Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 43 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 854
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av PantZman
    Fikk igjen TVen nå. Montert resistans og oppdatert FW stod det på papiret.
    TVen er like gale som da den ble levert inn. Som fryktet og forventet.
    F.eks Nat Geo Wild HD har konstant ~2000 bit error og er helt umulig å se på.
    Fleste andre kanaler viser vrengt bilde med jevne og ujevne mellomrom. Værst med HD kanalene.

Hva nå? Sende den inn en gang til og få den tilbake i samme tilstand?
    Heldigvis brukte ikke lefdal/verkstedet mer enn en og en halv uke.

Vurderer å bare kjøpe en ekstern CanalDigital dekoder, men da forsvinner jo et av hovedgrunnlagene for hvorfor jeg kjøpte denne TVen.
    Jeg er i samme båt som deg, etter å ha fått gjort denne modifiseringen to ganger og byttet hovedkort to ganger. Jeg har bit error rate som "bare" ligger på rundt 1000, men det er fremdeles for mye til at HD-kanalene klarer å holde seg stabile og det glitcher i ny og ne på SD-kanalene også. Jeg skulle ønske Samsung ville komme litt mer på banen her og gi oss noen råd. Det er kanskje litt lettere hvis de av oss som har dette problemet står samlet og skriver et brev til Samsung Norge i fellesskap og signerer med navnene våre.

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vi ikke hevet kjøpet eller no ved samme feil tre eller fire ganger?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vi ikke hevet kjøpet eller no ved samme feil tre eller fire ganger?
    Hos meg er det så periodisk at det kan være vanskelig for et verksted å SE at det glitcher når de har den inne til testing, og med mindre verkstedet sier "go", så får ikke forhandleren noe godkjenning fra samsung til å kreditere heller.

(Denne bitrate-greia som gir feil virker ikke å være nok)

Dessuten, jeg er mer interessert i en løsning enn å få hevet kjøpet. Jeg liker tv-en, men det er litt nedtur at jeg ikke kan bruke sat-tuneren

Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lydplanke under tvN? Naboen mistet signaler på Tv2, BBC + noen kanaler til etter han fikk den i hus. Bitfeil kommer og går pga. elektromagnetisk støy. Med en gang lydplanken skrus av, kommer signalet bra igjen.
    Kan hende du har noe som stråler i nærheten av tvkortet? Prøv å skru av en apparater i tur og orden, så kanskje du finner synderen.
    Bare en liten tanke...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runejj
    Har du lydplanke under tvN? Naboen mistet signaler på Tv2, BBC + noen kanaler til etter han fikk den i hus. Bitfeil kommer og går pga. elektromagnetisk støy. Med en gang lydplanken skrus av, kommer signalet bra igjen.
    Kan hende du har noe som stråler i nærheten av tvkortet? Prøv å skru av en apparater i tur og orden, så kanskje du finner synderen.
    Bare en liten tanke...
    Står ingenting i nærheten av tv-en og ferritkjernene er påmontert.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med lefdal i dag. Måtte bare sende den inn igjen.
    Forstod det slik på han at det var 3 ganger med samme feil så var det ny TV.

Om jeg kommer til punktet der jeg evt. får velge en annen tv så spørs det om jeg tar en større TV men rimeligere modellserie (kjøpte jo denne modellen bare pga interne sat tuner).

f.eks PS60E6505 eller PS60E535 om lefdal skaffer dem. Det jeg frykter med førstnevnte er at den har samme problemer med tuneren som den jeg byttet fra...

Vil gjerne ha en samsung da jeg er meget fornøyd med f.eks Allshare.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok litt video med mobiltlf nå for å vise problemet.
    Skjer ikke så mye det de første 60 sekundene, men så blir det 10 sekunder med forstyrrelser.

Ved 5:35 switcher jeg til NRK 1 HD. Ikke særlig se-bar. NRK 1 (SD) er selvfølgelig mye bedre, som fleste andre SD kanaler.

Problem with samsung ps51d8005 sat tuner - YouTube

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan noen fortelle meg om samsung sin e8005 har lysere bilde enn panasonic sine? jeg har nettop levert tilbake ST50 panasonic fordi jeg syns bildet var for mørkt. hva gjør cellelys på innstillinger hvis jeg kjører den på fullt? vil jeg få lystterkt bilde? vil det tilsvare lysstyrke til en led tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    kan noen fortelle meg om samsung sin e8005 har lysere bilde enn panasonic sine? jeg har nettop levert tilbake ST50 panasonic fordi jeg syns bildet var for mørkt. hva gjør cellelys på innstillinger hvis jeg kjører den på fullt? vil jeg få lystterkt bilde? vil det tilsvare lysstyrke til en led tv?
    ST50 er kanskje den mest lyssterke plasmatv-en som er på markedet, så vil du ha noe lysere så må du nok over på noe annet.

Samsungs tv-er i år har allerede fått litt kritikk for å være noe mørkere enn i fjor.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med lefdal i dag. Måtte bare sende den inn igjen.
    Forstod det slik på han at det var 3 ganger med samme feil så var det ny TV.

Om jeg kommer til punktet der jeg evt. får velge en annen tv så spørs det om jeg tar en større TV men rimeligere modellserie (kjøpte jo denne modellen bare pga interne sat tuner).

f.eks PS60E6505 eller PS60E535 om lefdal skaffer dem. Det jeg frykter med førstnevnte er at den har samme problemer med tuneren som den jeg byttet fra...

Vil gjerne ha en samsung da jeg er meget fornøyd med f.eks Allshare.
    Hvis du går til dette skrittet, vær så snill å oppdater oss om tuneren. Jeg vurderer fremdeles å gå samme veien. Det er for øvrig to ganger rep for samme feil før du kan kreve å få hevet kjøpet. Jeg har byttet hovedkortet i tv-en to ganger, så jeg oppfyller kvota... :P (teknikeren har bekreftet det for meg også, men de må fremdeles se feilen selv... og da må jeg sende tv-en inn og det er styr for da blir jeg jo uten en stund)

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns dere ikke plasma har for mørkt bilde?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir det ikke lyssterkt hvis man tar cell light på fullt på innstillinger?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir det ikke lyssterkt hvis man tar cell light på fullt på innstillinger?
    Plasma vil aldri kunne konkurrere med LCD-variantene på rå lysstyrke. Dersom du sitter i et saklig opplyst rom og synes ST50 er for mørk, så er ikke plasma for deg. Det høres litt ut som om du er ute etter en unaturlig lyssterk skjerm, og da er det kun LCD/LED som duger for deg.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns dere ikke plasma har for mørkt bilde?
    Nope, syns det er helt topp jeg... Har alltid likt bildet på plasma best men blir en smakssak.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo også sånn at en proffkalibrert LCD med naturlig og korrekt bilde ikke vil være så ekstremt lyssterk heller. Kalibratører bruker vel ofte 120cd/m2 som mål, og det er jo ikke så mye lysere enn de fleste plasmaer. Overskrider man denne grensen på LCD vil det ofte bare gå på bekostning av blant annet sortnivå. Men det er klart at LCDs langt høyere lysstyrke er en fordel hvis man har en veldig lys stue eller bare foretrekker et mer lyssterkt bilde.

Så da er du kanskje en av de som gjerne foretrekker at bilde er mer intenst enn naturlig, og det er jo selvfølgelig en smaksak. Da er LCD helt klart det beste valget.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok litt video med mobiltlf nå for å vise problemet.
    Skjer ikke så mye det de første 60 sekundene, men så blir det 10 sekunder med forstyrrelser.

Ved 5:35 switcher jeg til NRK 1 HD. Ikke særlig se-bar. NRK 1 (SD) er selvfølgelig mye bedre, som fleste andre SD kanaler.

Problem with samsung ps51d8005 sat tuner - YouTube
    Har du kommet noe videre med denne saken? Jeg har levert inn min nå og venter egentlig bare på kreditering. Jeg er såpass sikker på å få hevet kjøpet at jeg allerede har kjøpt en VT50, og jeg har ikke hatt et eneste DVB-S-problem etter at jeg gjorde det.

Ikke en gang når det regner er det antydning til glitching, og ingenting med selve parabolanlegget er endret. Kun TV-en. Så jeg sitter nå og bedømmer hvorvidt jeg vil ha VT50-en, og så langt har den klart seg ganske bra. Noe er bedre enn Samsungen, annet er dårligere. Men alt i alt tror jeg de tingene som er bedre (inkl. fungerende DVB-S) gjør det til en totalt sett bedre tv.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Har du kommet noe videre med denne saken?.
    Jeg lånte en CD digital dekoder fra faren min og stillte inn parabolen. Jeg flyttet også parabolen tilbake til der den stod først. Parabolen står en plass der taket holder det meste av regn og snø borte.

Fikk signalstyrken opp til ca 90% og kvaliteten til 70% med canal digital dekoderen og nå er faktisk bildet bra på den integrerte samsung dekoderen.
    På Samsungen vises det fremdeles helt annet signal og kvalitet på signalmålingene (100% styrke, ~30% kvalitet og diverse bit error) enn med den fra canal digital.

Jeg bruker en Selfsat (flat parabol uten hoder) som jeg trodde var årsak til problemene, men den viser seg å virke meget bra.

Det gjenstår å se om det holder seg slik.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lånte en CD digital dekoder fra faren min og stillte inn parabolen. Jeg flyttet også parabolen tilbake til der den stod først. Parabolen står en plass der taket holder det meste av regn og snø borte.

Fikk signalstyrken opp til ca 90% og kvaliteten til 70% med canal digital dekoderen og nå er faktisk bildet bra på den integrerte samsung dekoderen.
    På Samsungen vises det fremdeles helt annet signal og kvalitet på signalmålingene (100% styrke, ~30% kvalitet og diverse bit error) enn med den fra canal digital.

Jeg bruker en Selfsat (flat parabol uten hoder) som jeg trodde var årsak til problemene, men den viser seg å virke meget bra.

Det gjenstår å se om det holder seg slik.
    OK. Jeg har fått beskjed om at verkstedet har fikset min igjen nå, så jeg venter nå i spenning på om jeg får hevet kjøpet eller ikke. Det spørs litt hvordan de definerer "samme feil 3. gang". Det de har gjort med den nå er at de har nok en gang modifisert hovedkortet med en kondensator, men det gjorde de også med de to forrige hovedkortene så egentlig burde jeg jo få det hevet.

Etter at jeg byttet til VT50 nå så har ikke bildet glitchet en eneste gang, og jeg har ikke gjort noenting med oppsettet. Alt er identisk.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en PS64D8005 med litt innbrenning fra TV2 samt et felt i toppen av bildet som er rosa ved hvit bakgrunn. Det buzzer og en del. Er det noen håp her tro, det er kjøpt i januar. Spør hva dere mener for er ikke bare å hive denne lille skjermen under armen og dra til verksted liksom
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Har en PS64D8005 med litt innbrenning fra TV2 samt et felt i toppen av bildet som er rosa ved hvit bakgrunn. Det buzzer og en del. Er det noen håp her tro, det er kjøpt i januar. Spør hva dere mener for er ikke bare å hive denne lille skjermen under armen og dra til verksted liksom
    Jeg husker ikke hvor på forumet jeg leste det, men det har vært en sak - tror det var i rettssystemet - som sa at produsent/importør/selger ikke kan forvente at kjøper kjenner til problemet om innbrenning, som man først blir informert om i bruksanvisningen, etter kjøpet. Og derfor måtte kunden få dekket reparasjon av produkt skadet av innbrenning.

Angående frakt til verkted: Elkjøp/Lefdal tilbyr hjemmeservice eller gratis frakt til og fra verksted på TVer over 37 tommer, hvis feil dekkes av garanti. HiFi-Klubben tilbyr ingen av delene. Andre selgeres regler kjenner jeg ikke til.

Side 41 av 43 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •