Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 63 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ice
    Men jeg tror min Yamaha RX-V1900 bare har HDMI 1.3a og den innholder vel ingen returkanal for lyd? Må man ikke ha HDMI 1.4 da?
    Jeg tror i utgangspunktet det er nok at tv støtter ARC, men jeg påstår ingen ting. Ville prøvd før jeg oppgraderte

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av M_Mickey
    Jeg tror i utgangspunktet det er nok at tv støtter ARC, men jeg påstår ingen ting. Ville prøvd før jeg oppgraderte
    Fant dette på HDMI

The Audio Return Channel in HDMI 1.4 enables a TV, via a single HDMI cable, to send audio data “upstream” to an A/V receiver or surround audio controller, increasing user flexibility and eliminating the need for any separate S/PDIF audio connection.
    An Audio Return Channel-enabled TV can either send or receive audio via HDMI, upstream or downstream, depending on system set-up and user preferences.

HDMI :: Manufacturer :: HDMI 1.4 :: Audio Return Channel

Da ser det ut som jeg ikke får brukt ARC fra Samsung LED'en tilbake til min Yamaha RX-V1900 Receiver da denne ikke har HDMI 1.4 men 1.3

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forøvrig veldig merkelig og nå etterhvert også grenseløst irriterende at Tv (D8000)kan slå av reciever automatisk sammen med skermen, men ikke slå den automatisk på. Er jo bare et par trykk på fjernkontrollen til tv som skal til, men det hadde jo vert så utrolig mye lettere hvis den bare skrudde seg av OG PÅ sammen skjermen.

Håper Samsung kan fikse dette i en senere programvare oppdatering.

Eller har jeg gått glipp av noe i innstillingene her?

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha gått glipp av innstillinger på enten receiveren eller tven. Når jeg skrur på tvn kommer receiveren på etter 5-10 sekunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Please halp me..

Gahh fikk endelig CAM til CanalD. IDTV idag, men sliten med å få det til å fungere. Skjønner ikke hvordan jeg skal få Samsung d8005 til å lese CAM/Kundekort (mener bestemt det er korrekt montert).

Kan noen som har IDTV prøve å få meg på rett spor? Setter veldig stor pris på svar!

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar du har fått søkt opp kanaler og slikt? Du fikk CAM, sier du, men hvilket kort bruker du? Du får nytt kort i posten fra CD, det du evt har fra før vil ikke virke.

Om du har fått nytt kort fra CD og bruker dette, hva slags feilmelding får du opp på skjermen? På menyen for CI (ligger et eller annet sted), har den registrert at du har montert på CA-modulen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Antar du har fått søkt opp kanaler og slikt? Du fikk CAM, sier du, men hvilket kort bruker du? Du får nytt kort i posten fra CD, det du evt har fra før vil ikke virke.

Om du har fått nytt kort fra CD og bruker dette, hva slags feilmelding får du opp på skjermen? På menyen for CI (ligger et eller annet sted), har den registrert at du har montert på CA-modulen?
    Takker for svar Alastor. Har faktisk fått det til å fungere, men det er litt ustabilt. Fikk nytt kort med CAM fra CanalDigital. Får av og til melding om "forvrengt signal" når jeg skifter mellom kanaler.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan slite litt i starten, da den ikke har alle kodene og slikt. Forvrengt signal i et halvsekund o.l. er helt greit, ingen fare .

Hva synes du om bildekvaliteten?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forvrengt signal betyr at du ikke har tilgang før CAM'n og smartkortet ditt er registrert, eller linket sammen. Om du har det på noen kanaler er det pga oppdateringen tar litt lengre tid på enkelte kanaler. Får du samme feil på alle kanaler, kan du ringe CD og be de sjekke at CAM nummeret og kortnummeret stemmer, samt be de sende en ny pairing/linke kode(over satelitt) til deg.

Husk at pairing kan ta opptil 6t, og ikke bytt kanal/skru av TV'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Egnet til spill/ Størrelsens betydning for skarphet

Ser at det er påpekt i anmeldelser at D8005 har nokså høyt inputlag. Noen som har erfaring med hvorvidt 8005/7005 eller 6505 er egnet til spillbruk en gang i blant? (Bilspill og førstepersonspill)

Og en annen ting: Er det slik at skarpheten avtar noe med størrelsen? Antar at pixelstørrelsen nødvendigvis øker fra feks 46" til 55" når oppløsnngen er den samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

7005 vs 6505

Og mens jeg er i gang: Er billedkvaliteten på 7005 såpass mye bedre enn på 6505 (mangler såvidt jeg har skjønt microdimming) at det forsvarer en prisforskjell på 4000,-? Ser at MPX har 55" 6505 på tilbud til 17995,-, mens 7005 ligger på 21995,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vr
    Ser at det er påpekt i anmeldelser at D8005 har nokså høyt inputlag. Noen som har erfaring med hvorvidt 8005/7005 eller 6505 er egnet til spillbruk en gang i blant? (Bilspill og førstepersonspill)

Og en annen ting: Er det slik at skarpheten avtar noe med størrelsen? Antar at pixelstørrelsen nødvendigvis øker fra feks 46" til 55" når oppløsnngen er den samme?

Jeg merket noe i starten etterslep ved enkelte vanskelige/hurtige tilfeller, men da jeg fikk hjelp til å finne "game mode" har alt blitt borte, og spill flyter som en drøm.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av Samsung UE55D8005 på Audiovisuelt.no.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vr
    Og mens jeg er i gang: Er billedkvaliteten på 7005 såpass mye bedre enn på 6505 (mangler såvidt jeg har skjønt microdimming) at det forsvarer en prisforskjell på 4000,-? Ser at MPX har 55" 6505 på tilbud til 17995,-, mens 7005 ligger på 21995,-.
    Microdimmingen er en stor fordel når det gjelder sortnivå, men du har også microdimming på UE55D6755 også. Denne ligger vel til 19995.

Faktisk så er 8005 ("800 hz"), 7005 ("800 hz") og 6755 ("400 hz") kliss like i spesifikasjoner (bortsett fra hz) og bildekvalitet. Dette sier faktisk Samsung selv også... 8)

men 6755 har 1,5 cm ramme istedenfor 0,5 cm ramme. Hvis du klarer å holde ut med det...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes microdimmingen er en stor bløff. Hadde UE55D8005 hjemme noen dager og var veldig skuffet over sortnivå og ujevnt baklys. Synes Sony KDL-60NX720 er en mye bedre og stiligere TV hvis du først skal ha edge LED.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Jeg skal nå kjøpe..

enten D7005 eller D8005. Det er nesten ikke forskjell i pris noen steder på nettet. Flere her har snakket om gode tilbud-Hvor?

Jeg tror jeg går for 8005 men stemmer det at fjorårets briller ikke går ann å bruke? At ikke årets kan bruke på fjorårets tv kan jeg leve med.

Koster løsningen fra CD noe? Må jeg ha nytt kort? Er det CD eller Samsung sin EPG som gir opptaksmulighet til ekstern HD eller USB penn?

Jeg skal henge den på veggen, noe spes. jeg bør tenke på?
    Jeg har Samsung Hjemmekino HT-C6930W som endelig skal få full effect med DNLA.

Hvor bør jeg kjøpe? Hva bør jeg kjøpe?

MVH

TMH

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som kjøper dyre tver.......kjøper dere også xtra forsikring som feks Elkjøp maser om eller bare tull?

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fersk_IT
    Dere som kjøper dyre tver.......kjøper dere også xtra forsikring som feks Elkjøp maser om eller bare tull?
    Slik forsikrer du dingsene dine

"Stort sett er det unødvendig, sier Lars Grøndal hos Forbrukerrådet. - Generelt mener vi i Forbrukerrådet at disse forsikringene er både dyre og overflødige. Man har en rekke rettigheter til å reklamere i henhold til Forbrukerkjøpsloven. For eksempel er garantitiden på en mobiltelefon ett år, men loven gir deg rettigheter i hele fem år. Problemet er at selgeren stort sett vil vise til at garantitiden er utløpt og ikke peke på at du fortsatt har rettigheter. Man har langt større rettigheter enn de fleste er klar over, og i alle fall større rettigheter enn det selgeren som oftest vil opplyse om"

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 5 år gammel artikkel er **** ikke mye relevant for hva en selger forteller deg om rettighetene dine i dag. Spekulativt feilaktig søppel. Kan ikke tenke meg at mange kunder opplever selgere som snakker om "utløpt garantitid" og ikke vet at kundne har 5 års reklamasjonsrett.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung D8000 (UE-40D8000) 3D LED LCD TV - AVForums.com

Ny test. Igjen er det mye skryt ute å går.

Når det gjelder forsikring er det noe du må vurdere. Det er av og til greit og ha for noen, men også noen ganger overflødig i forhold til enkelte som har svært god innboforsikring.

De fleste vet at man har 2 års garanti og 5 års reklamasjon i Norge. Nevn et land som har bedre garantier på forbrukerprodukter enn dette, gratis....

Side 21 av 63 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •