Sony 2011 LED-TV: HX920, HX820, HX720, NX720, EX720, EX521 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 42 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 828
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei
    Gjør oppmerksom på at Expert har begynt å selge HX serien til SONY, ser de har bare HX820 inne nå, men jeg går da ut i fra at de kan skaffe HX923 også.
    Har sendt de en e-mail.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hygger meg med Sony 65-HX920 og Yamaha RX-A810 med KEF T305-høyttalersettet. Sitteavstanden er ca 2.7m, synes dette oppsettet funker ganske bra i en stue/leilighet.
    Samtidig så synes jeg ikke størrelsen virker noe ekstrem i størrelsen i det hele tatt; den er akkurat passe til vanlig TV-titting (ihvertfall med HD-kanaler).
    Og til film funker den allright, men det jeg vil fram til er at den er litt for liten til å gi den virkelig store kino-følelsen. Her mangler det noen tommer til.

Sånn sett så kunne kanskje en tv på 55" + projector vært en mer fornuftig kombinasjon. Har riktignok betalt en del for design og for å få siste skrik, og jeg angrer ikke.
    Størrelsen er optimal til tv, serier og ps3-spilling så jeg er i grunn veldig fornøyd! Men hadde håpet på litt mer kino-følelse som jeg mins jeg fikk med stuslige 165cm bredt
    lerret på ca 4m avstand for rundt 5 år siden.

Det blir neppe å bytte ut til større TV i framtiden, men jeg er åpen for å supplere med projector og flytte soffaen 30 cm lenger tilbake.
    Om et år eller to når teknologien har utvikla seg og rettferdiggjør en oppgradering.

Og når det gjelder 3D. Joa, det er kult og ha sett litt, har vært veldig spent på det lenge. Men hvis jeg skal være ærlig så blir 3D på en tv aldri stort nok
    i lengden. 3D må være dritstort for å kunne ta deg dypere inn i filmen enn 2D. Er spent på å teste Uncharted 3 i 3D. Har hatt gjester som synes 3D på
    denne tven bra nok i forhold til størrelsen... 3D-brillene derimot er mer slitsomme å ha på enn jeg forventet. Er vant til å bruke vernebriller på jobb, og det
    er en vanesak. Men disse gir deg rødt merke på nesa etter en film.

Hva med dere andre som har 65"? Har dere kalibrert den? Jeg har stort sett brukt Kino-modusen. Ser forresten at panelet ikke er 100% perfekt, noen vertikale
    skygger/striper som jeg kan skimte ved visse panoreringer avhengi av type bilde. Det er ikke noe jeg gidder å bry meg om siden jeg vet at det ikke det finnes
    noen perfekt tv enda, men de som sliter med tvangstanker og den slags regner jeg med vil kunne irritere seg over det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.
    Jeg har en HX820, som jeg bruker på gaming pcn.
    Men jeg sliter med å finne drivere slik at pc'n gjenkjenner skjermen.
    Nå er den listet opp som Generic PnP Monitor / 60 Hertz.
    Slik jeg forstår det så er dette en 240 Hertz monitor.

Så jeg bør i det minste få den opp som 120 Hertz. Dette også for å kunne enable Stereoscopic 3D i spill, som bl.a Battlefield 3.

Noen her som har noen smarte tips om hva jeg bør gjøre?

I AMD Catalyst Control Center, står den oppført som SONY TV, men uten muligheter for å gjøre noe endringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant forøvrig denne siden som kanskje hjelper.
    Skal teste det ut nå.
    Force DVI/HDMI resolutions and refresh rates - Windows 7 Forums

Men der står advarsel om at en kan ødelegge tv'n om en gjør det. Vet ikke hvor reelt det er når jeg bare skal ha det opp til 120 Hz

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt OT, men jeg prøver...

Ser av diverse artikler at SONY kommer med nye modeller rett etter nyåret, er det noen av dere som sitter på noe informasjon her?

Jeg utsatte HX923 kjøpet grunnet søndagstilbudet til Elkjøp, følte meg noe lurt, dermed fant jeg ut at når denne modellen kunne selges for kr.18900,- da er det muligheter senere. Nå når nye modeller er på tur så er jeg litt fornøyd med at dette kjøpet ble utsatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Skal inn i ny leilighet og vurderer ulike løsninger for veggfeste eller sokkel. Har sett på SU-B551S (sokkel med 6 grader tilt) og lurer på om noen har noen erfaringer å dele om denne.

Jeg har da 55HX920 og en mediabenk på 50 cm høyde. Kommer til å sitte ca 2,5 meter fra TVen. Lurer på om jeg kanskje da har en for høy mediabenk i forhold til øyehøyde og 6 graders tilt (somjeg forstår ikke kan justeres?).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John Kr
    Kanskje litt OT, men jeg prøver...

Ser av diverse artikler at SONY kommer med nye modeller rett etter nyåret, er det noen av dere som sitter på noe informasjon her?

Jeg utsatte HX923 kjøpet grunnet søndagstilbudet til Elkjøp, følte meg noe lurt, dermed fant jeg ut at når denne modellen kunne selges for kr.18900,- da er det muligheter senere. Nå når nye modeller er på tur så er jeg litt fornøyd med at dette kjøpet ble utsatt.
    Tror nok du må vente lenger enn til "rett over nyåret" på disse gitt:wink:

En del av neste års modeller blir gjerne presentert på messer rett over nyåret, men lanseringen av de første modellene blir nok ikke før på vårparten. Toppmodellene kan du ikke regne med å få tak i før til sommer her i Norge.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 920 i dag. Godtkjent erstattning for KUROen. SNakket med de på SonyCenter i dag de sa at det kom nok ikke en ny modell i 900 segmente på en stund

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har slettet noen prisjakt innlegg. Dette er en teknisk tråd, prisjakt har ikke noe her å gjøre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er svært vanskelig å skaffe HX923, dette medfører også umulig å få en god pris. Ser samtidlig at Samsung kommer med et nytt flaggskip (ES8000), kommer til å følge med denne modellen og vurdere stert å bryte med min tradisjon å kjøpe SONY TV.

Dårlig salgspolitikk av SONY

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle tv eksperter.

Mandag i forrige uke trosset jeg magefølelsen og impuls kjøpte ett Samsung 46D8005. Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe Sony 46hx720.

I går, altså en uke etter kjøp reiste tven min av gårde til første service. Grunnet flimmer og etterslep ved hurtige bevegelser og Hakking i bildet ca hvert 20sek. Som den evige pessimist jeg er mistenker jeg tven for å komme tilbake i akkurat samme stand som den reiste.

Jeg lurer rett og slett på om jeg bare skal levere den tilbake og heller gå for Sony'en. Hvilken er egentlig den beste tven?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kollega kjøpte samme TV som deg (Samsung 8005), han måtte bytte hovedkort ette få dager. Trur jeg får følge ditt råd og stå for det jeg alltid har gjort - kjøp SONY, men fortsatt mener jeg at de har et merkelig salgspolitikk.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kollega kjøpte samme TV som deg (Samsung 8005), han måtte bytte hovedkort ette få dager. Trur jeg får følge ditt råd og stå for det jeg alltid har gjort - kjøp SONY, men fortsatt mener jeg at de har et merkelig salgspolitikk.
    Tydelig at det koster litt ekstra å få et skikkelig produkt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikke fulgt med på hva som kommer av nye SONY modeller, men jeg fikk sett noen artikkler i går. Noen nyheter fra Elektronikk messa i Las Vegas / USA, da falt jeg for de nye Crystal LED TV'ene som kommer. Må sikkert vente en stund på disse, men slik jeg oppfattet det så dreide det seg om å leve eller dø for SONY om de fikk disse raskt ut på markedet. Disse modellene vil redde SONY sies det.

JA JA, da har jeg sett dette og da blir jeg ikke å kjøpe HX923, drøyer til disse nye modellene kommer, de blir sikkert rådyre, men vi satser. 8)

Håper på mer info i denne tråden...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsa
    Hei alle tv eksperter.

Mandag i forrige uke trosset jeg magefølelsen og impuls kjøpte ett Samsung 46D8005. Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe Sony 46hx720.

I går, altså en uke etter kjøp reiste tven min av gårde til første service. Grunnet flimmer og etterslep ved hurtige bevegelser og Hakking i bildet ca hvert 20sek. Som den evige pessimist jeg er mistenker jeg tven for å komme tilbake i akkurat samme stand som den reiste.

Jeg lurer rett og slett på om jeg bare skal levere den tilbake og heller gå for Sony'en. Hvilken er egentlig den beste tven?
    Hva med en 46HX920? Har kjøp en slik selv og er veldig fornøyd. Veldig gunstig pris på den for tiden også.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Benoni
    Hva med en 46HX920? Har kjøp en slik selv og er veldig fornøyd. Veldig gunstig pris på den for tiden også.
    + 1 -Har 55hx920.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    + 1 -Har 55hx920.
    Øvre pris klasse. Maks 10.000

Var så heldig å få kjøpt d8005 til 9.990,- på nyttårssalg. Ellers så skjønner jeg parallellen din. Hx720 har kostet 9.999 en lengre periode men er nå oppe i 11.999 ser jeg. Er det stor forskjell på hx og ex?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke disse 720 / 820 / 920 modellene "gamle" og utgående når Crystal LED er på tur inn.

Kanskje prisen blir presset ned noe når SONY skal "kvitte seg med" gamle modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsa
    Øvre pris klasse. Maks 10.000

Var så heldig å få kjøpt d8005 til 9.990,- på nyttårssalg. Ellers så skjønner jeg parallellen din. Hx720 har kostet 9.999 en lengre periode men er nå oppe i 11.999 ser jeg. Er det stor forskjell på hx og ex?
    Forskjellen er absolutt merkbar. HX720 er også vesentlig bedre på 3D enn EX72X., der EX'en skuffer litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke disse 720 / 820 / 920 modellene "gamle" og utgående når Crystal LED er på tur inn.

Kanskje prisen blir presset ned noe når SONY skal "kvitte seg med" gamle modeller.
    Tja, det spørs vel hvor lenge man vil vente på ny TV. Selv ventet jeg et år på kjøp av 920'en i påvente av prisfall. Jeg antar at man kanskje ser 2014 på kalenderen får den nye teknologien er nede på et "normalt" prisnivå.

Side 28 av 42 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •