Sony 2011 LED-TV: HX920, HX820, HX720, NX720, EX720, EX521 - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 42 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 828
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hvordan er det man bruker den der? Hva skal i veggen og hva skal på tven?
    Fra siden: Gir TVen din en opphengning med minimal utbyggelse. Du fester wiren i TVen og deretter opphengningskrokene i veggen.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det man bruker den der? Hva skal i veggen og hva skal på tven?
    De fire sorte klossene skrues fast i TVn, så skrur man de to blanke på veggen og henger den opp som et bilde.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    De fire sorte klossene skrues fast i TVn, så skrur man de to blanke på veggen og henger den opp som et bilde.
    Aha, poenget er at jeg har et veggeste nå, men skruene der er "ujevne" altså de er på rett linje, men med forskjellig avstand fra hverandre :P og det er betong så er helt grusomt begynne skru inn noen flere. Bare med tanke på oppgradering til større tv. Kan jo for all del hende det veggeste jeg har fungerer likevel selvom det bare går til 50"

Men dette er vel offtopic. Var det noen som visste forskjellen på 820 og 823 seriene? Er det bare nye modellen?

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WALLMOUNT FOR LCD/PLASMA 32-55" MAX 50KG

Verdt hver eneste krone! :grin:
    Den der så jo genial ut Sålenge den ikke blir stående å "gynge" ut og inn ved litt basstrykk da hehe!

Må bare sjekke litt hjemme først, har noe brystpanel med noe lister og drit som muligens bygger mer ut enn det festet her

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellen på HX 820 og 823? Ser det gjelder 720 723 og 920 923 også. Er 23 bare nyere modell? Fant en 25 også
    Det er vel bare snakk om den innebygde tuneren om jeg ikke tar helt feil. Det finnes vel x20, x23, x25 og x29. Ellers så er alt likt.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Den der så jo genial ut Sålenge den ikke blir stående å "gynge" ut og inn ved litt basstrykk da hehe!

Må bare sjekke litt hjemme først, har noe brystpanel med noe lister og drit som muligens bygger mer ut enn det festet her
    Veggen må nok være helt flat, for TVn blir hengende bittelitt fremoverlent så i under kant er det veldig liten klarning i fra veggen.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, poenget er at jeg har et veggeste nå, men skruene der er "ujevne" altså de er på rett linje, men med forskjellig avstand fra hverandre :P og det er betong så er helt grusomt begynne skru inn noen flere. Bare med tanke på oppgradering til større tv. Kan jo for all del hende det veggeste jeg har fungerer likevel selvom det bare går til 50"
    Du må nok mest sannsynlig borre nye hull, for det følger med 2 vaiere, en til Vesa 200 og en til Vesa 400, HX 820 er Vesa 300, så det blir litt slak på vaieren så da må man plassere de festene som skrues i veggen med akkurat passe avstand slik at de ikke krasjer med festene som står i TVn og slik at de ikke blir synlig i overkant av TVn.
    Jeg er ikke hjemme nå, men jeg kan gi passende mål på plassering i morgen hvis noen skulle være interessert.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, så også at sony har vesa 300 standard på nevnte tv. Men når jeg sjekket mitt veggfeste står det at den dekker vesa 300. Vil ikke da tven passe på mitt eksisterende veggfeste? Selvom den egentlig er 5" større enn det som stod veggfeste klarte på pakken.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det burde fungere det.

Newcomer robin882 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk TVen min idag, fyttigrisen for en deilig skjerm!
    Sortnivå er helt rått, men merker litt lightbleed nede på venstre og høyre hjørne når LEDene er på.

Men for å se 3D, trenger man HDMI 1.4 kabel da?
    Hvis ja, trengs dette om man bruker TVens 2D -> 3D funksjon også?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robin882
    Fikk TVen min idag, fyttigrisen for en deilig skjerm!
    Sortnivå er helt rått, men merker litt lightbleed nede på venstre og høyre hjørne når LEDene er på.

Men for å se 3D, trenger man HDMI 1.4 kabel da?
    Hvis ja, trengs dette om man bruker TVens 2D -> 3D funksjon også?
    Gratulerer med ny TV!
    Nei du trenger ikke HDMI 1.4 kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dobbelt 3d-bilde...

Jeg har kjøpt et SONY KDL 46-HX 920. Har også HDPVR-dekoder(Sagem) fra Canal digital (CD).

For en stund siden lanserte CD kanalen High TV 3D, hos meg er det kanal 130. Bildet på den har hele tiden vært delt i to, med to like bilder på hver side av en loddrett svart strek midt på skjermen.

Jeg har kontaktet selgeren, Elkjøp, der henviste de til CD. Når jeg endelig får kontakt med CD mener kundeservice at feilen ligger i TV, at funksjonen "Side-by-side" er aktivert og må slås av. Flere henvendelser til SONY support blir besvart med at tjenesten er delvis nede p.g.a. sykdom.

Jeg har: Innstillinger, Visning, 3D-innstillinger, Aut PÅ. Og 3D-signalvarsling PÅ. Jeg har ikke funnet noen funksjon eller innstilling som aktiverer, eller
    deaktiverer, side-by-side-bilde.

Videre har jeg: Options, 3D-meny, 3D-visning AV. Har også forsøkt Over-under, side ved side og simulert 3D.

Er det noen i Forumet som har møtt samme problemet, og løst det? Hvordan skal jeg kunne få dobbelt-bildet bort, og erstattet med ett
    3D-bilde? Alle de andre kanalene er ok.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akhasi
    Jeg har kjøpt et SONY KDL 46-HX 920. Har også HDPVR-dekoder(Sagem) fra Canal digital (CD).

For en stund siden lanserte CD kanalen High TV 3D, hos meg er det kanal 130. Bildet på den har hele tiden vært delt i to, med to like bilder på hver side av en loddrett svart strek midt på skjermen.

Jeg har kontaktet selgeren, Elkjøp, der henviste de til CD. Når jeg endelig får kontakt med CD mener kundeservice at feilen ligger i TV, at funksjonen "Side-by-side" er aktivert og må slås av. Flere henvendelser til SONY support blir besvart med at tjenesten er delvis nede p.g.a. sykdom.

Jeg har: Innstillinger, Visning, 3D-innstillinger, Aut PÅ. Og 3D-signalvarsling PÅ. Jeg har ikke funnet noen funksjon eller innstilling som aktiverer, eller
    deaktiverer, side-by-side-bilde.

Videre har jeg: Options, 3D-meny, 3D-visning AV. Har også forsøkt Over-under, side ved side og simulert 3D.

Er det noen i Forumet som har møtt samme problemet, og løst det? Hvordan skal jeg kunne få dobbelt-bildet bort, og erstattet med ett
    3D-bilde? Alle de andre kanalene er ok.
    Jeg har ikke forsøkt akkurat den 3D-kanalen. Men jeg har testet fotball på Viasat 3D. Her er det også to 2D bilder ved siden av hverandre før jeg trykker "3D" på fjernkontrollen og velger "side by side". Da får jeg 3D bilde. Jeg har en KDL-60NX720.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk i dag tilbud om sony kdl-60nx720 som erstatning for min Samsung 63" plasma som ble kreditert. Dette haster, så rekker ikke lese gjennom tråden. Er denne tv'n å anbefale?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Fikk i dag tilbud om sony kdl-60nx720 som erstatning for min Samsung 63" plasma som ble kreditert. Dette haster, så rekker ikke lese gjennom tråden. Er denne tv'n å anbefale?
    Det er absolutt en god TV, men...

Hadde jeg vært deg, hadde jeg spurt om jeg kunne ha fått KDL-55HX923 istedet. Disse ligger jo rundt samme pris, men HX923 er veldig mange hakk bedre. Da får du jo den beste LED modellen som finnes på markedet i øyeblikket.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Celvin
    Det er absolutt en god TV, men...

Hadde jeg vært deg, hadde jeg spurt om jeg kunne ha fått KDL-55HX923 istedet. Disse ligger jo rundt samme pris, men HX923 er veldig mange hakk bedre. Da får du jo den beste LED modellen som finnes på markedet i øyeblikket.
    Problemet er jo at jeg er mer enn skeptisk allerede ved å gå ned til 60". Vil i utangspunktet ha Samsung 64" plasma, men de hevder de ikke greier å skaffe den. Forbanna irriterende at 5 mnd med TV på verksted skal føre til at de ikke lenger kan skaffe oppfølgern jeg ønsker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Problemet er jo at jeg er mer enn skeptisk allerede ved å gå ned til 60". Vil i utangspunktet ha Samsung 64" plasma, men de hevder de ikke greier å skaffe den. Forbanna irriterende at 5 mnd med TV på verksted skal føre til at de ikke lenger kan skaffe oppfølgern jeg ønsker.
    Skjønner. Fra 60" til 55" er det likevel ikke noe kjempestor forskjell, selv om det er kjipt å gå ned i størrelse.

Du kan jo alltids prøvde å forhandle deg til å få 65"'ern av HX923. Ligger bare på rundt 40 000,-

Newcomer robin882 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny TV!
    Nei du trenger ikke HDMI 1.4 kabel.
    Jo takk takk!
    Men hvorfor går folk rundt å sier at man må ha 1.4 da?
    Jeg har spilt Gran Turisimo 5 i 3D idag med 1.3 kabel, var sykt tøft! 8)

Var nede på Soundgarden og spurte for gøy hva forskjellen var mellom 1.3 og 1.4, de begge selgerene mente at det var 3D. Makan til folk som ikke har peiling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robin882
    Jo takk takk!
    Men hvorfor går folk rundt å sier at man må ha 1.4 da?
    Jeg har spilt Gran Turisimo 5 i 3D idag med 1.3 kabel, var sykt tøft! 8)

Var nede på Soundgarden og spurte for gøy hva forskjellen var mellom 1.3 og 1.4, de begge selgerene mente at det var 3D. Makan til folk som ikke har peiling.
    Det kan være at jeg er helt på bærtur, men om du skal ha 3D og lossless audio (trueHD og Dts ma) så kreves det 1.4. 1.3 gir deg enten eller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har ikke forsøkt akkurat den 3D-kanalen. Men jeg har testet fotball på Viasat 3D. Her er det også to 2D bilder ved siden av hverandre før jeg trykker "3D" på fjernkontrollen og velger "side by side". Da får jeg 3D bilde. Jeg har en KDL-60NX720.
    Takk for hint!

Jeg fulgte rådene, trykket på "3D" på fjernkontrollen og innstilte deretter på "Side ved side". Det som da skjedde var: Dobbelt-bildet på kanalen High TV 3D forsvant, og ble erstattet med ett bilde. Bra! Men bildet på denne kanalen ble da utflytende og uskarpt. (Med 3D AV er dobbelt-bildet skarpt). Også de andre kanalene ble utflytende og uskarpe med den innstillingen. Prøvde så på å innstille 3D AV på de andre kanalene, hvilket førte til at 3D-kanalen gikk tilbake til dobbelt-bilde igjen, og de andre kanalene ble normale igjen.

Er det noen andre innstillinger som kan gjøre at 3D-bildet blir ETT skarpt bilde OG som beholder skarpheten i de ANDRE kanalene?

Side 30 av 42 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •