Sony 2011 LED-TV: HX920, HX820, HX720, NX720, EX720, EX521 - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 42 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 828
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Anbefaler deg å teste med og uten Clear Plus på motionflow Greven Er langt ifra det samme opplegget som Samsung o.l.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Anbefaler deg å teste med og uten Clear Plus på motionflow Greven Er langt ifra det samme opplegget som Samsung o.l.
    Har begynt å bruke den mere jeg og

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Vedlegg 91012

Anlegget begynner å komme på plass. Sony 55HX920 m. monolithic stand.
    Sitat Opprinnelig postet av Bro84
    Lekkert
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Veldig pent.
    Ikke så stor interesse for den nye, ubrukte monolithic standen jeg prøver å selge som er samme som denne for 55-tommer monolithic design tvene..

Ny SU-B551S selges

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oliver

Ikke så stor interesse for den nye, ubrukte monolithic standen jeg prøver å selge som er samme som denne for 55-tommer monolithic design tvene..

Ny SU-B551S selges
    Jeg fant min på Finn.no, da hadde den ligget ute til salgs i over en måned.

Edit: Den gikk for kr 1000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 46HX923 i dag fra Elkjøp. Kjøpte på søndagstilbudet til 14.495,- + levering på døra. Har ikke fått testet så altfor mye ennå, men førsteinntrykket er imponerende! Svart er køøøøølsvart! Endelig svart som kan sammenlignes med CRT-svart Kan ikke se noe til crease på min utgave, heldigvis. Jeg har derimot, i likhet med MacBain, litt lysgjennomstrømming nederst i høyre hjørne. Ser det veldig tydelig når jeg er inne i menyene. Når jeg ser på blu-ray med 2.35-format(svart over/under bildet) kan det skimtes innimellom(?), ikke konstant. Er det "vanlig"?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denon-Larsen
    Fikk min 46HX923 i dag fra Elkjøp. Kjøpte på søndagstilbudet til 14.495,- + levering på døra. Har ikke fått testet så altfor mye ennå, men førsteinntrykket er imponerende! Svart er køøøøølsvart! Endelig svart som kan sammenlignes med CRT-svart Kan ikke se noe til crease på min utgave, heldigvis. Jeg har derimot, i likhet med MacBain, litt lysgjennomstrømming nederst i høyre hjørne. Ser det veldig tydelig når jeg er inne i menyene. Når jeg ser på blu-ray med 2.35-format(svart over/under bildet) kan det skimtes innimellom(?), ikke konstant. Er det "vanlig"?
    Tror alle sliter med lysgjennomstrømming i hjørnene, ihvertfall når man går inn i menyen siden da kobles tydeligvis alt av billedbehandling ut.
    At det dukker opp ved 4:3 og 2:35 sendinger skyldes vel bare om den aktuelle LED sonen aktiveres.
    Syntes forøverig også at motion flow funker utmerket .
    En annen positiv overaskelse er at refleksjonene ikke er så ille som jeg fryktet, egentlig ikke eksisterende.

Bilde fra flatpanels.dk som viser en mild flaslight effekt:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, pokker skinn og bein! Irriterer meg mer og mer over den lille, men akk så synlige baklysglippen på min 46HX923... Kun nede i høyre hjørne. Den er kjegleformet med full lysstyrke helt i hjørnet på chassiet og sprer seg ut i en kjegleform på skjermen. Hadde den vært konstant synlig istedenfor å komme og gå, hadde jeg kanskje vent meg til det. Men slik det er nå så "fader" den inn når baklyssonen aktiveres(eller hva det heter...) Er det mange av dere som i dag har denne modellen som har byttet til ny vare? Hvor mye av dette problemet "aksepterer" dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, pokker skinn og bein! Irriterer meg mer og mer over den lille, men akk så synlige baklysglippen på min 46HX923... Kun nede i høyre hjørne. Den er kjegleformet med full lysstyrke helt i hjørnet på chassiet og sprer seg ut i en kjegleform på skjermen. Hadde den vært konstant synlig istedenfor å komme og gå, hadde jeg kanskje vent meg til det. Men slik det er nå så "fader" den inn når baklyssonen aktiveres(eller hva det heter...) Er det mange av dere som i dag har denne modellen som har byttet til ny vare? Hvor mye av dette problemet "aksepterer" dere?
    Får du lagt ut et bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde av herligheten. Tatt med mobil så ikke optimalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Nevermind.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @MacBain: hvilken produksjonsdato står det på din 46hx923? Ser at du bestillte og mottok på samme tidspunkt som meg.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @MacBain: hvilken produksjonsdato står det på din 46hx923? Ser at du bestillte og mottok på samme tidspunkt som meg.
    Min er produsert 12/2011

Forøver ser min skjerm helt lik ut. I tillegg så legger jeg også merke til vertikal banding ved panorering, særlig ved grønn bakgrunn, men er klar over at en 100% perfekt skjerm er umulig å få tak i.
    Så lenge LCD teknologien er slik den er vil dette alltid være ett problem.

Du kommer helt sikkert ikke til å legge merke til problemet etter ett par uker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme produksjonstidspunkt som på min altså. Trenger jo ikke bety noe. Banding har jeg ikke sett etter ennå, men begynner man først å bruke kritiske øyne så finner man litt av hvert. Hva slags innstillinger har du? Jeg prøvde de som Flatpanels la ut, men synes ikke de funket optimalt.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme produksjonstidspunkt som på min altså. Trenger jo ikke bety noe. Banding har jeg ikke sett etter ennå, men begynner man først å bruke kritiske øyne så finner man litt av hvert. Hva slags innstillinger har du? Jeg prøvde de som Flatpanels la ut, men synes ikke de funket optimalt.
    Jeg har mye av de samme farge innstillingene som flatpanels, men bruker i tillegg omgivelses sensoren (ellers blir bilde alt for lyst), har også satt de fleste billedbehandlings innstillingene til lav.
    At baklyset lekker litt i hjørnenen skal jeg klare å leve med, heldigvis har jo disse tvene dynamisk baklys. Var værre med den gamle sonyen hvor man så gjennomlysningen hele tiden :cry:.
    Jeg er stort sett meget fornøyd med denne tv'en, som du sier hvis man begynner å lete etter feil så klarer man alltids å finnne noen, men på denne er det lite å utsette.
    Har ikke noe surround annlegg så lyden er jo selvsagt litt svak, men vurderer en lydplanke.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sprøtt og se at prisene på dette TV´et er det samme, eller mer, enn jeg ga for det for snart ett år siden :P

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen i helger ligger på 14950,- , på hverdager øker elkjøp den til 16990,- :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå 46X3500 i stuen og en ny 55HX823 i kjellerstuen.

Får meg ikke fra å synes at bildet på "gamle" X3500 er hakket vassere og skarpere. Ingen wow-følelse av HX'en slik det virker som en del her har, men kanskje jeg er litt "bortskjemt" med X'en..
    Klart tven er mindre, men kanskje jeg burde tweake innstillene på HX823 mere. Har så langt bare lagt inn noen fra avforums.com.

Noen som har innstillinger eller linker til det, de vil dele?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Du kommer helt sikkert ikke til å legge merke til problemet etter ett par uker.
    Forklar.?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søndagstilbud på 65HX923 på Elkjøp - "KUN" 34.995,-

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Forklar.?
    Hvis andre er som meg så legger man merke til småfeil med en gang og får kanskje en liten "hangup" og ser uvanlig mye f.eks på nederste hjørne.
    Etter en liten stund glemmer man det. F.eks på min gamle 40W5500 så hadde den "flashlight" i hjørnet, noe som irriterte meg grenseløst i begynnelsen, men etter en stund brydde jeg meg ikke om det.

Bandingen er det jeg legger mest merke til på HX923'en, men slik jeg har forstått det så vil du ikke finne en LCD tv uten banding eller "flashlight" effekt. Noen skjermer er selvsagt værre enn andre.
    Men, man kan fort ende i en "lotto spiral" med retur på retur i håp om å finne den perfekte, noe jeg tror få finner. Jeg har ihvertfall aldri sett en LCD tv uten disse problemene og som sagt siden denne har dynamisk kontroll av LED sonene så legger man mindre merke til "flashlight" effekten.

Og så vidt jeg forstår så er lyskontroll ett større problem på EDGE belyste skjermer.

I påvente av en OLED skjerm som har 100% bilde så tror jeg man må leve med disse LCD feilene.

Ps. Man kan laste ned en test plate her (pal imaget ligger ikke der):http://www.tvblink.com/downloads/TVblink_v17_NTSC.zip
    Er bare å brenne ut imaget på en cdr eller dvdr og sette i spilleren.

Side 40 av 42 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •