Sony 2011 LED-TV: HX920, HX820, HX720, NX720, EX720, EX521 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 42 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 828
    Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av anders72
    He he, ringte Elkjøp og spurte om tven min var rett rundt hjørnet, men det var den ikke. Elkjøp får den til sentrallageret først den 22.06, og så tar det 1-2 uker før den er i butikken.

Så jeg bestilte like godt tven fra Sony.no. Koster meg 2000 kr mer, men får den da en måned før.

Anders
    Tja. Hovedlagerdatoen er som regel samme dato eller dagen før varen er på lager i butikken.

Men lagersystemet er ikke alltid 100% på når varen DERES kommer. Ofte så kan man sjekke når ikke reserverte varer kommer, mens akkurat deres reserverte kan være på et tidligere parti.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en test av 55hx929. (Den amerikanske versjonen av 55hx920.)
    Review: Sony 55HX929 LED LCD

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nemis79
    Hmm, på nettsiden til sony.no, etter at du legger 55HX920 i handlekurven, og trykker gå videre til betaling, så står det under tilgjengelighet: "Dette produktet kan for øyeblikket bare forhåndsbestilles. Vi vil levere det til deg så fort det blir tilgjengelig".
    He,he. Produktet er "tilgjengelig nå", men det kan bare forhåndsbestilles. Merkelige greier.

Newcomer anders72 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    He,he. Produktet er "tilgjengelig nå", men det kan bare forhåndsbestilles. Merkelige greier.
    Så dette når jeg skulle bestille i går, så jeg ringte Sony før jeg bestilte. De sa da at den var på lager, men det var et eller annet som gjorde at det ikke kom opp på nettsida. Håper nå at dette stemmer da...

Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dette når jeg skulle bestille i går, så jeg ringte Sony før jeg bestilte. De sa da at den var på lager, men det var et eller annet som gjorde at det ikke kom opp på nettsida. Håper nå at dette stemmer da...
    Ja, jeg håper også at det stemmer.
    Krysser fingrene for at de starter utsendingen av tv'er i morgen.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg håper også at det stemmer.
    Krysser fingrene for at de starter utsendingen av tv'er i morgen.
    Argh... ringte dem i dag fordi det står enda at de venter på autorisasjon av betalingen. De har ikke registrert at jeg har ringt i går slik at tven heller ikke har blitt sendt!!! Heldigvis har de tver igjen på lager enda, så krysser fingrene for at dette går i orden nå.

Anders

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper de kommer i butikken snart sånn at jeg kan se hvor blank skjermen er.

På enkelte modeller har Sony brukt det de kaller OptiContrast-skjerm.
    For eksempel på HX820, mens det på HX920 er brukt Monolithic Design: "Gi rommet unik stil med Monolithic Design - Skap en følelse av rom med en elegant og glatt skjermoverflate som forbedrer visningen og ser praktfull ut selv når TV-en er slått av "

Dette gir meg frysninger på ryggen.

Jeg er ikke intressert i å få bildet fullt av gjennskinn bare for at den skal se fin ut når den er slått av.

TV'en skal stå i en stue med vinduer og lamper og ikke i en batcave.

Hvor blank den er ser jeg ikke før jeg har den fremfor meg og kan sammenlikne med andre skjermer, men jeg er skeptisk.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg håper de kommer i butikken snart sånn at jeg kan se hvor blank skjermen er.

For eksempel på HX820, mens det på HX920 er brukt Monolithic Design: "Gi rommet unik stil med Monolithic Design - Skap en følelse av rom med en elegant og glatt skjermoverflate som forbedrer visningen og ser praktfull ut selv når TV-en er slått av "
    HX920 har OptiContrast skjerm. Sakset fra Sony.no:

"Kinoaktig bildekvalitet med OptiContrast-skjerm - Nyt høye kontraster og detaljerte svarttoner med minimalt gjenskinn fra lyset i rommet"

Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår ikke helt hva du vil fram til.
    Begge de to modellene du nevner har både OptiContrast-skjerm og Monolithic Design.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg blandet 820/920 med 720.

Det er kombinasjonen her som bekymrer meg.

Altså kobinasjonen av Monolith design og Opticontrast.

På tidligere modeller med hel front så har det vært plenty med gjennskinn selv om de har vært designet for ikke å gi gjennskinn.

Utviklingen går fremover og jeg håper Sony har fått til begge deler denne gangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er pengene trukket fra kontoen min, så noe begynner å skje. :-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er pengene trukket fra kontoen min, så noe begynner å skje. :-D
    Sony har fucka opp bestillinga mi helt virker det som. Har prata med kundeservice og de har lagt inn beskjed om at kredittkortet mitt er ok, men dette skal visst gå manuelt via finansavdelinga, og de ser ut til å bruke lang tid... Det er heller ikke mulig å ringe finansavdelinga, slik at jeg har ingen peiling på når de får fikset opp i ting.

Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony har fucka opp bestillinga mi helt virker det som. Har prata med kundeservice og de har lagt inn beskjed om at kredittkortet mitt er ok, men dette skal visst gå manuelt via finansavdelinga, og de ser ut til å bruke lang tid... Det er heller ikke mulig å ringe finansavdelinga, slik at jeg har ingen peiling på når de får fikset opp i ting.

Anders
    Det er ikke sikkert det er noe galt. Det er nok bare systemene deres som er litt trege. Det tok litt tid før min betaling ble "autorisert" også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske sikker på at jeg legger inn en bestilling på 55HX920 ganske snart, skulle bare likt å lese noen skikkelige reviews. Har lest endel på "Sony HX929 Owner's Thread" på avsforum men det er veldig mye frem og tilbake der. Noen mener synsvinkelen er dårlig og mange rapporterer om endel blooming. Andre igjen sier dette er den beste LCD de har sett med tanke på synsvinkel og at blooming ikke er noe særlig merkbart... kan vel dog aldri forvente at folk skal være enige.

Lurte på om noen har noen kalibreringsdisker eller lignende å anbefale? Har sett Disney WOW kalibreringsdisk nevnt mye på det overnevnte forumet. Har aldri selv prøvd en slik, noen som har noen erfaringer å dele?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke sikkert det er noe galt. Det er nok bare systemene deres som er litt trege. Det tok litt tid før min betaling ble "autorisert" også.
    Fikk kl 4 i dag bekreftet at alt var ok og at den skulle bli sendt. Kl 4.30 ble jeg oppringt med beskjed om den ikke ville bli sendt før om 2 uker.

Nå er jeg ganske oppgitt. Lurer på om rotet til Sony har gjort at de har blitt utsolgt etter jeg bestilte eller om de aldri har hatt den på lager selv om de har sagt det flere ganger.

Er din tv sendt? Hva er statusen på nettsida til sony?

Hos meg står bare at det oppsto en teknisk feil ved uthenting av status på ordren og at jeg skal prøve senere...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får også denne meldingen:
    "På grunn av en systemfeil kan vi for øyeblikket ikke gi deg bestillingsstatusen - prøv på nytt senere."

Men selve ordren ligger ikke lenger under "Åpne bestillinger". Den har blitt flyttet til "Nylig sendte bestillinger".

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får også denne meldingen:
    "På grunn av en systemfeil kan vi for øyeblikket ikke gi deg bestillingsstatusen - prøv på nytt senere."

Men selve ordren ligger ikke lenger under "Åpne bestillinger". Den har blitt flyttet til "Nylig sendte bestillinger".
    Min ligger også under sendte bestillinger. Merkelig... Er lov å håpe at den er sendt likevel

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Ja, jeg blandet 820/920 med 720.

Det er kombinasjonen her som bekymrer meg.

Altså kobinasjonen av Monolith design og Opticontrast.

På tidligere modeller med hel front så har det vært plenty med gjennskinn selv om de har vært designet for ikke å gi gjennskinn.

Utviklingen går fremover og jeg håper Sony har fått til begge deler denne gangen.
    Det er overaskende lite gjennskinn på disse 3 modellene du nevner, selv med glassfront. Det ligger et antireflekslag over hele glassplaten som fjerner det værste av gjennskinn. Noe er det, men betydelig mindre en LG LE850 f.eks.... De er på nivå med Samsung 2011 LED skjermene..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lubedal

FYI: For øvrig så er bredden som står for 55 tommeren hos både elkjøp og sony feil. Elkjøp lister bredden for 65" (140,5 cm) og sony for 46" (108,1 cm).
    Nå har endelig Sony fått rettet opp de tekniske spesifikasjonene for 55hx920.

KDL-55HX920 (KDL55HX920, KDL55HX920BAEP) : Oversikt : TV og hjemmekino : Sony

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut Digital Versus har testresultatene for HX920 liggende ute selv om de ikke har lov til å poste reviewen enda:

Product Face-Offs Televisions - DigitalVersus

Side 7 av 42 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •