Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 63 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rødrosalilla skjær i tvns bakgrunnsbelysning

Er dette borte i D modellene? Min UE46c6715 har etter min mening en fargefeil som gjør at bildene blir veldig kalde (Samsung nekter for at dette er feil) For eksempel Varg Veum og mange andre HD sendinger som er laget uten å bruke gult lys (slik reklame filmes) blir for utrivelig å se på da det virker som de har brukt et lilla filter over filmen (men, det er ikke sånn på andre led tver). Jeg lurer på om alle c modeller i Samsung har denne fargeproblematikken. Jeg har selvsagt forsøkt å kalibrere dette bort i hvitbalansen, men det er ikke der problematikken ligger. sukk. Skal ha denne tvn noen år. Kostet jo 12000.-

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har kjøpt LED-tv, med LED-lys. LED-diodene lyser blålig og gir et blåskjær i bildet. Dette er ikke en direkte feil, men en bieffekt av at du har kjøpt deg en tynn tv. Lite å gjøre med, rett og slett.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Led skjermer har som nevnt blått lys. Men hvor nære 6500K kom du med kalibreringen? Har du prøvd å kalibrere fargerommet? Hvor langt ned kom du på Delta verdier? Jeg vil anta uten å ha sett din skjerm at hvis: Du har fått kalibrert Gråskala på 6500K fra 10IRE til 100 IRE (delta under 3) og har farge rom hvor alle farger er under Delta 3 i avvik så ER det feil på tvn hvis det er lilla skjær i den! Dette er min mening-men har aldri tenkt over problem stillingen.

Hvilken måle probe brukte du? Er proben "laget" for LED-LCD?
    Har ikke studert de LED-LCD samsung jeg har kalibrert for Lilla skjær men skal gjøre det på neste skjerm å se. D serien er ihvertfall langt bedre enn C serien ut av eksen på gråskala!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

55" Samsung D8005 (led)

Da er 55" SAMSUNG D8005 (LED) kommet opp på veggen og 50" Pioneer plasma er flyttet til kjellerstua. Jeg kan anbefale innstillingene fra FlatpanelsDK - Din guide til fladskærme.

Når du sitter rett foran SAMSUNGEN og ser på HD-TV er bildet fantastisk og jeg vil nesten påstå at det er bedre enn Pioneeren. Men beveger du deg litt rundt i rommet eller ser på SD-TV er nok Pioneeren fremdeles bedre.

Sitat Opprinnelig postet av kjetil
    Samsung D8005 (LED) test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Billedprofil: Movie
    Baggrundslys 8
    Kontrast 95
    Lysstyrke: 45
    Skarphed: 0
    Farve: 50
    Tone: G50/G50
    Eco Fra
    Sort tone Fra
    Dynamisk kontrast Fra
    Skyggedetalje 0
    Gamma +1
    Farverum Auto
    Hudtone 0
    xvYCC Fra
    Kant forbedring Fra
    Bevægelseslys Fra
    Ekstra bevægelse (LED Motion Plus) Til
    Farvetone Varm1
    Størrelse Screen Fit
    Digitalt støjfilter Fra
    MPEG-støjfilter Fra
    Film Fra
    HDMI, sortniveau Lav
    Motion Plus Fra
    Rød - 27
    Grøn - 24
    Blå - 22
    Rød + 32
    Grøn + 22
    Blå + 17

Jeg sænkede indstillingen kaldet skyggedetalje til 0 (standard er +2) og øgede indstillingen kaldet gamma med +1 for at forbedre gamma. Jeg har også ændret kontrast-indstillingen. Endelig gjorde jeg brug af RGB (rød, grøn, blå) indstillingerne. Samsung giver også adgang til RGB 10 point indstillinger til de mest avancerede brugere.

Jeg har endeligt sænket indstillingen kaldet baggrundslys for at reducere lysstyrken på panelet. Hvis du primært ser Tv i dagtimerne, bør du øge denne indstilling med 2-3 ryk.

-----------------------------------------------

Hører gjerne fra deg hvilke instillinger du kommer til å velge for vanlig TV titting.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile d80000

da ble 46" returnert :wink: greit med 30dagersen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen kan svare meg på dette: Er ikke så begeistret for utseende på 8005 for jeg liker ikke den ramma, og har tenkt på 7005. Har desverre ikke fått sett den med egne øyne i butikk og lurer på om der er sort farge i den ramma på 7005?
    Fikk sett en i 6 serie med sort/glass ramme, og den var digg. Grunnen til att jeg ikke vil gå under 7 serie, er for att jeg vil kunne bruke alle funksjoner i min smart phone på smart tv. Er visstnok begrensinger på den bruken når man kommer til 6 serien og nedover.

Newcomer LeGranDuc sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rammen på 7005 er svart helt innderst, så er det gjennomsiktig ramme ytterst. Den reflekterer den svarte rammen.
    Selv synest jeg den er meget lekker.
    Synd jeg kjøpte ny telefon for noen måneder siden, er sugen på Samsungs "Smartview".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt min UE55D8005 i noen uker og er stort sett veldig fornøyd med panelet. Har ikke sett noe særlig med clouding (etter jeg kalibrerte), selv om det er antydninger nederst på skjermen i veldig mørke scener. Jeg regner med dere andre har antydning til litt clouding også (er jo tross alt kantbelyst LED TV)?

Eneste jeg lurer litt på er at jeg har lagt merke til noen horisontale "linjer"/striper i noen scener, spesielt på lyse grå/brune scener. Er det dette dere kaller "banding"? Det er ihvertfall utrolig irriterende, selv om du såvidt legger merke til det.

Det ser på en måte ut som om fargepalettet til TV'en ikke er høyt nok og det blir da ikke perfekte gradienter. Vet ikke om noen bedre måte å forklare det på..

Har alle TV'ene dette, eller er jeg uheldig med min? Går det an å "kalibrere vekk"?

Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen av dere klart å få tilgang til netflix og hulu fra samsung d serien? Utfra guiden på flatpanels.dk virker det ganske greit, men får ikke til. Hat bare de nordiske landene å velge mellom og har prøvd med dns nummer med reset av tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens tilbud på MPX.no (06.07.2011)
    Dette er en meget bra pris for UE55D7005 (17.990)

MPX.no - Samsung 55" 3D LED Smart TV UE55D7005

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UE55D8005YUXXE i hus en ukes tid nå.

Et smart TV som leverer til forventningene er min første kommentar. Maken til skarphet, ingen buzz (selvfølgelig), en nettleser som faktisk fungerer og apps som leverer. Ja forresten, en kan vel merke at dette med apps fortsatt er i startgropa. En slik TV bør leveres med tastatur.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil det fungerer med bluetooth tastatur, siden tven har bluetooth? Evt. sette på eksternt trådløst tastatur?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pcprono
    Da har jeg hatt min UE55D8005 i noen uker og er stort sett veldig fornøyd med panelet. Har ikke sett noe særlig med clouding (etter jeg kalibrerte), selv om det er antydninger nederst på skjermen i veldig mørke scener. Jeg regner med dere andre har antydning til litt clouding også (er jo tross alt kantbelyst LED TV)?

Eneste jeg lurer litt på er at jeg har lagt merke til noen horisontale "linjer"/striper i noen scener, spesielt på lyse grå/brune scener. Er det dette dere kaller "banding"? Det er ihvertfall utrolig irriterende, selv om du såvidt legger merke til det.

Det ser på en måte ut som om fargepalettet til TV'en ikke er høyt nok og det blir da ikke perfekte gradienter. Vet ikke om noen bedre måte å forklare det på..

Har alle TV'ene dette, eller er jeg uheldig med min? Går det an å "kalibrere vekk"?

Takker for svar!
    Ingen som kan svare meg på ovenstående?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en vertikal stripe på mitt første 55D8005 panel som jeg fikk levert i mars. Det var en stripe på rundt 4 cm som var litt lysere enn resten av panelet. Godt synlig ved panoreringer på enfarget bakgrunn, feks fotballkamper. Fikk nytt panel pga en pixelfeil. Det nye panelet jeg fikk var mye bedre. Ingen striper, ingen pixelfeil, og mye jevnere bakgrunnsbelysning, og mindre clouding. Så man kan helt klart være uheldig og få et dårlig panel...

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Analog lyd ut ?

Hei!

Holder på å sette opp en 55D8005 og lurer på om noen har forsøkt følgende - bruke USB1 med minnepinne og spille av film. Får ikke noe lyd ut av den analoge lydutgangen, og lurer egentlig på om det er mulig. Har gått gjennom det meste av innstillinger jeg klarer å finne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    Hei!

Holder på å sette opp en 55D8005 og lurer på om noen har forsøkt følgende - bruke USB1 med minnepinne og spille av film. Får ikke noe lyd ut av den analoge lydutgangen, og lurer egentlig på om det er mulig. Har gått gjennom det meste av innstillinger jeg klarer å finne.
    Dette skal funke greit.....har testa på en billigere Samsung modell.
    Kan være at ikke alle lydtyper støttes....5.1,DTS,PCM osv......prøve med forskjellige filmer og lydspor?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    Hei!

For å dobbelsjekke, minijack-utgangen er eneste analoge utgang?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til 3D-brillene til Samsung som heter SSG-3500CR? Finner ingen info om denne modellen på samsung.no, men den ligner på SSG-3700CR.

Komplett har salg på denne i helgen og selger den for 395 kr pr stk (ord.pris 695 kr). Komplett.no - Samsung 3D briller SSG-3500CR

Vil disse fungere med D8005 og hva er evnt ulempen med denne kontra SSG-3700CR som nesten koster 3 ganger mer på Komplett.no?=

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UE55D7005 til 17990,- igjen hos Elkjøps nettbutikk - ***BESTILT!!***

BTW, latterlig billig frakt på 129,- og da levert hjem på kvelden

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset . Var noen få tastetrykk unna å bestille Samsung D6755 til samme pris da jeg så meldingen din. Nå er 55 D7005 underveis isteden .

Side 29 av 63 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •