Sony 2011 LED-TV: HX920, HX820, HX720, NX720, EX720, EX521 - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 42 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 828
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er dette slik Sony er? Følte alt var veldig uskarp. I butikkene sa de att Sony var mer kravstor på signaler enn de andre tven, og att den derfor ble uklar til den fikk en skikkelig kilde å jobbe med.
    Det er bare tull fra de ansattes side. Sony er verken bedre eller dårligere enn de andre på eksterne kilder. HX920 er faktisk også bedre enn mange andre LCD/LED-skjermer på SD-signaler. Om du opplever bildet som uskarpt o.l., så kan det like mye tilskrives måten bildet er stilt inn på i butikken. Det er mye ukyndighet der ute og det er derfor det er behov for test-magasiner o.l., selv om heller ikke det er noen garanti for 2sikkert kjøp".

Kjøp skjermen i en butikk med 30 dagers åpent kjøp og lever skjermen tilbake om du ikke er fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Ja da var 55HX923 bestilt hos Elkjøp, noe drøy leverings tid 2 månder, men det får stå sin prøve. Følger en god del med denne TVn skyp kamera og 2 stk 3 D briller av bra kvallitet. Kjøpte først en LG55850N, men etter andre rep hos Elkjøp ble kjøpet hevet og pengen tilbake, ser frem til testing :-D
    Hvis du fikk pengene tilbake, så hadde jeg vel heller puttet inn et par tusen til og fått TV'n i dag, isteden for å vente MINST 2 måneder, da det jo veldig usikkert om denne leveringsdatoen vil stemme.

De har jo stadig flyttet datoen fra oktober, uten å ha kommet med TV'n.

Kjøper du TV'n nå hadde du vel også fått med PS3 for 500,-

(selger du denne på finn.no hadde du tjent penger på å kjøpe den andre steder enn elkjøp)

Ser at du får denn faktisk for 23599,- på nettet (Dustin.no) nå.............

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohhhhhh!!!! Endelig!!!!
    Sony 55HX923 på plass i stuen! Det ble bare 4,5 måneder med venting!

Førsteinntrykket var bra, men ble liksom ikke helt fornøyd når jeg prøvde meg på litt kalibrering. Men så kom jeg over "omgivelsessensor" i menyen, og følte det siste falt på plass når jeg skrudde den av.
    Hva gjør dere andre med denne funksjonen?

Har dere andre gode tips å komme med?

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony 923

Sitat Opprinnelig postet av kmskrs
    Hvis du fikk pengene tilbake, så hadde jeg vel heller puttet inn et par tusen til og fått TV'n i dag, isteden for å vente MINST 2 måneder, da det jo veldig usikkert om denne leveringsdatoen vil stemme.

De har jo stadig flyttet datoen fra oktober, uten å ha kommet med TV'n.

Kjøper du TV'n nå hadde du vel også fått med PS3 for 500,-

(selger du denne på finn.no hadde du tjent penger på å kjøpe den andre steder enn elkjøp)

Ser at du får denn faktisk for 23599,- på nettet (Dustin.no) nå.............
    Har fått TV for 23495 kr + PS3 320GB + 1 spill og dato er bereftet nykjøping 27.03.2012, og hvis jeg ikke blir fornøyd kan jeg bare kreve pengene utbetalt når det måtte passe meg før TV er levert, har jo skriftelig bekreftelse på dato og PS3 :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arildiv
    Ohhhhhh!!!! Endelig!!!!
    Sony 55HX923 på plass i stuen! Det ble bare 4,5 måneder med venting!

Førsteinntrykket var bra, men ble liksom ikke helt fornøyd når jeg prøvde meg på litt kalibrering. Men så kom jeg over "omgivelsessensor" i menyen, og følte det siste falt på plass når jeg skrudde den av.
    Hva gjør dere andre med denne funksjonen?

Har dere andre gode tips å komme med?
    Du har satt Led dynamic controll til standard?

Omgivelsessensor er av ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony 55HX823

Kjøpte meg en 55HX823 for en ukes tid siden, og er i hovedsak fornøyd med tv'en. Men jeg når så litt på fotball i sd-kvalitet her forleden dag ble jeg ganske skuffet. Synes bildet var temmelig dårlig. Så deler av en kamp hos en kamerat på en samsung 55D7005 og resten på min tv, og etter min mening var bilde betydelig dårligere på sony'en.
    Er det andre som har samme erfaring med fotball i sd-kvalitet på denne tv'en, eller eventuelt har noen forslag til innstillinger som kan forbedre dette??

Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony Kdl-46hx920...

Hei!

Jeg har hatt TV i ca. et halvt år.

I det siste har jeg oppdaget en ca. 1 cm bred stripe i venstre (til venstre for meg) billedkant, loddrett på skjermen. Stripen er grå, og ses særlig mot lys bakgrunn. Den sees til høyre for rammen.

Høyre billedkant, og øvre og nedre, er uten stripe.

Jeg lurer på om noen andre med samme TV opplever det samme?

Kan jeg ved hjelp av å endre innstillinger få stripen helt bort, eller er det normalt?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akhasi
    Hei!

Jeg har hatt TV i ca. et halvt år.

I det siste har jeg oppdaget en ca. 1 cm bred stripe i venstre (til venstre for meg) billedkant, loddrett på skjermen. Stripen er grå, og ses særlig mot lys bakgrunn. Den sees til høyre for rammen.

Høyre billedkant, og øvre og nedre, er uten stripe.

Jeg lurer på om noen andre med samme TV opplever det samme?

Kan jeg ved hjelp av å endre innstillinger få stripen helt bort, eller er det normalt?
    Google- "Sony Crease" sony crease - Google-søk

Hvis dette stemmer med det du har på din TV, så ja, det er et vanlig problem, men det er varierende grad av synlighet, og hvor plaget folk er av det. Letteste måten å se det på er ved en blå bakgrund.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Dere som har peiling...:-D

Ser at Elkjøp / Lefdal har begynt å selge KDL-55HX855, regner med at dette er 2012 modellen. Den "gamle" HX923 skal vist fortsette å være en del av Sonys sortiment i 2012. Hva er egentlig forskjell på 923 og den nye 855, har samenlignet litt, men finner ikke ut hva som er forskjellen. 923 koster ca kr. 4000,- mer en 855, noe må være forskjell.

Takker for alle svar.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John Kr
    Hei
    Dere som har peiling...:-D

Ser at Elkjøp / Lefdal har begynt å selge KDL-55HX855, regner med at dette er 2012 modellen. Den "gamle" HX923 skal vist fortsette å være en del av Sonys sortiment i 2012. Hva er egentlig forskjell på 923 og den nye 855, har samenlignet litt, men finner ikke ut hva som er forskjellen. 923 koster ca kr. 4000,- mer en 855, noe må være forskjell.

Takker for alle svar.
    Har egentlig ikke peiling jeg heller8) , men 855 har vel "bare" kantLED i motsetning til 923 som har bakgrunnsLED.

855 er vel ikke en arvtager for 923. Toppmodellene til Sony kommer senere i år.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg forstår det, så er HX855 mye bedre på alt annet som feks applikasjoner, nett og diverse snacks. Men den har kantledd, men igjen så har de forbedret kant led på denne tven. Så etter deres visjon, skal de fortsatt overaske folk med god bildekvalitet.

Det er en pdf her dere kan lese om den nye tven.

http://www.sony-asia.com/corporate/r...CES_Bravia.pdf

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe HX923, men nå vurderer jeg HX855. DU får så mye mer igjen blant annet mye billigere, og jeg tror ikke HX923 kommer til å overgå HX855 betydelig i bildekvalitet.

Noen andre som vet mer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Google- "Sony Crease" sony crease - Google-søk

Hvis dette stemmer med det du har på din TV, så ja, det er et vanlig problem, men det er varierende grad av synlighet, og hvor plaget folk er av det. Letteste måten å se det på er ved en blå bakgrund.
    Hei igjen!

Takk for svar, og henvisning til linken.

Det er akkurat slik jeg opplever fenomenet. På fagspråket heter det altså "crease", da vet jeg det.

Jeg er også enig i alvorlighetsgraden, man må nesten nistirre og sentrere utelukkende på den for å oppdage denne folden. Og ja - den er mer eller mindre synlig etter hvilken bakgrunnsfarge bildet har til enhver tid.

Leser ellers med interesse at noen apparater har crease flere steder enn på min. Det er rapportert både over, nede og til høyre på skjermen - sågar flere steder på samme TV.

Jeg velger å fokusere TVs fantastiske egenskaper ellers, og lar det bli med denne lærdommen av mysteriet crease.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jo det være sagt også, at de som er inne å skriver om TVene sine på forumer, gjerne er litt over gjennomsnittet interissert og pirkete. Så da er det gjerne noen som får hauset det opp til å være verre en det faktisk er. Jeg har en antydning til Crease på den ene siden av min 820 også, men i daglige bruk, så sitter man jo og ser stort sett mitt på skjermen og ikke ut på sidene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Har egentlig ikke peiling jeg heller8) , men 855 har vel "bare" kantLED i motsetning til 923 som har bakgrunnsLED.

855 er vel ikke en arvtager for 923. Toppmodellene til Sony kommer senere i år.
    Hvilken modeller kommer i 2012 og hva heter toppmodellen (untatt HX923) med bak led. Slik jeg har brakt det på det rene så vil 855 modellen være toppmodellen i år.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har skjønt så er fortsatt HX92x toppmodellen fram til noe annet dukker opp. HX855 kan jo ikke akkurat sammenlignes med sin EdgeLed-tech

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp/Lefdal har blant de nye 2012 modellene lagt ut 40/46/55HX75G.

Hva tror dere, skrivefeil av 753 eller en rebrand?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, det betyr at skal man ha en toppmodell med back led (ikke edge) så er det eneste modellen i 2012 HX920-923?

Ser at den nye 855 har kommet litt lengre i aplikasjoner rundt oppkobling på internett, men det er ikke sikkert at dette blir så mye brukt da...

Jeg har nå ventet utrulig lenge på en toppmodell hos Sony, er bare usikker på hva man skal velge og hvor lenge skal man vente.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sont toppmodel

Vel, har vært i kontakt med noen som hevder å være eksperter på TV og slikt. De mente vel at HX855 ikke vil være så forksjellige fra HX923 på bildekvalitet. De konkluderte slik, hvor ofte ser du blueray filmer? Vel ikke så ofte. Hvor ofte ser man filmer via en pc som er koblet opp mot tven? Vel, ofte. Hvor ofte ser man på vanlige tv kanaler? vel ofte. Spiller man? ja, ofte.

Og konklusjonen var vel at på blueray filmer så vil HX923 og slike tver vinne kampen. Men på via andre medier så vil man så å si ikke se forskjellen. En annen ting, så skal vist HX855 være raskere.

Altså, for en vanlig person tror jeg KANSKJE nå man vil få mer igjen av HX855 enn HX923.

Hva tror dere her inne?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare si at de ikke har peiling disse såkalte ekspertene. Bakled gir ALT man ser på et bedre bilde, for alle ulempene med kantled forsvinner. Uansett om man har lokal dimming eller ei.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare si at de ikke har peiling disse såkalte ekspertene. Bakled gir ALT man ser på et bedre bilde, for alle ulempene med kantled forsvinner. Uansett om man har lokal dimming eller ei.
    +1! Kjøp 920/923 om du kan.

Side 35 av 42 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •