet man kan gjøre til 6000?

Mest spent på er det innebygde Allshare funksjonen, tar denne mkv, sub som srt og de fleste formater?

Skal brukes mye til TV, og en del til film, ikke spill. Tenker plasma blir utelukka da?

Newcomer CiASpook sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har D8005 og har oppgradert til 1014 firmware? Får nykking i bilde etter å ha oppgradert fra 1013 til 1014.

EDIT: Noen som har 1013 firmware filen liggende? Send meg en pm!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøkte disse på min nyinnkjøpte ue55d8005, men fikk problemer under veis. Jeg opplever at menyen på min tv ikke stemmer med det som er beskrevet i denne guiden. Det passer bra med min meny frem til "Farverum Brugertilpasset Color space Custom" fargene gul og de nedfor i guiden har jeg ikke på min tv. Under "Hvidbalance Tilpasset White balance " har jeg ingen farger som beskrevet i guiden, men helt andre innstillingsmuligheter. Og under "10p hvidbalance Til 10p White balance On" stemmer det heller ikke med hva jeg ser i min meny. Er ting endret på min tv, eller er det jeg som ikke forstår og leser guiden riktig?

Sitat Opprinnelig postet av Frode 68
    Anbefalede indstillinger til Samsung LED TV UE46D8005 (UE40D8005, UE55D8005)

Hovedmenu

Billede Film Picture mode Movie
    Baggrundslys 9 Backlight 9
    Kontrast 95 Contrast 95
    Lysstyrke 49 Brightness 49
    Skarphed 2 Sharpness 2
    Farve 50 Color 50
    Tone (R/G) G50/R50 Tint G50/R50
    Billedindstillinger
    Farvetone Varm2 Color Tone Warm2
    Digitalt støjfilter Fra Digital Noise Filter
    MPEG-støjfilter Fra MPEG Noise Filter
    HDMI, sort niveau Normal (bør være utilgængelig) HDMI Black Level Normal (should be inaccessible)
    Film Auto1 Auto
    Motion Plus Fra Motion Plus Off
    Avancerede indstillinger
    Sort tone Fra Black tone Off
    Dyn. Kontrast Fra Dynamic Contrast Off
    Skyggedetalje 2 Shadow detail 2
    Gamma 0 Gamma 0
    Ekspertmønster Fra Expert pattern Off
    Kun RGB-tilstand Fra RGB only mode Off
    Farverum Brugertilpasset Color space Custom
    Rød 54 / 4 / 3 Red 54 / 4 / 3
    Grøn 1 / 55 /0 Green 1 / 55 /0
    Blå 0 / 3 / 71 Blue 0 / 3 / 71
    Gul 54 / 54 / 0 Yellow 54 / 54 / 0
    Cyan 0 / 53 / 56 Cyan 0 / 53 / 56
    Magenta 50 / 7 / 52 Magenta 50 / 7 / 52
    Hvidbalance Tilpasset White balance
    Rød - 25 25
    Grøn - 25 25
    Blå - 26 26
    Rød + 25 25
    Grøn + 28 28
    Blå + 18 18
    10p hvidbalance Til 10p White balance On
    Interval 1 1 / 1 / -2 Interval 1 1 / 1 / -2
    Interval 2 -1 / 0 / 0 Interval 2 -1 / 0 / 0
    Interval 3 -1 / 0 / 0 Interval 3 -1 / 0 / 0
    Interval 4 -2 / -1 / 0 Interval 4 -2 / -1 / 0
    Interval 5 -1 / 0 / 0 Interval 5 -1 / 0 / 0
    Interval 6 0 / 2 / 1 Interval 6 0 / 2 / 1
    Interval 7 0 / 2 / 0 Interval 7 0 / 2 / 0
    Interval 8 0 / 2 / -1 Interval 8 0 / 2 / -1
    Interval 9 0 / 3 / -1 Interval 9 0 / 3 / -1
    Interval 10 -1 / 2 / -2 Interval 10 -1 / 2 / -2
    Hudfarve 0 Flesh Tone 0
    Kantforbedring Fra Edge enhancement Off
    Bevægelseslys Fra Off
    xvYCC Fra Off
    Ekstra bevægelse Fra LED Motion Plus Off

Innstillingene link:

Anbefalede indstillinger til Samsung LED TV UE46D8005 (UE40D8005, UE55D8005) | AV Blog

Tar gjerne imot kommentarer om noe kan gjøres bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CiASpook
    Noen som har D8005 og har oppgradert til 1014 firmware? Får nykking i bilde etter å ha oppgradert fra 1013 til 1014.

EDIT: Noen som har 1013 firmware filen liggende? Send meg en pm!
    Du kan prøve 1015.0 og se om det hjelper. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1015 hva gjør den ?

Hva gjør 1015 firmware oppdateringen ? Står ikke noe på samsung sin side hva den oppdateringen inneholder og fikser....

Newcomer CiASpook sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resette TVen (Holde inne EXIT i 10 sekunder) og oppgradere til 1015 løste mine problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CiASpook
    Resette TVen (Holde inne EXIT i 10 sekunder) og oppgradere til 1015 løste mine problemer.
    Lagt merke til noen endringer/forbedringer over 1013 ?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freecb

Canal Digital støtter ikke denne funksjonen i programguiden - det virker om du feks har rikstv, men ikke canal digital.

Så er ikke noe galt med tven, bare med måten sendingen til CD er lagt opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går for 7005 i 46 tommer, Siba har jo denne til 13290 inkl frakt nå. Liker jo egentlig designet til sony tv`ene bedre, men til samme pris får man 46hx720 og utifra hva jeg har lest meg frem til så er vel 7005 bedre selv om hx720 har mye av det samme som 8 serien til Sony. er min konklusjon korrekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innbrenning i Plasma

Til dere som har hatt f.eks. 64D8005 eller P65VT30 plasma-TV en stund.
    Har dere erfaring med midlertidig innbrenning, slik det har vært på plasma tidligere?
    Finnes det en GOD grunn til å vente på 65" LED istedet for 65" plasma?
    (bortsett fra strømforbruket)

Komplett hadde denne til salgs en stund: Samsung 65" 3D LED-TV UE65C8705
    Men så forsvant den fra markedet plutselig, og det ser ikke ut som noen forhandler den lenger - Hvorfor?
    Kommer det en annen 65" LED som er verd å vente på?

Side 36 av 63 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •