Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 63 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var nettopp innom Elkjøp på Carl Berner (igjen) og sjekka ut D8005 55" LED .. Jeg hadde egentlig bestemt meg for D8005 64" plasmaen, men .. Jeg tror faktisk jeg går for 55" LED'en istedet. Dumt valg?

Den er jo ekstremt pen å se på, bildekvaliteten er bedre enn på de fleste andre TV'er jeg noensinne har sett. Det eneste "minuset" for meg er 55" vs 64". Jeg er ikke såå AV-freak at jeg kommer til å se veldig forskjell på bildekvaliteten på 55" LED vs 64" plasma.

Hva synes dere? Er litt usikker fortsatt.. hehe ..

Newcomer anders72 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pcprono
    Var nettopp innom Elkjøp på Carl Berner (igjen) og sjekka ut D8005 55" LED .. Jeg hadde egentlig bestemt meg for D8005 64" plasmaen, men .. Jeg tror faktisk jeg går for 55" LED'en istedet. Dumt valg?

Så selv denne tven på Elkjøp og ble imponert. Men så den også på Hifiklubben i et mørkere rom. Og sortnivået på denne tven er langt fra bra. Den er også plaget med blooming og ujevnt baklys.

Anders

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Hvor langt unna sitter du skjermen?
    Vurderer også 46" på soverommet...
    Blir da sittende omtrent 2,3m (2m 30cm) unna skjermen.
    Vil det ødelegge litt av "3D opplevelsen"??

Død pixel, tror Samsung har garanti mot dette.
    Finner du en død piksel får du nytt panel utifra hva jeg har hørt tidligere hvertfall!
    Jeg sitter ca 2,7 meter unna.
    Når bilde blir for lite kommer heller ikke ting så langt ut av skjermen.. Men 3D blir ellers veldig bra synes jeg.

Jeg kan ikke så den døde pikselen så langt unna, så da er det vel meningsløst å bruke så mye tid på å bytte.. Hvis jeg skulle levert den tilbake hadde jeg heller tatt med 55" hjem igjen, men jeg synes liksom det er litt teit å bruke 23k bare på tv når jeg er 15 år.
    På samme måte lurer jeg på hvorfor du trenger større en 46" på et soverom, men det får være ditt valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den er jo ekstremt pen å se på, bildekvaliteten er bedre enn på de fleste andre TV'er jeg noensinne har sett. Det eneste "minuset" for meg er 55" vs 64". Jeg er ikke såå AV-freak at jeg kommer til å se veldig forskjell på bildekvaliteten på 55" LED vs 64" plasma.

Har såvidt sett på 40D8005 med en lett kalibrering. Det er ihvertfall klart at Samsung har forbedret den ut fra eksen iforhold til C serien.¨
    Gråskala var langt bedre og trengte ikke like omfattende justering som på C serien selv om det var fremdeles en god del å hente.

Sortnivå o.l. var desverre umulig å bedømme i lys butikk.

Så du TVn i FILM modus når du sammenlignet? Jeg gjorde det å tvn er bra bevares-men synes ikke den stikker seg så voldsomt ut da iforhold til mange andre tver hvis alle kjøres i mest naturlige modus noe som oftest gir FILM/KINO modusen.

Hvis du skal bruke tvn en del på 3D så ville jeg valgt 64" plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra HDTVtest:

"There are some other issues that videophiles should keep in mind though: brightness uniformity is inconsistent across the screen (as is often the case with large-sized LCD TVs), and there is some mild motion judder to contend with when watching 24p film material. Lastly, we had to enable “Game Mode” to avoid the natural film grain of some Blu-ray Disc movies being removed by the UE55D8000′s video processing (which, again, we really do think Samsung should give the user full control over)."

Dette er jo ikke bra... Spørs om jeg ikke må vente på LGs nye serie før jeg kjøper...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det endelig også kommet en norsk test av D8005. Som vanlig er DinSides tester litt så-som-så, men det er hvertfall ett godt inntrykk:

Tv: Samsung UE46D8005 testet - DinSide Bolig

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Jeg sitter ca 2,7 meter unna.
    Når bilde blir for lite kommer heller ikke ting så langt ut av skjermen.. Men 3D blir ellers veldig bra synes jeg.

Jeg kan ikke så den døde pikselen så langt unna, så da er det vel meningsløst å bruke så mye tid på å bytte.. Hvis jeg skulle levert den tilbake hadde jeg heller tatt med 55" hjem igjen, men jeg synes liksom det er litt teit å bruke 23k bare på tv når jeg er 15 år.
    På samme måte lurer jeg på hvorfor du trenger større en 46" på et soverom, men det får være ditt valg.
    Takker.
    15 eller 50år, noe må vi bruke penger på uansett!
    Du kommer jo til å ha tv'n en stund så om du er keen på 55" ville jeg "hoppet" i det om jeg var det... Viktigste er at du er 100% fornøyd og elsker tv'n!
    Dumt da å kjøpe en TV til 16000 og bare være greit-fornøyd!

TV på soverommet ja!
    Men, keen på 3D, var derfor jeg lurte, siden du sa at 46 kan virke litt lite på en 3D tv... men, ser ut til at 46" og 3D passer perfekt på soverommet!

I stua blir det nok nye 65" plasmaen, men venter til noen tester kommer ut først!

Newcomer LeGranDuc sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 55" D7005 på Lørdag.
    Sitter ca 2.2 meter ifra, er allerede blitt vandt med størrelsen.
    Meget fornøyd så langt. Har ikke fått justert den helt perfekt enda, men det kommer seg. Hadde vært uten TV siden Langfredag.
    Har støtt på noen småproblemer underveis.
    Koblet PC på HDMI1 (DVI) med en DVI til HDMI kabel, da fikk jeg melding på TV'en at bildemodusen ikke var støttet.
    Måtte bruke en av de andre HDMI kontaktene.
    Så har jeg og fått problemer med Lyse Altibox boksen. Kan se TV en liten stund før boksen slår seg vrang, får opp et hvitt bilde, det går noen sekunder og jeg får opp start skjermen til boksen. Trykker jeg på noe på fjernkontrollen til boksen skjer det samme igjen. Må da ta strømmen og restarte boksen, da fungerer det fint i en liten stund, så skjer det samme igjen.
    Skal prøve og bytte boks i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som har prøvd kalibrering innstillingene fra flatpanelsdk?
    Jeg er ihvertfall svært fornøyd med de. I mørkt rom!

På Pirates of the Caribbian 3 ser feks ansikter mye jevnere ut og bildet generelt er mye mindre kornete. Men på Ea Skate3 på PS3 funker det ikke i det heletatt.

Må fortsatt sende inn tv på verksted da. Tv signalet flimrer etter 10min og fjernkontrollen får 5-10sec lagg etter jeg har sett en film. Merkelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt Samsung UE55D8005 og Samsung HTD6750WXE BD 3D Home Cinema System 7.1.

Gleder meg ... VELDIG ..!!!!!!

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke slik at Clear motion rate ordner opp i raske scener? .. Så hvordan skrur jeg det på?
    Får ikke tilgang til LED motion pluss og enkelte av de andre greiene der.
    Hvorfor ikke?
    Er det instiller i BD spilleren som er feil kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var UE55D8005 bestilt til en pris som jeg er veeeeldig fornøyd med. Morro at jobben jeg har gir slike fordeler

Så nå er det bare å håpe på at jeg trekker riktig panel i lotteriet til Samsung.
    Plz Plz Plz Samsung.... sjenk meg et flawless panel !!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MonsterMan
    Da var UE55D8005 bestilt til en pris som jeg er veeeeldig fornøyd med. Morro at jobben jeg har gir slike fordeler

Så nå er det bare å håpe på at jeg trekker riktig panel i lotteriet til Samsung.
    Plz Plz Plz Samsung.... sjenk meg et flawless panel !!
    Hva tenker du på med flawless panel? Døde pixler eller clouding?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker du på med flawless panel? Døde pixler eller clouding?
    Mest bekymret for banding... Men ja, døde piksler og clouding er også med på topp 5 lista

Aksepterer noe "feil" med denne pga at jeg tror ikke den "perfekte" LED tv'en (med fornuftig pris) blir å finne i 2011... dette er nok "good as it gets" tror nå jeg.

Bare bli ferdig med 17.mai nå... så finner jeg ut av om jeg hadde flaks eller ikke på onsdag når den ankommer

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

D8005 og Yamaha RXV-1900

Har kjøpt en Samsung 46" D8005 LED TV og koblet denne opp mot en Canal Digital HD dekoder med HDMI kabel mot en Yamaha RXV-1900 receiveren og alt funker fint men når jeg får mitt nye kort fra CD som er paret med LED tv'ens interne dekoder/CAM så lurer jeg på om lyden fra dekoderen går via HDMI kabelen tilbake til receiveren?

Har koblet HDMI kabelen til HDMI-2 (ARC) på tv'en.

Regner med at tv'ens PGM er mye bedre enn dekoderens PGM?

Hva med bildekvaliteten på tv'ens innebygde digitale dekoder, er denne mye bedre enn CD HD boks?

Sliter også med at HD dekoderen går tilbake til 576i av og til og viser SD materiale med dårlig kvalitet uten oppskalering.

Bør CD HD dekoderen så fast på 720P eller 1080i?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Skal kjøpe nå.

Men jeg er usikker på om jeg skal gå for en 55D7000 eller 55D8000.

Hva er forskjellen. Noen tips om hvor jeg kan få en god pris. Jeg har også 3 stk uåpna briller til fjorårets 3D tv. Noen som trenger briller?

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen er at D7005 heter D7005 mens D8005 heter D8005.

D7005 har en svart ramme, med en gjennomsiktig ramme rundt med noe rødt i.
    D8005 har en blank ramme, og lysende samsung logo.
    Se på første side i denne tråden.

Angående 55". Jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre.. Er den så mye større enn 46"? Er den verdt 5k mer? I såfall får jeg legge bort planer om å oppgradere lyd..
    Jeg fikk utrolig mye penger til konf, kunne gjerne kjøpt et par 55D8005 men jeg har ikke lyst til å bruke noe særlig av de pengene på tv.
    Jeg har ikke lyst til å være misfornøyd med en så dyr tv heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ice
    Har kjøpt en Samsung 46" D8005 LED TV og koblet denne opp mot en Canal Digital HD dekoder med HDMI kabel mot en Yamaha RXV-1900 receiveren og alt funker fint men når jeg får mitt nye kort fra CD som er paret med LED tv'ens interne dekoder/CAM så lurer jeg på om lyden fra dekoderen går via HDMI kabelen tilbake til receiveren?

Har koblet HDMI kabelen til HDMI-2 (ARC) på tv'en.
    Lyden fra interndekoderen går i retur fra HDMI-2(ARC) ja. Styrer også volum på reciever over HDMI cec. I hvert fall på min Denon avr 1911.
    Har gjemt den store stygge recieveren langt unna og synes det fungerer supert.

Kult at CD tilbyr filmleie direkte på smart tv, selv om kvaliteten er middels, jeg håper de etterhvert også får Wimp der...

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av M_Mickey
    Lyden fra interndekoderen går i retur fra HDMI-2(ARC) ja. Styrer også volum på reciever over HDMI cec. I hvert fall på min Denon avr 1911.
    Har gjemt den store stygge recieveren langt unna og synes det fungerer supert.

Kult at CD tilbyr filmleie direkte på smart tv, selv om kvaliteten er middels, jeg håper de etterhvert også får Wimp der...
    Men jeg tror min Yamaha RX-V1900 bare har HDMI 1.3a og den innholder vel ingen returkanal for lyd? Må man ikke ha HDMI 1.4 da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spotify/Wimp

Noen som vet hvordan muligheten for Spotify/Wimp er på Samsung Internet TV i tiden som kommer?

Forstod det slik at CD har inngått samarbeid med Wimp, men finner ikke noen ap til TV.

En slik App vil jo erstatte Streambox så lenge TV er koblet til anlegget.

Side 20 av 63 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •