Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 63 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1255
    Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Ser mann clouding samme hva som vises på skjermen eller det bare ved mørke scener / mye svart på skjermen?
    Jeg kommer alltid til å ha litt lys i rommet, så da blir det ikke et stort problem for meg?
    Clouding ser du generelt når det er mørke scener, og jo mørkere i rommet, jo mer oppleves det. I normalt opplyst rom og "normale"-scener oppleves det aldri som noe problem imho!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frankeey
    Jeg fikk min 55D8005 idag, og må si at dette virker som et knall produkt.

jeg må desverre si meg enig i at med innstillingene fra avdb.no så blir bildet helt sinnsykt cloudy. justerer jeg lysstyrken ned til 45 igjen så er det levelig og se på.

tv'n skal iallefall ha 10+ i score for design.
    Det virker som om der er noget mystisk med de kalibrerede indstillinger fra avdb.no. Måske de er lavet på et RGB signal, og ikke YCbCr? I så fald kan man vælge om sortniveauet skal være lavt eller højt på Samsungs modeller.

Jeg kan ikke huske at have mødt en Samsung LED model som skulle op på 58 i brightness, selv ikke i lyse omgivelser. Måske det er muligt at få avdb.no til at uddybe om der er andre indstillinger som er lavet samtidig.

Under alle omstædnighedr poster jeg et sæt indstillinger på min blog i løbet af weekenden, så kan man jo prøve sig frem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde meg på de innstillingene selv. Det ble mye clouding, men innstillingen virket perfekt til ps3 hdmi. Virker som Ps3 er hakket mørkere enn alt annet jeg har av signal inn til tven.

Venter spent på flatpanelsdk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått 46" i heimen. Ser bra ut, men har et spørsmål.

Det virker som TVen er litt skeiv. Altså rammen i bunnen er litt buet.
    Ikke mye, så antar det skal være slik. Jeg vil si den buer 2-3mm bakover på hver side. Hele underdelen er svakt buet mot sidene.

Kan noen andre som har denne skjermen sjekke om det er slik på deres versjon?

/c

Newcomer Frankeey sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet facebook på social?

Får ikke registrert meg uansett hvor mange ganger jeg prøver.

får beskjed om at det er feil brukernavn og passord gang på gang. selv om jeg vet det stemmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk d8005 i dag, testet både fot og ultra slim veggmontering. Ok på fot, lekker på vegg

Fruen i huset sier bildet er dårligere enn forrige tv Satser på at litt kalibrering gjør jobben. Den fra AVDB synes jeg gjorde bildet veldig blasst/grått, men jeg er ingen ekspert.

Ble litt rot, jeg mangler tydeligvis optisk kabel for å la TV'en benytte Samsung 5,1 anlegg som standard lydkilde. Stemmer det?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet inn min 55D8005 i går pga en pixelfeil. Fikk en 46D8005 av hifiklubben i bytte inntil jeg får ny forhåpentligvis neste uke. Foruten pixelfeilen mistenkte jeg at min 55" (som sikkert var av en veldig tidlig batch - hatt den i en mnd nå) var et dårlig eksemplar. Den hadde ganske ujevn bagrunnsbelysning, samt en ganske tydelig vertikal stripe hvor belysningen var lysere enn resten av skjermen (ganske tydelig i horisontale panoreringer hvor bagrunnen var ensartet, fotballkamper feks). 46" jeg fikk låne av hifiklubben var veldig mye bedre på dette, så jeg er glad jeg fikk byttet skjerm. Så forøvrig Tron Legacy 3D i dag - det er utvilsomt det beste jeg har sett av 3D noengang! Sykt mye bedre enn på kino, og også bedre enn alt jeg hatt sett demoer av i butikk (inkl Panny VT20). Ingen crosstalk, og sterke og klare farger. Tenkte 3D ville være en gimmick som jeg nesten aldri kom til å bruke - nå må jeg handle flere 3D briller og 3D filmer, for dette var sykt, sykt bra!! :-)

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig gøy å lese noen som er så fornøyd med tv'n jeg venter, Takk! Denne Tron Legacy filmen tror jeg nok jeg må se!! Min tv er henteklar om litt over 9 timer! 8)

Hvor langt unna satt du? Syntes du 46" var stort nok?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tron ser skambra ut ja!

Prøvde en calibration jeg fant på nett i dag, ikke fornøyd! Det ble veldig blast og grått! John Mayer live in LA Bluray så dødskjipt ut:/

Forresten så henger bilde etter lyden på den BD`n! Det har det ikke gjort tidligere. Noen tips?

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror TV'n har en innstilling for å forsinke lyden.
    Mange receivere har det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat av meg kom med et par 3D filmer, som jeg fikk låne. I filmcoveret lå det med passive briller. Vil det si at filmen må ses med de brillene? Velger nemlig 3D film modus i menyen til filmen, men de aktive brillene vil ikke skru seg på.

Noe jeg gjør feil her?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par spml ang 8005d:

Når jeg slår på TV står det oppe i venstre hjørne 1920*1080 @ 50hz.
    Hvorfor 50? Er dette korrekt eller skulle denne vært 100 eller 200?

Andre med samme TV som har Canal Digital. Jeg venter på CA Modul for å frigjøre meg fra HD-Dekoderen (programkort inn i CA Modul som igjen skal settes i TV. Til min forskrekkelse kan jeg ikke se hvor den CA-modulen skal plasseres. Noen som vet? ev. kan bekrefte at denne TV'en ikke er klar for en slik variant (IDTV hos C.Digital).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anders: Satt ca 3 m unna. 46" var jo stort nok til å få en bra 3D opplevelse (min gamle var 42"), men etter å ha hatt en 55" på veggen en mnd, så var 46" temmelig smått i forhold..! :-)
    Daniel: Det følger med en egen brakett som må skrus fast på baksiden av skjermen (lokk som må fjernes eller noe). Har ikke brukt dette selv, men jeg så den var montert på hifiklubben sin 46" som jeg låner.
    Forsinkelse mellom lyd/bilde må justeres gjennom receiver. Er også mulighet for å gjøre dette på tv'en, men det er mulig det bare gjelder for lyd ut fra tv? Har ikke testet, så jeg vet ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Janeszku: passive briller funker ikke. Noen produsenter har gått over til å støtte passive briller (LG), men med Samsung støttes kun aktive briller...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk Utepils!
    Vet du noe om det med 50hz som jeg nevnte; jeg har ikke så god peiling, men forbinder 50hz med den 74kg sony tven jeg hadde i 1999. Trodde det var minst 200hz (på esken står det 800, men har forstått det slik at man benevner disse tallene på ulike måter).

50hz, stemmer det?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke så mye om 50 Hz vs 200 Hz, men jeg tipper dette kun viser oppfriskningsraten på kildematerialet som er tilkoblet tv'en, og at en evnt oppjustering til 200 Hz skjer i bildebehandlingen i Tv'en. Spiller man feks 24p materiale, vises det som 24 Hz...
    Korriger meg hvis jeg tar feil...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredtoft
    Det virker som om der er noget mystisk med de kalibrerede indstillinger fra avdb.no. Måske de er lavet på et RGB signal, og ikke YCbCr? I så fald kan man vælge om sortniveauet skal være lavt eller højt på Samsungs modeller.

Jeg kan ikke huske at have mødt en Samsung LED model som skulle op på 58 i brightness, selv ikke i lyse omgivelser. Måske det er muligt at få avdb.no til at uddybe om der er andre indstillinger som er lavet samtidig.
    Sendte en mail til dem i går, og fikk svar fra de tidligere i dag:
    Sitat Opprinnelig postet av AVDB
    Lysstyrke og Kontrast er justert noe på de kalibrerte innstillingene, etter dobbel og trippel-sjekking av disse. Begge disse verdiene settes ut i fra synlige observasjoner og hvordan disse observeres varierer veldig på dette apparatet med vinkelen man ser på det. Bare litt justering i høyde påvirker overraskende mye hva som oppfattes som korrekt - noe vi ikke observerte så godt under den første kalibreringen. :-)
    Ser at UE46D8005 når er oppgitt til 50 på lysstyrke og 98 på kontrast (som er høyere enn de oppgir på f.eks UE55C6705 så kan nok tenkes årets modeller må litt høyere opp enn tidligere generasjoner)

Edit: prøvde nettopp på min egen UE55D8005 med en svart-skala på skjermen og lener jeg hue litt nedover til nedkant av skjermen ser de "gamle" innstillingene bra ut mens de "nye" gir en generelt mer korrekt svartskala

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daniel2003
    Har et par spml ang 8005d:

Når jeg slår på TV står det oppe i venstre hjørne 1920*1080 @ 50hz.
    Hvorfor 50? Er dette korrekt eller skulle denne vært 100 eller 200?
    Dette er signalet tven får INN, og har ingenting med hva bildebehandling som ligger i tven (som vel oppgies til 800hz CMR på D8005)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Ser mann clouding samme hva som vises på skjermen eller det bare ved mørke scener / mye svart på skjermen?
    Jeg kommer alltid til å ha litt lys i rommet, så da blir det ikke et stort problem for meg?
    Det er mer clouding dess mørkere skjermen er, og jo mørkere du har det i rommet. Jeg så for eksempel på Trygdekontoret i går (mye mørk publikumsbakgrunn), og det ble veldig tåkete og "blasst" med kalibreringsinnstillingen fra avdb.no. Skjermen føltes faktisk så lys at det føltes bedre å dempe lyset noe!

Videre burde man hatt muligheten til å kalibrere hver enkelt kanal (for det kan man vel ikke???), siden billedinnstillingen på de enkelte kanaler synes å variere betydelig (har Get digital kabel-TV).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frankeey
    Noen som har testet facebook på social?

Får ikke registrert meg uansett hvor mange ganger jeg prøver.

får beskjed om at det er feil brukernavn og passord gang på gang. selv om jeg vet det stemmer.
    Ja, jeg kom inn uten problemer. Du må først opprette en egen Social-konto (separat brukernavn og passord), for så å logge deg inn på Facebook.

Synes både Facebook og Twiter er begrenset moro, da brukergrensesnittet er betydelig forenklet. Men uansett morsomt å kunne Twitre og se på TV samtidig :grin:

Side 15 av 63 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •