Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 43 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 854
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TapDance
    Å ha kontrasten så høyt som 100 ville jeg ha unngått, i hvert fall de første 100 til 150 timer. I tillegg synes jeg en gamma på +2 hørtes rart ut. Så lenge du liker det er jo alt ok, men du har neppe riktige farger med en en slik gamma. Det jeg har sett av kalibrerte innstillinger er gamma enten 0 eller -1.

Du kan jo prøve disse innstillingene som er postet på High def junkies hjemmeside om du har lyst. Kontrasten er her satt til 95 men da var panelet 150 timer gammelt og jevnt eldet med slides. I de første timene ville jeg ikke hatt kontrasten høyere enn 75 Max 80.

Final settings, I'll go ahead and post them all, use at your own risk:

2D

Pic Mode - Movie
    Cell Light - 20
    Contrast - 95 (42fL)
    Brightness - 57
    Sharpness - 10
    Color - 50
    Tint - 50/50
    Screen Adjustment - Screen Fit

Advanced Settings:

Black Tone - Off
    Dynamic Contrast - Off
    Gamma - 0

Color Space - Custom
    Red - 51,56,38
    Green - 95,53,0
    Blue - 25,0,54
    Yellow - 55,72,39
    Cyan - 100,63,80
    Magenta - 55,80,78

White Balance:
    R Off - 28
    G Off - 22
    B Off - 21
    R Gain - 15
    G Grain - 25
    B Gain - 25

10 Pt White Balance:
    1=-1,0,1
    2=1,1,2
    3=3,3,3
    4=1,2,3
    5=0,0,3
    6=-3,-1,0
    7=-4,-3,-2
    8=-8,-7,-7
    9=-7,-6,-7
    10=-1,0,-3

Flesh tone - 0
    EE - 0
    Motion Light - 0
    xvYCC - 0

Picture Options:

Color Tone - Warm2
    DNF - Off
    MNF - Off

Film Mode - Auto1 for 1080i, Cinema Smooth for 1080p/24

3D

Pic Mode - Movie
    Cell - 20
    Contrast - 95
    Brightness - 45
    Sharpness - 10
    Color - 50
    Tint - 50/50

Advanced Settings:

All same except

Gamma - -3

White Balance:
    R Off - 28
    G Off - 20
    B Off - 24
    R Gain - 25
    G Gain - 25
    B Gan - 21

Merkelig å ha brightness 12 trinn lavere i 3D enn 2D?? Men disse kalibreringene er ingen vits å bruke da det sikkert er stor forskjell på skjermene og rommet de skal brukes i, jeg selv kommer til å bruke en proff til å gjøre jobben om jeg skal kalibrere min når den kommer.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er slik at en bør vente til å sette kontrasten høy? Hva er grunnen til dette?

Det står ingenting om at kontrasten ikke bør stilles høyt i begynnelsen i manualen. Det er kun nevnt ved stillbilder over lang tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alextheman
    Så det er slik at en bør vente til å sette kontrasten høy? Hva er grunnen til dette?

Det står ingenting om at kontrasten ikke bør stilles høyt i begynnelsen i manualen. Det er kun nevnt ved stillbilder over lang tid.
    Alle plasma skjermer bør brukes litt forsiktig de første timene da dette minsker faren for innbrenning og andre problemer.

Fargebalansen forandre seg også litt på en fersk plasma skjerm kontra en som er brukt en stund. Å "kalibrere" en skjerm rett opp fra eska er litt bortkastet egentlig. Min skjerm fikk gå 3-4 uker før jeg tok de første målingene og kalibrering.
    Det kan lønne seg å få gjort en sikkelig kalibrering hjemme av en person som har utstyret. Dette gir garrantert langt bedre resultat enn å skrive av innstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Alle plasma skjermer bør brukes litt forsiktig de første timene da dette minsker faren for innbrenning og andre problemer.

Fargebalansen forandre seg også litt på en fersk plasma skjerm kontra en som er brukt en stund. Å "kalibrere" en skjerm rett opp fra eska er litt bortkastet egentlig. Min skjerm fikk gå 3-4 uker før jeg tok de første målingene og kalibrering.
    Det kan lønne seg å få gjort en sikkelig kalibrering hjemme av en person som har utstyret. Dette gir garrantert langt bedre resultat enn å skrive av innstillinger.
    Ok, dette visste jeg ikke. Jeg får gi tvn litt tid

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS64D8005FUXXE

Noen som kan fortelle meg hva FUXXE delen betyr? Ser denne har dukket opp ganske billig etpar steder..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke funnet ut ifarten hvilket land det kommer fra, men det eneste jeg har fått vite er at ALLE samsung skjermer som IKKE er nordiske modeller så ville nett browsern IKKE fungere. Du kan KUN gå inn på utenlandske sider evt fra det landet tvn er kjøpt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I see. Det har med andre ord ingen betydning.

Bestilte først pana 65vt30 for etpar uker siden for 35k.. men nå fant jeg samsungen til salgs for under 26k.. Da ble jeg plutselig veldig i tvil om Panasonicen var verdt penga..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owo
    I see. Det har med andre ord ingen betydning.

Hadde sneket seg inn en liten leif hos meg.

Ville selv tatt VT30 selv om prisen er en del høyere hvis du vil ha det beste bildet og du allerede har bestilt. Er en grunn til at den er referanse skjermen.

Samsung lager gode skjermer men ikke like gode som Pansonic sine topp modeller. Har ikke målt VT30 eller 64D serie enda. Kun målt fjordårs modellene 63C7705 og VT20. VT20 var en del bedre.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung har selv sagt at årets D8005 plasma har omtrent likt sort nivå som fjor årets VT20 fra Panasonic. Om det stemmer får tiden vise. VT30 skal ikke ha noe bedre sort enn VT20 i følge tester, men det nye filteret skal gjøre at den oppfattes som den har dypere sort. Spessielt i lyse omgivelser. Derfor kan det hende at iallefall på sort nivå at Samsung 64D8005 er god. Men som du vet så er ikke sort nivå alt...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått min Samsung PS64D8005 i hus og er meget godt fornøyd. Det er en stor fin TV med godt sortvivå og godt bilde jevnt over. Ut av esken trengs det nok litt kalibrering til å få fargene perfekte, men til vanlig TV titting fungerer det helt perfekt. 3D har jeg ikke fått testet enda da det ikke følger med noen 3D briller i esken, men jeg stikker ut å kjøper imorgen så jeg får testet litt da. Veldig lite refleksjoner, men har du mye vinduer og lyst rom vil du se refleksjoner fra rommet.

Min er nesten helt buzzfri (jeg må gå helt inntil TV´en for å høre svak buzzing).:-D
    Mvh Andreas

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

For meg er dette helt borti natta,man kan skrive side opp og side ned anng kalibrering og innstillinger!! Smaken er som baken,de fleste apparater i en prisklasse over 15.000 og oppover er meget bra saker Selv har jeg hatt gleden av og prøve ut endel apparater de senere år ,da jeg er "billedfreak" av værste sort !! Lysforhold i rom hvor apparatet skal stå er det meget sjelden noen her ute nevner!!Dette er en meget viktig ting,lys ved, bak eller foran tv skjermen mm!!Listen er uendelig for og få et perfekt bilde,og vi er jo så alle forskjellige!!

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    For meg er dette helt borti natta,man kan skrive side opp og side ned anng kalibrering og innstillinger!! Smaken er som baken,de fleste apparater i en prisklasse over 15.000 og oppover er meget bra saker Selv har jeg hatt gleden av og prøve ut endel apparater de senere år ,da jeg er "billedfreak" av værste sort !! Lysforhold i rom hvor apparatet skal stå er det meget sjelden noen her ute nevner!!Dette er en meget viktig ting,lys ved, bak eller foran tv skjermen mm!!Listen er uendelig for og få et perfekt bilde,og vi er jo så alle forskjellige!!

Er uenig i det du skriver.

Min erfaring er at jeg i nesten ett år brukte helt feil bildemodus og innstillinger hvor jeg fikk for "imponernende" (lyssterkt og fargerikt) bilde enn det som var det beste (bla detaljer i gråskalaen) og riktig bilde. Det ble en liten tilvending etter å ha "lurt" seg selv denne tiden. Men først etter at jeg fikk dette på plass ble jeg 100% fornøyd med bildekvaliteten på tv'n.

Dette er en fin artikkel for å skjønne de alt som må til for å få en godt kalibrert skjerm:

AVshop.no / Artikle

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung

Helt riktig at smaken er som baken, men kalibrering generelt har eksremt mye å si. De fleste av disse innstillingene som nevnes her og på andre forumer (og i tester) gir da best og mest mulig korrekt bilde i kontrollert belysning/mørke, og disse vil selvfølgelig ikke alltid egne seg for alle i lysere rom. Enkelte modeller leveres jo med svært god innstillinger ut av boksen, men det er som regel alltid noe å tweake på.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Da har jeg fått min Samsung PS64D8005 i hus og er meget godt fornøyd. Det er en stor fin TV med godt sortvivå og godt bilde jevnt over. Ut av esken trengs det nok litt kalibrering til å få fargene perfekte, men til vanlig TV titting fungerer det helt perfekt. 3D har jeg ikke fått testet enda da det ikke følger med noen 3D briller i esken, men jeg stikker ut å kjøper imorgen så jeg får testet litt da. Veldig lite refleksjoner, men har du mye vinduer og lyst rom vil du se refleksjoner fra rommet.

Min er nesten helt buzzfri (jeg må gå helt inntil TV´en for å høre svak buzzing).:-D
    Nå har det gått noen uker. Har du fått litt mer erfaring du kan dele med oss? Og kanskje noen bilder? Jeg har beveget meg litt andre vei i forhold til annen diskusjon vedrørende toppmodell vs. low-, mid-range. Jeg vurderer nå seriøst enten PS64D8005 eller Panasonic 65VT30 og er veldig nysgjerrig på flere brukererfaringer:-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Nå har det gått noen uker. Har du fått litt mer erfaring du kan dele med oss? Og kanskje noen bilder? Jeg har beveget meg litt andre vei i forhold til annen diskusjon vedrørende toppmodell vs. low-, mid-range. Jeg vurderer nå seriøst enten PS64D8005 eller Panasonic 65VT30 og er veldig nysgjerrig på flere brukererfaringer:-)
    Jeg er fortsatt meget godt fornøyd med denne og den er nå "broken in" og jeg har funnet noen innstillinger som fungerer bra(har tenkt å få den proffkalibrert etterhvert). Min er som sakt nesten helt buzzfri og IR er helt fraværende (jeg har ikke sett noe selv om jeg har spilt i flere timer i strekk), sortnivået er meget bra og fargene virker naturlige. På den negative siden er det noe linebleed (ses kun med hvit bakgrunn og skrift så det er ikke noe problem i mine øyne) ellers har ikke jeg oppdaget noe særlig mer negativt med den.
    3D på den er bra med god lysstyrke og nesten ikke crosstalk (kan se det en meget sjelden gang) og jeg har testet med de filmene som har mest crosstalk på min VW90.
    Til spilling er den også meget godt egnet med ikke merkbar inputlag i gamemode, det er tøft med 64"spillskjerm!:-D

Nå har ikke jeg sett 65VT30 så jeg kan ikke uttale meg om den, men jeg angrer ikke at jeg kjøpte Samsung PS64D8005.

Skal se om jeg får tatt et par bilder når ungene har lagt seg og poster de her i denne tråden. Det har forresten bare gått en uke... :-D
    Mvh Andreas

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andreas21 : Gratulere igjen med ny super TV!
    Hva gjorde du for å kjøre den inn? Kjørte du "slides" i fullskjerm i 100 timer slik folk anbefaler for plasma...? Eller bare så du alle filmer i fullskjerm slik at alle phosfor celler ble likt "satt inn"?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Andreas21 : Gratulere igjen med ny super TV!
    Hva gjorde du for å kjøre den inn? Kjørte du "slides" i fullskjerm i 100 timer slik folk anbefaler for plasma...? Eller bare så du alle filmer i fullskjerm slik at alle phosfor celler ble likt "satt inn"?
    Takk for det. Jeg mener slides ikke er nødvendig på dagens plasmaskjermer så jeg kjørte bare filmer og TV programmer i fullskjerm.:-D
    Mvh Andreas

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Takk for det. Jeg mener slides ikke er nødvendig på dagens plasmaskjermer så jeg kjørte bare filmer og TV programmer i fullskjerm.:-D
    Takker. Perfeksjonistene på Highdefjunkies.com forumet mener man burde kjøre slides i minst 100 timer... DET har ikke jeg tolmodighet til når jeg får min 65VT30! Men filmer og TV programmer i fullskjerm skal jeg. Hvis man har koblet til en PC slik jeg har og bruker "Windows Media Player Classic: Home Cinema" når man ser på filmer i MKV format, så har man muligheten til å zoome inn der. Prøv det. Funker knall

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter vurderer PS64D8005 eg og, er vel på tide bytte ut min LE52A656. Bruker TVn som PC skjerm nå, spiller av alt av blu-ray via PC. Men usikker om eg skal velge en plasma siden eg så og si bare bruker tven via PC? Finner ikke LED skjermer som er 65" heller..

Andreas21, fått tatt noen bilder?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker stort sett også bare TVen mot PC. Den blir stort sett kun brukt til filmer, så det er skjeldent den blir brukt som monitor. Om man tar litt forhandsregler er det ingen problem å bruke plasma mot PC.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke engang har sett antydning til IR på min TV. Ikke engang om jeg kjører hvitvask for å sjekke. Var ganske forsiktig i begynnelsen. Jeg tok en grov kalibrering og brukte skjermen normalt fra dag 1, men passte på å se alt i fullskjerm de første ukene. Kjørte også hvitvask 15 min hver kveld den første tiden bare for å være på den sikre siden. Utenom det har jeg ikke gjort noe annet enn å bruke den normalt. Må si jeg er like fornøyd med TVen nå som da jeg fikk den for en måned siden.

Ligger forresten litt bilder på side 4. Alltids kjekt med bilder, så legg gjerne ut noen Andreas21 om du har noe liggende.

Må igjen få anbefale Ambra Experience om noen får tak i den. Fantastiske bilder (og lyd).

Side 7 av 43 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •