Sony 2011 LED-TV: HX920, HX820, HX720, NX720, EX720, EX521 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 42 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 828
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    KDL-65HX920 står nå i utstilling hos Serviceavdelingen på Alnabru i Oslo. Jeg var der i går når den ble pakket ut. Mitt førsteinntrykk er: Fantastisk, men det er tragisk at de ikke klarer å levere en så eksklusiv TV med sat-tuner i Norge. KDL-65HX925 kommer ikke til Norge. Både Samsung og Panasonic har jo nå dette på mange modeller.

Jeg tror jeg kjøper den i Tyskland til tross for dårligere garanti. Sony har jo kjempefin HD-sat-tuner i modeller som slutter på 5.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten M
    Det er gode nyheter, jeg tenker det er sjans for at elkjøp vil ha den inne om ca to uker
    Ser på elkjop.no nå at den sendes 28.11... Håper det stemmer... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var jaggu 55HX920 levert på døren (fra søndagstilbudet)

Dessverre måtte jeg på jobb like etterpå så det blir vel ikke før til helgen at jeg får kost meg skikkelig med den....

Så umiddelbart at bordstativet var litt "simpelt" - og etter at Elkjøp-gutta hadde montert det, så heller det en halv centimeter mot høyre...

Er det mulig å finjustere/vatre opp apparatet på bordstativet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Der var jaggu 55HX920 levert på døren (fra søndagstilbudet)

Dessverre måtte jeg på jobb like etterpå så det blir vel ikke før til helgen at jeg får kost meg skikkelig med den....

Så umiddelbart at bordstativet var litt "simpelt" - og etter at Elkjøp-gutta hadde montert det, så heller det en halv centimeter mot høyre...

Er det mulig å finjustere/vatre opp apparatet på bordstativet?

Det er justerbart/roterbart. Når bestilte du tven på søndagstilbudet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg fikk ordrebekreftelsen på mail kl. 19:31...

Men er egentlig overrasket over at jeg fikk tv'en nå, da de lenge sa på kundeservice at de ikke fikk nye på lager før i midten av desember!

Ang. justeringsmulighetene, så så jeg at det var mulig å rotere apparatet og evt. helle det inntil 6 grader bakover, men i midt tilfelle så virker det som om tv'en var litt tyngre på høyresiden (sett forfra) og dermed så lener det ca. en halv cm. lenger ned på på høyresiden målt fra bordet det står på.

Siden jeg har vannrett panel på veggen bak tv'en så ble det litt ekstra tydelig at den står litt skeivt :???:

Det var de som kom med tv'en som monterte den på foten og satt den på bordet, så derfor så jeg ikke hvordan dette foregikk og derfor lurte jeg bare på om det er noen skruer på baksiden som er justerbare ift. dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Men er egentlig overrasket over at jeg fikk tv'en nå, da de lenge sa på kundeservice at de ikke fikk nye på lager før i midten av desember!

Ang. justeringsmulighetene, så så jeg at det var mulig å rotere apparatet og evt. helle det inntil 6 grader bakover, men i midt tilfelle så virker det som om tv'en var litt tyngre på høyresiden (sett forfra) og dermed så lener det ca. en halv cm. lenger ned på på høyresiden målt fra bordet det står på.

Siden jeg har vannrett panel på veggen bak tv'en så ble det litt ekstra tydelig at den står litt skeivt :???:

Det var de som kom med tv'en som monterte den på foten og satt den på bordet, så derfor så jeg ikke hvordan dette foregikk og derfor lurte jeg bare på om det er noen skruer på baksiden som er justerbare ift. dette?

Var nede i kjellerstua og sjekke min Hx920 55'' nå og den skiller kanskje 1 mm fra venstre til høyre side så den er ok. Elkjøp folka var her også og løfte ut tv, men je monterte den selv. Er ikke noe justering der men kan jo prøve å løsne skruer og prøve å skru til brakett litt andre veien da.
    Ja stativet er bare noe vingle dritt på en såpass dyr tv som 25000. kan jo henge på vegg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Skulle hatt levering igår. Den overblide elkjøp berta pratet og pratet som om at det ikkje var kjipt å få høre at den kjem om en mnd. Synes det er dårlig service og feilaktig markedsføring selvom sony har leveringsvansker. Det burde vært opplyst ved kjøpet. Også sier hun at æ var nok lenger bak i køen. Vel trur jeg var en av de første som bestilte den tven på søndagstilbudet, for bestilte allerede på lørdagskveld, med ordrebekreftelse inne kl 2130 på lørdag. Argh.
    Nu er det fare for avbestilling for vet ikke om æ orke å pakke ned og levere inn den 55HX920 æ har til 25 lapper, være uten tv i en mnd, og risikere feil på panelet...vet ikke om det er verd det å for å spare 5.500 kr. Er jo bare en ekstravakt for min del....

Edit: Tven kom på døra torsdag, og levert inn samme dag. Herlig å spare penger. Bra jobb elkjøp. Merkelig at kunderservice ikkje hadde oversikt over dette. Men nu er æ happy anyway.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo kjedelig å høre, men som sagt så ble jeg veldig overrasket over at Elkjøp faktisk leverte min i går i og med at de hadde sagt at den sannsynligvis ikke kom før i desember...

For din del blir det vel kanskje et sjansespill dersom disse modellene også har mandagsutgaver - og klarer du å tjene såpass mye inn i løpet av én vakt så er det kanskje like greit å avbestille dersom du er fornøyd med den du har? :???: Du bør jo uansett sørge for at Elkjøp kommer med et plaster på såret i form av f.eks. et gavekort eller lignende - det har de full anledning til å gjøre. Jeg fikk kreditert frakten på min siden jeg hadde leveringsdag og tidspunkt og så får jeg melding om at de ikke kommer allikevel sent på ettermiddagen dagen før. For min del hadde jeg byttet om på jobbvakter for å kunne ta i mot den.

Selv har jeg fått brukt et par timer sammen med apparatet i dag og kan ikke si annet enn at jeg ENDELIG tror jeg kan slå meg til ro

Har vært gjennom to stykk Panasonic 55VT30 og en Philips Cinema 21:9 platinum siden i sommer - alle med problemer, mens det jeg fikk sett og testet i dag tyder på at dette absolutt er et apparat å beholde... 8)

Det var et sinnsykt bra bilde på digitale HD tv-kanaler og tv-guiden med opptaksfunksjonen var det beste jeg har prøvd på en tv! Utrolig greit å kunne sette opp serieopptak på programmer man ønsker å f.eks. ta opp ukentlig!!!

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt 2 stk Sony 46EX721 som skal brukes til PS3 side by side. Blir det noe problem å se 3D
    på hver sin skjerm når det er aktive briller? Tenker i forhold til at brillene kommuniserer med TVen...

Leser at disse TVene ikke er no bra på 3D-spill. Finnes det andre alternativer som gjør jobben mye bedre?
    I omtrent samme prisklasse 10-13k?

Jeg tror jeg bomma litt på størrelsen Det blir for stort på under 1.5m avstand. Problemet er egentlig ikke størrelsen,
    men bildekvaliteten på spill på PS3, jeg ante ikke at bildet på PS3 var så dårlig (på kort avstand). Så jeg vurderer å bytte de tilbake
    på Elkjøp og gå for 40-42" istedet. Kjedelig greier å komme tilbake med to stk tver...

Har fått tweaket 3D innstillingene noe forresten, ganske stor forskjell fra standard/vilkårlig innstilling, men det er fortsatt ikke bra nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et sinnsykt bra bilde på digitale HD tv-kanaler og tv-guiden med opptaksfunksjonen var det beste jeg har prøvd på en tv! Utrolig greit å kunne sette opp serieopptak på programmer man ønsker å f.eks. ta opp ukentlig!!!
    Godt å høre at også andre synes at HX920 gir en bra opplevelse. Jeg synes nesten jeg har vært en ensom svale når jeg har omtalt HX920 i positive ordlag.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg mailen jeg har ventet på.

Min KDL65HX920 er i Oslo og sendes til Bergen i morgen.
    Blir herlig å få denne saken på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Romfrosk

Steike!! Det er ikke feil kjøpte du hos Sony center, lefdal/Elkjøp? Klarer snart ikke å vente lenger :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte gjennom jobben. Var heldigvis tidlig ute, så de sender første skjermen hitover.

Gleder meg som en unge her også.
    Litt synd at de ikke leverer 925 her til lands. men men

Noen som vet om Satelittunerdelen kun er låst, eller om den mangler fysisk?

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har henta en en 40HX720, kommer til å levere tilbake de to 46EX721. Veldig fornøyd med størrelsen siden sitteavstanden med playseat bare er ca 1.2m!
    3D på ps3 funker mye bedre, ikke helt perfekt, det er nokså bra bilde i visse tilfeller, mens andre ganger er det en del crosstalk, men det går ihvertfall an
    å spille i 3D, spesielt GT5 er ganske rå opplevelse! Viktig å sette 3D-effekten på fullt i menyen! 2D til 3D-konvertering funker også en god del bedre på
    denne tven enn sammenlignet EX72.

Spent på hvordan HX920 blir i forhold, kommer til å spille andre spill som ikke er bilspill på 65HX920´n i stua Ser den har kommet opp i nettbutikken
    til elkjøp og lefdal nå.

Tar gjerne i mot tips til tweaking av HX720 for 3D-spill.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte gjennom jobben. Var heldigvis tidlig ute, så de sender første skjermen hitover.

Gleder meg som en unge her også.
    Litt synd at de ikke leverer 925 her til lands. men men

Noen som vet om Satelittunerdelen kun er låst, eller om den mangler fysisk?

Den mangler fysisk. Det er svakt av Sony. Jeg lurer egentlig på hva de tenker på. Det ender nok med at jeg må kjøpe i Tyskland, men der har de ennå ikke fått den inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har det kommet noe enda?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Har det kommet noe enda?
    Vet den ble sendt Torsdag, så har den i dag eller i morgen.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet den ble sendt Torsdag, så har den i dag eller i morgen.
    Bilder!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var TVen i bilen men jobber overtid til ca 00.00 i kveld.

Skal uansett opp med skjermen når jeg kommer så langt.
    Bilder vil bli postet

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en stående nå ved siden av 65VT30. Sonyen ser faktisk litt mindre ut, fordi rammen en mindre, ellers en vakker TV
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 22 av 42 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •