Sony 2011 LED-TV: HX920, HX820, HX720, NX720, EX720, EX521 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 42 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 828
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vateri
    Jeg kan fortelle at innsynsvinkelen på HX920 er hinsides mye bedre enn på Samsung D8005 iallefall. Kjøpte først 55 tommers samsung, leverte den inne etter noen dager pga mange årsaker og der var det knapt noen innsynvinkel uten at bildet ble elendig. Sony sin er atskillig bedre.

Samsung UE55D8005 LED har jeg hatt på prøve i 14 dager og der må jeg si meg enig, innsynsvinkelen på den modellen er helt tragisk, jeg skulle ikke komme langt unna midten før fargene begynte å falme... synes man skal kunne forlange mer av en tv til 20 000.-

Trur jeg må komme meg på en elkjøp eller expert butikk å få sett på en Sony tv...synes den frister litt, den har et peise rått design, helt etter min smak:-D

Det jeg lurer litt på er, om det er vanlig at innsynsvinkel er generelt mye dårligere på LED kontra Plasma og at LED er dyrere enn plasma og at plasma sånn jevnt over har bedre bilde enn LED... hvorfor velger vi LED framfor plasma da?

Gega

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Det jeg lurer litt på er, om det er vanlig at innsynsvinkel er generelt mye dårligere på LED kontra Plasma og at LED er dyrere enn plasma og at plasma sånn jevnt over har bedre bilde enn LED... hvorfor velger vi LED framfor plasma da?

Gega
    Hvis vi skal begynne å diskutere plasma vs LCD(LED er bare teknologien som brukes til baklyset og generer ikke selve bildet) i den tråden her kommer den til å bli lang og of topic. Men i grove trekk så har du rett at plasma er billigere og bedre innsynsvinkel og bilde.

Grunnen til at vi kjøper "LED" TV'er er vel fordi det er det mediene og bransjen overbeviser de fleste om at er det man skal ha nå.

Grunnen til at jeg kjøpte LCD er fordi TV'en brukes stort sett til PC og XBOX og da gjerne står med statiske bilder i timesvis, og da slipper jeg å tenke på image retention (midlertidige innbrenninger).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Hvis vi skal begynne å diskutere plasma vs LCD(LED er bare teknologien som brukes til baklyset og generer ikke selve bildet) i den tråden her kommer den til å bli lang og of topic. Men i grove trekk så har du rett at plasma er billigere og bedre innsynsvinkel og bilde.

Grunnen til at vi kjøper "LED" TV'er er vel fordi det er det mediene og bransjen overbeviser de fleste om at er det man skal ha nå.

Grunnen til at jeg kjøpte LCD er fordi TV'en brukes stort sett til PC og XBOX og da gjerne står med statiske bilder i timesvis, og da slipper jeg å tenke på image retention (midlertidige innbrenninger).

Jeg bruker også tv`n ganske så mye til pc som eks. spotify eller andre musikk program og da føler jeg litt stress i og med at jeg hele tiden føler at jeg ikke kan ha et statisk bilde stående for lenge, denne stressfaktoren hadde jeg ikke de 14 dagen jeg testet 8005 LED`n til Samsung..

Må se litt på denne sonyèn, 65" tommeren synes jeg er altfor dyr, det må nok bli 60" til Sony men gruer meg til å ned fra 64" 60"...:-D

Gega

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JMå se litt på denne sonyèn, 65" tommeren synes jeg er altfor dyr, det må nok bli 60" til Sony men gruer meg til å ned fra 64" 60"...:-D

Gega
    Problemet da jeg leitet, var at det er ingen butikker som hadde noen Sony modeller utstillt. Men det beste er jo å få testen den hjemme i det miljøet den skal brukes, og med de kildene man skal bruke. Så åpent kjøp er jo fine greier

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet da jeg leitet, var at det er ingen butikker som hadde noen Sony modeller utstillt. Men det beste er jo å få testen den hjemme i det miljøet den skal brukes, og med de kildene man skal bruke. Så åpent kjøp er jo fine greier

Sant nok, men litt stress er det jo i og med at jeg ikke har elkjøp eller expert sånn i umiddelbar nærhet:-D

Gega

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok, men litt stress er det jo i og med at jeg ikke har elkjøp eller expert sånn i umiddelbar nærhet:-D

Gega
    Er jo bare et steinkast til Elkjøp her i Hammerfest da

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo bare et steinkast til Elkjøp her i Hammerfest da

Japp, Honningsvåg - Hammerfest = 19 mil en vei, men det er jo som sagt bare et steinkast:-D

Veldig bra service på Elkjøp i Hammerfest, noe som gjør at jeg velger Hammerfest fremfor Alta:-D

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I begynnelsen av november bestilte jeg en 55hx920 med bekreftet leveringsdagto 9. desember. I dag fikk jeg en kjedelig telefon fra Elkjøp om at Sony hadde sluttet å produsere denne modellen og at det ville komme en ny modell i slutten av januar som heter 55hx1020. Den nye modellen skal være lik hx920, men ha annen tuner. Er det noen som har hørt noe om den "nye" modellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brakar
    I begynnelsen av november bestilte jeg en 55hx920 med bekreftet leveringsdagto 9. desember. I dag fikk jeg en kjedelig telefon fra Elkjøp om at Sony hadde sluttet å produsere denne modellen og at det ville komme en ny modell i slutten av januar som heter 55hx1020. Den nye modellen skal være lik hx920, men ha annen tuner. Er det noen som har hørt noe om den "nye" modellen?
    Så rart. En kamerat av meg bestilte nettopp en slik hos Elkjøp idag. Selgeren sa de nettopp hadde fått den inn på hovedlageret.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp gir 7000 i avslag på 46hx920 denne helgen:
    Sony 46" 3D LED-TV KDL-46HX920 - Elkjøp
    Kr. 15999,- :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil dere si HX920 er i forhold til feks. Philips 9706 og Samsung D8005?
    Finner ikke så mange tester osv av den på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Elkjøp gir 7000 i avslag på 46hx920 denne helgen:
    Sony 46" 3D LED-TV KDL-46HX920 - Elkjøp
    Kr. 15999,- :-D
    Dæsken, for en pris! :shock:

Nekter å tro at de tjener penger på dette! :-P

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strømforbruket er også et godt argument. Min 65HX920 bruker under 100W, hva en 65" plasma hadde brukt tør jeg nesten ikke å tenke på. Minst 300W, kanskje over 400W vil jeg tro. Jeg har ikke brukt for varmeovner i stua, har vannbåren gulvvarme

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Celvin
    Dæsken, for en pris! :shock:

Nekter å tro at de tjener penger på dette! :-P
    Ja. Dette er en veldig god pris. Og da får man jo i tillegg bestille en PS3 på 320 GB inkl. et spill for bare 546,- fra sony.no. Burde være en kjempedeal.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at elkjøp selger Sony 60" 3D LED-TV KDL-60NX720 for 19 999.-

Må si at det er veldig fristende å bytte bort PS64D8005 Plamaen mot denne tv`n i og med at jeg har ennå mulighet til å levere tilbake min Plasma skjerm..

Hva tror dere om å gå for Sony 60" 3D LED-TV KDL-60NX720 kontra Samsung PS64D8005... den er jo selvsagt 4 tommer mindre men det er jo ikke hele verden heller:-)

Jeg er fornøyd med bildet men blir litt urolig i og med at mange har fått problemer med disse etter en stund...

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brakar
    Jeg bestilte den samme tven i oktober hos elkjøp, og har ennå ikke fått den. Har heller ikke fått noen telefoner med info. Alt jeg får vite når jeg tar kontakt er at de ikke har ny status på min levering.

Registrer at tven ikke lenger finnes på elkjop.no, og tolker dette som dårlig nytt! en ting er sikkert: kommer ikke tven min snart er jeg veldig spent på hvilken kompensasjon som venter. Dette skal ikke bli billig for de!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Ja. Dette er en veldig god pris. Og da får man jo i tillegg bestille en PS3 på 320 GB inkl. et spill for bare 546,- fra sony.no. Burde være en kjempedeal.
    Det står under retningslinjer å Sony.no-kampanjesiden, at PS3 tilbudet ikke kan kombineres med andre kampanjer på tven. (med tanke på at man skal sende med kopi av kvitt.)

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen vil ha så kan de få TV´et mitt til 20 laken Det er strøkent og nesten ubrukt da jeg har 5-6 reisedager i uka på jobb, brukt kanskje 20-40 timer vil jeg tippe. Jeg har lyst på projektor Det er et 55" HX920

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lcdnorway
    Det står under retningslinjer å Sony.no-kampanjesiden, at PS3 tilbudet ikke kan kombineres med andre kampanjer på tven. (med tanke på at man skal sende med kopi av kvitt.)
    Det tolker jeg som andre kampanjer fra Sony. At man får litt avslag hos Elkjøp burde ikke ha noe å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må si at det er veldig fristende å bytte bort PS64D8005 Plamaen mot denne tv`n i og med at jeg har ennå mulighet til å levere tilbake min Plasma skjerm..

Hva tror dere om å gå for Sony 60" 3D LED-TV KDL-60NX720 kontra Samsung PS64D8005... den er jo selvsagt 4 tommer mindre men det er jo ikke hele verden heller:-)

Gega
    Hei.

En liten pekepinn til Sony'en

Sony KDL-60NX720 Review - Watch CNET's Video Review

Ser at den får ikke skyt for 3D.

Side 26 av 42 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •