Sony 2011 LED-TV: HX920, HX820, HX720, NX720, EX720, EX521 - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 42 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 828
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Montering på vegg

Da har jeg endelig fått 55HX920 i hus. Jeg har også kjøpt et veggstativ som bygger kun 4 cm fra vegg. Jeg ser imidlertid i monteringsveiledningen at tv'n skal monteres minimum 6 cm fra vegg. Er det noen som har erfaring med å montere den nærmere enn 6 cm?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som velger mellomsjikt modellene til Sony og vil dele sine erfaringer. tenker på 72 modellene

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte 40EX724 (etter tips fra Darkside)(med Wifi integrert) til å erstatte en 40EX501 på gutterommet. Brukes mest til PS3 og junior synes den har bedre bilde og ingen klager på lagging ol. Vi har også sett DVD (med 1080P oppskalering) og synes bilde er bra. Såvidt testet 3D, men det er ikke noe vi er opptatt av. Pris Kr.5800,- ferdig levert fra Lefdal og det er den absolutt verdt. Har forøvrig en 55EX500 i stua og 40EX501 som ble flyttet til hytta.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brakar
    Da har jeg endelig fått 55HX920 i hus. Jeg har også kjøpt et veggstativ som bygger kun 4 cm fra vegg. Jeg ser imidlertid i monteringsveiledningen at tv'n skal monteres minimum 6 cm fra vegg. Er det noen som har erfaring med å montere den nærmere enn 6 cm?
    Jeg har min 820 montert 2-3 cm fra veggen, er ikke sikker på om det er minimum 6 cm på den også, men det har ikke bydd på noen problemer ihvertfall. Det vel sikkert med tanke på kjøling av TVn det skal være den avstanden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brakar
    Hvor fikk du kjøpt tven? Jeg har ventet i 4 mnd på min

Newcomer tunamgu sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står en på finn.no hvis du er i nærheten

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 46hx920 gått ut av produksjon ?
    Ser ikke at noen har den inne lengre.
    Trodde fortsatt dette var toppmodellen til Sony?

Ps. Hvordan er gjenskinnet på denne modellen sammenlignet
    med min gamle w5500?
    Sitter fortsatt og vuderer mellom denne og philips sin 9706,
    Noen som har tips til valg?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arildiv
    Hvor fikk du kjøpt tven? Jeg har ventet i 4 mnd på min
    Jeg ventet i 3 mnd på TV'n hos Elkjøp med stadig utsettelse på leveringsdato. Jeg ble til slutt lei og hevet kjøpet. Kjøpte den på lokal Coop som igjen bestilte fra Serviceavdelingen. Litt dyrere, men jeg ble lei av å vente.

Knall TV i alle fall:-D

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Har 46hx920 gått ut av produksjon ?
    Ser ikke at noen har den inne lengre.
    Trodde fortsatt dette var toppmodellen til Sony?

Ps. Hvordan er gjenskinnet på denne modellen sammenlignet
    med min gamle w5500?
    Sitter fortsatt og vuderer mellom denne og philips sin 9706,
    Noen som har tips til valg?
    Gjennskinnet er veldig ille, så du bør ha muligheter for å dekke til vinduer. Så Philips er mye bedre på dette pga sitt Motheye filter.
    Hvis du skal bruke den til gaming, så er den bra på input lag i game mode, i motsetning til Philipsen som skal ha ganske høy input lag.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JasonI
    Klarer ikke bestemme meg! Står mellom 55NX720 og den mye dyrere 55HX920.
    Da har jeg bestemt meg for å gå for NX-serien, da jeg ikke likte halo-problemene på HX, som jeg såg(i butikken) tydelig rundt f.eks. teksten når det var mørk bakgrunn, VELDIG irriterende, og det ble aller mest synlig når man sto litt utenfor skjermens senter. Halo-problemet har jeg også sett på en annen Philips-bakled, går ut ifra at dette er uungåelig på bakled-tver..det blir ingen bakled på meg.

Jeg vil heller kjøre et jevnt bilde fra kant-led TV, som er rimeligere, men at bildet ikke er helt beksvart. Kommer sikkert til å sette dynamisk LED til AV på NX hvis det blir lignende problemer der.

Det jeg nå er usikker på er om jeg skal gå for 55 eller 60 NX?? Ser for meg at jeg må invistere i lerret og prosjektor i tillegg etterhvert til film, da dette vil, etter hva jeg forstår, gi en mye bedre innlevelse/kinofølelse enn en 55 eller 60 TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg for å gå for NX-serien, da jeg ikke likte halo-problemene på HX, som jeg såg(i butikken) tydelig rundt f.eks. teksten når det var mørk bakgrunn, VELDIG irriterende, og det ble aller mest synlig når man sto litt utenfor skjermens senter. Halo-problemet har jeg også sett på en annen Philips-bakled, går ut ifra at dette er uungåelig på bakled-tver..det blir ingen bakled på meg.

Jeg vil heller kjøre et jevnt bilde fra kant-led TV, som er rimeligere, men at bildet ikke er helt beksvart. Kommer sikkert til å sette dynamisk LED til AV på NX hvis det blir lignende problemer der.

Det jeg nå er usikker på er om jeg skal gå for 55 eller 60 NX?? Ser for meg at jeg må invistere i lerret og prosjektor i tillegg etterhvert til film, da dette vil, etter hva jeg forstår, gi en mye bedre innlevelse/kinofølelse enn en 55 eller 60 TV?
    Er du sikker på at lokal dim var satt til standard? Har sett flere hx920 tver hvor hvor de ikke har denne på standard, og da blir det rett og slett kleint. Det er hav av forskjell mellom NX og HX

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kant-LED blir ikke helt jevnt det heller. Der får du veldig ofte clouding/flashlight-effekter i hjørnene. Dette er et spill man ikke kan vinne...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonys TV'er klarer ikke å vise redigerte bilder

Nå er KDL65HX923 i hus. Det er en fin TV, men det er VELDIG SVAKT AV SONY Å IKKE KLARE Å VISE BILDER SOM ER REDIGERT I PHOTOSHOP. For foto-entusiaster er dette virkelig ille. Jeg har inntrykk av at dette gjelder på mange av årets Sony TV'er, kanskje alle.

Sony ser ikke ut til å ville gjøre noe med det heller. Jeg fikk dette svaret fra Sony i dag:

Vi har ingen information om en sådan kommande uppdatering.
    Men vi tar till oss av önskemålet och förhoppningsvis kanske det kommer i framtida uppdateringar.

Med vennlig hilsen,
    Björn

SONY SUPPORT TEAM

Det har blitt et tema på nettet:

Sony Bravia TV can not show JPG files from Photoshop [Page 3]: The Digital Darkroom Forum: Digital Photography Review

Sony: KDL-32EX403U 'Playback not available'...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Er du sikker på at lokal dim var satt til standard? Har sett flere hx920 tver hvor hvor de ikke har denne på standard, og da blir det rett og slett kleint. Det er hav av forskjell mellom NX og HX
    Nei, jeg vet ikke hva lokal dim var satt til. Hva er det som er så veldig stor forskjell på NX og HX?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg vet ikke hva lokal dim var satt til. Hva er det som er så veldig stor forskjell på NX og HX?
    Du må aldri stole på hvordan bildet på TV'er i butikk fremstår. De fleste TV'er blir bare satt i dynamisk modus(som aldri er optimalt og er veldig forskjellig fra merke til merke). I verste fall kan du også oppleve at noen TV'er butikken tjener gode penger på er stilt inn bedre mens det motsatte gjelder for TV'er butikken ikke vil selge.

Forskjellen, for å nevne det kort. Langt jevnere lys, MYE bedre sortnivå, bedre bildeprossessor, bedre på bevegelse, langt bedre på 3D.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for svar.

Har fortsatt tenkt å gå for NX. Og skal også ha lerret og projector i stuen til film. TVen blir brukt til alt annet, også tv-serier ol.

Blir det da for drøyt å gå for 60" at det blir greiere med 55"? Den må kunne flyttes også liksom, når det skal rigges for film.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke de 5 tommene har så mye å si for akkurat mobiliteten.. Om du skal bruke projektor mest til filmene så hadde jeg også godt for NX, eller kanskje tilogmed noe enda rimeligere. Viktigere å legge skikkelige penger i PJ da, f.eks Sony sine PJ

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at 55NX725 også har satelitt-tuner innebygd, men det fåes ikke i 60NX..

Det er vel VELDIG greit å ha dette i TVen når man bruker parabol går jeg ut ifra??

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony HX923

Ja da var 55HX923 bestilt hos Elkjøp, noe drøy leverings tid 2 månder, men det får stå sin prøve. Følger en god del med denne TVn skyp kamera og 2 stk 3 D briller av bra kvallitet. Kjøpte først en LG55850N, men etter andre rep hos Elkjøp ble kjøpet hevet og pengen tilbake, ser frem til testing :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hx723

Tok meg en skikkelig.runde på mandag for å se litt og gjorde en oppdagelse for samtlige Sony tver. Underteksten på Sony er veldig uskarp kontra alle andre tver som var utstillt. Følte også att bildet på Sony var mye mer utflytende enn på de andre tv merkene. Er dette slik Sony er?
    Følte alt var veldig uskarp. I butikkene sa de att Sony var mer kravstor på signaler enn de andre tven, og att den derfor ble uklar til den fikk en skikkelig kilde å jobbe med.

Side 34 av 42 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •