Sony 2011 LED-TV: HX920, HX820, HX720, NX720, EX720, EX521 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 42 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 828
    Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Da har jeg hengt Sony KDL-60NX720 opp på veggen og jeg er så langt veldig imponert. Men fabrikkinnstillingene er ikke mye å rope hurra for. Jeg vil si de er rett og slett elendige. Så førsteinntrykket var så som så..

Men etter å ha lest den lange AVS-tråden var jeg forberedt på dette og la øyeblikkelig inn brukerinnstillinger kopiert fra nevnte tråd. Dette selvfølgelig kun som et utgangspunkt for mine egne kalibreringer. Men jøyemeg for en forskjell det ble.

Her er innstillingene til bruken "Hiresolution" på AVS:
    Picture mode--custom
    Backlight--------7
    Picture-----------97
    Brightness------43
    Color-------------53
    Hue---------------0
    Color Temp-----neutral
    Sharpness------59
    Noise reduction-off
    Mpeg-------------off
    Dot----------------off
    Motion F---------off
    CineMotion------auto-2
    Advanced settings
    Black Corrector--high
    Adv. Contrast----medium
    Gamma--------- -1
    Led Dynamic-----Standard
    Auto light limit----high
    Clear white--------low
    Live color----------high
    Detail enhancer--low
    Edge enhance ---low

Uten å ha sjekket med en kalibreringsdisc ser dette veldig bra ut hos meg.
    Sortnivået er helt enormt. Det er milevis forran Samsung plasmaen jeg hadde inne. TV'n ser fantastisk ut. Det gjør den også når den er avslått med sitt monolithic design.

Jeg er utrolig godt fornøyd med denne TV'n. Jeg kommer definitivt til å beholde denne:-)
    Jeg kopierte disse innstillingene til min 55 tommer av samme modell. Syns dog at de mørke delene av bildet mistet detaljer og nyanser på min tv.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bear
    Jeg kopierte disse innstillingene til min 55 tommer av samme modell. Syns dog at de mørke delene av bildet mistet detaljer og nyanser på min tv.
    Ja, det er nok litt for lav brightness hos meg også. Hvor mye opp på brightness må du justere før det ble bra?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Hei OleM!

Jeg er nok både en litt forvirret og frustrert tv-kunde nå om dagene....
    Hadde jo bestemt meg for å gi Sony'en en sjanse, men etter å ha sett på elkjop.no i dag at de kjører en superpris på Philips Cinema 21:9 Platinum til kun(!) 25 lapper så tror jeg at det blir en helomvending og at det blir lagt inn en bestilling på den i løpet av ettermiddagen....

Har altså en Pioneer Kuro som gjør jobben med tv-sendinger perfekt i stuen, men nå som loftet skal få sin egen lille hjemmekino så tror jeg at jeg gir Philips'en en måneds testing for å se om den kommer til å gjøre jobben ;-)

Skulle jeg finne at 21:9 blir litt for sært så blir det nok definitivt en Sony!
    21:9 er vel helt perfekt til filmbruk. Men en TV synes jeg blir for lite til filmbruk, selvom vi beveger oss opp i 60-65". Jeg benytter min nye 60" til TV-bruk. Innimellom blir det kanskje tid til litt spilling på PS3 også. Den har fått svært god omtale som spillskjerm på AVS. Jeg har ikke hatt tid til å kikke på dette enda. Til film synes jeg man må opp i 100" eller større og følgelig ser jeg først og fremst film på projje.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Ja, det er nok litt for lav brightness hos meg også. Hvor mye opp på brightness må du justere før det ble bra?
    Jeg er ikke noe bilde ekspert og har vel ikke de beste øynene, he-he. Men jeg foretrakk bildeinnstilling "standard" fremfor egendefinert med disse settingene ved normal TV titting.

Skal skru litt på brightness senere i kveld og se om det blir bedre.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Input lag

Angående input lag, jeg har funnet 3 forskjellige tester hvor dette er testet, 2 av testene er på 46HX920 hvor de måler rundt 30ms, men en test er av 55HX920(923), hvor det måles 66ms(men samme side har også testet 46" hvor de antyder at alle testresultatene er de samme). Er det noen grunn til at 55 tommeren skal ha mere lag enn 46", eller er det testen som kan være feil?

46" 30ms
    Sony HX920 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

46" 31ms
    Sony KDL-46HX923/ KDL-55HX923 (HX923) 3D LED LCD TV Review

55" 66ms
    Sony Bravia KDL-55HX923

Og er det noen her inne som er over gjennomsnittet interessert i spilling som har noen erfaringer med spilling som krever presisjon/timing på denne?

@Magnalf, Jeg ser i fra hjemmekino profilen din at du har Gears of War liggende på gulvet , hvordan går det med timingen av active reload når du spiller på HX920, og er det stor forskjell på dette hvis du bruker vanlig eller game mode?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet spørsmål, leser på andre forumet at det snakkes veldig mye om "crease" problemet, er det noen som er plaget av det her? Det er vertikale linjer i ved endene av panelet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 55HX820 bestillt i på søndagstilbud på Elkjøp til 16995kr! Får håpe jeg blir fornøyd, ellers så blir jeg vel nødt til å lange ut 9000kr til for en 920!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som veit om noen måte og endre opptaks "grensene" på pvr funksjonen? sliter med at den starter opptak for seint og kutter for tidlig

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lmb__
    noen som veit om noen måte og endre opptaks "grensene" på pvr funksjonen? sliter med at den starter opptak for seint og kutter for tidlig
    Har ikke lagt merke til dette, men bruker ikke oppta sti kanon så mye da jeg som regel ser på progrmmet. Da var det noe annet på Grundig RiksTV dekoderen hvor jeg kunne ta opp en kanal og pause og spole over reklame osv...

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp med herlig tilbud på HX920 55" for 18995

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona konfiskerte kredittkortet mitt på stedet når hun hørte gispet mitt når jeg så den prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Kona konfiskerte kredittkortet mitt på stedet når hun hørte gispet mitt når jeg så den prisen.
    Jeg holdt gispet tilbake til _etter_ jeg hadde bestilt ;-) Da er min tilårskomne KDL-40W3000 på vei ut til fordel for ny KDL-55HX920!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Radius
    Jeg holdt gispet tilbake til _etter_ jeg hadde bestilt ;-) Da er min tilårskomne KDL-40W3000 på vei ut til fordel for ny KDL-50HX920!
    Jeg har en 40W2000:sad: jaja. får håpe på noe supertilbud nærmere jul....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar også sjansen på nytt på denne. Den forrige ble returnert pga. noen feil. (Jeg har vært litt uheldig med mine tv-kjøp i år.)
    Så nå håper jeg at det er denne jeg kommer til å beholde. Prisen er det i hvertfall ikke noe å si på. 8000,- billigere enn forrige gang jeg kjøpte den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min 55hx820 kjøpt for 2 uker siden på søndags tilbud skal byttes i denne 55hx920 helt klart. Er super fornøyd med tv´en så regner med at jeg får enda bedre opplevelser med 920 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HX920 vs. D8005

Jeg kjøpte Samsung D8005 55" for to uker siden. Men hadde den bare i en uke før den ble byttet inn i HX920 55" på fredag, la på 5 lapper. Så fikk jeg tips igår kveld om søndagstilbudet til elkjøp. **** tenkte æ. Men bestilte en til 19 og går ned på elkjøp imorgen og prøver å få mellomlegget med engang og avbestiller fra elkjøp.no. Alternativt bare leverer inn den jeg har og tar den som kommer. Men er fornøyd med den jeg har fått, intet å bemerke. Så vil helst ikkje sjanse på den som kommer. Ordner seg helt sikkert fint på mandag.
    Btw prisforskjellen mellom sony og samsungen skulle vært mye større for det er milevis forskjell. Så var det også sagt....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HX920 vs. D8005

Sry litt ivrig på lagre knappen og finner ikkje kosn æ sletter innlegg.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Da var 55HX820 bestillt i på søndagstilbud på Elkjøp til 16995kr! Får håpe jeg blir fornøyd, ellers så blir jeg vel nødt til å lange ut 9000kr til for en 920!

"+1 ", gikk for 920 til 19695 inkl frakt hjem. Kuroen går til soverommet.

Side 17 av 42 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •