Sony 2011 LED-TV: HX920, HX820, HX720, NX720, EX720, EX521 - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 42 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 828
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Kommer veldig ann hvor følsom du er på bilde. Når det gjelder clouding/ujevnt baklys så har ALLE egde led LCD dette problemet i større eller mindre grad! Sony er bedre enn Samsung stort sett-men ikke perfekt. Ingen tv er perfekt uansett. Hva synes du er mest viktig/og irriterer deg mest på 8005??
    Irritasjonsmomentet med 8005*en var hakking i bildet ca annet hvert minutt, samt etterslep på hurtige bevegelser som hoder i bevegelse og hender/føtter osv.

Uregelmessigheter og etterslep i bildet reagerer jeg veldig sterkt på. Derrimot er jeg ikke så opptatt av det ultimate sort nivå, og jeg kan leve med litt lyslekkasjer fra sidene, fordi jeg serdeles sjelden ser tv i mørket.

Jeg er også opptatt av att tven må takle SD sendinger GODT. Da jeg er mer typen som sitter hele kvelden og ser gamle TopGear eppisoder på BBC Knowledg i stede for å sette på en god BluRay film.

Samsungen greide dette ganske greit etter første runde på service, da ble det byttet noe de kaldte for IP board.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder skarphet på bilder i bevegelse så har fremdeles Plasma overtaket på LCD uansett om det LED side eller bak lys teknikk. Plasma klarer å holder flere pixler pr bildeflate i bevegelse.

Dette framtrer som hakking/uskarphet på LCD. Når en vet hva en skal se etter er dette ganske lett å se

Har ikke noe link men mener å huske at tidligere så klarte en LCD ca 400-500 linjer med skarphet av 1080 mens de beste plasma skjermen klarte ca 900-1000 linjer. (Ta tallene med en klype salt) Det enesten jeg vet er at LCD fabrikkene skryter ned respons tiden på tvene.

.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robin882
    Det tror jeg ikke at jeg har gjort. Hvordan gjør jeg sånt?
    Dårlig svar, men bla litt i menyen på BD-spilleren din og finn noe som handler om 24p på bildeinnstillinger. Dette er grunnen til hakkingen 24p må skrus på, ellers sendes signalet i en annen hastighet enn originalopptaket, og den vil da hvert sekund hakke for å "ta igjen det tapte"

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsa
    Etter å ha gått på en skikkelig smell med en Samsung ue46d8005 har jeg nå kommet til konklusjonen om att kjøpet blit hevet... Så da er ny tv på gang.

Orker ikke en runde til med reklamasjoner og en missfornøyd tv kjøper (les meg) derfor spør jeg dere.

Blir jeg fornøyd med en Sony KDL46hx723???
    Har vært i omtrent samme situasjon som deg.

Jeg tror du kommer til å bli mer fornøyd med Sonyen.

For å ha sagt det med en gang; Svakheten med Sony HX920 er, om man ikke sitter rett imot TVen, noe "Halo-effekt" som følge av den lokale dimmingen.

Sitter du nogenlunde rett imot derimot er TVen så perfekt som et LCD kan bli i dag vil jeg tørre påstå, og ingen Halo.

Du vil merke at du mest sannsynlig vil foretrekke MotionFlow Clear Plus-funksjonen selvom du kanskje er motstand av bildemotorer fra før av (sier ikke at du er det, men snakker generelt). Bildemotoren til Sony ødelegger ikke det naturlige bildet, men skarper alikevel detaljene i bilder med bevegelse, uten å virke kunstig. Det her er litt vanskelig å forklare, men til sammenligning med Samsungen var bildemotoren helt tragisk på sistnevnte og alt virket kunstig, som om man satt og spilte dataspill når man så på film. på Sonyen er det en helt annen opplevelse.

Dette er mine erfaringer etter ca 8mnd med TVen. Hadde selv en 8005 som ble levert inn igjen etter 4 uker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres bra ut.

På Samsung må jo alle filtererer slås av om en skal få en bra tv (ref alle tester og oppsett jeg har lest) på Sony virker det som du sier att disse er foretrukne å ha på. Samsungen virker overdrevet skarp, slik att ved bevegelse blir den blurry. Sonyen virker mye roligere på dette.

Er fortsatt veldig usikker, så håper flere hjelper meg med valget her, men etter så mye trøbbel med Samsungen er det lite lystfølelse igjen for å beholde denne.

Ser folk er veldig fornøyd med hx920 er det stor forskjell på den og hx720. Lokal amming gir bedre sort nivå, er det flere fordeler med det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Når det gjelder skarphet på bilder i bevegelse så har fremdeles Plasma overtaket på LCD uansett om det LED side eller bak lys teknikk. Plasma klarer å holder flere pixler pr bildeflate i bevegelse.

Dette framtrer som hakking/uskarphet på LCD. Når en vet hva en skal se etter er dette ganske lett å se

Har ikke noe link men mener å huske at tidligere så klarte en LCD ca 400-500 linjer med skarphet av 1080 mens de beste plasma skjermen klarte ca 900-1000 linjer. (Ta tallene med en klype salt) Det enesten jeg vet er at LCD fabrikkene skryter ned respons tiden på tvene.

.
    Usikker på om plasma er greia for meg. Ser tv i opplyst rom, har vinduer som gir lys inn, og jeg har 3,4 meter til tven. Synes 46" er passe stort, og er redd 50" plasma blir for stort for meg. Finnes knapt noe mindre?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres bra ut.

På Samsung må jo alle filtererer slås av om en skal få en bra tv (ref alle tester og oppsett jeg har lest) på Sony virker det som du sier att disse er foretrukne å ha på. Samsungen virker overdrevet skarp, slik att ved bevegelse blir den blurry. Sonyen virker mye roligere på dette.

Er fortsatt veldig usikker, så håper flere hjelper meg med valget her, men etter så mye trøbbel med Samsungen er det lite lystfølelse igjen for å beholde denne.

Ser folk er veldig fornøyd med hx920 er det stor forskjell på den og hx720. Lokal amming gir bedre sort nivå, er det flere fordeler med det?
    Jeg er vel over snittet kresen, og har hatt Sonyen i 8mnd. Samsungen holdt jeg ut med i 4 uker.... Jeg mener at de to TVene ikke kan sammenlignes i det hele tatt annet enn på størrelse. Nå skal det nevnes at det er 55" jeg har styrt med da, men alikevel.

De fleste innstillinger står som "av" her, bortsett fra MotionFlow Clear Plus/Klar Pluss. De aller fleste som har proffkalibrert disse TVene aktiverer denne funksjonen. Bieffekten er at den senker Brightness en del, men det blir kompensert for (men det er greit å vite om du skulle begynne å tukle med ting mens du ser på film)

På Samsungen måtte jeg slå av alt av filter som du sier for at ikke ting skulle gli samt se helt jævlig ut. På denne her er det noe helt annet. Om det hadde vært mulig å postet en visuell sammenligning her skulle jeg gjerne gjort det :razz:

Kinomodus er veldig godt innstillt allerede før kalibrering. Du kan brøe å leke deg litt med Blå gain og stille den ned 1 eller 2 hakk, mulig det er det eneste lille du trenger å gjøre for å få det absolutt råeste sortnivået, det holdt ihvertfall her i gården.

Kan legge til at jeg satt 7 timer i strekk en desperat lørdag og forsøkte kalibrere fram et godt bilde på Samsungen, mens jeg har brukt tilsammen kanskje 1 time på Sonyen (kunne sikkert sitti lenger her og flisespikket men har ikke giddi rett og slett siden det var en helt annen verden av et utgangspunkt i forhold

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Jeg er vel over snittet kresen, og har hatt Sonyen i 8mnd. Samsungen holdt jeg ut med i 4 uker.... Jeg mener at de to TVene ikke kan sammenlignes i det hele tatt annet enn på størrelse. Nå skal det nevnes at det er 55" jeg har styrt med da, men alikevel.

De fleste innstillinger står som "av" her, bortsett fra MotionFlow Clear Plus/Klar Pluss. De aller fleste som har proffkalibrert disse TVene aktiverer denne funksjonen. Bieffekten er at den senker Brightness en del, men det blir kompensert for (men det er greit å vite om du skulle begynne å tukle med ting mens du ser på film)

På Samsungen måtte jeg slå av alt av filter som du sier for at ikke ting skulle gli samt se helt jævlig ut. På denne her er det noe helt annet. Om det hadde vært mulig å postet en visuell sammenligning her skulle jeg gjerne gjort det :razz:

Kinomodus er veldig godt innstillt allerede før kalibrering. Du kan brøe å leke deg litt med Blå gain og stille den ned 1 eller 2 hakk, mulig det er det eneste lille du trenger å gjøre for å få det absolutt råeste sortnivået, det holdt ihvertfall her i gården.

Kan legge til at jeg satt 7 timer i strekk en desperat lørdag og forsøkte kalibrere fram et godt bilde på Samsungen, mens jeg har brukt tilsammen kanskje 1 time på Sonyen (kunne sikkert sitti lenger her og flisespikket men har ikke giddi rett og slett siden det var en helt annen verden av et utgangspunkt i forhold
    Dette høres veldig overbevisende ut, og så vidt jeg har forstått er det samme panel i hx720 og hx920 men 720 ikke har lokal dimming.
    Begge har motion flow pluss men 720 har 400hz prosessering mens 920 har 800hz. Med andre ord er tven ganske like.

Ser det står noe om gorilla glass noen plasser. Hva er det for noe? Og på hvilken måte utgjør det en forskjell mellom 720 og 920?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres veldig overbevisende ut, og så vidt jeg har forstått er det samme panel i hx720 og hx920 men 720 ikke har lokal dimming.
    Begge har motion flow pluss men 720 har 400hz prosessering mens 920 har 800hz. Med andre ord er tven ganske like.

Ser det står noe om gorilla glass noen plasser. Hva er det for noe? Og på hvilken måte utgjør det en forskjell mellom 720 og 920?
    En annen vesentlig forskjell er at HX92X har bakbelyst LED, mens HX720 er kantbelyst.

HX720 er likevel mange hakk bedre enn EX720 f.eks, og tilsvarende siden den har dynamisk lysstyring som gjør at lyset ikke står på konstant.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det ytterste panelet på HX920 er Gorilla-glass. Veldig robust glass som tåler mye juling/vasking, brukes mye i mobiltelefoner o.l. pga egenskapene.

720 tør jeg ikke uttale meg noe om, aldri sett det. Det er vel Edge-led?

920 er ihvertfall bakgrunnsled. Selv har jeg Edge-led-"allergi"....... Edge-led har ikke noe å gjøre i et TV i det hele tatt spør du meg, lyskkildene bør stå så nærme pixelen som mulig, ikke gå rundt i bob-baner over halve panelet først...men det er min mening da.

Når det er sagt så var det faktisk bedre sortnivå og mindre bleeding på faren min sitt EX720 Edgeled til 8 lapper, enn det var på D8005 som kostet 25 lapper, skremmende

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en 55" EX720 i en måneds tid nå. Og er rett og slett superfornøyd! Og jeg kommer fra en Pioneer Kuro KRP-500 Plasma. Trenger vel ikke si mer.

Kan bare drømme om hvordan en 920 ville sett ut. Men måtte ha en EX720 da input lag var best på den, og den blir brukt mest på spill. Det med pixelrespons og plasma vs lcd/led bør generelt tas med en klype salt. For i min verden hjelper det lite om plasma klarer at vise 900 linjer om det så henger fosfor igjen på andre siden. Blir helt håpløst at se på for min del med fps på under 60. Men sånn er vi forskjellige.

Har gjort masse research på stor skjerm til spill. Og denne kan anbefales. Mener ikke at noen skjerm i den størrelsen er bedre på input lag og samtidig støtter 4:4:4 Full Chroma. Og ikke mindst er lcd/led. Skal ikke ha plasma igjen.

.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke bestemme meg! Står mellom 55NX720 og den mye dyrere 55HX920.

Jeg såg i butikken at HX920 var mye mer lyssterk enn de andre Sony TVene(f.eks. NX720). Slik at når han dimmet baklyset på HX helt ned, så var den omtrent like lys som NX var med baklys på 7(kan ikke garantere at de øvrige innstillingene var stilt likt, men han mente det). Dette bekymrer meg litt, da jeg liker å dimme ned litt i dempet belyst stue, og har min gamle LG LCD satt baklys satt til 2. Risikerer jeg at HX920 blir for lys i dempet belyst rom??

I første øyekast synest jeg NX var penere designmessig(pga. ikke metallist rundt)?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JasonI
    Risikerer jeg at HX920 blir for lys i dempet belyst rom??
    Nei, det er ikke verre enn å justere lysstyrke/kontrast til et nivå som samsvarer med dine preferanser.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare pass på at det ikke går utover sortnivået, når du må kompansere på 720`n

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æh...misforstod spørsmålet litt :P

Men at den skulle bli for lys vil jeg aldri tro er noe problem. Er ihvertfall ikke det her når jeg slår av lyset på kvelden og slenger på en film

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Nei, det er ikke verre enn å justere lysstyrke/kontrast til et nivå som samsvarer med dine preferanser.
    Man kan vel ikke justere særlig på lysstyrke/kontrast før bildet blir helt feil..må vel evt. håpe på at jeg får justert baklyset nok ned på HX, jeg ønsker at bildet som helhet ikke skal være for sterkt lys hvis du skjønner

Æh...misforstod spørsmålet litt :P

Men at den skulle bli for lys vil jeg aldri tro er noe problem. Er ihvertfall ikke det her når jeg slår av lyset på kvelden og slenger på en film
    Ok, hva har du baklyset på i mørket da Magnalf?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les Gorms guide til justering av lysstyrke og kontrast. Dette må du lære deg for å få det beste ut av din skjerm. Lysstyrke og kontrast må tilpasses hvert enkelt rom, det er derfor muligheten for å justere de finnes. Blør øyene dine når du ser på vinteridrett kan du roe kontrasten ned til det er behagelig. Husk å etterjustere lysstyrke slik at du unngår blackcrush.
    Edit: lek gjerne med baklys-innstillingen også. Men lær deg det som står i guiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan vel ikke justere særlig på lysstyrke/kontrast før bildet blir helt feil..må vel evt. håpe på at jeg får justert baklyset nok ned på HX, jeg ønsker at bildet som helhet ikke skal være for sterkt lys hvis du skjønner

Jeg har baklyset på lavt på min HX920, og det fungerer utmerket i helt mørkt rom.. Du trenger ikke bekymre deg for at bilde skal bli for lyst.

Newcomer robin882 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fanken! Merket nettop at min HX920 har fått en død/stuck pixel...
    Den er rød og kan sees lett... Hvordan er Sony med garanti mot sånt? Jeg mener å huske at Samsung har null-tolleranse for sånt...

Noen flere som har hatt samme problem?

Dårlig svar, men bla litt i menyen på BD-spilleren din og finn noe som handler om 24p på bildeinnstillinger. Dette er grunnen til hakkingen 24p må skrus på, ellers sendes signalet i en annen hastighet enn originalopptaket, og den vil da hvert sekund hakke for å "ta igjen det tapte"
    Ok, det skal jeg prøve!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Med Motionflow Klar pluss kjører jeg bakgrunnslys på 7 og det fungerer veldig bra Slår man av Motionflow burde man sette den ned på minimum. Motionflow "stjeler" en god del bakgrunnslys pga måten det fungerer på;

Oppslukende visning i 2D og 3D – Velg TV-er fra : Sony

Side 33 av 42 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •