Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 63 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Er det noe løsning på input-lag problemet?? Har akkurat handlet 55-tommeren, og med mindre jeg har på spillmodus (som suger), så er det inputlag så det holder særlig på HD-sendinger :S

Det hjelper når jeg skrur av motion flow eller hva det heter, men hva er vitsen med disse funksjonene om de ikke kan brukes?! Hadde vært digg å hatt LITT glatt bilde hvertfall
    Hvis du har koplet lyden til egen forsterker/receiver så kan du på flere modeller velge kompensasjon for input lag/delay.
    Sett den til rundt 80-116 ms delay, så skulle lyden være i sync

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en misforstæelse her hva inpu lag er eller er det forskjellige typer?
    Trodde input lag var et spill problem når bildet på skjermen ikke reagerer synkront med når du trykker på knappene på håndkontrollen. Det blir en ørliten forsinkelse

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile samsung

fikk endelig tak i 2 av de ultra lette 3D brillene i trondheim :-D
    var ute etter 3700 brillene en god stund :???: tok tid dette

blir vel en lade stasjon neste gang når jeg finner en :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På komplett selger dem UE40D5705, mens på Lefdal/Elkjøp selger dem UE40D5004. Er det noen forskjell mellom 5700- og 5000-serien?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forskjell, men ikke så mye at det nødvendigvis forsvarer prisforskjellen.

Alle UExxDxxx4 og LExxDxx4-modellene til samsung er nedstrippede modeller, de har samme panel og bildekvalitet som tilsvarende modellnavn som slutter på 5, men har ekstremt få tilkoblingsmuligheter.

De mangler PC-inngang, digital lydutgang, og på LED-modellene så peker alle kontakter rett ut bakover.

Så rett skala blir: UE40D5004, UE40D5005 (2 fler HDMI, VGA, optisk ut, kontakter langs kanten av tven), UE40D5705 som har DVB-S.

I prisklassen 7000,- får du også Samsung UE40D6325 som har 200Hz, 3D-støtte og vesentlig bedre bildekvalitet enn 5-serien. Her er det seriøst -klasseforskjell-.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    fikk endelig tak i 2 av de ultra lette 3D brillene i trondheim :-D
    var ute etter 3700 brillene en god stund :???: tok tid dette

blir vel en lade stasjon neste gang når jeg finner en :neutral:
    Selger de der jeg jobber, hvor kjøpte du de hen? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et veldig bra svar Alastor! I forhold til hva jeg trenger av inn/utganger (som er nærmest ingenting, kun ett stk HDMI), er det dermed enten UE40D5004 eller UE406325 som er aktuell. Prisen på sistnevnte er jo praktisk talt det dobbelte, så det bør jo også være klasseforskjell da.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Vil bare beklage folk for all masinga om delay på bilde i forhold til lyd, virker som jeg har funnet problemet...tror jeg :P

Prøvde å koble ut receiveren helt og kun bruke tven en gang til, gikk litt fort i svingene sist gang. Viser seg at da er det ikke noe problem med at bildet henger etter lyden i det hele tatt, samme hvor mye dilldall-bildefunksjoner jeg har på..! Da er det jo det vanlige problemet med delay pga receivertilkobling.

Receiveren min har Auto Lip Sync, noen som vet hvordan jeg kan få det til å fungere med Samsungen, eller om det støttes i det hele tatt?

Mvh

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe peil på hva slags lydkodeker D8005 er i stand til å sende ut via ARC eller S/PDIF? Støtter den passtrough?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alle sovna av maset mitt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zoazim
    Hvis du har koplet lyden til egen forsterker/receiver så kan du på flere modeller velge kompensasjon for input lag/delay.
    Sett den til rundt 80-116 ms delay, så skulle lyden være i sync
    Prøvd dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile 3d briller

lefdal lade :-D

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stoly
    Prøvd dette?
    Ja. Men det er jo forskjellig etter hvem kanal jeg ser på, hvem film jeg ser på og hvor mye som skjer på skjermen......bah. Hadde TVen kunne sendt HD-lyd "gjennom" seg fra kildene til receiveren hadde problemet vært borte dog, men det går vel ikke :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3D briller

Da er 46" D8005 i huset her, da er neste valg 3D briller, noen anbefalelser her?
    Tv er knall tv, iallefall en stor forandring her mot tidligere lcd tv, 2008 modell.
    Virkelig flott å se HD sendinger og 3D TV film-trailere

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe peil på hva slags lydkodeker D8005 er i stand til å sende ut via ARC eller S/PDIF? Støtter den passtrough?
    Tven sender ut DTS 5.1 og Dolby Digital. Fungerer helt strålende på min tv, og blir mindre stress med fjernkontrollbruk - da tvens fjernkontroll via hdmi-cec også kan regulere volum på receiver om receiver støtter dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Tven sender ut DTS 5.1 og Dolby Digital. Fungerer helt strålende på min tv, og blir mindre stress med fjernkontrollbruk - da tvens fjernkontroll via hdmi-cec også kan regulere volum på receiver om receiver støtter dette.
    Kan du utdype dette? Jeg er hypp på å plassere forsterkern i ett skap. Kan jeg slå den av og på "med TV`n" og deretter regulere volum med fjernisen? Har du noen eksempler på forsterkere som støtter dette, aller helst Pioneer eller ett annet merke som også støtter Apples AirPlay? Eller må jeg holde meg til samsung forsterker for å få til noe slik?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Kan du utdype dette? Jeg er hypp på å plassere forsterkern i ett skap. Kan jeg slå den av og på "med TV`n" og deretter regulere volum med fjernisen? Har du noen eksempler på forsterkere som støtter dette, aller helst Pioneer eller ett annet merke som også støtter Apples AirPlay? Eller må jeg holde meg til samsung forsterker for å få til noe slik?
    Det med volumet funker strålende Ang det med lydformatet, så er jeg ute etter HD lyden jeg da, men det støtter den ikke tven ser det ut som, via lyden :/

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med volumet funker strålende Ang det med lydformatet, så er jeg ute etter HD lyden jeg da, men det støtter den ikke tven ser det ut som, via lyden :/
    Alle forsterkeren med hdmi 1.4? Kan man få forsterkerne til automatisk slå seg av og på når man skrur av og på tv'n også?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle forsterkeren med hdmi 1.4? Kan man få forsterkerne til automatisk slå seg av og på når man skrur av og på tv'n også?
    På min Denon har jeg aktivert "HDMI-control", og da slår receiveren seg av sammen med TV´en om jeg slår av TVen på fjernkontrollen 8) Vet at det skal funke andre veien og, litt usikker på om det gjør det hos meg, har ikke fått testa så mye enda da jeg er på veien i hverdagene

I tillegg kommer det voluminfo opp på TV-skjermen fra Denon´en

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle forsterkere som støtter HDMI-CEC støtter dette her, og JA, du kan plassere forsterkeren i et skap - så lenge du ikke skal inn og gjøre masse innstillinger utover volum og skru den av og på. Så lenge du har koblet alle kildene dine til tven, og så optisk ut videre til receiver (evt ARC), og 1 hdmi koblet fra tv til receiver, så er dette i boks.

Jeg kan tilogmed styre PS3en min med samsungfjernkontrollen, som er seriekoblet PS3 --> Receiver --> TV. Da får jeg HD-lyd, men mister jo muligheten til å justere sync osv om lyden skulle være ute av sync (ikke opplevd dette)

Side 32 av 63 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •