Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 43 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 854
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med green tinge?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen
    Hva med green tinge?
    Hvis jeg virkelig leter kanskje jeg ser noe. Altså ikke noe problem på mitt eksemplar.

Men viftestøy er det....... Vurderer å montere nye vifter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PKN
    PS59D7005
    Jeg har sendt tilbake to eksmplarer av denne tven pga buzzing. Venter nå på nr 3... forhåpentligvis så kommer den før helgen. Kommer med oppdatering da.
    Eksemplar nr 3... akkurat likt. Så nå har jeg gitt opp og hevet kjøpet.
    Litt synd egentlig, for jeg er veldig fornøyd med tven generelt. Kun den forbaskede lyden som trenger gjennom alt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PKN
    Eksemplar nr 3... akkurat likt. Så nå har jeg gitt opp og hevet kjøpet.
    Litt synd egentlig, for jeg er veldig fornøyd med tven generelt. Kun den forbaskede lyden som trenger gjennom alt.
    Jeg byttet første pga buzzing, andre eksemplar kom ikke bilde på i det hele tatt, hdmi portene defekt? håper alt er i orden med tredje når den kommer...det blir i alle fall siste av denne tv-en, er den ikke i orden venter jeg enten på årets modell av Samsung tv-en, eller kjøper enten Sharp eller Panasonic...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken sitteavstand har dere på 59" egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Jeg byttet første pga buzzing, andre eksemplar kom ikke bilde på i det hele tatt, hdmi portene defekt? håper alt er i orden med tredje når den kommer...det blir i alle fall siste av denne tv-en, er den ikke i orden venter jeg enten på årets modell av Samsung tv-en, eller kjøper enten Sharp eller Panasonic...
    Kjipt det der, men er vel prisen vi må betale for billig elektronikk.
    Ville egentlig ha en 55" VT30, men tok ikke sjansen siden de har en såpass "grønn profil" i år:wink: Har begynt å se etter ny modell, og 60NX720 virker som et bra alternativ selv om den er litt dyrere og i tillegg er LCD.

Hvilken sitteavstand har dere på 59" egentlig?
    4,5m.
    Men har testet med 10m, og lyden var akkurat like høy. Virker for meg som panelet/glasset fungerer som høytalermembran og sender en stråle av lyd rett foran tven. Flytter jeg hodet 1m bort fra sentrum, så halveres lyden, men er fortsatt godt hørbar. Og nå snakker jeg om lyd som er hørbar selv med normalt volum på tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er som en buzz-sone rett foran TV-en uansett avstand. Vinklet min litt oppover ved å legge en gjenstand mellom veggen og nedre del av veggfestet. Det hjalp en del

Jeg syns det er så sykt mye bedre bilde på Plasma enn LCD. Sikker på du vil gå den veien?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er som en buzz-sone rett foran TV-en uansett avstand. Vinklet min litt oppover ved å legge en gjenstand mellom veggen og nedre del av veggfestet. Det hjalp en del

Jeg syns det er så sykt mye bedre bilde på Plasma enn LCD. Sikker på du vil gå den veien?
    Meg du spør? Jeg syns ps64d8005 plasma er helt konge...hadde det bare ikke vært den buzzinga..og den er ganske snar å bli innbrenning også...kan ikke la en lys logo stå på særlig lenge...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er liksom det...er litt usikker.
    Men hvilket alternativ har jeg? Samsung plasma; aldri mer! Og Panasonic 2012 blir vel litt for dyre nå i starten. Hjelper heller ikke at jeg på død og liv skal ha en tv over 55" (helst 60"):lol:
    Dessuten ser jeg svært få som klager i Sonytråden kontra Pana- og Samsungtrådene. Sammenheng?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert LG sine plasma skjermer? De er sterkt undervurderte er min mening! Er innhabil siden jeg har LG selv men er på LG skjerm nr 2 nå-veldig fornøyd på pris/ytelse! Hadde samsung før. LG buzzer også men da må det være helt stille. Hører ikke buzz på PZ250 i samme grad som jeg gjorde på PK250.

Ville valgt SONY isteden for Samsung på LCD. I

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått den nye tv-en, ps64d8005 nr. 3...kjempefornlyd hittil...mindre buzz og alt ok...hvilke kalibreringsinnstillinger er den beste, er flatpanels.dk, fortsatt den beste innstillingen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått den nye tv-en, ps64d8005 nr. 3...kjempefornlyd hittil...mindre buzz og alt ok...hvilke kalibreringsinnstillinger er den beste, er flatpanels.dk, fortsatt den beste innstillingen?
    Det er spesielt meningsløst å kopiere andres innstillinger på denne. Optimale innstillinger varierer ikke bare etter lysforhold i rommet og panelet i seg selv, men også hvilken firmware-versjon du har installert påvirker veldig mye. Har du brukt så mye penger på en tv så har du sikkert råd til å bruke en tusenlapp eller to på et colorimeter for å gjøre dette mer ordentlig også (Evt. om du får lånt et, tro meg.. det ER verdt det. Jeg har sett hva bare en billig Spyder kunne utrette her)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps51d8005

Fikk akkurat min ny PS51D8005 i hus, fikk tak i siste Canal Digital bundle fra Komplett med en CAM og et par briller.
    Meget fornøyd med dette tilbudet.

Så over til problemet som mange har hatt med signal kvalitet. Antar at jeg må feilmelde dette, hvor gjør jeg dette?
    Holder til på Hønefoss så det burde være nok av service firmaer i og rundt Oslo.

Hvordan får jeg opp signal kvalitet når jeg ser på en kanal?

Edit: Fant dette under Support inne i menyen, og har sendt en forspørsel til Elesco så da får vi se om det løser tuner problematikken.
    // vegard

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er spesielt meningsløst å kopiere andres innstillinger på denne. Optimale innstillinger varierer ikke bare etter lysforhold i rommet og panelet i seg selv, men også hvilken firmware-versjon du har installert påvirker veldig mye. Har du brukt så mye penger på en tv så har du sikkert råd til å bruke en tusenlapp eller to på et colorimeter for å gjøre dette mer ordentlig også (Evt. om du får lånt et, tro meg.. det ER verdt det. Jeg har sett hva bare en billig Spyder kunne utrette her)
    Det er ikke meningsløst å kopiere andres innstillinger, har funnet kalibreringsinnstillinger som har gitt ganske så perfekt bilde på min tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke meningsløst å kopiere andres innstillinger, har funnet kalibreringsinnstillinger som har gitt ganske så perfekt bilde på min tv.
    "Perfekt". Sterkt ord. Antar du kan verifisere utsagnet ditt med noen målinger?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    "Perfekt". Sterkt ord. Antar du kan verifisere utsagnet ditt med noen målinger?

Trenger ingen måling, viktigst at jeg og alle andre som ser på tv-en syns bildet er perfekt. Fint hvis noen kan oppgi kalibreringsinnstillinger som de mener er veldig bra, vil gjerne teste flere innstillinger. Kalibreringsinnstillingene jeg hadde på forrige tv-en var veldig bra, har ikke testa de på den nye tv-en enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. buzzing, så buzzer den visst mye denne nye tv-en også...det varierer, av og til lite av og til svært mye...Er Panasonic tv-ene bedre ang. buzzing eller er de like ille?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ingen måling, viktigst at jeg og alle andre som ser på tv-en syns bildet er perfekt. Fint hvis noen kan oppgi kalibreringsinnstillinger som de mener er veldig bra, vil gjerne teste flere innstillinger. Kalibreringsinnstillingene jeg hadde på forrige tv-en var veldig bra, har ikke testa de på den nye tv-en enda.
    Det er VELDIG stor forskjell mellom noen av firmwarene, altså.. dersom du ikke er så picky på det så er det nesten like greit at du bare justerer grunninnstillingene til du synes det blir bra selv. Kalibratører kan også bekrefte at det er ganske pointless å bruke andres innstillinger, for de varierer sterkt fra tv til tv. Og som nevnt også mellom firmwares på denne tv-en (og alternativt innstillinger man gjør i servicemenyen, men slike innstillinger må du gjøre FØR du begynner å stille inn tv-en for de slettes når man entrer service-menyen).

Hva buzzing angår, noe buzz på lyse bilder må du bare regne med på plasma. VT30-ene jeg hadde innom her buzzet ikke spesielt mye mindre enn PS51D8005-en, det var bare i litt andre frekvenser.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lar være å oppgradere firmware siden bildet er ganske perfekt med den kalibreringa jeg har... Men har fått et annet problem, får ikke 3D-brillene til å virke på nye tven..Elkjøp ville jeg skulle beholde de jeg hadde istedet for å få nye 3D briller med nye tv-en...lurer på, virker 3D brillene bare til tv-en de kommer med, eller hvordan får en kobla de på så de virker? En ting til, buzzelyden er lavere når en spiller fra f.eks mediaspiller enn fra paraboltuner, lurer på hvorfor..

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lar være å oppgradere firmware siden bildet er ganske perfekt med den kalibreringa jeg har... Men har fått et annet problem, får ikke 3D-brillene til å virke på nye tven..Elkjøp ville jeg skulle beholde de jeg hadde istedet for å få nye 3D briller med nye tv-en...lurer på, virker 3D brillene bare til tv-en de kommer med, eller hvordan får en kobla de på så de virker? En ting til, buzzelyden er lavere når en spiller fra f.eks mediaspiller enn fra paraboltuner, lurer på hvorfor..
    Hold inne resett knappen på brillene med en nål el. lignende, og koble de til på nytt.

Høyere kontrast fra satelit-mottageren?

Side 37 av 43 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •