Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 43 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43
Viser resultater 841 til 854 av 854
    Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Hei!

Prøver å spørre i denne tråden. Har en 64" samsung som etterhvert har blitt litt skitten på skjermen. Prøvde vaske skjermen med egnet klut med litt vann, men smussen har bare dratt seg utover. Nå er det meget irriterende å se på skjermen med dagslys skinnende inn. Hvordan få rengjort skjermen uten å ødelegge den?
    På Elkjøp,lefdal,Expert osv får du kjøpt skjerm rens:-)
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    På Elkjøp,lefdal,Expert osv får du kjøpt skjerm rens:-)
    Denne frarådes å bruke på plasma-skjermer av flere. En fuktig mikrofiberklut for å få vekk smuss og en tørr en for å tørke over etter på skal være mer enn nok. Det anbefales å ikke prøve å ta hele skjermen på en gang, men dele den opp i sånn ca. ni like store deler og ta hver del for seg.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Denne frarådes å bruke på plasma-skjermer av flere. En fuktig mikrofiberklut for å få vekk smuss og en tørr en for å tørke over etter på skal være mer enn nok. Det anbefales å ikke prøve å ta hele skjermen på en gang, men dele den opp i sånn ca. ni like store deler og ta hver del for seg.
    Hvorfor frarådes det? Jeg har brukt monster Screen clean på min plasma nå i ca 1 år. Like strøkent!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware update

Jeg har lastet ned siste firmware(1026.0) til min PS64 d8005 og overført den til usb penn. Når jeg setter den i TVèn kommer det opp på skjermen at den har funnet pennnen, men jeg finnner ikke den aktuelle filen. Til opplysning så er filen lastet ned fra en Imac. Dette kan jo være en årsak til at Samsungen ikke finner filen. Noen som har noen ideer om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayjo
    Jeg har lastet ned siste firmware(1026.0) til min PS64 d8005 og overført den til usb penn. Når jeg setter den i TVèn kommer det opp på skjermen at den har funnet pennnen, men jeg finnner ikke den aktuelle filen. Til opplysning så er filen lastet ned fra en Imac. Dette kan jo være en årsak til at Samsungen ikke finner filen. Noen som har noen ideer om dette?
    Det er en exe fil som du må "kjøre" før du setter pennen i tv'n . Det blir da en ny mappe på pennen som tv'n finner når du velger oppdatering via usb i menyen til tv'n

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da får jeg prøve igjen. Takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der vil ikke mitt TV slå seg på.... ser ut som den prøver en gang og så er det svart,, det er et PS50C7705. Flere som har opplevd det. Er vel da bare å kjøre til komplett da kanskje?

edit:idtv kortet stod feil vei..... da startet ikke tv

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort et forsøk på å oppdatere etter å ha ekstaktert exe filen. Hvilken fil er det som skal brukes her? Mener og ha prøvd og gå gjennom alle mapper og filer uten og lykkes. Jeg har andre ting på minnepennen, men det skal vel ikke ha noe og si.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayjo
    Da har jeg gjort et forsøk på å oppdatere etter å ha ekstaktert exe filen. Hvilken fil er det som skal brukes her? Mener og ha prøvd og gå gjennom alle mapper og filer uten og lykkes. Jeg har andre ting på minnepennen, men det skal vel ikke ha noe og si.
    Jeg måtte flytte over innholdet på pennen på pc'n midlertidig så det var bare den nedlastet filen og den ekstrherte mappen igjen. Tv'n fant da selv oppdateringsfilen via systemoppdatering-via usb. Måtte ikke lete selv i det hele tatt. Sikker på at du har lastet ned korrekt fil til din modell??

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forbedret i den firmwaren? Brightness pops?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et lite irriterende problem med min PS51D8005.

I går kveld prøvde jeg å ta opp en episode med Big Bang Theory på TVNorge HD.
    Satt på schedule record på programmet og gikk for å gjøre noe annet.
    Nå i dag når jeg skal se episoden så får jeg bare "there is no device connected" og prøver jeg å ta opp noe annet så får jeg en melding om at formatet på HDD ikke er støttet og må formateres...

Jeg tok opp noe i helgen og da virket det smertefritt dagen etterpå. :x

Harddisken er en WD My Passport 1TB (USB 3) som er koblet og får strøm gjennom USB. Den er festet på baksiden av skjermen med borrelås m/lim.

Har opplevd dette tidligere men ikke tenkt så mye over det. Det virker garantert en stund til om jeg formaterer harddisken. Litt kjedelig å måtte gjøre dette med jevne mellomrom.

Hva forårsaker dette? Burde jeg prøve med en harddisk med egen strømtilkobling?

Edit: Prøvde å koble den til PCen nå og får da opp melding om at "filsystemet støttes ikke og må formateres".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PantZman
    Har et lite irriterende problem med min PS51D8005.

I går kveld prøvde jeg å ta opp en episode med Big Bang Theory på TVNorge HD.
    Satt på schedule record på programmet og gikk for å gjøre noe annet.
    Nå i dag når jeg skal se episoden så får jeg bare "there is no device connected" og prøver jeg å ta opp noe annet så får jeg en melding om at formatet på HDD ikke er støttet og må formateres...

Jeg tok opp noe i helgen og da virket det smertefritt dagen etterpå. :x

Harddisken er en WD My Passport 1TB (USB 3) som er koblet og får strøm gjennom USB. Den er festet på baksiden av skjermen med borrelås m/lim.

Har opplevd dette tidligere men ikke tenkt så mye over det. Det virker garantert en stund til om jeg formaterer harddisken. Litt kjedelig å måtte gjøre dette med jevne mellomrom.

Hva forårsaker dette? Burde jeg prøve med en harddisk med egen strømtilkobling?

Edit: Prøvde å koble den til PCen nå og får da opp melding om at "filsystemet støttes ikke og må formateres".
    Det anbefales at man bruker harddisk med ekstern strømforsyning, så det skal vel ikke utelukkes at du kan støte på noen problemer der.

Når du kobler disken til PC-en vil du få den beskjeden du gjør fordi tv-en bruker et annet filsystem enn hva Windows er i stand til å lese (jeg husker ikke hvilket, men tror ikke det er et proprietært et). Så akkurat det er ikke noe unormalt.

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det anbefales at man bruker harddisk med ekstern strømforsyning, så det skal vel ikke utelukkes at du kan støte på noen problemer der.

Når du kobler disken til PC-en vil du få den beskjeden du gjør fordi tv-en bruker et annet filsystem enn hva Windows er i stand til å lese (jeg husker ikke hvilket, men tror ikke det er et proprietært et). Så akkurat det er ikke noe unormalt.
    Spørs om jeg må gå til innkjøp av en annen harddisk da...
    Kan det være at infoen på harddisken kan bli korrupt når jeg slår av TVen/kutter strømmen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PantZman
    Spørs om jeg må gå til innkjøp av en annen harddisk da...
    Kan det være at infoen på harddisken kan bli korrupt når jeg slår av TVen/kutter strømmen?
    Det skal vel ikke helt utelukkes. Men en ting å være obs på når du kjøper ny disk, ikke kjøp noe større enn 1TB. Det er visst noe begrensninger der også som slår inn når du begynner å krysse 1TB-grensen. (Ikke for det, 1TB er mer enn nok til tv-opptak :P)

Side 43 av 43 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •