Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 43 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 854
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dersom man får tv-logoer innbrent, så er det også noe man ikke skal akseptere som en produktegenskap, siden det gjør produktet uskikket til bruken det egentlig er ment som.

Dette med rosa på hvitt er en panelfeil som også har vært litt problemer med hos Samsung tidligere og faktisk også 55-tommeren til Panasonic i fjor. Her vil du få byttet panelet eller en ny tv uansett, tror jeg.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk byttet en 63 plasma jeg hadde grunnet rosaskjær til den jeg har nå men det var mye verre på den. Får kanskje prøve å ringe verkstedet og høre om de kan ta en kikk...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått kreditert D8005-en etter å ha gitt opp å få fikset DVB-S-tuneren i den. Nå må jeg se om jeg kan få noen til å kjøpe tilbehøret :P Derfor lurer jeg på om noen vet om 3D-brillene for 2011-modellene fungerer på 2012-modellene til Samsung også? Det ville i hvert fall gitt meg et noe større marked å henvende meg til.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netflix

Kommer "norsk" Netflix til D-modellene, eller må en gjøre om SmartTV regionen ( med trikset: >> 2 8 9 << ) til amerikansk?

Hverken grensesnittet, eller innholdet var forøvrig ikke allverden å skryte av..

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Kommer "norsk" Netflix til D-modellene, eller må en gjøre om SmartTV regionen ( med trikset: >> 2 8 9 << ) til amerikansk?

Hverken grensesnittet, eller innholdet var forøvrig ikke allverden å skryte av..
    Savner også netflix på min ps51d8005. Går det med det trikset?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør det. Etter å ha trykket "spol frem" 2 8 9 "spol tilbake" resetter den innholdet i SmartTV og en regionsliste kommer opp. Valgte da USA, og bl.a. Netflix blir lagt inn. Brukte da det "norske" brukernavnet og logget på uten problemer. Norsk lyd- og (gul) undertekst på de filmer som har det.

Edit: En "mister" Viaplay, Canal Digital Go, Yr og sikkert et par andre apps, dersom en velger en annen region. Til gjengjeld fins det desto fler applikasjoner tilgjengelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde dette med mitt PS50C7705 tv, men når jeg starter Netflix så går tv bare i svart... Hva kan grunnen til det være mon tro? Andre som har opplevd dette?

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde tipset til Torro og det ser ut til å fungere.
    Kan ikke se for meg at de appene jeg mistet vil bli savnet.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått Netflix på tvèn nå og skulle hatt lyd ut til reciever(ARC) men får det ikke til. Virker ARC på en spesiell HDMI inngang?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI 2 tror jeg det er. Porten er merket med ARC så det er bare å se på tv-en.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Spurte om dette i en annen tråd uten å få svar. Har ikke funnet noe via søkefunksjonen, så spør her.

Min bror kjøpte en Samsung PS43E455 plasma nettopp. Tenkte jeg skulle bistå han litt med kalibrering.
    Er det noen som kan gi noen forslag til grov innstillinger?
    Er klar over at skjermer må justeres individuelt og etter omgivelsene, men tips i grove trekk hadde vært hjelpsomt.

Har tidligere kikket så vidt i Samsung menyer og husker at det var et mylder av muligheter. Hva som bør skrus av og hva som kan brukes uten artifakter, hadde vært veldig greit å vite.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett tvn i FILM modus. Sett gamma til 0 som utgangspunkt. Juster ned cellelys til ca 14-17. Juster lys,kontrast og farge med DVE el. Slå av alt i undermenyer. Noe mere krever måleutstyr Aktivere orbiter som ligger under system meny.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Sett tvn i FILM modus. Sett gamma til 0 som utgangspunkt. Juster ned cellelys til ca 14-17. Juster lys,kontrast og farge med DVE el. Slå av alt i undermenyer. Noe mere krever måleutstyr Aktivere orbiter som ligger under system meny.
    Takker.
    Hvordan er det med diverse bildeforbedringsteknikker på Samsung? Kjenner godt til de på Panasonic, men er blank her.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    HDMI 2 tror jeg det er. Porten er merket med ARC så det er bare å se på tv-en.
    TVèn henger klint inntil veggen så ser ikke portene, er ikke gjort i en håndvending å bytte om på kablen her

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det, inngang 2, den nest nederste. Godt side-syn og stiv kabel er et must

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Takker.
    Hvordan er det med diverse bildeforbedringsteknikker på Samsung? Kjenner godt til de på Panasonic, men er blank her.
    De er totalt fraværende i den modellen der mener jeg å huske. Hva kalibrering angår, så er det ikke så mye å stille på at en full kalibrering er noe poeng. Sannsynligvis får du ikke gjort så veldig mye mer med den enn hva du får utrettet med DVE som foreslått her.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Stemmer det, inngang 2, den nest nederste. Godt side-syn og stiv kabel er et must
    Den må nok hektes av veggen hos meg for kablen kommer ut bak tv fra et rør...

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Prøver å spørre i denne tråden. Har en 64" samsung som etterhvert har blitt litt skitten på skjermen. Prøvde vaske skjermen med egnet klut med litt vann, men smussen har bare dratt seg utover. Nå er det meget irriterende å se på skjermen med dagslys skinnende inn. Hvordan få rengjort skjermen uten å ødelegge den?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Microfiber klut og jif universal eller lignende fungerer fint på mine skjermer

Side 42 av 43 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •