Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 43 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 854
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Det hadde jeg nesten ikke trodd. :-o I så fall må jo D455-en være vanvittig undervurdert. Lurer på om forskjellen i sortnivå kan ha noe med størrelsen på pixelene å gjøre, siden de to andre større variantene av D8005 (59- og 64-tommer) også skal ha noe bedre sortnivå enn 51-tommeren.
    Jeg har erfart at D455 er en virkelig god tv til prisen, ja. Jeg tror kanskje noe av forskjellen på sortnivået i panelene kan skyldes at den ene er 3D og den andre ikke. Det kreves mer lys for 3D-paneler.

Det som trekker D455-en ned er vel i all hovedsak oppløsningen og antall innganger, samt at jeg har en del "dirty screen effect", noe jeg tipper er en konsekvens av noe kostnadskutt et eller annet sted i kjeden Men for all del, til rundt 3000 kroner forventer man ikke så mye. Nettopp derfor ble jeg så positivt overrasket også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering

Hei Jeg er en lykkelig eier av en ps64d8005, jeg ser på mange forum at sharpness stilles veldig lavt på kalibreringer. Er det noe grunn til dette ?

Jeg liker ett sylskarpt bilde, men når sharpness stilles så lavt som enkelte anbefaler, så synes jeg det blir direkte uskarpt og dvd og sd tv signaler blir helt usebare.

Er det noe å vinne på å sette sharpness lavt ?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruben Eide
    Hei Jeg er en lykkelig eier av en ps64d8005, jeg ser på mange forum at sharpness stilles veldig lavt på kalibreringer. Er det noe grunn til dette ?

Jeg liker ett sylskarpt bilde, men når sharpness stilles så lavt som enkelte anbefaler, så synes jeg det blir direkte uskarpt og dvd og sd tv signaler blir helt usebare.

Du ser det veldig tydelig når du kalibrerer, for mye sharpness og det blir kanter rundt alle objektene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruben Eide

Problemet er som Torro beskriver, at sharpness reelt dækker over "edge enhancement". Man forsøger at få kontrasten mellem to elementer i billedet til at virke kraftigere ved at tegne et hvidt omrids omkring billedelementerne. Dette hvide omrids dækker jo over billedmateriale som det er meningen at man skulle kunne se.

Jeg har lavet et eksempel på hvordan det ser ud med et testbillede her:

AV Blog – Indstilling af fladskærms TV, del 5: Indstilling af skarphed - AV Blog

Du vil sikkert kunne se det samme når du benytter et testbillede til at indstille skarpheden på dit TV. Når det er sagt, så skal du selvfølgelig indstille dit TV på den måde som du selv er mest glad for.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nå meget nær å kjøpe PS59D7005 som erstatter for Panasonic 50G30.

Jeg liker ikke PS64D8005 på grunn av at den har grå ramme. Jeg liker å ha sort ramme, siden jeg antar at sort forstyrrer mindre enn grå under bruk. For dere som har PS64D8005 eller PS51D8005: Hvor plagsomt er det å ha grå ramme? Eller legger dere ikke merke til rammens farge?

Som jeg har forsått i denne tråden, er D7005 og D8005 nærmest identiske, med unntak av rammen og foten. Dersom rammen ikke plager under bruk, er det mulig jeg vil vurdere PS64D8005.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are1981

Jeg liker ikke PS64D8005 på grunn av at den har grå ramme. Jeg liker å ha sort ramme, siden jeg antar at sort forstyrrer mindre enn grå under bruk. For dere som har PS64D8005 eller PS51D8005: Hvor plagsomt er det å ha grå ramme? Eller legger dere ikke merke til rammens farge?

Som jeg har forsått i denne tråden, er D7005 og D8005 nærmest identiske, med unntak av rammen og foten. Dersom rammen ikke plager under bruk, er det mulig jeg vil vurdere PS64D8005.
    Det er en vanesak. Jeg vurderte D7005 selv fordi jeg også ville ha sort ramme, men så fant jeg ut at D7005 ikke har DVB-S og da utgikk det. Irriterte meg litt i starten med den grå ramma, men tenker ikke noe særlig over det lenger nå.

D7005 og D8005 er så og si samme tv-en, som du sier. Forskjellen er dette med DVB-S og at det er litt mer futt i prosessoren i D8005, men dette har kun betydning om du skal bruke smart-tv-opplegget.. noe jeg tror de færreste gjør

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For min del så plager dette ikke meg i det hele tatt.

Er storfornøyd med tv,n jeg ihvertfall

Lykke til med valget/kjøpet uansett hva du lander på.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ny ps64d8005 i dag i bytte for den forrige som buzzet...får ikke bilde på tv-en, har prøvd flere forskjellige hdmi innganger og hdmi-kabler...virker som noe er galt med tv-en, hdmi-inngangene ikke fungerer, noen som har opplevd lignende med en helt ny tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS59D7005
    Jeg har sendt tilbake to eksmplarer av denne tven pga buzzing. Venter nå på nr 3... forhåpentligvis så kommer den før helgen. Kommer med oppdatering da.

Er vel kun Expert som selger denne(?), så sjansen for å få et buzzende eksemplar som meg er vel relativt stor.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Jeg fikk ny ps64d8005 i dag i bytte for den forrige som buzzet...får ikke bilde på tv-en, har prøvd flere forskjellige hdmi innganger og hdmi-kabler...virker som noe er galt med tv-en, hdmi-inngangene ikke fungerer, noen som har opplevd lignende med en helt ny tv?
    Ingen signal, sjekk kabel...ingen som har opplevd dette med ny tv? samme hvilken hdmi inngang jeg bruker...

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen signal, sjekk kabel...ingen som har opplevd dette med ny tv? samme hvilken hdmi inngang jeg bruker...
    Og hva bruker du som kilde?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Og hva bruker du som kilde?
    Jeghar prøvd både med Yamaha receiveren og inngang der.. og prøvd å koble direkte fra ps3, satelitttuner etc...Jeg hadde jo samme tv før, og alt likedam, og alt funka..og nå går det ikke å få signal på noe som helst..virker som ingen av inngangene på tven fungerer...

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har valgt inngang med source på fjernkontrollen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Du har valgt inngang med source på fjernkontrollen?
    Jada..jeg har jo hatt akkurat samme tv tidligere....virker på meg som hdmi inngangene er defekt, DOA...det kommer opp den inngangen somer tilkoblet på tven, men når jeg trykker på den og kobler til kommer det bare ingen signal, sjekk kabel, noe i den dur...har prøvd flere forskjellige kabler...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada..jeg har jo hatt akkurat samme tv tidligere....virker på meg som hdmi inngangene er defekt, DOA...det kommer opp den inngangen somer tilkoblet på tven, men når jeg trykker på den og kobler til kommer det bare ingen signal, sjekk kabel, noe i den dur...har prøvd flere forskjellige kabler...
    Har ikke noen veldig lure svar siden du ikke får kontakt med noen av dine tilkoplede enheter men............

Ville vel oppdatert tv til nyeste firmware
    så ville jeg......
    Står HDMI CEC av så prøv å slå den på...står den på så prøv å slå den av
    (du har vel kanskje noe som heter hdmi control på ps3 også som kan testes av eller på)
    PS3™ | Kontroll for HDMI

samsung 64 fjernkontroll..........Meny.....system ......anynet+HDMI CEC ......

HDMI CEC utfører bla handshake mellom kilder tilkoplet hdmi til tv

Du kan lese om hdmi cec her
    HDMI - CEC

google norsk
    Google Oversetter

Har du HDMI kabler med ulik båndbredde .............
    så må du passe på at du ikke har noen hdmi standard (1.3 / 1.4 ) kabel mellom ps3 og tv (siden du sikkert har ps3 satt til 1080p ut)
    Du må bruke high speed hdmi 1.3 eller 1.4

mellom en kabeltv decoder box hdmi til tv kan den godt være hdmi 1.3 / 1.4 standard eller tidligere versjoner

---------
    ville også oppdatert ps3 firmware til nyeste (om man ikke har) da dette også kan hjelpe om det er lagt til forbedringer til handshake med samsung (hdmi cec)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde oppdatere til nyeste firmware..var ingen hjelp i...kan spille av via nettverk, det virker, så jeg får teste litt, og buzzingen er vel ca like høy som tidligere..tror jeg skal bytte denne samsungen en gang til i enda en ny tv, og er buzzingen like ille på den, så venter jeg til 2012-modellene, bør jeg gå for Samsung eller Panasonic's 2012-modell da tro? eller tror, tven må jo selvsagt byttes, siden ingen hdmi virker...men prøve bytte en gang til til en likedan 2011-modell før jeg evnt venter på 2012 modellene...hm, en ting til...det smeller ofte i den nye tv-en høres det ut som...tror jeg skal dra ut strømmen...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke helt trygt ut

smell..........
    ikke har du jordfeil
    Galvanisk skille: Bør du bruke galvanisk skille? - DinSide Bolig

selv har jeg ørliten buzz (men bare 1/4 del av buzz jeg hadde med 63 2010 modell.
    Får man kjøpt plama tv 2011/2012 som ikke har litt buzz ?
    Etter samsung FAQ er litt buzz helt normalt
    Troubleshooting - Samsung Plasma TV FAQ
    Hvor mye man hører har jo også noe med hvor høyt/lavt tv står oppstilt i forhold til ørene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Høres ikke helt trygt ut

smell..........
    ikke har du jordfeil
    Galvanisk skille: Bør du bruke galvanisk skille? - DinSide Bolig

selv har jeg ørliten buzz (men bare 1/4 del av buzz jeg hadde med 63 2010 modell.
    Får man kjøpt plama tv 2011/2012 som ikke har litt buzz ?
    Etter samsung FAQ er litt buzz helt normalt
    Troubleshooting - Samsung Plasma TV FAQ
    Hvor mye man hører har jo også noe med hvor høyt/lavt tv står oppstilt i forhold til ørene.
    Angrer igrunnen på jeg bytta pga buzzinga nå¨, den var litt plagsom men...nå har jeg fått en tv som jeg ikke får bilde på i det hele tatt...den kan jo byttes igjen...men..noen som vet ca når 2012 modellene kommer...vurderer nesten å si at jeg vil vente og bytte til en av de...den har sort ramme også, og kamera ++

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en fyr fra Elkjøp her i sted, fikk ikke bilde på tv-en han heller, så den blir bytta i en ny tv igjen...håper alle gode ting er tre...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg nok forlate dere og flytte over til Panasonic leiren igjen. Byttet min Samsung 8005 i en Panasonic GT30 igår.... Bildemessig var det en opptur....

Side 36 av 43 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •