Sony 2011 LED-TV: HX920, HX820, HX720, NX720, EX720, EX521 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 42 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 828
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har bestilt en 65HX920. får den rundt november..
    Vil komme med en liten analyse av den da.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Romfrosk
    Har bestilt en 65HX920. får den rundt november..
    Vil komme med en liten analyse av den da.
    Så sent? :/ Hvilken pris fikk du den til da?

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det dukka opp en ny firmware til 920 igår, noen som vet hva den inneholder?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geil
    Det dukka opp en ny firmware til 920 igår, noen som vet hva den inneholder?
    Det er jo bare å lese Sony's Release Notes så ser man hva som er nytt :

• Forbedrer ytelsen og stabiliteten til Internett TV.
    • Funksjonene Nyheter og Wifi Direct er nye

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VannMann1
    Det er jo bare å lese Sony's Release Notes så ser man hva som er nytt :

• Forbedrer ytelsen og stabiliteten til Internett TV.
    • Funksjonene Nyheter og Wifi Direct er nye
    Ja, men den fikk jeg for flere uker siden. Den firmwaren her fikk jeg for 2 dager siden. Det er ikke den samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et tilbud på KDL-46NX715 er det noe å satse på? skulle få tven til 9995kr, står til 16 000kr ser jeg?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg vært og hentet min KDL-60NX720. Det blir veldig spennende å pakke den ut i kveld. Fortsettelse følger..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    I dag har jeg vært og hentet min KDL-60NX720. Det blir veldig spennende å pakke den ut i kveld. Fortsettelse følger..
    Venter i spenning.... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min KDL-46HX720 for en uke siden, og er strålende fornøyd så langt.
    Kommer til å benytte DVE til et forsøk på kalibrering etter hvert,
    men er temmelig fornøyd med den rett ut av esken.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s_18
    Jeg fikk min KDL-46HX720 for en uke siden, og er strålende fornøyd så langt.
    Kommer til å benytte DVE til et forsøk på kalibrering etter hvert,
    men er temmelig fornøyd med den rett ut av esken.
    Det var jeg også, så jeg har ennå ikke orket å begynne med kalibreringen....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hengt Sony KDL-60NX720 opp på veggen og jeg er så langt veldig imponert. Men fabrikkinnstillingene er ikke mye å rope hurra for. Jeg vil si de er rett og slett elendige. Så førsteinntrykket var så som så..

Men etter å ha lest den lange AVS-tråden var jeg forberedt på dette og la øyeblikkelig inn brukerinnstillinger kopiert fra nevnte tråd. Dette selvfølgelig kun som et utgangspunkt for mine egne kalibreringer. Men jøyemeg for en forskjell det ble.

Her er innstillingene til bruken "Hiresolution" på AVS:
    Picture mode--custom
    Backlight--------7
    Picture-----------97
    Brightness------43
    Color-------------53
    Hue---------------0
    Color Temp-----neutral
    Sharpness------59
    Noise reduction-off
    Mpeg-------------off
    Dot----------------off
    Motion F---------off
    CineMotion------auto-2
    Advanced settings
    Black Corrector--high
    Adv. Contrast----medium
    Gamma--------- -1
    Led Dynamic-----Standard
    Auto light limit----high
    Clear white--------low
    Live color----------high
    Detail enhancer--low
    Edge enhance ---low

Uten å ha sjekket med en kalibreringsdisc ser dette veldig bra ut hos meg.
    Sortnivået er helt enormt. Det er milevis forran Samsung plasmaen jeg hadde inne. TV'n ser fantastisk ut. Det gjør den også når den er avslått med sitt monolithic design.

Jeg er utrolig godt fornøyd med denne TV'n. Jeg kommer definitivt til å beholde denne:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hengt Sony KDL-60NX720 opp på veggen og jeg er så langt veldig imponert. Men fabrikkinnstillingene er ikke mye å rope hurra for. Jeg vil si de er rett og slett elendige. Så førsteinntrykket var så som så..

Men etter å ha lest den lange AVS-tråden var jeg forberedt på dette og la øyeblikkelig inn brukerinnstillinger kopiert fra nevnte tråd. Dette selvfølgelig kun som et utgangspunkt for mine egne kalibreringer. Men jøyemeg for en forskjell det ble.

Her er innstillingene til bruken "Hiresolution" på AVS:
    Picture mode--custom
    Backlight--------7
    Picture-----------97
    Brightness------43
    Color-------------53
    Hue---------------0
    Color Temp-----neutral
    Sharpness------59
    Noise reduction-off
    Mpeg-------------off
    Dot----------------off
    Motion F---------off
    CineMotion------auto-2
    Advanced settings
    Black Corrector--high
    Adv. Contrast----medium
    Gamma--------- -1
    Led Dynamic-----Standard
    Auto light limit----high
    Clear white--------low
    Live color----------high
    Detail enhancer--low
    Edge enhance ---low

Uten å ha sjekket med en kalibreringsdisc ser dette veldig bra ut hos meg.
    Sortnivået er helt enormt. Det er milevis forran Samsung plasmaen jeg hadde inne. TV'n ser fantastisk ut. Det gjør den også når den er avslått med sitt monolithic design.

Jeg er utrolig godt fornøyd med denne TV'n. Jeg kommer definitivt til å beholde denne:-)

Hei Ole!

Ja dette høres jo veldig interessant ut :-)

Når du nå har fått fikset litt på innstillingene så er jeg veldig interessert i å høre hvordan det oppleves å se en "vanlig" film på apparatet.

Hadde for et par år siden en av de første edge-led modellene fra Samsung, men denne slet med mye clouding/bleeding samt at den dynamiske kontrasten ikke hang helt med i svingene... Dette opplevdes på den måten at når DC var aktivert så var sort veldig sort, men problemet var at når man f.eks. gikk fra lyse til mørke scener, så merket man at DC funksjonen slå inn noen millisekund etter at scenene hadde skiftet fra lys til mørk. Dette ga et slags "blaff" i bildet som var meget irriterende for meg som så det.

Min far kjøpte den gang samme (Samsung LED) tv som meg og han har den fortsatt, men siden han har passert 70 og stort sett ser på nyhetsprogram, så er han i en annen kategori enn det de fleste her på forumet er vil jeg tro ...og legger ikke merke til de store feltene med clouding samt denne blafringen i bildet når scener skifter kontrast, hehe!

Gi en liten oppdatering når du har fått gitt den noen timer til og eksempelvis sett en hel spillefilm og således har fått et inntrykk av skjermen i ro og fred.

Ikke umulig at jeg sender inn en bestilling på denne modellen i stedet for 55HX920!

Takk for update forresten!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS. Spiller du PS3 i tillegg så er jeg også nysgjerrig på hvordan det tar seg ut :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med 60"eren OleM?

Har inntrykket fått satt seg litt mer - er apparatet en "keeper"?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Hvordan går det med 60"eren OleM?

Har inntrykket fått satt seg litt mer - er apparatet en "keeper"?
    Jeg har ikke gjort så mye mer enda. Men dette er absolutt en "keeper".
    Jeg er veldig godt fornøyd sålangt. Jeg har kikket litt etter såkalt "flashlight" effekt som enkelte av disse skjermene er plaget av (lyslekasje i hjørnene). Det er det ikke spor av på min heldigvis. Hvis skjermen er helt svart, kan jeg skimte ørlite clouding. Men det er helt minimalt. Det er så lite at jeg så det ikke før jeg lette etter det. Kanskje dumt gjort...
    Jeg har planer om å leke meg litt med Motionflow innstillingene når jeg får tid. Foreløpig har jeg den av og kan ikke si det er hakkete av noe slag selv da.
    :-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i kveld sett på Senkveld på TV2. Bildet er bare helt fantastisk når sendingene er av så god kvalitet. Jeg prøvde også i kveld å se på en helt svart skjerm for å se litt mer etter clouding. Men i kveld kunne jeg ikke se noen ting... Uten signal viser TV'n kildevalget øverst i hjørnet på en hvit linje som går helt over skjermen. Resten av skjermen er helt sort. Det er altså en del av LED'ene som er på. Allikevel ser jeg ingen clouding. Og sortnivået er så sort at det går i ett med ramma rundt. Det siste er tilfellet selv med signal. Værdama hadde svart skjørt på seg i kveld. Jeg kunne ikke se forskjellen på det svarte i skjørtet hennes og TV-ramma.. Jeg er imponert. :-)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony er vel den som har vært flinkest til å implementere kant-LED belysning, både i forhold til clouding og sortnivå. Det er dog viktig at man ikke stiller lysstyrken eller gammaen slik at man mister detaljene i de sorte områdene på skjermen. Kunne du se noen detaljer i det sorte skjørtet, eller var det bare sort?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i kveld sett på Senkveld på TV2. Bildet er bare helt fantastisk når sendingene er av så god kvalitet. Jeg prøvde også i kveld å se på en helt svart skjerm for å se litt mer etter clouding. Men i kveld kunne jeg ikke se noen ting... Uten signal viser TV'n kildevalget øverst i hjørnet på en hvit linje som går helt over skjermen. Resten av skjermen er helt sort. Det er altså en del av LED'ene som er på. Allikevel ser jeg ingen clouding. Og sortnivået er så sort at det går i ett med ramma rundt. Det siste er tilfellet selv med signal. Værdama hadde svart skjørt på seg i kveld. Jeg kunne ikke se forskjellen på det svarte i skjørtet hennes og TV-ramma.. Jeg er imponert. :-)

Høres meget lovende ut!!!

Etter å ha gått i buzz-fellen med to Panasonic 55VT30 i sommer, så tror jeg nå at jeg slår til på en 60HX720 også.... skulle det være noe så går den også i retur og neste på listen blir en 55HX920 ;-)
    Er som nevnt veldig godt vant med perfekt bilde og sortnivå fra min KRP-500A fra Pioneer!

Slenger inn en bestilling til uka!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Sony er vel den som har vært flinkest til å implementere kant-LED belysning, både i forhold til clouding og sortnivå. Det er dog viktig at man ikke stiller lysstyrken eller gammaen slik at man mister detaljene i de sorte områdene på skjermen. Kunne du se noen detaljer i det sorte skjørtet, eller var det bare sort?
    Jeg kjører fortsatt med innstillingene kopiert fra AVS uten å ha kalibrert noe selv. Jeg har mistanke om at skjørtet nok var noe for sort og at noen skyggedetaljer var maskert i det sorte. Men ikke så mye at skjørtet var helt sort uten detaljer overhodet. Jeg kunne se detaljer som forlder i skjørtet. Men jeg mistenker at selve strukturen i skjørtet skulle vært mer synlig enn den var. Jeg skal finne fram DVE en kveld og se på kontrast- og brightnestinnstillingene.

Jeg har også funnet én svakhet ved denne TV'n relatert til sortnivå. Den mister sortnivå ganske fort når man forflytter seg sidelengs fra sweet spot. Dete er grunnen til at jeg kunne skimte litt lyslekasje ved én anledning, men ikke ved en annen. I sweet spot er sortnivået formidabelt. Selvom jeg muligens har litt for mettet sortnivå akkurtat nå. Fargene virker ikke bli påvirket på samme måte når en forflytter seg til siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører fortsatt med innstillingene kopiert fra AVS uten å ha kalibrert noe selv. Jeg har mistanke om at skjørtet nok var noe for sort og at noen skyggedetaljer var maskert i det sorte. Men ikke så mye at skjørtet var helt sort uten detaljer overhodet. Jeg kunne se detaljer som forlder i skjørtet. Men jeg mistenker at selve strukturen i skjørtet skulle vært mer synlig enn den var. Jeg skal finne fram DVE en kveld og se på kontrast- og brightnestinnstillingene.

Jeg har også funnet én svakhet ved denne TV'n relatert til sortnivå. Den mister sortnivå ganske fort når man forflytter seg sidelengs fra sweet spot. Dete er grunnen til at jeg kunne skimte litt lyslekasje ved én anledning, men ikke ved en annen. I sweet spot er sortnivået formidabelt. Selvom jeg muligens har litt for mettet sortnivå akkurtat nå. Fargene virker ikke bli påvirket på samme måte når en forflytter seg til siden.

Hei OleM!

Jeg er nok både en litt forvirret og frustrert tv-kunde nå om dagene....
    Hadde jo bestemt meg for å gi Sony'en en sjanse, men etter å ha sett på elkjop.no i dag at de kjører en superpris på Philips Cinema 21:9 Platinum til kun(!) 25 lapper så tror jeg at det blir en helomvending og at det blir lagt inn en bestilling på den i løpet av ettermiddagen....

Har altså en Pioneer Kuro som gjør jobben med tv-sendinger perfekt i stuen, men nå som loftet skal få sin egen lille hjemmekino så tror jeg at jeg gir Philips'en en måneds testing for å se om den kommer til å gjøre jobben ;-)

Skulle jeg finne at 21:9 blir litt for sært så blir det nok definitivt en Sony!

Side 16 av 42 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •