Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 43 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 854
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Grattis med nytt tv
    Takk for det,er kjempe fornøyd...Vis du har noen rå tips ang enda bedre kallibering så kom gjerne med det:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt teknikkere på besøk for å se på dvb-s tuner feilen og støy på signaler via parabol.
    Jobben tok 30 min og de loddet på en kondensator på hovedkortet. TV/Signaler er nå dønn strøkent og fungerer perfekt.
    Kondensator som blir loddet på tar seg av bitfeilnivå og fjerner det helt. Hvis du går inn på signalinformasjon er forsatt signalene lav og bitfeilnivået høyt, men alle problemer er vekk.

For å få tekikker til å gjøre jobben,
    1. Gå inn her. Velkommen til elesco norge as
    2. Finn nærmeste service verksted.
    3. Si du fikk beskjed av samsung å ringe for å bestille reperasjon av tv.
    4. Opplys Serienr. og at det er feil på dvb-s tuner signalene.
    5. Tekniker ringer og avtaler tid for reperasjon (jeg fikk besøk dagen etterpå)

(Bor du i Bergen ring til Elesco på askøy, de er lynrask og seriøs i jobben)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har altså ikke noe problem med at bildet tilfeldig brekker opp selv etter denne modifikasjonen? I såfall var det vel den vanlige flaksen min som gjorde at jeg i tillegg til denne feilen hadde et defekt hovedkort, da... hehe. Men de fikk nå fikset det, og jeg har heller ikke hatt noe som helst problem med DVB-S etter hovedkortbytte og modifisering.

Har også tatt meg bryet med å så langt det lot seg gjøre med en spyder3 jeg lånte å kalibrere tv-en etter ISF-standard. Jeg innser at det nok ikke er helt nøyaktig med et såpass billig colorimeter, men du verden for en forskjell det utgjorde likevel. Jeg fikk litt hakeslepp av det jeg så etter å ha brukt et par-tre timer på dette. Vel anvendte timer Det er første gangen jeg noen sinne har gjort det, så ble litt tidkrevende pga at jeg faktisk måtte forstå hva jeg gjorde og hvorfor først

Valgte å gå for gamma-target på 2.4, og benyttet også 10 point grayscale for å få trackinga korrekt. TV-en er veldig enkel å kalibrere for øvrig. Det er god kontroll på alt.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som bruker timer, og år på kalibrering. Hvilken fargeprofil (Color Space) er best å bruke med denne skjermen? Slik jeg forstår det støtter den RGB High. Er ikke da sRGB med Gamma 2.2 best å bruke med film? Eller er HD-709(A) mer fornuftig?

Selv synes jeg det ble mer framtredene farger med sRGB, og gamma 2.4 i "en vanlig stue" med varierende lysforhold, og ikke minst varierende kvalitet på medier, fargene blir grelle, spesielt på tegnefilmer og filmer som skal være så glatte som mulig. MAO, Gamle filmer som ikke er "vasket", gjør seg med gamma 2.4, det samme gjør den Batman filmen som er nevnt tidligere i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er første gangen jeg noen sinne har gjort det, så ble litt tidkrevende pga at jeg faktisk måtte forstå hva jeg gjorde og hvorfor først
    Det er ganske artig å se resultater, ja, men det tar tid å bli god på dette. Men... Øvelse gjør en flinkere for hver gang og utfra CNETs dokumentasjon om drifting i farger på plasmaskjermer ser det ut som du bør rekalibrere med jevne mellomrom de første par tusen timer, god trening det. Og nå som du aner hva et iallefall noenlunde kalibrert bilde kan gi av visuelle opplevelser er det kanskje ikke så dumt å investere i litt utstyr også?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Det er ganske artig å se resultater, ja, men det tar tid å bli god på dette. Men... Øvelse gjør en flinkere for hver gang og utfra CNETs dokumentasjon om drifting i farger på plasmaskjermer ser det ut som du bør rekalibrere med jevne mellomrom de første par tusen timer, god trening det. Og nå som du aner hva et iallefall noenlunde kalibrert bilde kan gi av visuelle opplevelser er det kanskje ikke så dumt å investere i litt utstyr også?
    Tja... jeg vet ikke helt om dette er verdt mange tusen for min del, men at jeg kjøper meg et billig colorimeter etterhvert er vel etter denne opplevelsen ikke HELT usannsynlig Er det noen i low-end-klassen som faktisk har sånn halvgrei nøyaktighet og kan anbefales?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått kontrabeskjed hos Lefdal, og kan få denne 64" som erstatning for min gamle 63". Må vente 2-3 uker. Er likevel litt usikker på valget jeg skal gjøre etter meget god omtale av Sony 60" 3D LED-TV KDL-60NX720 fra selger (og mye bra på nett forøvrig).

Det som veier mot Sony er at jeg var plaget av gjenskinn på min 63" på sommerstid. Noen som vet hvordan sony vil være i forhold her? Hvordan er ellers disse tv'ene opp mot hverandre?

Hvordan er forøvrig fargen på den nye 64"? Er den mye gråere (sølv) enn den gamle 63"? Tenker da på rammen på tv'n.

Setter stor pris på innspill. Må ta en avgjørelse i løpet av helga.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen i low-end-klassen som faktisk har sånn halvgrei nøyaktighet og kan anbefales?
    Denne for eksempel. Den drifter etter en stund, men bør holde seg stabil lenge hvis man oppbevarer den lukket i anbefalt temperatur. Og ikke minst tørt (silica gel).

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjorgvik
    Har lest mye av innleggene som er skrevet om produksjonsfeilene på D8000 serien. Forstår det slik at dette gjelder både kabel tv tuneren og Riks TV tuneren? Det jeg lurer på er om dette er spesielt kun for 8000 serien, eller er samme feilen også på øvrige plasmamodeller.
    Har bestilt en PS51D555 fra Elkjøp som jeg skal benytte Riks TV cam i.
    Noen som vet om denne modellen har samme feil?
    Kjøpte en PS51D535 til foreldrene mine som fungerer utmerket med Riks tv cam. Tror dette er en modell som er ganske lik D555 men uten 3D.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels
    Kjøpte en PS51D535 til foreldrene mine som fungerer utmerket med Riks tv cam. Tror dette er en modell som er ganske lik D555 men uten 3D.
    Hvordan er bildet på den? Jeg ønsker meg en god TV, som kun skal vise bilde, uten masse rare funksjoner. Hvordan er bildet sammenlignet med PS59D7005/PS64D8005? Jeg har lest at mange er fornøyd med disse to seriene, derfor lurer jeg på hva som er dårligere på PS59D535.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are1981
    Hvordan er bildet på den? Jeg ønsker meg en god TV, som kun skal vise bilde, uten masse rare funksjoner. Hvordan er bildet sammenlignet med PS59D7005/PS64D8005? Jeg har lest at mange er fornøyd med disse to seriene, derfor lurer jeg på hva som er dårligere på PS59D535.
    I all hovedsak vil jeg tro det er refleksjoner og sortnivå som er mest ulikt. D535-en ser vesentlig kjipere ut i butikker enn f.eks. D8005 pga de to elementene alene, men i et kontrollert miljø der det ikke er flombelysning og masse vinduer tror jeg nok den skal være helt OK. Tror nok den side om side med en D7005 eller D8005 ser ganske kjip ut, dog.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I all hovedsak vil jeg tro det er refleksjoner og sortnivå som er mest ulikt. D535-en ser vesentlig kjipere ut i butikker enn f.eks. D8005 pga de to elementene alene, men i et kontrollert miljø der det ikke er flombelysning og masse vinduer tror jeg nok den skal være helt OK. Tror nok den side om side med en D7005 eller D8005 ser ganske kjip ut, dog.
    Takk for svar. Jeg tenker at "hvorfor skal ikke Samsung klare å lage en bra men rimelig TV når Panasonic klarer det?" Jeg er kjempefornøyd med min Panasonic 50G30, bortsett fra at den er litt for liten, og den koster ikke mer enn 8.000. Jeg så minimal forskjell på den og 50VT30, side om side!

Du virker som om du har greie på dette. Har du noen tips om andre TVer? Jeg vil jo helst betale lite, men kan strekke meg til 15.000 hvis det er stor forbedring.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser minimal forskjell på VT30 og G30 så er det vel stor sannsynlighet for at du vil oppfatte D535 som bra nok. De rimelige tv-ene til Samsung er faktisk veldig bra. Jeg kjøpte en D455 mens jeg bestemte meg for hva jeg skulle gjøre videre med tv-kjøpet og ble mildt sagt forbløffet over hva jeg så.

Sammenlignet med en G30 tror jeg nok G30-en vil komme best ut på sortnivå mellom D535 og G30, men innbiller meg at de vil være ganske jevne utover det hvor noen ting er bedre på G30 mens andre ting er bedre på D535. En ting er nå sikkert, Samsung-plasmaene er mye bedre på både bevegelse og flimmer. Alle Panasonic-plasmaer har noe ganske fremtredende flimmer i lyse farger, mens det på Samsungene er mye mindre fremtredende.

Nå er det ganske stor forskjell på hvordan folk oppfatter denne flimringen. Noen ser det og plages veldig, andre ser det ikke i det hele tatt, også har du gruppen som ser det men ikke lar seg plage fordet Jeg tilhører den siste, men jeg skal ikke akkurat klage over at Samsungen flimrer mindre.

Jeg tror PS59D7005 vil være det beste kjøpet her, siden den har et bedre filter som tåler dagslys bedre enn de billigere skjermene, men sitter du hovedsaklig i mørkt/dimmet rom så har det lite betydning. Det er her den virkelig store forskjellen mellom f.eks. G30 og VT30 ligger også.

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are1981
    Har ikke noe sammenligningsgrunnlag i forhold til de modellene du nevner. Den er vesentlig svakere på sortnivå og refleksjoner i forhold til min Pioneer. Trolig er de modellene du nevner fra Samsung noe bedre på dette. Men uansett mye bildekvalitet for pengene hvis ikke "smart tv" og 3D er noe en har behov for.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rapporteres nå om en fix for det siste brightness-problemet for Samsung sine plasmaer. I utgangspunktet en fiks for amerikanske modeller, men oppdateringen som tar seg av logikk-delen passer visstnok også for europeiske modeller. Jeg har ikke forsøkt dette her selv enda, og avventer litt, men regner med jeg kommer til å gi det et forsøk om ikke lenge.

GJØRES HELT PÅ EGEN RISIKO! Jeg poster bare denne for å informere om at det finnes håp for de som tør å forsøke:

Samsung D series FBr fix discussion - AVS Forum

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frykter jeg har samme problem med min PS51D8005 som flere andre beskriver her.
    Fleste HD (og noen SD) kanaler er nermest umulig å se på og jeg får ikke signalstyrken høyere enn ca 28%.
    Trodde først det var Selfsat antennen min som var problemet, men det var ikke tegn til feil på den gamle analoge CanalDigital tuneren jeg brukte før jeg fikk CAM til TVen.
    Har til og med skamklippet og masakrert et stort tre fremfor leiligheten i håp om bedre signal.

Spørs om jeg må ta en tlf til service verkstedet her i Ålesund.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PantZman
    Frykter jeg har samme problem med min PS51D8005 som flere andre beskriver her.
    Fleste HD (og noen SD) kanaler er nermest umulig å se på og jeg får ikke signalstyrken høyere enn ca 28%.
    Trodde først det var Selfsat antennen min som var problemet, men det var ikke tegn til feil på den gamle analoge CanalDigital tuneren jeg brukte før jeg fikk CAM til TVen.
    Har til og med skamklippet og masakrert et stort tre fremfor leiligheten i håp om bedre signal.

Spørs om jeg må ta en tlf til service verkstedet her i Ålesund.
    Og bitfeilnivå på ca. 800-1200 avhengig av kanal, right? Ganske sikker på at det er det samme problemet, så du kan i hvert fall slappe helt av i forhold til om det er fiksbart eller ikke. For det er det. Jeg har ikke sett et eneste hakk siden tekniker var her sist. I verste fall kan du som meg også ha feil på hovedkortet, men nytt hovedkort og kondensator gjorde trikset.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rapporteres nå om en fix for det siste brightness-problemet for Samsung sine plasmaer. I utgangspunktet en fiks for amerikanske modeller, men oppdateringen som tar seg av logikk-delen passer visstnok også for europeiske modeller. Jeg har ikke forsøkt dette her selv enda, og avventer litt, men regner med jeg kommer til å gi det et forsøk om ikke lenge.

GJØRES HELT PÅ EGEN RISIKO! Jeg poster bare denne for å informere om at det finnes håp for de som tør å forsøke:

Tenkte jeg skulle kommentere på denne. Jeg klarte jo selvsagt ikke å holde meg unna lenger så jeg lot det bare briste eller bære...

Så... er alle klare for å høre resultatet!?
    Jeg har nå en jævlig dyr bilderamme...

... men med bevegelige bilder i.

Jeg har gjort noen tester der jeg hadde synlige brightness-hopp / floating blacks før oppdateringen. All gone!

Obs! Det er fremdeles noen mindre justeringer på brightness som skjer i gitte situasjoner som er målbare, men overgangene er nå så myke at de ikke er sjenerende. Fremdeles på eget ansvar, men jeg er glad jeg tok sjansen De av dere som har kalibrert skjermene må innstille seg på at endringen i sortnivået fører til behov for rekalibrering på de laveste punktene på skalaen (må stilles lysere).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jippi

Hei.

Må dele mine erfaringer med denne nydelige Tv'en.

Ble lykkelig eier første ukene i januar i år, koblet til startet opp - Fornøyd.
    for ca en uke siden tenkte jeg at en Firmware oppdatering kanskje hadde vert greit, ting skal jo bli bedre av det (trodde jeg), viste seg at den hadde ver. 1016 alt var fint med den. Etter oppdatering havnet den på 1021 ble det vel. DA fikk den disse brightnes POP'ene som mye omtalt. HEL.... tenkte jeg da.

Prøvde i kveld denne oppdateringen av LOGIC Firmware, HURRA roper jeg nå stille for meg selv, POP'ene ser ut til å være borte.

Flere sener i serien Terra Nova klarte å få til POP'er til meg.
    Testet en sene, som jeg så POP'ene flere ganger i løpet av ca 1min. Var nå helt stabil. Håper det holder seg slik.

Så nok en gang Takk takk SLC for gode oppdateringer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoglars
    Hei.

Må dele mine erfaringer med denne nydelige Tv'en.

Ble lykkelig eier første ukene i januar i år, koblet til startet opp - Fornøyd.
    for ca en uke siden tenkte jeg at en Firmware oppdatering kanskje hadde vert greit, ting skal jo bli bedre av det (trodde jeg), viste seg at den hadde ver. 1016 alt var fint med den. Etter oppdatering havnet den på 1021 ble det vel. DA fikk den disse brightnes POP'ene som mye omtalt. HEL.... tenkte jeg da.

Prøvde i kveld denne oppdateringen av LOGIC Firmware, HURRA roper jeg nå stille for meg selv, POP'ene ser ut til å være borte.

Flere sener i serien Terra Nova klarte å få til POP'er til meg.
    Testet en sene, som jeg så POP'ene flere ganger i løpet av ca 1min. Var nå helt stabil. Håper det holder seg slik.

Så nok en gang Takk takk SLC for gode oppdateringer.
    1016 har mer ustabilitet på lysere bilder, noe som blir løst fra og med 1017.. trolig ved at de faktisk senker lysutbyttet noe, for folk rapporterer at skjermen er noe mørkere etter dette (jeg har kontrast på 95, og synes det er passe.. så det er akkurat lyst nok til at jeg ikke plages). Floating blacks var også tilstede i 1016, men det kan hende det ikke var like markant? Jeg gjorde i hvert fall noen tester før jeg oppdaterte fra 1016 selv og opplevde egentlig ikke den helt store endringen.

Men etter denne logic-fixen så ble det virkelig forskjell. Jeg trooor kanskje sortnivået fikk seg en bitteliten trøkk, men denne tv-en var i utgangspunktet ikke veldig god i et mørkt rom, og med belysning i rommet kan jeg ikke se noe til det. Sort ser sort ut, så jeg skal vel slutte å klage nå. Men det frister litt å prøve en annen modifisering som får sortnivået ned på Panasonic-nivå, bare det at det krever at man justerer et potmeter inni tv-en Jeg får se om et års tid når det ikke føles fullt så farlig å eksperimentere, og flere sikkert har forsøkt dette sånn at jeg kan ta lærdom av erfaringene andre måtte gjøre seg om det hacket.

Side 31 av 43 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •