Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 43 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 854
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Jeg har også antydninger til DSE som kan skimtes ved helt lyse bakgrunner, som snø i en langrenn/skiskytingsending. Fargen er da litt rosaaktig.
    Det er ganske vanlig på disse tvene.
    Google det litt, og se bilder rundt omkring før du tar skrittet og ringer Elkjøp igjen.
    Det er såpass tydelig og irriterende at jeg godtar det ikke, kommer bare til å irritere meg over det hele tida...når jeg kjøper en så dyr tv skal den være skikkelig...det er en ganske bred stripe på høyre sida, den har vel et svakt rødt/rosa skjær, og den er ikke så veldig tydelig, men jeg ser den, og den irriterer meg....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Det er såpass tydelig og irriterende at jeg godtar det ikke, kommer bare til å irritere meg over det hele tida...når jeg kjøper en så dyr tv skal den være skikkelig...det er en ganske bred stripe på høyre sida, den har vel et svakt rødt/rosa skjær, og den er ikke så veldig tydelig, men jeg ser den, og den irriterer meg....
    Klarer du å ta et godt bilde av den?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer du å ta et godt bilde av den?
    Nei, det er så svakt at det er nok vanskelig å få til å vise på et bilde...men det er irriterende nok likevel...jeg kan se om jeg kanskje kan prøve ta et bilde, men tviler det vil vise på et bilde..prøvde ta bilde av innbrenninga jeg hadde på 2010-modellen, den var ganske tydelig, men fikk ikke til å ta et bilde den viste godt på...er ikke måte på hvor uheldig jeg er...jeg sendte tilbake 2010-modellen pga innbrenning, kjøpte 2011-modellen, bytta den første gang pga buzzing, andre gang bytta jeg den fordi jeg ikke fikk bilde i det hele tatt, ingen hdmi inngang virka...og nå på denne tven er det den stripa...jeg ser jo etter feil også, men mener det er riktig, en så dyr tv skal være skikkelig og en skal være fornøyd Hvis noen har lyst på et Dreamscreen 120 tommer motorisert lerret forresten er det bare å skrike ut...det bare henger her...ny pris 5999,- selger det til høystbydende over 3000,-

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi må slutte å se på TV2, etter å ha sett på denne kanalen i hele går kveld henger logoen TV2 HD igjen. Håper den går vekk etter noen dager. Logoen er så lys og skarp så er vel ikke rart den henger litt igjen på en plasma men tvèn får jo fem min pause fra den en gang i halvtimen grunnet reklame. Irriterende er det i alle fall...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Tror vi må slutte å se på TV2, etter å ha sett på denne kanalen i hele går kveld henger logoen TV2 HD igjen. Håper den går vekk etter noen dager. Logoen er så lys og skarp så er vel ikke rart den henger litt igjen på en plasma men tvèn får jo fem min pause fra den en gang i halvtimen grunnet reklame. Irriterende er det i alle fall...
    Ja, tv2 logoen burde ikke vært tillatt å ha...den lagde varig innbrenning på 2010-modellen jeg hadde...men tv2 sender mye bra, det er synd det skal være sånn at en nesten ikke kan se på den kanalen på en plasma tv...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja går en del bra så er kjipt at ikke TV2 folka selv ser dette med logoen... Fikk innbrenning på 2010 modellen jeg hadde og samt en Pioneer 5090 for noen år siden. Den før det igjen var en Panasonic PV-70 som vel er 5-6 år nå og har ikke til dags dato innbrenning av noe slag der den står hos dama til min bror.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Ja går en del bra så er kjipt at ikke TV2 folka selv ser dette med logoen... Fikk innbrenning på 2010 modellen jeg hadde og samt en Pioneer 5090 for noen år siden. Den før det igjen var en Panasonic PV-70 som vel er 5-6 år nå og har ikke til dags dato innbrenning av noe slag der den står hos dama til min bror.
    Jeg sendte de likegodt en epost. De svarer at de skal endre kanalprofil om ikke lenge, og med det kanskje logoene også. Den hyggelige karen skrev at de kjente til problemet med innbrenning, og skulle ha det med i tankene når de designer ny profil. Så får vi se. Det er lov å håpe.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Axl@AV
    Jeg sendte de likegodt en epost. De svarer at de skal endre kanalprofil om ikke lenge, og med det kanskje logoene også. Den hyggelige karen skrev at de kjente til problemet med innbrenning, og skulle ha det med i tankene når de designer ny profil. Så får vi se. Det er lov å håpe.

Ja, jeg håper virkelig det de gjøre noe med det.. veldig enig i at det er utrolig rart at dem ikke har innsett og gjort noe med dette tidligere..

Geir

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Axl@AV
    Bra, må kunne gå an å ha kun totallet og ikke den hvite firkanten, er den som er skummel.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are1981
    Erfaringer med PS59D7005 (software version 001013)

Bakgrunn: Jeg ønsker egentlig TV uten mye funksjoner. Jeg trenger kun godt sortnivå og naturlige farger – en TV som viser akkurat det den får matet fra kilden. Jeg trenger ikke 3D.

Kort oppsummering av TV-kjøp og erfaringer de siste månedene: Først kjøpte jeg Panasonic TX-P50VT30. Jeg var ikke så fornøyd med bildet som jeg forventet å bli, grunnet noe grønnskjær og flimring som kunne sees innimellom. Deretter anskaffet jeg meg Panasonic TX-P50G30. Jeg tenkte at ettersom jeg ikke var fornøyd med VT30, så kunne jeg like godt spare penger og kjøpe G30. Jeg sjekket den så side-om-side med VT30, etter jeg hadde justert begge TVenes hvitbalanse ved hjelp av et gråskalabilde, og jeg så ikke forskjell. Desverre flimret G30, akkurat som VT30. Og den har desverre blank ramme, så bildet ble speilet i rammen, noe som irriterte mye.

Deretter skaffet jeg meg Samsung PS59D7005, etter å ha blitt anbefalt Samsung her på forumet. Jeg valgte PS59D7005 i stedet for PS51D8005 siden jeg synes 50-tommer-TVene til Panasonic var litt for små, og jeg ville ikke ha sølvfarget ramme. Nå har jeg hatt TVen i tre uker, og den har ihvertfall stått på 150 timer. Det er desverre flere ting som plager meg med PS59D7005.

Negative sider ved PS59D7005:
    • Jeg klarer ikke få godt bilde, selv med BD som kilde. Ut av boksen var VT30/G30 langt bedre enn hva jeg får til på PS59D7005. Bildet er flatt, uten fargemettheten til VT30/G30, og sortnivået er grått.
    • Et annet problem er at bildet stadig skifter lysnivå. Det virker som mønsteret er, at når bildene fra kilden blir mørkere og trer over en ukjent grense, dempes lyset i panelet - og motsatt. Dette kan skje så ofte som et par ganger hvert sekund dersom det er forandring i kildematerialet ofte nok. Dette er meget plagsomt.
    • TVen har et meget høyt støynivå. Jeg hører den seks meter unna. VT30/G30 hørte jeg ikke, med mindre jeg satte hodet over panelet.
    • TVen har ingen papirbruksanvisning. Den elektroniske er treg og uoversiktlig.
    • Jeg ser lite på TV-sendinger. Derfor har jeg bare analog kabel, og bildet er selvfølgelig dårlig. Men det aksepterer jeg. Det jeg ikke aksepterer er at jeg ikke kan endre hver TV-kanals nummerposisjon internt i TVen, uten å gå via 'Smart Hub' til 'Channel', og så bruke langt over ti tastetrykk for å endre én kanalposisjon.
    • En liten ting, men allikevel tilstede: Fjernkontrollen og betjening. Når jeg velger kilde, blar den gjennom TV, HDMI, Ext., PC, og Network. Det blir veldig mange knappetrykk. På VT30/G30 kunne jeg velge å fjerne de tilkoblingene jeg ikke bruker, og i tillegg hadde de begge en egen knapp for 'TV'; fantastisk!
    Positive sider ved PS59D7005:
    • Matt ramme. Bildet speiles ikke i rammen som det gjorde på G30.
    • Image Retention er et langt mindre problem enn på VT30/G30. Jeg har enda ikke opplevd det. Men jeg har hatt på hvitvask (System > Screen Burn Protection > Scrolling) nesten hver natt, for at panelet skal få stabilisert seg raskere.

Kjære medlemmer! Tro ikke at jeg ikke ønsker å like TVen. Jeg vil så gjerne. Jeg regner med og håper at at de to øverste negative punktene kan gjøres noe med, og bedre opplevelsen min betraktelig.

Hvordan bør jeg gå fram for å få bedre bilde på PS59D7005? På VT30/G30 satte jeg bare bildemodus på 'normal', skrudde av all bildeprosessering og Intelligent Frame Creation, og justerte hvitbalansen med et gråskalabilde, så ble mine øyne fornøyd. Jeg finner ingen 'frame creation'-lignende-funksjon på denne Samsung TVen, så det kan hende noe slikt er på, selv om det egentlig ikke ser slik ut. Hvilke innstillinger bør jeg gå igjennom, og i hvilken rekkefølge? Hvor begynner jeg, contrast eller brightness? Når bør jeg se på hvitbalansen? Hva gjør 'Black Tone' som ikke brightness gjør? Jeg ser for meg at det finnes en viss innstillingsrekkefølge man kan følge som gjør hele prosessen mer smertefri.
    Er det ingen som har forslag å komme med til hvordan jeg i alle fall kan forbedre de to øverste problemene jeg har med denne TVen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med at lysnivået skifter kan du eliminere. Jeg tror til og med jeg har postet oppskriften på det i eksakt denne tråden. Du må flashe et logic board i tv-en din via USB. Se litt bakover og se om du kan finne det, og hvis ikke skal jeg forsøke å bistå deg litt.

Å få gode farger krever litt jobb og aller helst et colorimeter, er jeg redd. Er enig i det du sier om at ut-av-boksen-fargene er litt kjipe, men det finnes gode muligheter for å justere dette til det bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are1981
    Er det ingen som har forslag å komme med til hvordan jeg i alle fall kan forbedre de to øverste problemene jeg har med denne TVen?
    Bruk kalibreringstinnstillingene fra flatpanels.dk. så tror jeg det er bra sjanser at du blir rimelig fornøyd med bildet, jeg har brukt disse med små justeringer på flere tv-er jeg har bytta nå...du må sannsynligvis ta noen små justeringer, men disse innstillingene mener jeg er veldig bra Men dette var på 64 tommeren da..vet ikke om det er samme innstillingene for 59 tommeren...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit...moderert litt språket. Er bare litt oppgitt... :/
    Den oppdateringen jeg fikk da jeg starta tven 21. mars, gjorde at brightness-problemet dukket opp igjen.
    Sjekket at jeg fremdeles har Logic SW versjon 11-11-04, men likevel blinker brightness pop/floating blacks dritten minst like mye som før jeg oppdatert Logic SW'en.
    Jag är inte besviken - jag är förbannad!
    What to do?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit...moderert litt språket. Er bare litt oppgitt... :/
    Den oppdateringen jeg fikk da jeg starta tven 21. mars, gjorde at brightness-problemet dukket opp igjen.
    Sjekket at jeg fremdeles har Logic SW versjon 11-11-04, men likevel blinker brightness pop/floating blacks dritten minst like mye som før jeg oppdatert Logic SW'en.
    Jag är inte besviken - jag är förbannad!
    What to do?
    Så, du observerte at floating blacks ble helt borte med logic update? Hvis de er tilbake igjen med ny firmware-versjon så var det bra jeg holdt meg unna å oppdatere den, ja. Magefølelsen min sier at jeg helst aldri burde røre firmwaren igjen, da jeg faktisk er fornøyd nå.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    If it ain`t broke...

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe nytt angående problemet med den integrerte satelitt tuneren i PS51D8005?

Tenker å levere den inn når jeg reiser bort en uke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PantZman
    Er det noe nytt angående problemet med den integrerte satelitt tuneren i PS51D8005?

Tenker å levere den inn når jeg reiser bort en uke.
    Jeg fikk byttet hovedkortet for andre gang nå, og problemene er der fremdeles. Problemet er bare at det er litt periodisk, så det er vanskelig å påvise feilen... men planen er å få dokumentert det og returnert den for å prøve en 2012-modell.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har dere gjort? Lever dere bare med problemet eller fått skiftet TVen til noe annet?

TVen min går helt bananas til tider. Helt umulig å få se noe uten å rive av seg håret i frustrasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PantZman
    Hva har dere gjort? Lever dere bare med problemet eller fått skiftet TVen til noe annet?

TVen min går helt bananas til tider. Helt umulig å få se noe uten å rive av seg håret i frustrasjon.
    Ja, det er nettopp det som er mitt problem også.. dette er veldig periodisk, så veldig vanskelig å klare å få vist for en tekniker for å få godkjent retur. Jeg merker at det er verre på visse tider på døgnet, og hvis det er veldig overskyet. Så det har nok noe med signalmottaket å gjøre, så jeg tror rett og slett det bare er tuneren som er for dårlig. Det fungerer knirkefritt på original Canal Digital-dekoder når tv-en sliter. Kan jo prøve å returnere på grunnlag av signalmåleren.. den viser jo tydelig mye bitfeil... kanskje den faktisk forteller sannheten selv om Samsung-folkene prøvde å si noe annet.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk igjen TVen nå. Montert resistans og oppdatert FW stod det på papiret.
    TVen er like gale som da den ble levert inn. Som fryktet og forventet.
    F.eks Nat Geo Wild HD har konstant ~2000 bit error og er helt umulig å se på.
    Fleste andre kanaler viser vrengt bilde med jevne og ujevne mellomrom. Værst med HD kanalene.

Hva nå? Sende den inn en gang til og få den tilbake i samme tilstand?
    Heldigvis brukte ikke lefdal/verkstedet mer enn en og en halv uke.

Vurderer å bare kjøpe en ekstern CanalDigital dekoder, men da forsvinner jo et av hovedgrunnlagene for hvorfor jeg kjøpte denne TVen.

Side 40 av 43 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •