Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 43 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 854
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for at du holder oss oppdatert om alt du finner ut.
    Oppdaterte selv LOGIC firmwaren i går, og det var en helt smertefri og lite skummel prosess. Så langt ser det bra ut, men skal teste mer i dag.

Hvordan blir det forresten om man oppdaterer firmwaren i TVen? Forsvinner LOGIC-fiksen da?

Interessant det du sier om sortnivå-justering. Er det en fysisk justering inni TVen, eller software via servicemeny? Har du noen linker til folk som har prøvd dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Takk for at du holder oss oppdatert om alt du finner ut.
    Oppdaterte selv LOGIC firmwaren i går, og det var en helt smertefull og lite skummel prosess. Så langt ser det bra ut, men skal teste mer i dag.

Hvordan blir det forresten om man oppdaterer firmwaren i TVen? Forsvinner LOGIC-fiksen da?

Interessant det du sier om sortnivå-justering. Er det en fysisk justering inni TVen, eller software via servicemeny? Har du noen linker til folk som har prøvd dette?
    Firmware og logic board er to separate ting, så en firmware update vil ikke gjøre noe med den, med mindre firmware-updaten inneholder en logic update også. Er enig i at selve prosessen var litt nervepirrende Men det ga resultater, hehe.

Denne sortnivå-justeringen må gjøres fysisk inni tv-en, ja. Detaljer kan finnes her: Samsung Plasma Panel tweaks for better blacks. - AVS Forum

Det skulle vel være unødvendig å si at man bør forvente at garanti ryker samt at det er en reell sjanse for å herpe tv-en. Så denne er nok mest beregnet på de fryktløse skal ikke påstå at det ikke frister, men jeg avventer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nysgjerrig på om noen fler av dere har forsøkt denne logic board-oppdateringen? Jeg kan bare si at jeg har gått fra å være fornøyd til å bli strålende fornøyd etter den. Det er nå faktisk ingenting igjen som minner om noe som kan irritere meg i noen grad ved denne tv-en nå. Så endelig, etter å ha trålet meg gjennom tre Panasonic-skjermen (en S20 og to VT30) har jeg endelig funnet noe jeg kan slå meg til ro med i noen år...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da har jeg bestilt Samsung sin 8005 plasma. Håper jeg blir fornøyd med denne da. Er spent på sortnivået og eventuell buzzing. Måtte jo levere tilbake Panasonic sin VT30 grunnet støy i viftene.

Prøver idag ut to led tver. En stk philips 6605 og en samsung 6207.

Philipsen var rett og slett for dårlig. Typisk LCD bilde. Mens Samsung-en var faktisk ganske imponerende. Fin å se tv på. Men en del små irritasjoner på den. Det er jo en lcd tv og synes den mangler litt naturlighet. Bildet ser litt animert ut. Men for en vanlig dødelig vil jeg si Samsungen er utrolig bra

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle_electric
    Jaja, da har jeg bestilt Samsung sin 8005 plasma. Håper jeg blir fornøyd med denne da. Er spent på sortnivået og eventuell buzzing. Måtte jo levere tilbake Panasonic sin VT30 grunnet støy i viftene.

Prøver idag ut to led tver. En stk philips 6605 og en samsung 6207.

Philipsen var rett og slett for dårlig. Typisk LCD bilde. Mens Samsung-en var faktisk ganske imponerende. Fin å se tv på. Men en del små irritasjoner på den. Det er jo en lcd tv og synes den mangler litt naturlighet. Bildet ser litt animert ut. Men for en vanlig dødelig vil jeg si Samsungen er utrolig bra
    Du vil nok, som meg, oppleve at sortnivået på D8005-en er markant dårligere enn VT30-en, men som jeg har påpekt flere ganger så er lysstyrken mye bedre. Så det er litt "give and take" dette. Jeg ser det som uproblematisk. Og etter denne logic board-updaten så er den også mer stabil på å holde sort i mørke scener. Jeg er i hvert fall strålende fornøyd, og min buzzer ikke nevneverdig mer enn hva VT30-en gjorde. Forhåpentligvis er du like heldig med din

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som opplever panorering/hakking med cinema smooth av?
    Eller er den eneste måten å få vekk panoreringen rett å slett å ha den på?

Angående det "buzzing" problemet, så hørte jeg faktisk dette på modellen di hadde i utstilling på Expert mens jeg stod 3m unna,Normalt?. Var også å så på 55" til vt30 å hørte ingen støy av den i lokalet ;s
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Du vil nok, som meg, oppleve at sortnivået på D8005-en er markant dårligere enn VT30-en, men som jeg har påpekt flere ganger så er lysstyrken mye bedre. Så det er litt "give and take" dette. Jeg ser det som uproblematisk. Og etter denne logic board-updaten så er den også mer stabil på å holde sort i mørke scener. Jeg er i hvert fall strålende fornøyd, og min buzzer ikke nevneverdig mer enn hva VT30-en gjorde. Forhåpentligvis er du like heldig med din
    Hørte buzzinga fra VT30 hvis man sto helt bak. Så er det ikke mere enn det så blir jeg nok fornøyd.

Virket som rommet måtte være helt mørkt før man fikk glede av sortnivået på Vt30 da? Samt at den var jo litt lyssvak syntes jeg...... Syntes også den slet litt med hvitt, samt de grønne flekke du snakker om. De bør jo ikke være der på en THX spesifisert TV. Sånn sett er panelet på Samsung leden jeg har nå jevnere.

Faktisk bra sortnivå på samsungen, 0,03 har vel flatpanels målt den til. Men den er ikke spesielt god på sort graderingene. Men alt i alt har jeg fått sansen for Samsung som merke.

Veldig spent på 8005, regner med den kommer fra MPX imorgen. Jeg sørger nå for at de får noen demomodeller, fjerde tven min fra de nå Men det har vel ingen begrensninger mtp. slik?

Hvordan synes du animal foten fungerer på tven? Noen sjenerende lys reflekser?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nysgjerrig på om noen fler av dere har forsøkt denne logic board-oppdateringen? Jeg kan bare si at jeg har gått fra å være fornøyd til å bli strålende fornøyd etter den. Det er nå faktisk ingenting igjen som minner om noe som kan irritere meg i noen grad ved denne tv-en nå. Så endelig, etter å ha trålet meg gjennom tre Panasonic-skjermen (en S20 og to VT30) har jeg endelig funnet noe jeg kan slå meg til ro med i noen år...
    Hvilken TV snakker du om nå? Jeg fant ikke igjen innlegget ditt hvor du nevnte typebetegnelsen. Har du en D455? Eller var det en D535?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are1981
    Hvilken TV snakker du om nå? Jeg fant ikke igjen innlegget ditt hvor du nevnte typebetegnelsen. Har du en D455? Eller var det en D535?
    PS51D8005.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at det er lite å sette fingen på nå etter siste firmware og logic board oppdatering. Eneste er at et bedre sortnivå hadde vert velkomment - selv på 64 tommeren. Men dette er jo ikke et særlig stort problem om det er litt lys i rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio

Angående det "buzzing" problemet, så hørte jeg faktisk dette på modellen di hadde i utstilling på Expert mens jeg stod 3m unna,Normalt?. Var også å så på 55" til vt30 å hørte ingen støy av den i lokalet ;s
    Har ikke lagt merke til noe hakking hos meg.

Angående buzzingen så er det veldig forskjellig fra tv til tv virker det som, utstillingsmodellen til Expert her lokalt har ingen buzz overhodet, hører ingenting om jeg legger hodet helt inntil tv'en.

Mens min modell hadde jævlig buzz de første dagene, så etter 2mnd måtte jeg levere den inn pga vertikale striper over hele bildet.
    Ba de også sjekke støyen, de byttet hovedkort og så sa de at det ikke var noe støy. Men jeg hører fremdeles buzzing, men en del mindre enn før. Så om du får en med buzzing så er det bare å klage, det skal ikke være sjenerende ved lavt volum, litt vil man vel alltid høre på en plasma.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kort forklaring på Cinema Smooth.

Navnet på denne funksjonen er temmelig misvisende, for den glatter egentlig ikke ut noen ting slik den kanskje kan gi inntrykk av. Den er kun gjeldende for 24Hz-materiale.

Cinema Smooth på : kjører opp skjermen til 96Hz og viser hvert bilde fire ganger sånn at man får 24fps

Cinema Smooth av : skjermen oppdateres på 60Hz og en konvertering til 3:2-pulldown utføres av 24Hz-materialet. Derfor vil panoreringer se litt mer rykkete ut med dette alternativet fremfor det andre.

TV-en rapporterer 24Hz om kilden er det uavhengig av hvorvidt Cinema Smooth står på eller ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få tak i annet bordfeste til PS64D8005, sånn at tven kan komme litt høyere opp? Den er litt i laveste laget syns jeg på tvbenken min, skulle gjerne hatt den vel 1 cm eller 2 høyere opp...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evneveik
    Har ikke lagt merke til noe hakking hos meg.

Angående buzzingen så er det veldig forskjellig fra tv til tv virker det som, utstillingsmodellen til Expert her lokalt har ingen buzz overhodet, hører ingenting om jeg legger hodet helt inntil tv'en.

Mens min modell hadde jævlig buzz de første dagene, så etter 2mnd måtte jeg levere den inn pga vertikale striper over hele bildet.
    Ba de også sjekke støyen, de byttet hovedkort og så sa de at det ikke var noe støy. Men jeg hører fremdeles buzzing, men en del mindre enn før. Så om du får en med buzzing så er det bare å klage, det skal ikke være sjenerende ved lavt volum, litt vil man vel alltid høre på en plasma.
    Tror det blir elkjøp på meg om det blir en slik en, så har jeg iaf 30 dagers angrerett

Men, det er en ting jeg ikke helt klarer å skjønne. I diverse tester skrives det om hakkete bilde osv, men ingen klarer å legge merke til det? Tok med meg min samboer på Expert her om dagen for å høre hennes mening, å med en gang det ble snurret film fikk jeg bakoversveis når hun lo å sa att bildet hakker(hun har overhode ingen interesse for slikt engang :s). Er dette noe som er forbedret i opdateringer i det siste? Eller er det noen inst som mangler?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS51D8005.
    Da har jeg rotet. Det var en på forumet her som snakket om at han kjøpte en rimelig Samsung plasma-TV som midlertidig TV, og ble overrasket over hvor bra den var til prisen. Jeg trodde det var deg.

Kort forklaring på Cinema Smooth.

Navnet på denne funksjonen er temmelig misvisende, for den glatter egentlig ikke ut noen ting slik den kanskje kan gi inntrykk av. Den er kun gjeldende for 24Hz-materiale.

Cinema Smooth på : kjører opp skjermen til 96Hz og viser hvert bilde fire ganger sånn at man får 24fps

Cinema Smooth av : skjermen oppdateres på 60Hz og en konvertering til 3:2-pulldown utføres av 24Hz-materialet. Derfor vil panoreringer se litt mer rykkete ut med dette alternativet fremfor det andre.

TV-en rapporterer 24Hz om kilden er det uavhengig av hvorvidt Cinema Smooth står på eller ikke.
    Takk for oppklaring. Etter hva jeg har lest, viser ikke Panasonic G30/VT30 ekte 24Hz, de konverterer til en annen hastighet. Jeg husker ikke hvor jeg leste det, og jeg vet ikke om det stemmer da. Jeg har enda ikke bestemt meg for erstatter til Panasonic 50G30, men det heller mer og mer mot 59D7005.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg rotet. Det var en på forumet her som snakket om at han kjøpte en rimelig Samsung plasma-TV som midlertidig TV, og ble overrasket over hvor bra den var til prisen. Jeg trodde det var deg.
    Det var meg Jeg har den tv-en som soveromstv nå. Jeg lot meg etterhvert overtale til å prøve D8005 som hovedtv og har ikke angret (Det var en D455, så du husket rett)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Er det mulig å få tak i annet bordfeste til PS64D8005, sånn at tven kan komme litt høyere opp? Den er litt i laveste laget syns jeg på tvbenken min, skulle gjerne hatt den vel 1 cm eller 2 høyere opp...
    Evnt. kan jeg vel kjøpe et veggfeste, hvis det ikke er mulig å få gjort noe med bordfestet? Hvilke er de beste veggfester som passer til ps64d8005? Har en fantastisk bra Alphason Moderna tvbenk da, men den skulle vært et par cm høyere, blir liksom sittende å se litt ned på skjermen...den er 45 cm høy, nærmere 50 cm hadde nok vært det ideelle...Noen som vet om Panasonic tv-ene kommer høyere opp med bordfeste, eller er det samme høyden?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir elkjøp på meg om det blir en slik en, så har jeg iaf 30 dagers angrerett

Men, det er en ting jeg ikke helt klarer å skjønne. I diverse tester skrives det om hakkete bilde osv, men ingen klarer å legge merke til det? Tok med meg min samboer på Expert her om dagen for å høre hennes mening, å med en gang det ble snurret film fikk jeg bakoversveis når hun lo å sa att bildet hakker(hun har overhode ingen interesse for slikt engang :s). Er dette noe som er forbedret i opdateringer i det siste? Eller er det noen inst som mangler?

Fatter ikke at noen ser noe til den hakkingen det er snakk om, jeg klarer overhodet ikke å legge merke til noe, både jeg og kona ser veldig mye på tv, film, sumo og pc...hun har heller aldri kommentert noe..

Så enten har jeg vært heldig med min tv eller så er det fikset på ved en oppdatering før jeg kjøpte min tv..jeg er mildt sagt STORfornøyd med mitt eksemplar:-D

Geir

Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min PS51D8000 hakker irriterende mye til tider. Avatar på bluray måtte jeg bare skru av til slutt. Jeg har prøvd cinema smooth av/på , 24hz av/på osv osv... Føler at jeg har prøvd alt uten å bli fornøyd. Det er som oftest HD matriale den sliter med.
    Min heter d8000 ikke d8005. Hva er egentlig forskjelden?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runejj
    Min PS51D8000 hakker irriterende mye til tider. Avatar på bluray måtte jeg bare skru av til slutt. Jeg har prøvd cinema smooth av/på , 24hz av/på osv osv... Føler at jeg har prøvd alt uten å bli fornøyd. Det er som oftest HD matriale den sliter med.
    Min heter d8000 ikke d8005. Hva er egentlig forskjelden?
    Bildet hakker? Det er ikke tvsignala eller nettet ditt som hakker da?

Side 32 av 43 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •