Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 43 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 854
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av uncle_electric
    Du først Hehe. Ja sortnivået er ikke helt topp synes jeg. Så det frister litt å justere..... Greit å vite at det kan forbedres da.

Tven blir helt syk om man sortnivået blir bedre. Utrolig fine farger. Synes den fungerer bedre en VT30 i lyst rom. Men når rommet var helt mørk var VT30 rå......

Tenkte å prøve denne logic board updaten nå. Hva er den skal gjøre egentlig? Sørge for at sortnivået ikke øker under mørke scener?
    Ja, eller i hvert fall eliminere at det øker så brått. Noe økning vil det fortsatt være, men du legger ikke merke til det på samme måten. Absolutt verdt å utføre Det siste irritasjonsmomentet mitt forsvant sammen med den gamle logic-softwaren :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Ja, eller i hvert fall eliminere at det øker så brått. Noe økning vil det fortsatt være, men du legger ikke merke til det på samme måten. Absolutt verdt å utføre Det siste irritasjonsmomentet mitt forsvant sammen med den gamle logic-softwaren :P
    Hvor er denne logic updaten? og passer den til ps64d8005? Ikke noe som kan gå galt ved å installere denne updaten? Går det an å ta bort updaten om en angrer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Hvor er denne logic updaten? og passer den til ps64d8005? Ikke noe som kan gå galt ved å installere denne updaten? Går det an å ta bort updaten om en angrer?
    Du finner den her: AVS Forum - View Single Post - Samsung D series FBr fix discussion

Skal ikke garantere at ingenting kan gå galt, men det er ingen som har bricket D8005-ene sine til nå. Når du først har den inne kan jeg garantere deg at du ikke vil angre. Det er ingen mulighet for å ta den bort om man angrer, for man har ikke filene til den softwaren som allerede ligger der. Men igjen, det er ingen grunn til å angre å ha gjort dette. Hvis noe i guiden er litt uklart er det bare å spørre så skal jeg forsøke å svare så godt jeg kan.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min PS51D8005 fra komplett i går. Har nesten ikke fått testet TV-en, men fikk et par positive overraskelser.

Kjøpte pakken for CD-kunder, som inkluderte: 1 stk CD-CAM og 1 stk aktiv 3D-brille. Pris: 9990,-

- Oppi retail-pakken fulgte det med 2 stk aktive 3D-briller (samme type som komplett hadde lagt ved). Etter hva jeg har lest har ikke Samsung brukt å inkludere 3D-briller på plasmamodellene?

- Fjernkontrollen var av en mye penere type enn den som var avbildet på flatpanels.dk: link.

- Buzz? Ikke plagsomt, ca samme nivå som vifta på synology-boksen min (DS212j).

RiksTV-cam fungerer også smertefritt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen
    Fikk min PS51D8005 fra komplett i går. Har nesten ikke fått testet TV-en, men fikk et par positive overraskelser.

Kjøpte pakken for CD-kunder, som inkluderte: 1 stk CD-CAM og 1 stk aktiv 3D-brille. Pris: 9990,-

- Oppi retail-pakken fulgte det med 2 stk aktive 3D-briller (samme type som komplett hadde lagt ved). Etter hva jeg har lest har ikke Samsung brukt å inkludere 3D-briller på plasmamodellene?

- Fjernkontrollen var av en mye penere type enn den som var avbildet på flatpanels.dk: link.

- Buzz? Ikke plagsomt, ca samme nivå som vifta på synology-boksen min (DS212j).

RiksTV-cam fungerer også smertefritt.
    Jeg har bare én ting å si til deg: slask! :P

Du har trolig fått en nyere tv enn hva jeg fikk, for det er visstnok sånn at de begynte å shippe med 3D-briller på de siste. Du har fått mye for pengene her, vil jeg påstå

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner den her: AVS Forum - View Single Post - Samsung D series FBr fix discussion

Skal ikke garantere at ingenting kan gå galt, men det er ingen som har bricket D8005-ene sine til nå. Når du først har den inne kan jeg garantere deg at du ikke vil angre. Det er ingen mulighet for å ta den bort om man angrer, for man har ikke filene til den softwaren som allerede ligger der. Men igjen, det er ingen grunn til å angre å ha gjort dette. Hvis noe i guiden er litt uklart er det bare å spørre så skal jeg forsøke å svare så godt jeg kan.
    Men jeg merker ingenting til noe brightness pops, er det da vits å gjøre dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg merker ingenting til noe brightness pops, er det da vits å gjøre dette?
    Ikke bryt garantien for å fikse noe du allikevel ikke merker noe til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. Fjong fjernkontroll, ikke noe buzz og 2 stk 3D-briller. Ikke noe CD-pakke på meg. Levert for en uke siden.

Jeg kjører nå FW 10-21 og LOGIC-oppdateringen som slc har lenket til tidligere. Det frister bittelitt å justere Yrr-potmeteret, men ikke nok..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Ikke bryt garantien for å fikse noe du allikevel ikke merker noe til.
    Bryter en garantien ved å gjøre dette? Dette er vel oppdatering fra Samsung?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Axl@AV
    Samme her. Fjong fjernkontroll, ikke noe buzz og 2 stk 3D-briller. Ikke noe CD-pakke på meg. Levert for en uke siden.

Jeg kjører nå FW 10-21 og LOGIC-oppdateringen som slc har lenket til tidligere. Det frister bittelitt å justere Yrr-potmeteret, men ikke nok..
    Det virker jo utrolig enkelt, og lite fare for at noe skal gå galt. Frister? Ja.

Jeg har bare én ting å si til deg: slask! :P

Du har trolig fått en nyere tv enn hva jeg fikk, for det er visstnok sånn at de begynte å shippe med 3D-briller på de siste. Du har fått mye for pengene her, vil jeg påstå
    Godt fornøyd! Og takk for hjelpen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bryter en garantien ved å gjøre dette? Dette er vel oppdatering fra Samsung?
    Det er definitivt litt gråsone, for den er ikke offisielt sluppet for noen andre enn USA som en del av en oppdatering der borte. Om man bryter garantien eller ikke er vel også litt åpent tema.. for å si det sånn, hvis tv-en kneler så tviler jeg på at de i det hele tatt tenker på å sjekke om du har flashet den softwaren. Om de så sjekker det, så kan de neppe påstå at det er pga den at en feil har oppstått.

Men som nevnt over her, hvis du ikke ser noe ustabilitet i sortnivået er det ikke noe kjempepoeng for deg å gjøre dette. Det eneste den updaten gjør er at den sørger for mye mykere overganger når sortnivået økes ved lysere bilder enn at det gjør et brått hopp og dermed veldig lett å se, spesielt på letterbox-barene i en film, men hele bildet får et synlig hopp i kontrast. Mange som ikke legger merke til dette her på 2010-Panasonicene også som har akkurat samme greia, men det betyr ikke at det ikke er der

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Heisan.

Har et veldig merkelig problem nå etter at jeg fikk ny ADB HD dekoder fra canal digital.

Jeg har tidligere med min Sagem HD-PVR gått fra dekoder til Denon AVR-2809 receiver og fra receiveren med HDMI kabler, altså, alt av lyd og bilde har gått gjennom receiveren og med en kabel til tv`n. dette har fungert helt utmerket tidligere.

Men nå vil ikke dette fungere lengre, om jeg trekker ut kabelen som går fra receiveren så starter dekoderen som normalt og lyden kommer, ikke bilde naturligvis i og med at kabelen er fjernet:-D

Men så snart jeg kobler til HDMI kabelen mellom dekoder og tv`n så går alt i "heng" og bilde uteblir, det virker som at dekoderen fryser og jeg må trekke ut strømmen for å få den til å starte igjen.

Om jeg kobler HDMI kabel direkte fra dekoder til tv`n så er det ikke noe problem og alt starter som normalt, men som sagt, så snart jeg kobler til kabel mellom dekoder og tv så blir det mørkt og stillt:-D

Noen som vet hva dette kan skyldes og at problemet er på ADB dekoderen men ikke Sagem dekoderen, begge er HDPVR dekodere?

Utstyr:

samsung PS64D8005 tv
    ADB HD-PVR 5720 SX dekoder
    Denon AVR-2809 receiver

Gega

Har nå kommet frem til at problemet er så snart at PS64D8005 blir tilkoblet receiveren, har prøvd en annen tv og da fungerte det som det skulle.

Hva i alle dager kan det være med Samsungen som gjør at dette skjer, alt fungerer kjemfint helt til jeg kobler til tv`n.

Må også legge til at det fungerer utmerket med den gamle dekoderen-receiveren og PS64D8005.
    Det fungerer ogsåå om jeg går direkte fra dekoder til tv også.

Det er ikke rart at det er krig i verden...man kan altså bli steike hakke gal av disse teknologiske duppedittene:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har veldig lyst å justere yrr.

Litt redd for å miste garantien. Men blir jo vanskelig for et service verksted å oppdage dette? Kan jo justere tilbake pot ved en eventuell feil. Spørsmålet er om det er noen forsegling som brytes ved å åpne tven?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finner du fort ut. Så kan du ta avgjørelsen der og da. Har åpnet en LG 2010 LCD i en annen sammenheng, ingen forseglinger der.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over noen veldig bra innstillinger til PS51D8005, ble veldig korrekte farger på min med disse innstillingene : Samsung PS51D8005 - AVDB.no

Justerte opp kontrast, farge og skarphet litt jeg da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgradert Logic SW. Smertefri prosess for de som måtte lure!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke helt fortrolig med svartnivået på min 8005 altså. Tror det var bedre på min 4 år gamle panasonic.

Kanskje jeg må tilbake til panasonic igjen :neutral:

Hvordan opplever dere sortnivået på samsung?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sortnivå

Hei,

Jeg hadde tidligere en LG 60PZ950, og der var sornivået helt grusomt, det nermeste sort var mørkegrå. Inbrenning var også ett stort problem på denne modellen. her hang bilde igjen bare etter 30sekunder.
    Denne leverte jeg nettop til bake til forhandler da jeg fant ut at det var en polsk model og ikke en nordisk.

Jeg har nå kjøpt meg en PS64D8005 og må si at svartnivået er helt fantastisk. Svart er svart. Inbrenning er ikke eksisterende. Itilleg føles tv mye kjappere i respons enn lg`en

Men jeg har samme problem som noen andre her, og det er at den innbygde tuneren klipper bilde ca hvert 5 min.

men dette kan jeg leve med .

alt i alt er jeg superfornøyd med dette kjøpet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er døde/ikke-fungerende piksler noe man kan klage på? Har 2-3 stk når jeg ser på rulling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle_electric
    Blir ikke helt fortrolig med svartnivået på min 8005 altså. Tror det var bedre på min 4 år gamle panasonic.

Kanskje jeg må tilbake til panasonic igjen :neutral:

Hvordan opplever dere sortnivået på samsung?

Hvilken Pana har du? Tviler på at den har bedre sort enn 8005 men det finnes vel tester som sier noe om dette!?

Side 34 av 43 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •