Sony 2011 LED-TV: HX920, HX820, HX720, NX720, EX720, EX521 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 42 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 828
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hum, hva er forskjell på en HX720 og en HX820, sånn enkelt og greit?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ing-cognito
    De trenger ikke serienummer på tver. Det generes bare et garantinummer.
    Korrekt. Når æ var å hentet sony så måtte æ hjelpe å løfte bort noen andre tver før man kom til Sony sin. Og tok ikke den første der det var defekt i esken men en annen og de registrerte ikkje noe serienummer. Så det går gullegodt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kjøpt en 55HX920 på søndagstilbudet til Elkjøp og under utsjekking fra nettbutikken kunne jeg velge hjemkjøring torsdag 20.10.11 - altså i morgen.

For en time siden tikket det inn en sms fra Elkjøp:

"Hei. Vi har forsøkt å ringe deg angående din Tv. Denne er forsinket, og vi har ingen dato på når den kommer inn til oss. Mvh Elkjøp".

:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da Sony som har leveringsproblemer inn til Elkjøps hovedlager....

Surt når man gleder seg til ny tv :x

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hum, hva er forskjell på en HX720 og en HX820, sånn enkelt og greit?
    Den største forskjellen er at HX820 har noe som heter OptiContrast panel. Enkelt forklart har den et ekstra lag i panelet bestående av bl.a kvae(!) for å absorbere alt lys fra både bakgrunnbelysningen i TV'en samt eksternt lys fra f.eks. lamper o.l.
    Resultatet er at nøyaktigheten i bildet blir mange hakk bedre fordi fargene blir mer nøyaktige og dybdefølelsen blir mer fremtredende. Man merker stor forskjell generelt, men spesielt på de mørkere bildene vil man oppdage at detaljene blir veldig mye klarere. TV'en er også mindre følsom overfor refleksjoner fra andre lyskilder som nevnt tidligere. Kjekt for de som plages av lamper eller sollys.

HX820 har i tillegg integrert wifi, mens HX720 krever en adapter.

Den største forskjellen er altså OptiContrast. Og for de som lurer, forskjellen er veldig merkbar når man først har sett forskjellen :wink:

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Celvin
    Den største forskjellen er at HX820 har noe som heter OptiContrast panel. Enkelt forklart har den et ekstra lag i panelet bestående av bl.a kvae(!) for å absorbere alt lys fra både bakgrunnbelysningen i TV'en samt eksternt lys fra f.eks. lamper o.l.
    Resultatet er at nøyaktigheten i bildet blir mange hakk bedre fordi fargene blir mer nøyaktige og dybdefølelsen blir mer fremtredende. Man merker stor forskjell generelt, men spesielt på de mørkere bildene vil man oppdage at detaljene blir veldig mye klarere. TV'en er også mindre følsom overfor refleksjoner fra andre lyskilder som nevnt tidligere. Kjekt for de som plages av lamper eller sollys.

HX820 har i tillegg integrert wifi, mens HX720 krever en adapter.

Den største forskjellen er altså OptiContrast. Og for de som lurer, forskjellen er veldig merkbar når man først har sett forskjellen :wink:
    HX720 har ikke monolithic design som HX820 og HX920 har. Jeg vil si det er en rimelig stor forskjell. HX720 har samme design som EX-serien. NX720 har derimot monolithic design.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    HX720 har ikke monolithic design som HX820 og HX920 har. Jeg vil si det er en rimelig stor forskjell. HX720 har samme design som EX-serien. NX720 har derimot monolithic design.
    Glemte denne, men dette er heldigvis ganske lett å få øye på når man har begge TV'ene foran seg i en butikk

Føler likevel at både NX720 og HX720 er et slags kompromiss av HX820. NX720 har Monolithic design og OptiContrast, mens HX720 har MotionFlow 400 samt X-Reality Pro(Bare den ekstra chippen alene i denne bildeprosessoren er rimelig fordyrende). HX820 har alt overfor + Dynamic Edge LED skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HX720 kontra EX721 da, hvis man tenker pris? Hvor mye er det verdt å betale i mellom der vil dere si?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HX720 kontra EX721 da, hvis man tenker pris? Hvor mye er det verdt å betale i mellom der vil dere si?
    Spørs hvor kresen du er det! EX721 er en kjempegod TV og er mye for pengene, men bildet blir litt blassere pga den matte skjermen i min mening.

På den andre siden, er man betydelig plaget av gjenskinn er EX721 et godt valg for mange.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hx920

Hei noen som vet når elkjøp.no får denne innpå lageret? Lurer spesieltom det er noen som fått mer beskjed av de som bestilte den i forbindelse med søndag tilbudet på 19 lapper...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vateri
    Hei noen som vet når elkjøp.no får denne innpå lageret? Lurer spesieltom det er noen som fått mer beskjed av de som bestilte den i forbindelse med søndag tilbudet på 19 lapper...
    Ikke hørt noe som helst ennå....

På telefon med kundeservice så virket som om de var mest interessert i å få meg til å avbestille den..... :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Ikke hørt noe som helst ennå....

På telefon med kundeservice så virket som om de var mest interessert i å få meg til å avbestille den..... :???:
    Ja enig jeg får ikke engang se tv'n engang så jeg har litt gittopp. Virker som de helst vil jeg skal kjøpe samsung! (noe jeg ikke kommer til).

Hvor er Sony!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Sony (sentralt hovedkontor) i går og fikk snakke med en på support der.
    Han bekreftet at det var litt leveringsproblemer på de største skjermene.
    På systemene han satt med kunne han bare se estimert leveringstid på skjermer opp til 46", men han anbefalte meg å ringe en av butikkene til Sony Senter-kjeden for de skulle ha muligheten til å se "dypere" inn i systemet.

Ringte så Sony Senter i Sandvika og snakket med en hyggelig kar der. Han kunne informere om at estimert leveringstid på 55HX920 var sannsynligvis slutten av november/begynnelsen av desember :cry:

De fleste av Sony Senter-butikkene var forresten også tom for denne modellen.

Snodig at det skal være leveringsproblemer på toppmodellen til et såpass stort selskap som Sony, men kanskje det går såpass langt tilbake som tsunamien i Japan?!?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Ringte Sony (sentralt hovedkontor) i går og fikk snakke med en på support der.
    Han bekreftet at det var litt leveringsproblemer på de største skjermene.
    På systemene han satt med kunne han bare se estimert leveringstid på skjermer opp til 46", men han anbefalte meg å ringe en av butikkene til Sony Senter-kjeden for de skulle ha muligheten til å se "dypere" inn i systemet.

Ringte så Sony Senter i Sandvika og snakket med en hyggelig kar der. Han kunne informere om at estimert leveringstid på 55HX920 var sannsynligvis slutten av november/begynnelsen av desember :cry:

De fleste av Sony Senter-butikkene var forresten også tom for denne modellen.

Snodig at det skal være leveringsproblemer på toppmodellen til et såpass stort selskap som Sony, men kanskje det går såpass langt tilbake som tsunamien i Japan?!?
    Tror det har mer med etterspørselen på denne TV'en siden den ble fullt tilgjengelig i august å gjøre. Mulig Sony har bommet litt for det europeiske markedet der, men den har solgt som hakkamøkk siden.

Når det er sagt, den er verdt å vente på! Spesielt når dere får den til den sinnssyke prisen. Vil tro Elkjøp taper en god del penger per TV de selger til den prisen. Ikke rart de prøver å pushe Samsung på dere :-p

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da var 65HX920 bestilt på Lefdal. Pris 36k. Først fikk jeg beskjed om levering 22.november, etter bestilling hadde de fått melding om at den muligens kom alt til torsdag (!). Spennende. 65" bør vel holde greit med 2.5m seeravstand ?

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden har blitt lang og jeg har et ganske enkelt spørsmål. Har prøvd å finne ut hvaforskjellen er på KDL-55HX920 og KDL-55HX923? uten om at 923 er 1000kr dyrer en 920

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Tråden har blitt lang og jeg har et ganske enkelt spørsmål. Har prøvd å finne ut hvaforskjellen er på KDL-55HX920 og KDL-55HX923? uten om at 923 er 1000kr dyrer en 920
    Se side 6 i denne tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sony <norge eller?

Jeg kjøpte også HX920 på søndagstilbud. og skal få den på kvelden den 2 november. Ser noen sier de ikke får inn før en mnd senere, de må vel for svarte ha fått bekreftet ting de driver og selger! Skulle da gå ann å ha bra logistikk på dette nå for tiden.
    Kommer Sony tv gjennom Sony Norge eller importerer de selv?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sopelin
    Jeg kjøpte også HX920 på søndagstilbud. og skal få den på kvelden den 2 november. Ser noen sier de ikke får inn før en mnd senere, de må vel for svarte ha fått bekreftet ting de driver og selger! Skulle da gå ann å ha bra logistikk på dette nå for tiden.
    Kommer Sony tv gjennom Sony Norge eller importerer de selv?
    Sendte mail til elkjop.no. Kommer iallefall ikkje i løpet av de neste to ukene. De hadde ikkje noe mer info enn det. Har levering 8 november men trur æ må se langt etter det. Desverre for elkjøp får de en utpakket tv i retur istedet for den jeg bestilte. Håper bare det ikkje er noe feil med panelet.(kjøpte i butikk 2 dager før tilbudet på 25 lapper, og flaks for mæ så bestilte æ en til 19 også).
    Det er for dårlig å selge noe på salg og så ikkje ha den inne. Mener det er lureri og trolig prøver de å prakke på folk andre tver for å sleppe tapet. Tvi tvi.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også kjøpt denne på søndags tilbud, det sto jo i annonsen at de ville bli sendt 25.10.2011, og jeg "skal" få denne levert 1.nov
    Vi skal jo kunne kreve et tilsvarende produkt om de ikke kan levere 10 dager etter 25.10.2011 eller komme med en eksakt dato da må jo denne være erstatningen om en ser på pris (veiledene) Panasonic 65" P65VT30

Side 19 av 42 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •