Sony 2011 LED-TV: HX920, HX820, HX720, NX720, EX720, EX521 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 42 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 828
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av krille_krokodille
    Jeg vurderer også disse, og særlig 46EX721. Noen som har disse og kan si noe om inntrykket etter å ha brukt de en stund?

Var i utgangspunktet ute etter plasma, men måtte bare innse at lysforholdene hjemme gjør det nødvendig med noe som ikke krever et fullstendig mørklagt rom for å se bra ut.

En annen ting; når jeg var i en butikk i går og så på tvene som hang der, så hakket nesten samtlige skjermer i 5-8 tusen kronersklassen noe helt sinnsykt hver gang bildet beveget seg. Det var rett og slett ikke til å se på uten å få helt hattifnatt. Mens 40EX721 og tver i tilsvarende prisklasse klarte seg fint. Aldri sett noe sånt i andre butikker, så lurer på om det kan ha vært noe med signalet eller så må det ha vært ekstremt krevende materiale som ble vist (panoreringer av storbybilder bl.a.).
    Jeg har en 46EX720

Status etter 1 mnd bruk:

+Enkel å sette opp og få bilde justert.
    +Riks-Tv fungerer veldig bra via den innebygde DVB tuneren.
    +Fornøyd med bilde, ganske bra i forhold til prisen.
    +Menyer... det er en del av menyene som er ganske enkle og greie og det er komlett bruksanvisning i menysystemet.

-Lyden er jo den dårlige siden, men har fin lyd ved viderekobling til forsterker.
    Bruker nå direkte optisk lyd fra sat-tuner til Harman Kardon som gir en fyldig og bra lyd.
    -De annonserer med 3 funksjoner som du må velge bort 1.
    Det er nemlig 2 USB kontakter og skal du bruke WiFi + Skype + PVR harddisk så blir du nok skuffet.. du må velge bort en av funksjonene da alle 3 krever et USB inntak.... Løsningen er å bruke kabel på nettverket.
    -Internett blir det nok ikke brukt til.. tungvindt og tidkrevende å bruke ... rett og slett ubrukelig.
    -Søkerfunksjon på You-Tube er også temmelig dårlig og lite brukervennlig.
    -Egner seg ikke for veggmontasje da tilkoblinger er på bakveggen og utovermontert. Må nok et stykke ut fra vegg.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo lite praktisk hvis EX720 har tilkoblinger som stikker ut bak, slik at veggmontering blir mindre hensiktsmessig. Gjelder dette andre Sony-fjernsyn også?

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Det er jo lite praktisk hvis EX720 har tilkoblinger som stikker ut bak, slik at veggmontering blir mindre hensiktsmessig. Gjelder dette andre Sony-fjernsyn også?
    Har min 55EX720 hengende på vegg og bruker HDMI tilkobling som stikker ut rett bakover, går greit. Veggfestet ble i sin tid kjøpt inn for en 46" TV, men passet greit på denne også.

Enig i at det ser litt trangt ut, men det går altså.

Forskjellen på modellnr. EX720 og EX721 er forøvrig at den siste har med WiFi.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har fått sett demo av hx920 før dere evt kjøpte den. ?

De jeg har vært i kontakt med er veldig lite intressert og demo denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    Er det noen av dere som har fått sett demo av hx920 før dere evt kjøpte den. ?

De jeg har vært i kontakt med er veldig lite intressert og demo denne.
    Elkjøp i drammen har en 46" i butikken.
    Er eneste jeg har sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornland
    Elkjøp i drammen har en 46" i butikken.
    Er eneste jeg har sett.
    hvordan er bilde sammenlignet med nx700 evt. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er bilde sammenlignet med nx700 evt. ?
    Har ikke sett NX700, men var betraktlig berdre enn EX720.
    Men har bare sett dem vise animasjonsfilm.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som ikke har fått det med seg, så har det kommet en firmwareoppdatering til alle Sonys tver med Net-TV-funksjonalitet . Oppdater over nettverk eller via usb.

Oppdateringen skal gjøre nettjenestene mer responsive og bedre visstnok, men mer vet jeg ikke.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hvordan er 55HX920 med tanke på inputlag/etterslep?

Jeg har nettopp kjøpt en Samsung UE55D8500. Bildet på denne er sinnsykt bra, MEN det klarer ikke henge med i svingene, altså lyden kommer før personens lepper på TV´en beveger seg osv, særlig om jeg bruker Motion Plus på TV´en for å glatte ut bevegelsene på 24p filmer. 24fps er jo helt skada hakkete å se på for mine øyne ihvertfall, eller er det bare jeg som er rar?
    Anyways, for å glatte ut bildet bruker jeg Motion Plus funksjonen (vet ikke hva den kalles på Sony), men da blir tv´en hengendes etter. Er dette et problem på Sony´en? Henger den med i svingene?

Vurderer å returnere Samsungen og gå for Sony..

Newcomer anders72 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv HX920 og en kompis har Samsungen. Sony er overlegent på responstid, Sonyen er vel like rask med motionflow på som Samsungen uten. Kompisen min med Samsung var mye plaget med delay i forhold til spilling om måtte skru av alle bildeforbedringsfunksjoner. Mens på min Sony merket vi ingenting selv om motionflow etc var skrudd på

Anders

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anders72
    Har selv HX920 og en kompis har Samsungen. Sony er overlegent på responstid, Sonyen er vel like rask med motionflow på som Samsungen uten. Kompisen min med Samsung var mye plaget med delay i forhold til spilling om måtte skru av alle bildeforbedringsfunksjoner. Mens på min Sony merket vi ingenting selv om motionflow etc var skrudd på

Anders
    Takk! Var det jeg "fryktet" :P Blir nok en retur her gitt og inn med noe Sony igjen

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det en 65" av HX920 ?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I september så vidt jeg vet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom Sony Center i Stavanger i går. De hadde fått inn en 55" HX920 som skulle opp på veggen snart. Jeg spurte om 65", og i følge datan så sendes den til butikken 10. september. Og prisen er foreløpig 36k. Han mente det var en god pris, og at han trodde andre ville legge seg høyere i pris.

Jeg synes nå det begynner å bli litt mye penger for en tv når en må strekke seg over 35k, eller 30k for den saks skyld.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten M
    Jeg var innom Sony Center i Stavanger i går. De hadde fått inn en 55" HX920 som skulle opp på veggen snart. Jeg spurte om 65", og i følge datan så sendes den til butikken 10. september. Og prisen er foreløpig 36k. Han mente det var en god pris, og at han trodde andre ville legge seg høyere i pris.

Jeg synes nå det begynner å bli litt mye penger for en tv når en må strekke seg over 35k, eller 30k for den saks skyld.
    Du er heldig som har muligheten til og se den. På mitt hjemsted har jeg vært innom men de vil ikke vise hx920 frem i butikken på mitt spørsmål om de har den så sier de "ja denne står på lager i butikken".

Hadde planlagt og kjøpe denne men VIL SE DEN FØR JEG BLAR OPP 23990,- (46")

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er heldig som har muligheten til og se den. På mitt hjemsted har jeg vært innom men de vil ikke vise hx920 frem i butikken på mitt spørsmål om de har den så sier de "ja denne står på lager i butikken".

Hadde planlagt og kjøpe denne men VIL SE DEN FØR JEG BLAR OPP 23990,- (46")
    30dagers full returret, bare behold emballasjen.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve å pressisere at du kommer til å kjøpe den der hvis du får se den først? Synes uansett ikke det er så lett å vurdere en tv i butikk.
    Utifra det jeg har lest om denne modellen, så hadde jeg bare kjøpt og vært glad. Blir vel neppe skuffet liksom. Ihvertfall hvis en ikke kan ha plasma pga lysrefleksjoner.

Elkjøp oppgir 28. september som leveringsdato for 65HX920, prisen er de usikker på, den kan bli mellom 37-40k. Med 10% forskuddsbetaling kunne jeg forhåndsbestilt
    den for 37k. Da kunne det også være at tven kom noe tidligere.

Newcomer Theater sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HX800 vs. EX720

Ser enkelte butikker kjører kampanjer på restlager av KDL-40HX800 i disse dager.

Har noen en formening om hvordan denne modellen står seg mot TV-apparatene i den nyeste modellserien? Hadde i utgangspunktet sett meg ut EX720, men ettersom en får HX800 til samme pris blir denne aktuell.

Vektlegger 2D-ytelse mest, primært til vanlige TV-sendinger, sport og film på BD/DVD.

Litt vanskelige lysforhold i stuen så EX720 med matt panel har kanskje et fortrinn her ?

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha ny tv i høst og vipper mellom 55" VT30 og HX920. Panaen selges stort sett over alt, men Sonyen ser jeg kun hos Lefdal og Elkjøp (til samme pris 26.500-).

Er det andre som har kampanje eller godpris på HX920? Hadde håpet å se denne ned mot 20-tallet...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring et Sony Center og hør hvilken pris de kan tilby. De kan sende TV i posten. Ellers selger satelitt1.no den også, men til samme pris som Elkjøp/Lefdal, 26.500.

Side 13 av 42 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •