Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 43 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 854
    Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Trenger ingen måling, viktigst at jeg og alle andre som ser på tv-en syns bildet er perfekt. Fint hvis noen kan oppgi kalibreringsinnstillinger som de mener er veldig bra, vil gjerne teste flere innstillinger. Kalibreringsinnstillingene jeg hadde på forrige tv-en var veldig bra, har ikke testa de på den nye tv-en enda.
    De fleste av kalibreringsdata du finner er antagelig gjort i et mørkere rom enn en gjennomsnittlig norsk stue...Antagelig blir bildet livløst med slike data i en stue med ymse lamper, vinduer osv.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VEGGY
    Fikk akkurat min ny PS51D8005 i hus, fikk tak i siste Canal Digital bundle fra Komplett med en CAM og et par briller.
    Meget fornøyd med dette tilbudet.

Så over til problemet som mange har hatt med signal kvalitet. Antar at jeg må feilmelde dette, hvor gjør jeg dette?
    Holder til på Hønefoss så det burde være nok av service firmaer i og rundt Oslo.

Hvordan får jeg opp signal kvalitet når jeg ser på en kanal?

Edit: Fant dette under Support inne i menyen, og har sendt en forspørsel til Elesco så da får vi se om det løser tuner problematikken.
    // vegard
    Skal vel ta oppgitt signalstyrke med en spade salt. Har du bilde uten mosaikk, er det nok ikke stort å gjøre...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Hold inne resett knappen på brillene med en nål el. lignende, og koble de til på nytt.

Høyere kontrast fra satelit-mottageren?
    Ser ingen reset knapp på brillene, hvor er den?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lar være å oppgradere firmware siden bildet er ganske perfekt med den kalibreringa jeg har... Men har fått et annet problem, får ikke 3D-brillene til å virke på nye tven..Elkjøp ville jeg skulle beholde de jeg hadde istedet for å få nye 3D briller med nye tv-en...lurer på, virker 3D brillene bare til tv-en de kommer med, eller hvordan får en kobla de på så de virker? En ting til, buzzelyden er lavere når en spiller fra f.eks mediaspiller enn fra paraboltuner, lurer på hvorfor..
    60Hz vs. 50Hz, tipper jeg. Tror noen har nevnt det før at de opplever marginalt mer buzzing i 50Hz. Panelet drives litt annerledes da.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PKN
    Det er liksom det...er litt usikker.
    Men hvilket alternativ har jeg? Samsung plasma; aldri mer! Og Panasonic 2012 blir vel litt for dyre nå i starten. Hjelper heller ikke at jeg på død og liv skal ha en tv over 55" (helst 60"):lol:
    Dessuten ser jeg svært få som klager i Sonytråden kontra Pana- og Samsungtrådene. Sammenheng?
    Tja, Disse Sony skjermene er vel mer "mainstream", som ikke kjøpes av prylbøger som elsker å stille inn, og å finne mulige (og umulige) feil, for så å dele disse med likesinnede. Noe feil må det jo være, slik at de verste nerdene kjøper ny skjerm hvert år...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ingen reset knapp på brillene, hvor er den?
    Finner ingen reset knapp på brillene..men tror ikke det har noe med det å gjør...hadde brukt bare ene paret briller jeg fikk med andre tv-en--prøve adnre paret på nye tv-en, virka ikke de heller...så da vet ikke jeg...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    60Hz vs. 50Hz, tipper jeg. Tror noen har nevnt det før at de opplever marginalt mer buzzing i 50Hz. Panelet drives litt annerledes da.

Godt råd, skift fra 50 til 60hz på parapoltuneren, så blir det merkbart mindre buzz

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt råd, skift fra 50 til 60hz på parapoltuneren, så blir det merkbart mindre buzz
    Det er ganske merkbar forskjell... Ser ut som 60hz løser verste buzz problemet, så da er det bare å få 3D-brillene til å virke da... kanskjeg bare kunne skifta til 60hz istedet for å få ny tv jaja...done is done...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg ser visst ofterer sånne white flash eller hva dere kaller det på 60hz...er dette fikset i nyeste firmware på 60hz? Buzzinga er fortsatt litt plagsom, var det så at det fantes noe greier en kunne feste på et sted for å redusere den?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søren altså, buzzinga er jo ofte verre på denne tv-en enn den var på den jeg bytta virka det som...Samsung burde skjerpe seg, hvordan kan en sitte og slappe av og kose seg og se tv med en slik buzzelyd? Kommer kanskje til å forlange pengene tilbake, og vente på 2012-modellen, og håpe de har fått fjerna buzzinga der, evnt kjøpe Panasonic 2012-modellen når den kommer.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søren altså, buzzinga er jo ofte verre på denne tv-en enn den var på den jeg bytta virka det som...Samsung burde skjerpe seg, hvordan kan en sitte og slappe av og kose seg og se tv med en slik buzzelyd? Kommer kanskje til å forlange pengene tilbake, og vente på 2012-modellen, og håpe de har fått fjerna buzzinga der, evnt kjøpe Panasonic 2012-modellen når den kommer.
    Høres ut som en god ide. 2012 modellene blir nokk bedre!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg merket endel buzzing i starten men nå legger jeg ikke merke til det i det hele tatt...enten har jeg glemt av at den skal buzze eller så er deb blittt stillere etter at jeg fikk den nye ADB dekoderen til canal digital:-)

Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever det på samme måten. Jeg legger ikke merke til buzzinga en gang. Usikker på om det har roet seg noe fra da den var ny eller om den rett og slett har blitt stillere med tida.

Og ang. det å kjøre paraboltuner på 60Hz, det er vel ingen fryktelig god idé sånn egentlig. Det gir mye mer rykkete/hakket bevegelser siden den samtidig må konvertere fra 25/50fps til 30/60fps. Jeg ville heller hatt litt buzzing fremfor akkurat det, men det er nå meg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,
    ER dette Samsung 64" 3D Plasma-TV PS64D800 2012 modellen???

Jeg vurderer å kjøpe denne tven, men er den bra? Noen som har erfaring med denne?

Har lest litt at den lager støy og bråker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle modeller med D i seg er 2011-modeller, 2012-modellene kommer til å ha E som modellbetegnelse.

Støy er et høyst subjektivt tema. Det noen knapt legger merke til kan være superplagsomt for andre. Generelt sett sier mange at om man ikke tåler litt støy, så er plasma sjelden det rette valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror bare man lærer seg å kanalisere ut buzz-lyden med tiden. Men Samsung har veldig retningsbestemt buzz. Jeg prøvde derfor å vinkle TV-en litt oppover, noe som gjorde at buzz ble mindre i sweetspot. Måtte strekke meg et hode høyere for å komme inn i sonen. Utenfor sweetspot er det andre ting i huset som bråker mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet hvordan jeg skal få 3D-brillene til å virke? Hvilken tv på markedet i dag er mest lik 64 tommer plasmaen om en ikke skal ha plasma og omtrent samme størrelse?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet hvordan jeg skal få 3D-brillene til å virke? Hvilken tv på markedet i dag er mest lik 64 tommer plasmaen om en ikke skal ha plasma og omtrent samme størrelse?
    Tror rett og slett de må paires bare. Jeg måtte det på et nytt sett jeg kjøpte mener jeg å huske. Burde finnes en manual på dette et sted.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant det ut, måtte trykke mer enn 2 sekunder på brillene for å paire de på nytt, alt ok

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Skal vel ta oppgitt signalstyrke med en spade salt. Har du bilde uten mosaikk, er det nok ikke stort å gjøre...
    Signal styrken er på ca 70 og det er bra nok, signal kvaliteten er på 0 som oftests og høy bit rate error.

Venter på å få tilbakemelding fra Elektronisk Service AS ang reperasjon,
    de hadde ikke hørt om dette før men skulle prate med en annen service leverandør for å få mer info. Så da får vi se hva som skjer.. Tuner delen er i hvertfall ubrukelig slik den er nå.

edit: Får ingen onsite service og må levere den inn.. ganske kjipt.

/vegard

Side 38 av 43 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •