Sony 2011 LED-TV: HX920, HX820, HX720, NX720, EX720, EX521 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 42 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 828
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,

er det noen som har sett/prøvd både 60NX720 og 55HX920? Eventuelt vet om sammenligning av disse på nettet?

Jeg vurderer disse to Sony'ene, om jeg skal gå for led tv.
    Vil helst ha 60 tommer, men hvis bildekvalitet er vesentlig bedre på HX920, så teller det mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så kjapt i lyd og bilde og de hadde en test av hx923, lese bare konklusjonen. Kom bra ut i den testen, kunne sammenlignes med panasonic 30y og overgikk samsung D8000 serie

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geil
    Jeg hadde også "klikke-lyd" de 2-3 første dagene. Hørtes ut som et rele eller noe som slo seg av og på. Men nå er det helt stille baki der
    Merkelige greier :razz:

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bergen 2011
    Hei,

er det noen som har sett/prøvd både 60NX720 og 55HX920? Eventuelt vet om sammenligning av disse på nettet?

Jeg vurderer disse to Sony'ene, om jeg skal gå for led tv.
    Vil helst ha 60 tommer, men hvis bildekvalitet er vesentlig bedre på HX920, så teller det mye.
    Etter hva jeg har lest er det ganske stor forskjell.... i tillegg er NX kantled. Gå for HX920

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Etter hva jeg har lest er det ganske stor forskjell.... i tillegg er NX kantled. Gå for HX920
    Endte opp på en mellomting - Sony 55HX820.
    Kjøpte idag, får den over helgen.
    Ble 5.500,- ekstra for HX920, ble litt dyrt synes jeg, selv om det følger med 2 briller til HX920'en.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte opp på en mellomting - Sony 55HX820.
    Kjøpte idag, får den over helgen.
    Blir spennende å høre hva du synes om denne.
    Jeg vurderer også 55HX820 opp mot 60NX720. Begge er kant-LED. 60NX720 frister mest pga størrelsen. 55HX820 er litt billigere, men har kanskje litt bedre bilde? I hvertfall litt bedre billedbehandling i teorien..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man ikke er sykt opptatt av de små forskjellene man kanskje ser når de to ulike tvene er på veggen samtidig er jeg ikke i tvil om hva jeg vil prioritert. Størrelese!!

Irriterer meg mere om tven er hakket for liten enn om man taper noen promille kvailitet på toppen!

Men det er jo min mening da!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsern
    Om man ikke er sykt opptatt av de små forskjellene man kanskje ser når de to ulike tvene er på veggen samtidig er jeg ikke i tvil om hva jeg vil prioritert. Størrelese!!

Irriterer meg mere om tven er hakket for liten enn om man taper noen promille kvailitet på toppen!

Men det er jo min mening da!
    Jeg heller nok mot den større 60NX720, ja. Men jeg vil nok sørge for å kjøpe den et sted med bytterett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg heller nok mot den større 60NX720, ja. Men jeg vil nok sørge for å kjøpe den et sted med bytterett.
    55HX820 var nede i 20.990,- hos elkjøp i helgen, så jeg gikk for den. Den er opp i 21.989,- igjen nå. Så spranget opp til 60NX720 var 4.500,- (5.500,- til 55HX920)
    Vi blir sittende forholdsvis nærme i kjellerstuen (3.5 meter) så jeg tror det er stort nok. HX820 modellen er vel en 240Hz modell, mens NX720 er 120Hz. Har lest at det er fordel med høy Hz når man ser 3D, men vet ikke hvor mye det betyr i virkeligheten.
    Hadde jeg hatt mye cash, hadde jeg nok kjøpt Panasonic sin 65", for jeg er enig i at det ikke kan bli stort nok.... men pris og bildekvalitet spiller også inn.

(Edit: I USA er det vel 120/240 Hz som gjelder for disse modellene. I Norge er det vel 100 og 200 Hz det blir pga 50Hz i strømnettet mot 60Hz i USA)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    55HX820 var nede i 20.990,- hos elkjøp i helgen, så jeg gikk for den. Den er opp i 21.989,- igjen nå. Så spranget opp til 60NX720 var 4.500,- (5.500,- til 55HX920)
    Jeg har nå vært hos Lefdal og levert tilbake en støyende Samsungen PS59D555.
    Jeg bestilte samtidig en Sony KDL-60NX720 som nå koster akkurat det samme som 55HX820 der, 21995,- Kampanjeskiltet ble hengt opp mens jeg stod der og vurdere skjermene (!)...

Jeg har lest en del på AVS og det virker ikke være særlig praktisk forskjell mellom Motionflow XR200 og XR400 som skiller de to foruten størrelsen. Mange velger sågar å slå av Motionflow helt. Jeg verdsetter 5" større diagonal høyere. Det utgjør tross alt 20% større billedflate. Jeg hadde tenkt å velge den større skjermen selv til den dyrere prisen.
    Men nå ble valget veldig lett.

Min skal også stå i kjellerstua. Og jeg har splitter ny kinosoffa (recleiner) 3-3.5m unna

60NX720 får svært god omtale på AVS. Dette gleder jeg meg til.
    :-)

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen nyheter om Sony 65HX920? Sist jeg hørte hos Sony Center var at den skulle stå på hovedlager 8-9. september. Prisen visste de fortsatt ikke. Ellers så kunne jeg ha forhåndsbestilt den hos elkjøp til 37k.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi blir sittende forholdsvis nærme i kjellerstuen (3.5 meter) så jeg tror det er stort nok. HX820 modellen er vel en 240Hz modell, mens NX720 er 120Hz. Har lest at det er fordel med høy Hz når man ser 3D, men vet ikke hvor mye det betyr i virkeligheten.
    Hadde jeg hatt mye cash, hadde jeg nok kjøpt Panasonic sin 65", for jeg er enig i at det ikke kan bli stort nok.... men pris og bildekvalitet spiller også inn.

(Edit: I USA er det vel 120/240 Hz som gjelder for disse modellene. I Norge er det vel 100 og 200 Hz det blir pga 50Hz i strømnettet mot 60Hz i USA)
    Fikk TV'en idag. Har bare fått den opp på veggen og prøvd litt. Veldig pen og se på! Penere en Samsung'en synes jeg. Bilde virker helt strøkent. Fungerer fint opp mot Sony hjemmekinoanlegget (hadde regnet med det siden begge deler er Sony).
    Trådløst internett gikk greit å koble opp. Har prøvd youtube + nettleseren foreløpig. Ingen støy på denne TV'en, men det er jo LED.
    Merket fort at det var 4" mindre en Samsung'en, men går helt fint å leve med. Får ikke helt kino følelsen, men har en 40" fra før, så det er merkbart større .... er 89% mer skjerm flate enn på 40"'en.
    3D får jeg nok ikke prøvd før neste uke.
    Fulgte med overgangs kabler til scart og komponent, slik at man ikke har noe som bygger ut bakover.

Newcomer Cruze sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 9500,- en bra pris for KDL-EX724 ? (kan få samme pris på EX721, men 724 er vel den samme, men nyere?)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lett meg grønn og blå på diverse forum, men finner ikke noe skrevet om hvordan EX720 fungerer med veggfeste. Ser at flere skriver at det kan bli vanskelig, grunnet portene er vendt mot veggen. Noen som har Sony TV med porter mot veggen som har en veggfeste å anbefale?

Vurderer sterkt denne: WALLMOUNT FOR LED-LCD 13MM 30-60" MAX 50KG. Fungerer vel med VESA 300x300, siden de mener at det er maks VESA 400x400? I verste fall kan man jo kjøpe nye kabler som er vinklet 90 grader? Eller tenker jeg feil?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cruze
    Er 9500,- en bra pris for KDL-EX724 ? (kan få samme pris på EX721, men 724 er vel den samme, men nyere?)
    Det er samme TV-en. Forskjellen ligger i de innebygde tunerne. 721 har innebygget satellittuner(DVB-S2) i tillegg til DVB-T og DVB-C. 724 har ikke satellittuner, men den kommer med DVB-T2 i tillegg til DVB-T og DVB-C.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Sony 55HX820 fra Elkjøp før helgen.

Er det ikke krav til at det skal følge med en manual på norsk? Det gjorde det ikke på min.

Manualen som fulgte med hadde heller ikke dansk, svensk eller engelske instruksjoner, så da ble det ganske nyttesløst å bla i den.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manualen ligger elektronisk i TVen. Altså du får den opp via en egen knapp på fjernkontrollen tror jeg. Eventuelt via menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Manualen ligger elektronisk i TVen. Altså du får den opp via en egen knapp på fjernkontrollen tror jeg. Eventuelt via menyen.
    Yepp, den har jeg sett. Tenkte mer på manual som beskriver veggfester, avstander, igangkjøring, etc - dette står det jo ikke noe om i-manualen. Dette skal jo være med på et forståelig språk...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yepp, den har jeg sett. Tenkte mer på manual som beskriver veggfester, avstander, igangkjøring, etc - dette står det jo ikke noe om i-manualen. Dette skal jo være med på et forståelig språk...
    På mange av de LCD/LED-skjermene som jeg har eid fra Sony, så har det fulgt med en brukerveilledning på CD/DVD-plate. I tillegg finnes de samme brukermanualene på internett, i hvilket språk du måtte ønske

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

opptak

Hvordan fungerer usb opptak på hx920 er dette kun mulig hvis man bruker tv som tuner, eller fungerer det med f.eks hdmi som bildekilde?
    Flaut å innrømme jeg har hatt tven siden august og fortsatt ikke undersøkt dette tidliger.

Side 15 av 42 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •