Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 63 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1255
    Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan jeg forvente å hente TV'en hos expert i morgen, eller tror dere jeg må vente litt til?

Det står at den finnes på lager, men ikke i noen av butikkene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror de fleste fikk inn tver torsdag 21 april rett før påsken.
    Så kan hende de har på lager.
    Kan hende også et de dem har på lager nå er forhåndsbestillt av diverse andre som har handlet før deg som også venter på tv.

hvertfall så kom det en batch til norge 21 april da....
    så noen har vel en tv å selge deg!

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men ikke alle selger den til meg for så lite!
    Han sa de ikke var kommet forrige uke, dessuten var det en helligdag.
    Han setter sikkert av en til meg imorgen hvis de kommer inn dit da. Gleder meg..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daniel2003
    Jeg ser at det selges en usb nettadapter som tilleggsutstyr til Samsungs LED Smart Tv'ene. Trenger man den for å komme på nett via trådløs router? Jeg ville ikke tro det, men kan veldig mulig ta feil. Noen som vet?
    Nei, du trenger ikke kjøpe nettadapter som tilleggsutstyr. Det er bare å slå på TV-en og logge seg inn på ditt trådløse nettverk på samme måte som med mobilen:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UE 46d8005

Jeg fikk min etterlengtede 8005 før påske (Elkjøp Ullevål), men har ikke hatt særlig tid til å finne ut av den da jeg har vært borte i påska.

Ble rimelig nervøs da jeg slo av lyset mens skjermen var svart: Godt med clouding i alle fire hjørner Litt lys i rommet + en god kalibreringsjobb kan forhåpentligvis redusere dette.

Sortnyansen er derimot det som har plaget meg, vel og merke uten forsøk på seriøs kalibrering. Har lekt meg litt med innstillingene i dag, og det kan se ut som om jeg har kommet et stykke på vei. Ut av esken er innstillingene IKKE bra, heller ikke film-moduset.

Er det forresten noen som vet om jeg kan koble min gode gamle analoge DENON forsterker til TV-en? Jeg kan ikke se at den har Analog Audio Out?

Videre lurer jeg på om det går an å slå av den lysende SAMSUNG-logoen som er fancy i ca 5 minutter....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lobo666
    Videre lurer jeg på om det går an å slå av den lysende SAMSUNG-logoen som er fancy i ca 5 minutter....
    Hehe! Er enig der, den virket kul, men ble bare irriterende.
    Meny->System->Generelt->Lyseffekt

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er den irriterende, lyser den for sterkt?

Det går jo ann å ha den på når man "viser frem" tv'n, og skru den av når man ser på film.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble rimelig nervøs da jeg slo av lyset mens skjermen var svart: Godt med clouding i alle fire hjørner Litt lys i rommet + en god kalibreringsjobb kan forhåpentligvis redusere dette.

Sortnyansen er derimot det som har plaget meg, vel og merke uten forsøk på seriøs kalibrering. Har lekt meg litt med innstillingene i dag, og det kan se ut som om jeg har kommet et stykke på vei. Ut av esken er innstillingene IKKE bra, heller ikke film-moduset.
    Kalibrerte innstilinger for 46D8005 kan du finne her: Samsung UE46D8005 hos AVDB

Ikke perfekt ut av esken, men vesentlig bedre enn C-generasjonen! 8)

Er det forresten noen som vet om jeg kan koble min gode gamle analoge DENON forsterker til TV-en? Jeg kan ikke se at den har Analog Audio Out?
    TVen har ikke analog ut, så du må satse på en billig dac for å få gjort om fra digital til analog!

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lett å kalibrere den etter slik det står der, og blir det stor forskjell? Dvs, verdt bryet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Hvorfor er den irriterende, lyser den for sterkt?

Det går jo ann å ha den på når man "viser frem" tv'n, og skru den av når man ser på film.
    Den var fin på dagtid, men for sterk når jeg så på en film i mørk stue.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Er det lett å kalibrere den etter slik det står der, og blir det stor forskjell? Dvs, verdt bryet?
    Du taster inn innstillinger direkte i menyen, så tar deg ca 2 minutter!

Verdt bryet? Da blir den i hvertfall så korrekt den kan bli, uten at du får gjennomført en egen kalibrering på din tv

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg får vel prøve det da

Naboen som fotograferer endel har noe kalibreringsutstyr han bruker på pc'er. Tror det heter Spyder 3 elite. Men det er kanskje ikke det man bruker for å kalibrere tv'er?
    Jeg kommer sikkert nærme nok med det fra AVDB

...Og det ser ut til at jeg må vente et dager til. Så gøy.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Kalibrerte innstilinger for 46D8005 kan du finne her: Samsung UE46D8005 hos AVDB

Ikke perfekt ut av esken, men vesentlig bedre enn C-generasjonen! 8)
    Takker for gode innspill !!

Har kalibrert TV-en etter angivelsene på avdb.no (du må logge deg inn for å få hentet ut kalibreringene). Sortnivå og farger ble VESENTLIG bedre og gir en "ny" TV :-D Et nytt "problem" som derimot har oppstått er at jeg får vesentlig mer clouding i mørke scener, ikke bare i hjørnene, men hele høyre del av skjermen (ca 10 cm bredt). Tror en årsak kan være at kalibreringsforslaget har lagt inn en Brightness (lys) på 58 (av 100). Fabrikkinnstillingen på Film tror jeg var 45. En lignende kalibrering med et lavere lysnivå (ned mot 45) ville derfor vært gull, forutsatt at man klarer å beholde sortnivå etc. Men man må kanskje kompromisse her??

NB: Har ikke stilt inn "IRE 100", "IRE 90", "IRE 80" osv., da jeg ikke finner disse innstillingene på TV-en. Noen som vet hvor? Kanskje dette vil løse/minimere problemet??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    TVen har ikke analog ut, så du må satse på en billig dac for å få gjort om fra digital til analog!
    Takk for det!
    Tror du denne vil fungere?
    Gefen Digital Audio Decoder DD D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

Har hørt at billigere versjoner som ikke støtter Dolby Digital vil resultere i at du ikke får lyd på kanaler som kun sender Dolby Digital.

Hadde forresten ikke 2010-modellene av 7 og 8 serien analog ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung UE46D8005

Har hatt 46-tommeren min noen dager nå, og den blir faretruende fort "mindre" i stua, særlig på grunn av den minimale rammen. Hadde opprinnelig tenkt meg en 55" LG850N, men endte til slutt opp med 46" Samsung 8005. Har den stående på stereobord på hjul som jeg drar frem ved behov, men ville seriøst vurdert 55" dersom man skal henge den på vegg, uten at jeg vet hva prisforskjellen er (kjøpte min 46" på Elkjøp for 17 995).

Noen som vet om cloudingproblematikk er potensielt større jo større TV-en blir, særlig siden det er kant-LED vi snakker om?

Har 30 dagers åpent kjøp (anbefales på det sterkeste!), og lurer på om jeg skal upsize.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB: Har ikke stilt inn "IRE 100", "IRE 90", "IRE 80" osv., da jeg ikke finner disse innstillingene på TV-en. Noen som vet hvor? Kanskje dette vil løse/minimere problemet??
    IRE 100 o.s.v. er 10 punkt hvitbalanse, IRE 10 = Interval 1, IRE 20 = Interval 2 o.s.v.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!
    Tror du denne vil fungere?
    Gefen Digital Audio Decoder DD D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

Har hørt at billigere versjoner som ikke støtter Dolby Digital vil resultere i at du ikke får lyd på kanaler som kun sender Dolby Digital.

Hadde forresten ikke 2010-modellene av 7 og 8 serien analog ut?
    Det vil fungere, du kan sette TVen til å kun sende ut PCM og du vil ikke få problemer med DD. C7000 og C8000 hadde analog ut!

Newcomer Frankeey sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode innspill !!

Har kalibrert TV-en etter angivelsene på avdb.no (du må logge deg inn for å få hentet ut kalibreringene). Sortnivå og farger ble VESENTLIG bedre og gir en "ny" TV :-D Et nytt "problem" som derimot har oppstått er at jeg får vesentlig mer clouding i mørke scener, ikke bare i hjørnene, men hele høyre del av skjermen (ca 10 cm bredt). Tror en årsak kan være at kalibreringsforslaget har lagt inn en Brightness (lys) på 58 (av 100). Fabrikkinnstillingen på Film tror jeg var 45. En lignende kalibrering med et lavere lysnivå (ned mot 45) ville derfor vært gull, forutsatt at man klarer å beholde sortnivå etc. Men man må kanskje kompromisse her??

Jeg fikk min 55D8005 idag, og må si at dette virker som et knall produkt.

jeg må desverre si meg enig i at med innstillingene fra avdb.no så blir bildet helt sinnsykt cloudy. justerer jeg lysstyrken ned til 45 igjen så er det levelig og se på.

tv'n skal iallefall ha 10+ i score for design.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frankeey
    jeg må desverre si meg enig i at med innstillingene fra avdb.no så blir bildet helt sinnsykt cloudy. justerer jeg lysstyrken ned til 45 igjen så er det levelig og se på.
    .
    Du må velge mellom å miste detaljer i det sorte (ved å skru ned lysstyrken) eller få noe mer clouding, men alle detaljer - kalibrering skal sørge for å få mest mulig bildeinformasjon, mest mulig korrekt - også kan man justere etter egen smak / svakheter ved tven etter det :grin:

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser mann clouding samme hva som vises på skjermen eller det bare ved mørke scener / mye svart på skjermen?
    Jeg kommer alltid til å ha litt lys i rommet, så da blir det ikke et stort problem for meg?

Side 14 av 63 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •