Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 43 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 854
    Newcomer Duck1974 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TapDance
    Det var et pent tilbud. Fikk du startpakken på kjøpet og kan du si hvor du fikk det tilbudet? Jeg er på jakt selv men har ikke fått et tilbud som matcher ditt. Send meg en pm om du ikke kan si det i forumet.
    Sitat Opprinnelig postet av pcprono
    Er også veldig int. i å vite hvor du fikk dette tilbudet.

Får den for 28k selv, uten noe startpakke, men 27k er jo enda bedre tilbud.
    Kjenner en som driver en butikk (vil ikke nevne navn), og han vil heller tjene 100 kroner på en skjerm enn å tape kunder til andre. Jeg skal høre om han er villig til å la dere få samme pris. Kan aldri tro det inkluderer noen startpakke men skal høre. Jeg holder på å bygger hus og han sa at alt utstyr jeg trenger skal han ordne billigere enn noen andre plasser hvis det er noe han kan få tak i.

Hvis dette er noe som er forbudt pga forum regler så kan mods bare slette innlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duck1974
    Kjenner en som driver en butikk (vil ikke nevne navn), og han vil heller tjene 100 kroner på en skjerm enn å tape kunder til andre. Jeg skal høre om han er villig til å la dere få samme pris. Kan aldri tro det inkluderer noen startpakke men skal høre. Jeg holder på å bygger hus og han sa at alt utstyr jeg trenger skal han ordne billigere enn noen andre plasser hvis det er noe han kan få tak i.

Hvis dette er noe som er forbudt pga forum regler så kan mods bare slette innlegget.
    Samsung har som regel startpakken inkludert ved salg av hig end skjermer. De kjører denne kampanjen i USA nå og de har kjørt den tidligere her i Norge. Jeg vil tro at de tenker å gjøre det samme med 2011 modellene også her til lands.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at den gamle "startpakken" (som var i kampanje med Samsung 3D tver sent i 2010/tidlig 2011) inneholder briller som ikke fungerer med nye D8005 da, iogmed at disse brillene går på Bluetooth... bare pass på det

but correct me if I'm wrong

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Husk at den gamle "startpakken" (som var i kampanje med Samsung 3D tver sent i 2010/tidlig 2011) inneholder briller som ikke fungerer med nye D8005 da, iogmed at disse brillene går på Bluetooth... bare pass på det

but correct me if I'm wrong
    De er riktig. De nye brillene som passer til 2011 modellene heter SSG-31xx, SSG-33xx och SSG-37xx. Jeg tror det er 2 ssg-31xx som følger med i startpakken.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan si noe om hvor mye gjenskinn det er på disse skjermene sammenlignet med panasonic 65'n og LG 60'n?

Jeg hadde en 46 pana før som jeg ikke var videre plaget med, men LG 60'n jeg har nå er helt håpløs.. Vurderte å bytte til LCD, men synes nesten alle de har glossy overflate om dagen oxo..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt LG selv, men etter det jeg forstår er I alle fall noen av disse skjermene kjent for gjenskinn. Samsung D7005 og D8005 har antirefleksbelegg og skal være på høyde med det beste. Direkte solskinn er imidlertid aldri bra for et plasma-TV.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp Lørenskog har visst fått inn PS51D8005, settes ut etter påske. For de som vil se den. PS64D8005 kommer noe senere sa de..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Elkjøp Lørenskog har visst fått inn PS51D8005, settes ut etter påske. For de som vil se den. PS64D8005 kommer noe senere sa de..
    Takk for tipset! Skal sjekkes ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om ps59d8005 kommer til norge?
    Å va bli prisen isåfall?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Flatpanelsdk skal d8005 også lanseres i 59'. Nårtid det eventuelt skjer er det nok få som vet. På den annen side kan du bestille d7005 som 59'. Jeg er fristet ettersom den har en langt lavere pris og bedre design slik jeg ser det. Den har dog ikke ARC hvilket jeg anser som et stort minus.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var PS64D8005 i hus
    Skal monteres på veggen i løpet av lørdagen..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du MÅÅÅÅ ta bilder og legge ut her chlo!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Da var PS64D8005 i hus
    AaAaAAaaaaAAAAH!!!

Bilder og inntrykk takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var PS64D8005 i hus
    Hvor har du kjøpt den? Keen på å se den "live"..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var PS64D8005 i hus
    Misunnelig! :twisted:

Hvor fikk den fra. Det er jo ingen nettbutikker som har den på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt bilder siden dere spør så fint. Tatt med iphone, så ikke top kvalitet men...
    Vedlegg 78614

Vedlegg 78615

Vedlegg 78616

Vedlegg 78617

Vedlegg 78618

Som dere ser har jeg ikke helt klart å få den på veggen enda. Presterte å kjøpe for lite veggfeste (VESA 400). I tilfelle noen lurer er det 600x400 mm mellom festehullene på TVen Men TVen måtte jo testes, så senteren måtte vike plass.

Inntrykk:
    Kan ta det negative først. Fortsatt svak buzzing som er hørbar fra 3m avstand (uten TV-lyd). Buzzingen har en litt annen (lavere) frekvens enn den i fjor, det gjør den veldig mye mindre irreterende. Dessuten varierer den ikke i like stor grad med innholdet på TVen. Med litt lyd på er den ikke hørbar, så ingen dealbreaker for meg.
    Litt ustabile menyer. Ved rask navigasjon frem og tilbake opplevde jeg at den lugget skikkelig et par ganger. Kvaliteten på mediaavspilling via USB er ikke helt der jeg vil ha den. Litt mye støy, og veldig dårlig sortnivå i forhold til avspilling via PC. Funksjonen kommer ikke til å bli mye brukt, og jeg forventer at problemene nevnt i dette avsnittet blir løst med firmwareoppdateringer.

Så til det positive. Bildekvaliteten generelt.. WOW. Sinnsykt fornøyd med en gang den ble matet med en skikkelig kilde. Jeg har sett der meste av TV på markedet, og må si dette er blandt de skarpeste og reneste bildene jeg har sett. Sortnivået er også utrolig bra, enda til at jeg ikke har fått tatt en nøyere kalibrering. TVen brukes nå i Film-modus med fargetemp satt til Varm, og noen få øvrige justeringer. Jeg er ikke fan av Motion Plus (100Hz), så Cinema Smooth gir en bildeflyt som er blandt det beste jeg har sett. La ikke merke til endring i sortnivå med CS, men har heller ikke prøvd å se særlig etter det siden TVen ikke er skikkelig kalibrert enda.
    Synes også TVen er litt trickey å stille inn. Kinomodus og Varm fargetemp. pleier å være et godt utgangspunkt, men er ikke så bra som jeg har sett på andre modeller fra Samsung (i hovedsak LED). Men det gjør ikke så mye, for den skal jo stilles inn nøyere enn som så.

Har ikke testet 3D på den enda, men rasket med meg noen filmer så skal få testet det om ikke for lang tid.

TVen er forresten kjøpt av Elkjøp.

OPPDATERING:
    Monterte i dag på ferrittkjernene som fulgte med, og det har faktisk redusert buzzingen betraktelig. Nå må rommet være helt stille, og jeg må virkelig lytte for å kunne høre buzzingen fra 3m avstand. Den er faktisk også lite hørbar rett forran TVen. Hadde ikke trodd disse små magnetene skulle ha den store effekten, men buzzingen er nå mer enn halvvert.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som dere ser har jeg ikke helt klart å få den på veggen enda. Presterte å kjøpe for lite veggfeste (VESA 400). I tilfelle noen lurer er det 600x400 mm mellom festehullene på TVen Men TVen måtte jo testes, så senteren måtte vike plass.

Har ikke testet 3D på den enda, men rasket med meg noen filmer så skal få testet det om ikke for lang tid.

Gratulere med flott ny tv:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bare mer og mer imponert av denne TVen jo mer jeg bruker den og småstiller. Sortnivået er nå skikkelig imponerende. Vel og merke blir sortnivået også på årets utgave noe dårligere ved 50 Hz i forhold til 24 og 60 Hz. Heldigvis er jeg mest kresen når jeg ser film, og da er det som regel alltid 24 Hz det går i...

Hadde nettopp på Ambra Experience. Satt og smilte gjennom alle klippene Her er det jammen heftige bilder:
    Vedlegg 78639

Vedlegg 78640

Vedlegg 78641

Vedlegg 78642

Må få koblet opp PS3en snart å teste noen 3D-filmer...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt bilder siden dere spør så fint. Tatt med iphone, så ikke top kvalitet men...
    Vedlegg 78614

Vedlegg 78615

Vedlegg 78616

Vedlegg 78617

Vedlegg 78618

Inntrykk:
    Kan ta det negative først. Fortsatt svak buzzing som er hørbar fra 3m avstand (uten TV-lyd). Buzzingen har en litt annen (lavere) frekvens enn den i fjor, det gjør den veldig mye mindre irreterende. Dessuten varierer den ikke i like stor grad med innholdet på TVen. Med litt lyd på er den ikke hørbar, så ingen dealbreaker for meg.
    Litt ustabile menyer. Ved rask navigasjon frem og tilbake opplevde jeg at den lugget skikkelig et par ganger. Kvaliteten på mediaavspilling via USB er ikke helt der jeg vil ha den. Litt mye støy, og veldig dårlig sortnivå i forhold til avspilling via PC. Funksjonen kommer ikke til å bli mye brukt, og jeg forventer at problemene nevnt i dette avsnittet blir løst med firmwareoppdateringer.

Så til det positive. Bildekvaliteten generelt.. WOW. Sinnsykt fornøyd med en gang den ble matet med en skikkelig kilde. Jeg har sett der meste av TV på markedet, og må si dette er blandt de skarpeste og reneste bildene jeg har sett. Sortnivået er også utrolig bra, enda til at jeg ikke har fått tatt en nøyere kalibrering. TVen brukes nå i Film-modus med fargetemp satt til Varm, og noen få øvrige justeringer. Jeg er ikke fan av Motion Plus (100Hz), så Cinema Smooth gir en bildeflyt som er blandt det beste jeg har sett. La ikke merke til endring i sortnivå med CS, men har heller ikke prøvd å se særlig etter det siden TVen ikke er skikkelig kalibrert enda.
    Synes også TVen er litt trickey å stille inn. Kinomodus og Varm fargetemp. pleier å være et godt utgangspunkt, men er ikke så bra som jeg har sett på andre modeller fra Samsung (i hovedsak LED). Men det gjør ikke så mye, for den skal jo stilles inn nøyere enn som så.

OPPDATERING:
    Monterte i dag på ferrittkjernene som fulgte med, og det har faktisk redusert buzzingen betraktelig. Nå må rommet være helt stille, og jeg må virkelig lytte for å kunne høre buzzingen fra 3m avstand. Den er faktisk også lite hørbar rett forran TVen. Hadde ikke trodd disse små magnetene skulle ha den store effekten, men buzzingen er nå mer enn halvvert.
    Knallfin TV, faktisk så fin at jeg måtte kjøpe en sånn i dag. Bakdelen er at jeg ikke får den på en liten stund enda, men det er greit å ha noe å glede seg til.

Fikk du kjøpt en som egentlig skulle vært demo på Elkjip? Jeg prøvde virkelig i dag, men det var ikke mulig å få tak i en jeg kunne få i dag på østlandet...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer. TVen skal egentlig være tiljengelig fra en av de første dagene i juni. Elkjøp butikkene får inn demo-TVer tidlig, og siden de hadde 51" D8005 på utstilling var de greie og lot meg få kjøpe 64" som egentlig var for demo, så hang de opp en PS59D6905 i stedet

Den ordningen ble jeg superfornøyd med.

Side 4 av 43 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •