Sony 2011 LED-TV: HX920, HX820, HX720, NX720, EX720, EX521 - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 42 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 828
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har noen formening om når HX720 vil gå ned igjen i pris??

Før jul lå den på 9.999,- men nå etter jul har den ligget på 11.999,-

11.999,- er den opprinnelige utsalgsprisen og dette begynner jo å bli en gammel tv.

Vurdeer å bytte inn min problem tv (samsung 46" 8005 LED) og kjøpe igjen Sonyen. Saken er att min max grense er 10.000 og jeg fikk samsungen for 9.999,-

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Det kan være at jeg er helt på bærtur, men om du skal ha 3D og lossless audio (trueHD og Dts ma) så kreves det 1.4. 1.3 gir deg enten eller.
    Nei du er ikke helt på bærtur, det stemmer det du sier, men det er reciever, TV osv som må være HDMI 1.4 for dette, de gamle kablene dine fungerer for det, men hvis du skal ha ethernet overføring over HDMI da trenger du en 1.4 kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akhasi
    Takk for hint!

Jeg fulgte rådene, trykket på "3D" på fjernkontrollen og innstilte deretter på "Side ved side". Det som da skjedde var: Dobbelt-bildet på kanalen High TV 3D forsvant, og ble erstattet med ett bilde. Bra! Men bildet på denne kanalen ble da utflytende og uskarpt. (Med 3D AV er dobbelt-bildet skarpt). Også de andre kanalene ble utflytende og uskarpe med den innstillingen. Prøvde så på å innstille 3D AV på de andre kanalene, hvilket førte til at 3D-kanalen gikk tilbake til dobbelt-bilde igjen, og de andre kanalene ble normale igjen.

Er det noen andre innstillinger som kan gjøre at 3D-bildet blir ETT skarpt bilde OG som beholder skarpheten i de ANDRE kanalene?
    Dette er nok et dumt spørsmål, men for å være helt på den sikre siden: Du har skrudd på 3D brillene?

Det er også litt viktig hvilken vinkel du ser fra. Du bør sitte nogenlunde rett på og ikke skakke for mye på hodet for å slippe crossfading. Et annet tips er å slå på motionflow til clear plus for å se om bildet blir skarpere eller ikke. Ved "clear plus" vil scanning backlights bli slått på, selv om det går på bekostning av lysstyrken på TV'en.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akhasi
    Takk for hint!

Jeg fulgte rådene, trykket på "3D" på fjernkontrollen og innstilte deretter på "Side ved side". Det som da skjedde var: Dobbelt-bildet på kanalen High TV 3D forsvant, og ble erstattet med ett bilde. Bra! Men bildet på denne kanalen ble da utflytende og uskarpt. (Med 3D AV er dobbelt-bildet skarpt). Også de andre kanalene ble utflytende og uskarpe med den innstillingen. Prøvde så på å innstille 3D AV på de andre kanalene, hvilket førte til at 3D-kanalen gikk tilbake til dobbelt-bilde igjen, og de andre kanalene ble normale igjen.

Er det noen andre innstillinger som kan gjøre at 3D-bildet blir ETT skarpt bilde OG som beholder skarpheten i de ANDRE kanalene?
    Sitat Opprinnelig postet av Celvin
    Dette er nok et dumt spørsmål, men for å være helt på den sikre siden: Du har skrudd på 3D brillene?
    Det høres faktisk ut som du ikke har fått igang 3D brillene..

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Fra 60" til 55" er det likevel ikke noe kjempestor forskjell, selv om det er kjipt å gå ned i størrelse.

Du kan jo alltids prøvde å forhandle deg til å få 65"'ern av HX923. Ligger bare på rundt 40 000,-
    Nei, tomme for tomme er vel ikke forskjellene så store. Men nå blir det fort snakk om til 63" (64") til 55" og det merkes Størrelse veier over de siste hestekreftene i ytelse/bildekvalitet for min del. Hvordan er tv'n når det gjelder reflekser? Var plaget av dette på sommeren med min plasma, og håper dette kan bli et pluss ved evt bytter til led.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Nei, tomme for tomme er vel ikke forskjellene så store. Men nå blir det fort snakk om til 63" (64") til 55" og det merkes Størrelse veier over de siste hestekreftene i ytelse/bildekvalitet for min del. Hvordan er tv'n når det gjelder reflekser? Var plaget av dette på sommeren med min plasma, og håper dette kan bli et pluss ved evt bytter til led.
    Tja, du har en rimelig blank overflate så refleksjoner vil du nok få her også. Den er bedre enn mange andre i samme klasse dog, siden Sony bruker et kvaelag mellom for å absorbere lys både fra TV'en og utenfra på alle TV'er med monolithic design.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsa
    Noen som har noen formening om når HX720 vil gå ned igjen i pris??

Før jul lå den på 9.999,- men nå etter jul har den ligget på 11.999,-

11.999,- er den opprinnelige utsalgsprisen og dette begynner jo å bli en gammel tv.

Vurdeer å bytte inn min problem tv (samsung 46" 8005 LED) og kjøpe igjen Sonyen. Saken er att min max grense er 10.000 og jeg fikk samsungen for 9.999,-
    Du kan jo alltids prøve å forhandle om en bedre pris i butikk. Hvis det står mellom den og en tilbuds TV hos elkjøp, er de nok mer enn villige til å gi deg litt rabatt fremfor at du går for en TV på tilbud der

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg eller virker den dynamiske LED-dimmingen "dummere" etter den siste firmware-updaten?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .
    Det samme tenkte jeg.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellen på bildemodus Kino 1 og Kino 2? Jeg tror nesten ikke jeg greier å se forskjell......med standardinstillinger altså. Tenkte å begynne å kalibrere meg fram med én av dem, men vet ikke helt hvem jeg skal begynne med :razz:

EDIT: Gikk for Kino 1 jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EX720 eller HX720 ?

Noen som kan hjelpe meg.........

Hvem bør jeg velge?

Elkjøp har 40 HX 720 til 7990,- på tilbud denne uken.

På Euronics får jeg 40 EX 720 til 5990,- denne måneden.

Er HX'en verdt 2000 kr mer?

(TV'n skal stå i et trimrom, og vil nok for det meste brukes til å se film og se/høre musikkvideo - ingen vinduer, så ikke noe gjennskinnproblem)

Håper på en anbefaling i løpet av dagen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeldelse av EX720
    Anmeldelse av HX720
    Ved første øyekast virker EX å være et bedre kjøp, men anbefaler at du leser testene og bestemmer hva som passer deg best selv.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker jeg rett hvis ex og hx har samme panel? Mener det stort sett er designet som skiller.

Edit: Rettelse, nå husket jeg feil. HX720 er en mye bedre tv, jeg returnerte jo selv en EX720 til fordel for HX720. Mener det er NX og HX som har samme panel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kmskrs
    Noen som kan hjelpe meg.........

Hvem bør jeg velge?

Elkjøp har 40 HX 720 til 7990,- på tilbud denne uken.

På Euronics får jeg 40 EX 720 til 5990,- denne måneden.

Er HX'en verdt 2000 kr mer?

(TV'n skal stå i et trimrom, og vil nok for det meste brukes til å se film og se/høre musikkvideo - ingen vinduer, så ikke noe gjennskinnproblem)

Håper på en anbefaling i løpet av dagen.
    Har lest det samme i noen tester jeg også, men får det ikke til å stemme i det hele tatt etter å ha fiklet med begge disse TV'ene en del.

Her er ihvertfall tre forskjeller jeg synes er merkbare:
    - Langt bedre 3D på HX720. 3D biten på EX720 derimot, kan vel sies å være en skuffelse...
    - Skarpere bilde på HX720. Jeg ser at innstillingene som er brukt i disse fire testene blir jo skarpheten knapt rørt. Selv foretrekker jeg ofte å sette skarpheten litt opp, spesielt når jeg ikke ser film.
    - Jevnere lys på HX720(som har dynamisk lysstyring). Dette gjør også at sortnivået er litt bedre, selv om dette ikke er noen av TV'enes hovedstyrke.

Ytterligere to tester:
    Sony KDL-40HX723/ KDL40HX723 (HX723) 3D LED LCD TV Review

Sony KDL40EX723/ KDL32EX723 (EX723) 3D LED LCD TV Review

Likevel, 5990 for EX720 er en veldig god pris!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har kjøpt og mottatt 55HX920/923 den siste måneden? Jeg bestilte 55HX920 på Elkjøp i begynnelsen av november og leveringen har flere ganger blitt utsatt på grunn av leveringsproblemer. Selger har forsøkt å påvirke meg til å heve kjøpet. Jeg begynner å få mistanke om at de rett og slett ikke er interessert i å levere pga at jeg fikk så god pris på TV'n. Det hadde derfor vært veldig interessant å fått vite om det er andre i samme situasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brakar
    Er det noen som har kjøpt og mottatt 55HX920/923 den siste måneden? Jeg bestilte 55HX920 på Elkjøp i begynnelsen av november og leveringen har flere ganger blitt utsatt på grunn av leveringsproblemer. Selger har forsøkt å påvirke meg til å heve kjøpet. Jeg begynner å få mistanke om at de rett og slett ikke er interessert i å levere pga at jeg fikk så god pris på TV'n. Det hadde derfor vært veldig interessant å fått vite om det er andre i samme situasjon.
    Fikk beskjed om at 55HX923 kommer 12.2 til butikken (i Porsgrunn)

Pris var nå 24.995,-

Hvilken pris kjøpte du den for?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte 19995,-

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brakar
    Jeg betalte 19995,-
    Da kan jeg nok være enig i din misstanke...........

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg nok være enig i din misstanke...........
    +1 Det tjener ikke mye på den skjermen til den prisen (tror også den en en periode ble solgt for 18990,- eller 17990,-) på Elkjøp.

Side 31 av 42 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •