Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 63 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1255
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av freecb
    Helt feil! Jeg synes 7000 ser faktisk bedre ut enn 8000 serien. Og da får man jo i både pose og sekk siden skjermen er den samme.

For å understreke hva jeg mener meget STERKT: 7005 ser bedre ut enn 8005.

Så får gjerne fjols som vil bruke mer penger gjerne gjøre det for meg. 7005 ser bare best ut! Og jeg vurderer å kjøpe flere av de.
    om det har vært poenget ditt hele veien bør du lære deg å formulere deg bedre. sitater som:
    Noen idioter kjøper et identisk produkt 3000,- dyrere. KUN pga desigin. DU er en av dem.
    og sammenlikningen med, i dine øyne, overprisede apple produkter, hjelper ikke argumentasjonen din. Er folk fjols om de ikke har samme smak som deg? Alle disse dusteutalelsene dine avslører lett hvem som er idioten her.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    om det har vært poenget ditt hele veien bør du lære deg å formulere deg bedre. sitater som:

og sammenlikningen med, i dine øyne, overprisede apple produkter, hjelper ikke argumentasjonen din. Er folk fjols om de ikke har samme smak som deg? Alle disse dusteutalelsene dine avslører lett hvem som er idioten her.
    uffda... her traff jeg noen sårte skjeler gjorde jeg ikke??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk bare morsomt. Hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke smigre deg selv, det eneste du har oppnådd er å eksponere hva slags forumtroll du er, og at du har en smak for design som i beste fall er avikende fra folk flest.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thklinge
    Han mente:

Hvordan er TV-guiden - Hvordan ser den ut? Er den rask i bruk? Ser bra ut? Er det lett å velge programmer i TV-guiden for opptak? Har den andre funksjoner som er kjekke men som Canal Digital ikke har i de elendige dekoderne sine?

Opptak og pause av sendinger - Er dette raskt og effektivt i bruk? Noen problemer med HD-kanaler eller annet?

Fungerer tidsopptak som foventet? Er det lett å velge hva man skal ta opp? Det er ikke problemer med at opptak ikke skjer på valgt tidspunkt som på Canal Digitals HD-dekoder?

Hvordan er kanalskift - Hvordan er valg av kanaler? Kan man få opp en rask liste for å velge kanal kjapt? Kan man sette opp en egen favorittliste? Hvor lang tid tar det å bytte kanal? Funger alt like effektivt på SD og HD-kanaler?
    Tipper dette er like bra på 7005/8005. Eller vedder du imot? :;-)

Er du seriøs? Han mente _naturligvis_ hvordan Samsungs D-serie er på overnevnte funksjoner. Ingen har påstått at det er forskjell i tuner-funksjonalitet på 7000 og 8000 serien. Har du ikke lyst til å bidra med fornuftige tilbakemeldinger fra en som faktisk eier TVen så får du heller si at du er for lat. Og om du er på forumet bare for å kverulere så synes jeg godt du kan forlate til du har kommet på bedre tanker.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et langt mer interessant spørsmål, er hvordan man konfigurerer disse tv'ene optimalt mot 3D sendinger?

Kjører det spørsmålet etter en omgang med tøysekopper.
    jeg har ein kammerat som har d8000, serien litt over 60 tommer trur jeg,og den 3d teknologien er di ikke kommet langt med,jeg ble ikke imponert,men bra bilde og fint utsene og sånt,så er di knall tv.skal vente med det 3d greine jeg ja,det skal jo komme sånn at du slipper briller

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    jeg har ein kammerat som har d8000, serien litt over 60 tommer trur jeg,og den 3d teknologien er di ikke kommet langt med,jeg ble ikke imponert,men bra bilde og fint utsene og sånt,så er di knall tv.skal vente med det 3d greine jeg ja,det skal jo komme sånn at du slipper briller
    Thomas, du kommer til å få det fett i 2017 når du får deg ny TV, uten 3d briller

Til han som kaller folk idioter som kjøper 8005 fremfor 7005. Jeg hadde kjøpt 8005 om den hadde vært 6000 kroner dyrere, uten å blunke. De 3000 kronene er sikkert veldig mye penger for deg, noe som er helt greitt og forståelig. For andre er det et mindre hinder, noe du også bør respektere uten å kalle dem idioter.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daniel2003
    Thomas, du kommer til å få det fett i 2017 når du får deg ny TV, uten 3d briller

Til han som kaller folk idioter som kjøper 8005 fremfor 7005. Jeg hadde kjøpt 8005 om den hadde vært 6000 kroner dyrere, uten å blunke. De 3000 kronene er sikkert veldig mye penger for deg, noe som er helt greitt og forståelig. For andre er det et mindre hinder, noe du også bør respektere uten å kalle dem idioter.
    skulle jeg ha kjøpt noen tv her,så har det blitt den største av 9000 serien

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daniel2003

Hei, jeg kan ikke være mer enig med deg og mange andre her. Det er smak og behag (smak er som baken, og den er delt:razz, ellers tror jeg ingen poenget i å gi vedkommende mer oppmerksomhet...bare å ignorere)

Jeg har et lite spørsmål vedr. NetGear nas, har tenkt å kjøpe denne MPX.no - Netgear ReadyNAS 4-bay NV+ Gigabit LAN
    Men litt usikker om mulighet til å stream til D8005, har noen av dere erfaringer med dette nas-oppsett eller tilsvarende?

Takk på forhånd

Mvh
    TTN

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tientanic
    Jeg har et lite spørsmål vedr. NetGear nas, har tenkt å kjøpe denne MPX.no - Netgear ReadyNAS 4-bay NV+ Gigabit LAN
    Men litt usikker om mulighet til å stream til D8005, har noen av dere erfaringer med dette nas-oppsett eller tilsvarende?

Takk på forhånd

Mvh
    TTN
    Skjekk ut:
    Plex » The Plex “Penguin-Friendly” Media Server

Du kan kjøre PMS på en rekke linuksbaserte NAS, blandt annet (enkelte?) Netgear. Plex klient finnes i beta for samsung TV`er og den finner du her (med installasjonsinstruksjoner, fungerer på C & D seriene): Samsung TV set - Plex Forums

Jeg kjører pt. PMS på en windows server og benytter mac minier som klienter men vil etter hvert fjerne minien under min PS63C7705 og kjøre Plex rett fra TV`en

PMS (plex media server) server forøvrig også en rekke andre enheter enn bare Samsung TV`r. Du får klient til OSX, iphone, ipad og Android, Roku, mm. Den har en rekke kule funksjoner som for eksempel å la deg stoppe filmen på en TV, fortsette der du slapp på en annen enhet, til og med mobil. Den reencoder filene on the fly slik at du tilogmed kan streame til mobile enheter (fungerer også over 3G)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir da som et mediacenter installert direkte på tv, som da henter filmer og tv-serier direkte i fra en hvilken som helst pc i nettverket?

Men vil TV klare å kjøre mkv i 1080p uten problemer, iso osv, eller må alt kjøres på pc og stremes til tv?

Hadde vært sykt digg å kunne droppe en dedikert htpc til fordel for å ha alt i tv...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yessir. 1080p mkv (bare testa med h264 codec foreløpig) fungerer knirkefritt med både ac3 og DTS lyd.
    Merk at Samsung har bitrate begrensing på 25 mbps så mens 1080p pirat mkv fungerer vil mye du ripper selv slite med mindre du re-encoder. Bytting av lydspor og subs fungerer foreløpig ikke på samsung. iso hvet jeg ikke om fungerer, har ikke testa. Du henter media fra hvliken som helst PC i nettverket så lenge denne maskina har PMS installert. Du også kan hente fra maskiner over internett. Min far streamer 1080p rett fra min maskin men nå har vi begge 60 mbps med altibox så alle klarer trolig ikke dette.

Det er å anbefale å kjøre kablet nett frem til TV`n og ikke trådløst om du skal spille av 1080p.

Plex stammer fra XBMC men jeg tør påstå Plex er langt bedre med sentralisert database etc (alle klienter får automatisk samme cover, fanart, mm)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå frister en av disse modellene bare enda mer.

Hvordan er det med hensyn til musikk, er det mulig å kjøre musikk via plex og så kjøre kabel fra tv og direkte til reciver for å få lyd ut på anlegget?

Jeg får finne ut om iso og img virker også, og om det gjør ser jeg ingen grunn lengre til å ha htpc:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plex for samsung kom for to uker siden ca og er i tidlig beta, dog har samsung sagt til utvikleren at de vil akseptere den som offisiell app snart. Foreløpig fungerer kun film og tv-serie delene av biblioteket, utvikleren har sagt at han venter eventuelt med musikk til alle eventuelle bugs er luket ut. Oppdateringene kommer nærmest daglig nå så det går fort fremover.

TV-serie library delen begynner se virkelig bra ut nå. Med theme music etc.
    Jeg vurderer å kjøpe en sånn 8000 led for soverommet. Har kutta ut mac minien ved plasmaen nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ballis]Plex for samsung kom for to uker siden ca og er i tidlig beta, dog har samsung sagt til utvikleren at de vil akseptere den som offisiell app snart.
    ....
    TV-serie library delen begynner se virkelig bra ut nå. Med theme music etc.
    Jeg vurderer å kjøpe en sånn 8000 led for soverommet. Har kutta ut mac minien ved plasmaen nå. [QUOTE=Ballis]

Hei og takk for et kjapt svar, ser lovende ut dette her. Da blir det Netgear Nas på meg.
    Fikk tips fra et annet forum om Serviio (http://www.serviio.org/), tenkte skal prøve begge.

Mvh
    TTN

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker på om PMS kjører på alle netgear NASene så om jeg var deg ville jeg lest meg opp på forumet på Plex - A Complete Media Solution å undersøkt nærmere hvilke som egner seg best.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    skulle jeg ha kjøpt noen tv her,så har det blitt den største av 9000 serien
    Hvorfor?

D8005 er vesentlig bedre enn C9005 på ca. alle områder.

D7005 og D8005 er kliss like. Punktum.

Eneste forskjellen vil isåfall være at de bruker bedre paneler på D8005, noe som det har vært mye prat om men ikke bekreftet.

Det er KUN design forskjell på disse 2.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke modeller er det som har muligheten til å bruke plex?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Hvilke modeller er det som har muligheten til å bruke plex?
    C og D serien (alle med "internet@TV" eller "SmartTV")

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar:-)

SmartTV, er det samme som "Smart Hub" det eller?

Så jeg kan kjøpe dette tv til en relativt billig sum og ende opp med å ha et komplett fullverdig mediacenter samtidig, uten bruk av pc annet enn som server et sted i huset? Hadde vært ypperlig på soverommet:-)

Samsung 40" 3D LCD-TV LE40C755 - Lefdal

Side 25 av 63 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •