Sony 2011 LED-TV: HX920, HX820, HX720, NX720, EX720, EX521 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 42 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 828
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er vel ikke så veldig mange som har hatt sjansen til å sammenlikne disse to enda. Men du kan vel ikke gå feil med noen av dem. Det kommer vel også an på hvilke bruksområder du har og hvilke omgivelser du har der TV'n skal plasseres. Den ene er en plasma og den andre er en LED-LCD. Disse teknologiene har forskjellige styrker og svakheter selvom de er nærmere hverandre enn noen gang.

I en kjellerstue hvor du har god kontroll på lyset og hvor hovedformålet er å se film, ville jeg definitivt valgt plasmaskjermen VT30.
    I en lys stue med store vinduer og mye lys og hovedformålet er å spille spill, ville jeg definitivt valgt LED-LCD skjermen HX920.

Hvis din plassering og bruk kommer ett eller annet sted midt i mellom dette, blir det vanskeligere med én gang. Det er skrevet mye om disse skjermene på dette forumet. Det er bare å lese. Panasonic VT30 er for mange referansen innen TV, det beste du kan få tak i. Men den har også sine svakheter. Sony HX920 har fått strålende kritikker og er antakelig det beste du kan få tak i av LED-LCD. Men også den har selvfølgelig sine svakheter. Den perfekte TV finnes ikke..

Dine personlige preferanser er selvfølgelig også viktig å ta hensyn til. Det vil absolutt vært det beste om du hadde mulighet til å se begge skjermene. Det ultimate ville være å få begge skjermene hjem til deg slik at du kunne sammenlikne i de omgivelsene TV'n faktisk skal stå.

En vill idé er å kjøpe begge TV'ene et sted med returrett og levere den ene tilbake etter en stund... :-)

Lykke til med valget! Hold oss oppdatert :-)
    Havner såklart i mellom disse ommerådene, film og spill er hovedfokus.
    Stuen er ganske lys, men taklys kan dimmes og gardiner er jo greit å ha uansett.
    Testen av HX920 hos flatpanels.dk, virket litt midt på treet, mens testen hos CNET som generelt virker som Plasma tilhengere var positiv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har mulighet til å trekke for gardiner på dagtid kan du trygt kjøpe VT30 hvertfall.. Den har svært glossy overflate (det har forøvrig Sony'n også), men gir langt mindre gjenskinn i praksis enn man skulle tro. Jeg kan fint se på denne tv'n med lysforhold som gjorde en LG 60" helt ubrukelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg sittet i en (Batcave) å sett tv, så hadde jeg nok gått for vt30.
    Har bare hatt plasma frem til nå, og de gjør en utmerket jobb i "mørten".

Men når jeg begynnte å vurdre vt30 vs hx920, så datt jeg mer og mer retning hx920 pga den er så mye bedre i dagslys, bildekvaliteten er phenomenal!

Uansett hva du velger er begge tv'ne det beste du får idag...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er VT30 med tanke på inbrenning? har ei datter som er flink til å sette på film, for så å ikke skru av igjen.
    Noe som gjør at f.eks. en dvd meny kan stå på i lengre tid uten noen form for bevegelse.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornland
    Hvordan er VT30 med tanke på inbrenning? har ei datter som er flink til å sette på film, for så å ikke skru av igjen.
    Noe som gjør at f.eks. en dvd meny kan stå på i lengre tid uten noen form for bevegelse.
    Innbrenning skal ikke lenger være noe problem på nyere plasma-TV'er. I allefall ikke permanent innbrenning. Men noe midlertidig IR kan det fortsatt være. Samtidig dukker det av og til opp historier om problemer med innbrenning hos eiere av nyere plasma-TV'er. Så i så måte føles LED-LCD som et tryggere valg.

Jeg kan for ordens skyld nevne at jeg selv har bestemt meg for å kjøpe ny TV i sommer/høst. Jeg vil ha større TV enn 55". Mine kandidater er Panasonic 65VT30, Sony 65HX920 og Samsung PS64D8005 (Plasma). Jeg vil også vurdere Samsung UE65D8005 (LED-LCD) når den kommer.
    Pr nå er det dog Samsung PS64D8005 som ligger best an hos meg. Men det er ikke aktuelt å handle før den kommer under 25kkr, noe jeg forventer vil skje i løpet av sommeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CNet har testet tv'n..

The good: The Sony XBR-HX929 series produces deeper black levels than any current LCD or plasma TV, giving excellent overall picture quality. It evinces accurate shadow detail and color, very good in bright areas; offers plenty of video processing options; and can properly handle 1080p/24 sources. It has a beautiful, thin-profile exterior design with Gorilla Glass, and its Internet suite includes numerous streaming services and widgets as well as built-in Wi-Fi.

The bad: This extremely expensive XBR-HX929 shows some blooming artifacts, and its picture deteriorates more noticeably than usual when seen from off-angle. Its menu and Internet service design is lackluster, and Sony does not include 3D glasses.

The bottom line: One of the best-performing LED-based LCDs we've ever tested, the expensive local-dimming Sony XBR-HX929 competes well with the top plasmas.

Read more: Sony Bravia XBR-55HX929 Review - Watch CNET's Video Review

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den testen som HDpanels gjorde kan ikke stemme!
    Ifølge dem så er HX920 dårlig på skyggedetalier.....
    Har sett vt30 og d8000 og hx920 er ikke noe dårligere, tvertimot!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lord_Vader
    Den testen som HDpanels gjorde kan ikke stemme!
    Ifølge dem så er HX920 dårlig på skyggedetalier.....
    Har sett vt30 og d8000 og hx920 er ikke noe dårligere, tvertimot!
    Syns ikke testene fra HDpanels og CNET matchet helt med hverandre, det eneste de er enige om er jo at det er bra svart nivå.
    Elkjøp i drammen får visstnok inn 55HX920 i slutten av neste uke, så får vel ta en tur å se på den da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke testene fra HDpanels og CNET matchet helt med hverandre, det eneste de er enige om er jo at det er bra svart nivå.
    Elkjøp i drammen får visstnok inn 55HX920 i slutten av neste uke, så får vel ta en tur å se på den da.
    Hvis du leser brukererfaringer fra folk på div forum, så stemmer dem's erfaringer med hva CNet skriver.

HX920: Bedre i opplyst rom, greie bilder i SD, fantastiske bilder i HD.
    VT30: God på SD, fantastisk i HD, ikke fullt så bra i opplyst rom

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser brukererfaringer fra folk på div forum, så stemmer dem's erfaringer med hva CNet skriver.

HX920: Bedre i opplyst rom, greie bilder i SD, fantastiske bilder i HD.
    VT30: God på SD, fantastisk i HD, ikke fullt så bra i opplyst rom
    Jeg har hatt tven min (55'' hx920) i ca 4 dager nå. Ut av boksen var jeg egentlig litt skuffet over bildet (hadde sony 46x3500 fra før av). Etter å justert endel, må jeg innrømme et jeg nå er mektig imponert over svartnivå, dynamikken i bildet, hd på kabel canal digital, sd på kabel osv. Menyene kunne vært raskere, men oppfatter ikke det som noe problem.
    Billedkvaliteten er rett og slett gnistrende. Jeg sitter da ca 2 meter unna og har testet både i veldig opplyst rom (tour de france på dagtid ) og ganske mørkt om kvelden ( lyse sommernetter setter en begrensning). Blueray er også fabelaktig. Motion-teknologien til Sony har tatt mange steg i riktig retning og fungerer nå svært godt.

Glassplaten oppfattes som blank når den ikke står på, men refleksjoner er null problem når tven er påslått.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hai
    Jeg har hatt tven min (55'' hx920) i ca 4 dager nå. Ut av boksen var jeg egentlig litt skuffet over bildet (hadde sony 46x3500 fra før av). Etter å justert endel, må jeg innrømme et jeg nå er mektig imponert over svartnivå, dynamikken i bildet, hd på kabel canal digital, sd på kabel osv. Menyene kunne vært raskere, men oppfatter ikke det som noe problem.
    Billedkvaliteten er rett og slett gnistrende. Jeg sitter da ca 2 meter unna og har testet både i veldig opplyst rom (tour de france på dagtid ) og ganske mørkt om kvelden ( lyse sommernetter setter en begrensning). Blueray er også fabelaktig. Motion-teknologien til Sony har tatt mange steg i riktig retning og fungerer nå svært godt.

Glassplaten oppfattes som blank når den ikke står på, men refleksjoner er null problem når tven er påslått.
    Har du fått testet 3D på tv'en? De hadde Defekte briller når de testet den på CNET så de fikk ikke gått igjennom dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nok HX920.
    Skal bestille fra elkjøp i morgen, med mindre noen har en veldig god grunn til at jeg skal kjøpe noe aant da.
    8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D på 920'n er bra, men vt30 er enda bedre.

Du blir garantert fornøyd med HX920

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 55HX920 bestilt, er bare å vente til 18.juli.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 55HX920 bestilt, er bare å vente til 18.juli.
    Mye måtte du ut med?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye måtte du ut med?
    24.500,- kommer til å svi i lomma lenge, men håper det er verdt det.
    8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er noe feil med min TV, hva som forårsaker det aner jeg ikke. Det kommer helt tilfeldig, og kan vare i et par minutter, for så å forsvinne i timer eller dager. Det skjer både ved bruk av PC, PS3 og Get HD-PVR.

Det oppstår flimring, akkurat som om vertikale bånd på skjermen som dimmes på og av. I går var det ekstremt synlig, så jeg filmet det: Sony 55HX920 Flickering - YouTube

Noen som har peiling på hva det skyldes? Jeg har allerede snakket med Sony og vurderer å returnere TVen.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony har nok gjort en veldig god jobb med denne TVen. Beste LED-LCD TV uten tvil. Skummelt at den slår VT30 i sort nivå O.o men Sony har vel aldri mestre farger siden CRT tiden..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Sony har nok gjort en veldig god jobb med denne TVen. Beste LED-LCD TV uten tvil. Skummelt at den slår VT30 i sort nivå O.o men Sony har vel aldri mestre farger siden CRT tiden..
    Farger er på vt30 nivå!
    Den testen som HDpanels gjorde stemmer ikke..
    Men HX920 er jo plaget med blooming, det er ikke VT30.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NEEEIIII ny leveringsdato 1.august.