Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 43 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 854
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

samsung ps51d535

Hei!

Ein kompis av meg kjøpte nettopp denne tven : samsung ps51d535.Snakket med han igår,og da fortalte han at han hadde fått inburn etter berre ein time.Han hadde spilt tomb raider og glemt å slått av spillet.Så det stod på med stillbilde i 1 time.Inburnen forsvannt etter ein stund,og han forandret litt på innstillingene på tven.Ganske dårlig at ein får slike problem med ein tv som berre er noen dager gammel

Er det slik at det fortsatt i 2011/12 er så lett å få inburn? Trodde det problemet var nesten helt borte?

Og er det noen som har noen tips til gode innstillinger på denne modellen eller samsung plasma generelt? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det han fikk er ikke burn-in, men snarere image retention. Og ja, det skjer fremdeles, men det skjer litt lettere når tv-en er helt ny fordi det er de første 200-ish timene fosforet svekkes mest og det vil derfor være lettere at statiske elementer henger igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Hei!

Ein kompis av meg kjøpte nettopp denne tven : samsung ps51d535.Snakket med han igår,og da fortalte han at han hadde fått inburn etter berre ein time.Han hadde spilt tomb raider og glemt å slått av spillet.Så det stod på med stillbilde i 1 time.Inburnen forsvannt etter ein stund,og han forandret litt på innstillingene på tven.Ganske dårlig at ein får slike problem med ein tv som berre er noen dager gammel

Er det slik at det fortsatt i 2011/12 er så lett å få inburn? Trodde det problemet var nesten helt borte?

Og er det noen som har noen tips til gode innstillinger på denne modellen eller samsung plasma generelt? :-D
    Det er veldig lett å få image retention på disse tv-ene, jeg skifter kanaler veldig ofte, tør ikke la det stå lenge på samme kanal, av frykt for å få varig innbrenning igjen som jeg fikk på 2010-modellen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Det er veldig lett å få image retention på disse tv-ene, jeg skifter kanaler veldig ofte, tør ikke la det stå lenge på samme kanal, av frykt for å få varig innbrenning igjen som jeg fikk på 2010-modellen.
    Jeg kan ikke si jeg har vært veldig plaget med image retention.. jeg hadde et tilfelle hvor jeg sovnet fra tv-en på TV 2 nyhetskanalen, og da ble logoen hengende igjen et par dager, men det er det eneste jeg har sett av skikkelig IR på denne tv-en også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg kan ikke si jeg har vært veldig plaget med image retention.. jeg hadde et tilfelle hvor jeg sovnet fra tv-en på TV 2 nyhetskanalen, og da ble logoen hengende igjen et par dager, men det er det eneste jeg har sett av skikkelig IR på denne tv-en også.
    tv2 ser jeg omtrent ikke på i det hele tatt, da det var den logoen som ga meg fast innbrenning tidligere...skjønner ikke at de ikke kan ta bort logoen oftere eller skifte logoen fra side til side, så en slipper bekymre seg sånn over dette problemet, alle vet de ser på tv2, logoen trenger ikke stå der hele tida.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg startet tven i går, så sa den at det fantes en oppdatering. Både versjonen jeg hadde og den nye hadde versjonsnr 1021. (Jeg lastet ned 1021.2 fra Samsung sine sider, og har oppdatert til den "Logic" versjonen SLC linket til)
    Det ligger ingen ny 1021.X på Samsung sine sider. Var det "Logic" oppdateringen min som ble nullstilt?
    Noen andre som fikk denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Da jeg startet tven i går, så sa den at det fantes en oppdatering. Både versjonen jeg hadde og den nye hadde versjonsnr 1021. (Jeg lastet ned 1021.2 fra Samsung sine sider, og har oppdatert til den "Logic" versjonen SLC linket til)
    Det ligger ingen ny 1021.X på Samsung sine sider. Var det "Logic" oppdateringen min som ble nullstilt?
    Noen andre som fikk denne?
    Jeg fikk beskjed om at den var der, men jeg valgte å ikke oppdatere. Merker du noe forskjell på stabiliteten i sortnivået etter oppdateringen igjen da? Det kan jo selvsagt være at de har rullet ut den logic updaten til de som ikke har funnet frem til den på eget initiativ.. dukker nok opp noe mer info om dette de neste dagene, tipper jeg. Jeg er fornøyd nå, så jeg vil ikke risikere det med noen updates

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfaringer med PS59D7005 (software version 001013)

Bakgrunn: Jeg ønsker egentlig TV uten mye funksjoner. Jeg trenger kun godt sortnivå og naturlige farger – en TV som viser akkurat det den får matet fra kilden. Jeg trenger ikke 3D.

Kort oppsummering av TV-kjøp og erfaringer de siste månedene: Først kjøpte jeg Panasonic TX-P50VT30. Jeg var ikke så fornøyd med bildet som jeg forventet å bli, grunnet noe grønnskjær og flimring som kunne sees innimellom. Deretter anskaffet jeg meg Panasonic TX-P50G30. Jeg tenkte at ettersom jeg ikke var fornøyd med VT30, så kunne jeg like godt spare penger og kjøpe G30. Jeg sjekket den så side-om-side med VT30, etter jeg hadde justert begge TVenes hvitbalanse ved hjelp av et gråskalabilde, og jeg så ikke forskjell. Desverre flimret G30, akkurat som VT30. Og den har desverre blank ramme, så bildet ble speilet i rammen, noe som irriterte mye.

Deretter skaffet jeg meg Samsung PS59D7005, etter å ha blitt anbefalt Samsung her på forumet. Jeg valgte PS59D7005 i stedet for PS51D8005 siden jeg synes 50-tommer-TVene til Panasonic var litt for små, og jeg ville ikke ha sølvfarget ramme. Nå har jeg hatt TVen i tre uker, og den har ihvertfall stått på 150 timer. Det er desverre flere ting som plager meg med PS59D7005.

Negative sider ved PS59D7005:
    • Jeg klarer ikke få godt bilde, selv med BD som kilde. Ut av boksen var VT30/G30 langt bedre enn hva jeg får til på PS59D7005. Bildet er flatt, uten fargemettheten til VT30/G30, og sortnivået er grått.
    • Et annet problem er at bildet stadig skifter lysnivå. Det virker som mønsteret er, at når bildene fra kilden blir mørkere og trer over en ukjent grense, dempes lyset i panelet - og motsatt. Dette kan skje så ofte som et par ganger hvert sekund dersom det er forandring i kildematerialet ofte nok. Dette er meget plagsomt.
    • TVen har et meget høyt støynivå. Jeg hører den seks meter unna. VT30/G30 hørte jeg ikke, med mindre jeg satte hodet over panelet.
    • TVen har ingen papirbruksanvisning. Den elektroniske er treg og uoversiktlig.
    • Jeg ser lite på TV-sendinger. Derfor har jeg bare analog kabel, og bildet er selvfølgelig dårlig. Men det aksepterer jeg. Det jeg ikke aksepterer er at jeg ikke kan endre hver TV-kanals nummerposisjon internt i TVen, uten å gå via 'Smart Hub' til 'Channel', og så bruke langt over ti tastetrykk for å endre én kanalposisjon.
    • En liten ting, men allikevel tilstede: Fjernkontrollen og betjening. Når jeg velger kilde, blar den gjennom TV, HDMI, Ext., PC, og Network. Det blir veldig mange knappetrykk. På VT30/G30 kunne jeg velge å fjerne de tilkoblingene jeg ikke bruker, og i tillegg hadde de begge en egen knapp for 'TV'; fantastisk!
    Positive sider ved PS59D7005:
    • Matt ramme. Bildet speiles ikke i rammen som det gjorde på G30.
    • Image Retention er et langt mindre problem enn på VT30/G30. Jeg har enda ikke opplevd det. Men jeg har hatt på hvitvask (System > Screen Burn Protection > Scrolling) nesten hver natt, for at panelet skal få stabilisert seg raskere.

Kjære medlemmer! Tro ikke at jeg ikke ønsker å like TVen. Jeg vil så gjerne. Jeg regner med og håper at at de to øverste negative punktene kan gjøres noe med, og bedre opplevelsen min betraktelig.

Hvordan bør jeg gå fram for å få bedre bilde på PS59D7005? På VT30/G30 satte jeg bare bildemodus på 'normal', skrudde av all bildeprosessering og Intelligent Frame Creation, og justerte hvitbalansen med et gråskalabilde, så ble mine øyne fornøyd. Jeg finner ingen 'frame creation'-lignende-funksjon på denne Samsung TVen, så det kan hende noe slikt er på, selv om det egentlig ikke ser slik ut. Hvilke innstillinger bør jeg gå igjennom, og i hvilken rekkefølge? Hvor begynner jeg, contrast eller brightness? Når bør jeg se på hvitbalansen? Hva gjør 'Black Tone' som ikke brightness gjør? Jeg ser for meg at det finnes en viss innstillingsrekkefølge man kan følge som gjør hele prosessen mer smertefri.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sortere kanal-listen, om du muliggjør dette i menyen. Som standard er vel dette avslått.

Med en Harmony fjernkontroll kan du velge kildeinngang. En HDMi kilde med CEC velger også automatisk riktig inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are1981
    Erfaringer med PS59D7005 (software version 001013)

Bakgrunn: Jeg ønsker egentlig TV uten mye funksjoner. Jeg trenger kun godt sortnivå og naturlige farger – en TV som viser akkurat det den får matet fra kilden. Jeg trenger ikke 3D.

Kort oppsummering av TV-kjøp og erfaringer de siste månedene: Først kjøpte jeg Panasonic TX-P50VT30. Jeg var ikke så fornøyd med bildet som jeg forventet å bli, grunnet noe grønnskjær og flimring som kunne sees innimellom. Deretter anskaffet jeg meg Panasonic TX-P50G30. Jeg tenkte at ettersom jeg ikke var fornøyd med VT30, så kunne jeg like godt spare penger og kjøpe G30. Jeg sjekket den så side-om-side med VT30, etter jeg hadde justert begge TVenes hvitbalanse ved hjelp av et gråskalabilde, og jeg så ikke forskjell. Desverre flimret G30, akkurat som VT30. Og den har desverre blank ramme, så bildet ble speilet i rammen, noe som irriterte mye.

Deretter skaffet jeg meg Samsung PS59D7005, etter å ha blitt anbefalt Samsung her på forumet. Jeg valgte PS59D7005 i stedet for PS51D8005 siden jeg synes 50-tommer-TVene til Panasonic var litt for små, og jeg ville ikke ha sølvfarget ramme. Nå har jeg hatt TVen i tre uker, og den har ihvertfall stått på 150 timer. Det er desverre flere ting som plager meg med PS59D7005.

Negative sider ved PS59D7005:
    • Jeg klarer ikke få godt bilde, selv med BD som kilde. Ut av boksen var VT30/G30 langt bedre enn hva jeg får til på PS59D7005. Bildet er flatt, uten fargemettheten til VT30/G30, og sortnivået er grått.
    • Et annet problem er at bildet stadig skifter lysnivå. Det virker som mønsteret er, at når bildene fra kilden blir mørkere og trer over en ukjent grense, dempes lyset i panelet - og motsatt. Dette kan to ganger hvert sekund om det er forandring i kildematerialet ofte nok. Dette er meget plagsomt.
    • TVen har et meget høyt støynivå. Jeg hører den seks meter unna. VT30/G30 hørte jeg ikke, med mindre jeg satte hodet over panelet.
    • TVen har ingen papirbruksanvisning. Den elektroniske er treg og uoversiktlig.
    • Jeg ser lite på TV-sendinger. Derfor har jeg bare analog kabel, og bildet er selvfølgelig dårlig. Men det aksepterer jeg. Det jeg ikke aksepterer er at jeg ikke kan endre hver TV-kanals nummerposisjon internt i TVen, uten å gå via 'Smart Hub' til 'Channel', og så bruke langt over ti tastetrykk for å endre én kanalposisjon.
    • En liten ting, men allikevel tilstede: Fjernkontrollen og betjening. Når jeg velger kilde, blar den gjennom TV, HDMI, Ext., PC, og Network. Det blir veldig mange knappetrykk. På VT30/G30 kunne jeg velge å fjerne de tilkoblingene jeg ikke bruker, og i tillegg hadde de begge en egen knapp for 'TV'; fantastisk!
    Positive sider ved PS59D7005:
    • Matt ramme. Bildet speiles ikke i rammen som det gjorde på G30.
    • Image Retention er et langt mindre problem enn på VT30/G30. Jeg har enda ikke opplevd det. Men jeg har hatt på hvitvask (System > Screen Burn Protection > Scrolling) nesten hver natt, for at panelet skal få stabilisert seg raskere.

Kjære medlemmer! Tro ikke at jeg ikke ønsker å like TVen. Jeg vil så gjerne. Jeg regner med og håper at at de to øverste negative punktene kan gjøres noe med, og bedre opplevelsen min betraktelig.

Hvordan bør jeg gå fram for å få bedre bilde på PS59D7005? På VT30/G30 satte jeg bare bildemodus på 'normal', skrudde av all bildeprosessering og Intelligent Frame Creation, og justerte hvitbalansen med et gråskalabilde, så ble mine øyne fornøyd. Jeg finner ingen 'frame creation'-lignende-funksjon på denne Samsung TVen, så det kan hende noe slikt er på, selv om det egentlig ikke ser slik ut. Hvilke innstillinger bør jeg gå igjennom, og i hvilken rekkefølge? Hvor begynner jeg, contrast eller brightness? Når bør jeg se på hvitbalansen? Hva gjør 'Black Tone' som ikke brightness gjør? Jeg ser for meg at det finnes en viss innstillingsrekkefølge man kan følge som gjør hele prosessen mer smertefri.
    Jeg holder på å flytte og den første investeringen min når jeg kommer i ny leilighet er ny tv. Har lenge vurdert PS59D7005 siden den framstår som rimelig og bra verdi for pengene. Ikke optimistisk med tanke på hva du skriver. Hva mener du spesifikt med at du ikke får bra bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg fikk beskjed om at den var der, men jeg valgte å ikke oppdatere. Merker du noe forskjell på stabiliteten i sortnivået etter oppdateringen igjen da? Det kan jo selvsagt være at de har rullet ut den logic updaten til de som ikke har funnet frem til den på eget initiativ.. dukker nok opp noe mer info om dette de neste dagene, tipper jeg. Jeg er fornøyd nå, så jeg vil ikke risikere det med noen updates
    Jeg fikk samme melding, og valgte å oppdatere. Oppdateringen tok 15 sekunder, og ingen innstillinger var nullstillt etter restart av TV. Jeg så ingen pops ila 2-3 timer med TV-titting etterpå. Om den har gjort noe som helst, eller om den skulle gjøre noe jeg har gjort manuellt fra før (LOGIC), hvem vet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør jeg oppdatere både firmware og logic? påvrker dette farger og sånt mye? jeg er i grunnen fornøyd med bildet nå...

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips, hvis du er fornøyd lar du være å oppdatere, så nyter du bare den fantastiske tvèn du har
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Et tips, hvis du er fornøyd lar du være å oppdatere, så nyter du bare den fantastiske tvèn du har

Jeg ser som en rosalignende svak stripe på hvit bakgrunn på noen kanaler på høyre side...kan dette fikses med oppdatering?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser som en rosalignende svak stripe på hvit bakgrunn på noen kanaler på høyre side...kan dette fikses med oppdatering?
    Tipper du har noe de kaller Dirty screen effect (DSE). Google det, og se om det kan være dette.
    Er det rosa støy som mange, inkl meg selv, fikk på C7705 er dette en feil og du må bytte panel.
    Edit: Se denne tråden: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ps63c7705.html

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Tipper du har noe de kaller Dirty screen effect (DSE). Google det, og se om det kan være dette.
    Er det rosa støy som mange, inkl meg selv, fikk på C7705 er dette en feil og du må bytte panel.
    Edit: Se denne tråden: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ps63c7705.html
    Jeg vet ikke, det er jo ikke ille, bare veldig svakt som en kan se bare i veldig lyse bilder på høyre side...noen som har noen flere linker med bilder som viser dette problemet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke, det er jo ikke ille, bare veldig svakt som en kan se bare i veldig lyse bilder på høyre side...noen som har noen flere linker med bilder som viser dette problemet?
    Ser den f.eks nå når jeg ser skøyter på nrk...vises godt på lyse bilder med is...bør vel få ny tv igjen da? Elkjøp blir vel skitlei av meg men, hehe...først hadde jeg buzzing, så fikk jeg en tv jeg ikke fikk bilde på i det hele, og nå er det den rosa røde svake stripa...lurer på om jeg bare skal prøve å forlange å få bytta tv-en til 2012-modellen som kommer etterhvert, og være uten tv en stund...både jeg og elkjøp blir jo skitlei av all denne byttinga frem og tilbake...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Du kan sortere kanal-listen, om du muliggjør dette i menyen. Som standard er vel dette avslått.
    Channel > Edit Channel Number står på 'enable', men jeg må via Smart Hub for å sortere kanallisten. Dette er meget irriterende. Vet du om noen annen løsning?

Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Med en Harmony fjernkontroll kan du velge kildeinngang. En HDMi kilde med CEC velger også automatisk riktig inngang.
    Jeg liker én fjernkontroll per enhet. Panasonic har fantastisk fjernkontroll til TX-P50G30!

Sitat Opprinnelig postet av EnFuego
    Jeg holder på å flytte og den første investeringen min når jeg kommer i ny leilighet er ny tv. Har lenge vurdert PS59D7005 siden den framstår som rimelig og bra verdi for pengene. Ikke optimistisk med tanke på hva du skriver. Hva mener du spesifikt med at du ikke får bra bilde?
    Det er jo mange her som sier den er bra. Men jeg har kludret med innstillingene i tre uker, og får ikke naturlige farger og sortnivå som er i nærheten av noen av Panasonic TVene jeg hadde.

Men jeg er ingen ekspert, jeg bruker bare mine øyne. Som jeg skrev i sist melding, så vet jeg ikke hvor jeg skal starte å justere. På Panasonic var det bare å sette bildemodus til 'normal', skru av alt av ekstraprosessering, og justere hvitbalansen, så fikk jeg flott bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den f.eks nå når jeg ser skøyter på nrk...vises godt på lyse bilder med is...bør vel få ny tv igjen da? Elkjøp blir vel skitlei av meg men, hehe...først hadde jeg buzzing, så fikk jeg en tv jeg ikke fikk bilde på i det hele, og nå er det den rosa røde svake stripa...lurer på om jeg bare skal prøve å forlange å få bytta tv-en til 2012-modellen som kommer etterhvert, og være uten tv en stund...både jeg og elkjøp blir jo skitlei av all denne byttinga frem og tilbake...
    Syns det er ikke måte på hvor uheldig det går an å være...få så mange tv-er på rad som noe er galt med...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det er ikke måte på hvor uheldig det går an å være...få så mange tv-er på rad som noe er galt med...
    Jeg har også antydninger til DSE som kan skimtes ved helt lyse bakgrunner, som snø i en langrenn/skiskytingsending. Fargen er da litt rosaaktig.
    Det er ganske vanlig på disse tvene.
    Google det litt, og se bilder rundt omkring før du tar skrittet og ringer Elkjøp igjen.

Side 39 av 43 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •