Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 43 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 854
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Da har jeg forsøkt med CI+ CAM også. Ingen endring på situasjonen, så det blir nok å ringe tilbake til serviceteknikeren som var her i morra om det da ikke hjelper å finstille parabolen, men det tar jeg i morgen.

Men at man er inne på en løsning er det jo ikke noen tvil om, sånn siden det har gått fra å ikke være sebart i det hele tatt til å glitche en gang sånn ca. hvert andre minutt i snitt. Dette er selvsagt uakseptabelt, men likevel fremgang. Jeg ser litt mer positivt på å kunne få en løsning her nå...

Hva er status på denne SLC?
    Jeg har samme problem som deg på et PS51D8005 tv og har meldt inn feil til samsung. Får besøk av teknikker i morgen, hva skal jeg be de skifte?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yrizan
    Hva er status på denne SLC?
    Jeg har samme problem som deg på et PS51D8005 tv og har meldt inn feil til samsung. Får besøk av teknikker i morgen, hva skal jeg be de skifte?
    De skal i første omgang forsøke å lodde på en kondensator et eller annet sted på hovedkortet for å fjerne noe støy (Samsung vet hvor). Om det ikke blir 100% bra da, så må hovedkortet også byttes (og samme modifikasjon må gjøres på det nye).

Edit: jeg har altså fått løst dette og er kvitt all hakking i sendingene nå. Det kan være at det fremdeles vil vises lav signalkvalitet og mye bitfeil i menyene, men det ser ikke ut til å ha noen betydning. Alt fungerer strålende nå, og endelig er jeg fornøyd med tv-en

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også blitt oppringt av et servicefirma som sier at de vil ta tv`n inn å bytte hovedkort på den, så du mener at det hjelper ikke å bare bytte til nytt hovedkort men må også moddes på det nye kortet...merkelig at ikke Samsung har modifisert disse nye kortene selv som skal erstattes...

De ba om serienummeret på min tv og jeg oppga det som står på esken, men de mente at det er et annet nummer som står bak på tv`n, stemmer det?

Jeg har hengt tv`n på veggen med det originale slimfestet så det er ikke så lett å komme til uten å løfte den ned fra veggen..

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Jeg har også blitt oppringt av et servicefirma som sier at de vil ta tv`n inn å bytte hovedkort på den, så du mener at det hjelper ikke å bare bytte til nytt hovedkort men må også moddes på det nye kortet...merkelig at ikke Samsung har modifisert disse nye kortene selv som skal erstattes...

De ba om serienummeret på min tv og jeg oppga det som står på esken, men de mente at det er et annet nummer som står bak på tv`n, stemmer det?

Jeg har hengt tv`n på veggen med det originale slimfestet så det er ikke så lett å komme til uten å løfte den ned fra veggen..

Gega
    Kortene kommer vel rett fra samlebåndet og bare blitt puttet på et lager. Men du kan jo gi verkstedet en heads up på dette her. De tester vel før de returnerer tv-en igjen, vil jeg tro

Du får dem ikke til å fikse det hjemme hos deg altså? Jeg er veldig happy med at de gjorde det etter litt diskusjon, for jeg hadde litt noia for å skulle sende tv-en avgårde med et fraktselskap og risikere riper etc.

Fremdeles ikke hatt noe problemer med tv-signaler etter at tekniker var her, så jeg har fint lite å klage på

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner å lure på om tv mitt er ok likevell
    Går jeg inn på ukrypterte bbc world news, kan den stå på hele kvelden uten en eneste feil
    Hadde du noe problemer med den før tv ble fikset?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er en todelt feil dette her... les innlegget jeg hadde på avforums på dette; orker ikke oversette det :P

Problem with D8000 internal tuner (applies to both LED and Plasma) finally solved!! | AVForums.com - UK Online

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er stort sett fornøyd med min D8005. Ikke hører jeg buzzing og bildemessig er den bra.. men jeg begynte plutselig å slite med PVR-funksjonen (inntil nylig har den fungert greit). Når jeg går inn i "TV-opptak"-menyen under "Smart hub" tven bare stående å henge helt til tven restarter seg selv. Det samme skjer når jeg går inn på "Tidsplanhåndtering". Harddisken er en Verbatim Store 'n' Go på 1TB uten ekstern strømforskyning. Fikk beskjed om at ekstern strømforskyning ikke var nødvendig da den ble kjøpt. "Timeshift" fungerer greit. Har kuttet strømmen både til tven og harddisken og oppdatert programvaren til tven.. men problemet er det samme.. :evil: Noen som har noen tips for å løse problemet?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med tunerfeilen og signalstyrke.

Om jeg står på en SD kanal så er signalet 42% men jeg står på en HD kanal så er signalstyrken bare på 27%. HD kanaler er fullstendig håpløs å se på med denne tuneren.

Når jeg bruker Canaldigital sin HDPVR tuner så ligger signalet på 80% og der forekommer det ikke støy i bildet på hverken SD eller HD sendinger..

Jeg kommer til å klage på dette til det er i orden og at jeg kan bruke den innebygde tuneren på en tilfredstillende måte..

Synd, for dette er virkelig en knallbra tv forøvrig, jeg bare simpelthen elsker størrelsen på min 64":-D

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med tunerfeilen og signalstyrke.

Om jeg står på en SD kanal så er signalet 42% men jeg står på en HD kanal så er signalstyrken bare på 27%. HD kanaler er fullstendig håpløs å se på med denne tuneren.

Når jeg bruker Canaldigital sin HDPVR tuner så ligger signalet på 80% og der forekommer det ikke støy i bildet på hverken SD eller HD sendinger..

Jeg kommer til å klage på dette til det er i orden og at jeg kan bruke den innebygde tuneren på en tilfredstillende måte..

Synd, for dette er virkelig en knallbra tv forøvrig, jeg bare simpelthen elsker størrelsen på min 64":-D

Gega
    Slapp av, det ER fiksbart. jeg hadde AKKURAT de samme problemene med tv-en min, og det er nå helt vekk.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp av, det ER fiksbart. jeg hadde AKKURAT de samme problemene med tv-en min, og det er nå helt vekk.

Ja SLC, det spørs bare om alle servicefolkene er like serviceinnstilt som han som var hos deg..tør jeg spørre om hvor du bor i landet:-D

Firmaet i seg selv virket veldig hyggelig på telefonen, men bare det med at tv`n må sendes 22 mil er jo endel pes da i forhold til deg, servicemannen kom jo hjem til deg.

Jeg prøvde også å forklare dette med lodding på hovedkortet men det hadde dem ikke hørt noe om og virket ikke som at han ville diskutere dette heller med meg... han var mest oppsatt på å få tv`n inn å bytte hovedkortet.

Men for all del, jeg kan ta feil men jeg vet at det bruker å være enklere jo lengere sør man kommer og at konkurransen er større:-D

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja SLC, det spørs bare om alle servicefolkene er like serviceinnstilt som han som var hos deg..tør jeg spørre om hvor du bor i landet:-D

Firmaet i seg selv virket veldig hyggelig på telefonen, men bare det med at tv`n må sendes 22 mil er jo endel pes da i forhold til deg, servicemannen kom jo hjem til deg.

Jeg prøvde også å forklare dette med lodding på hovedkortet men det hadde dem ikke hørt noe om og virket ikke som at han ville diskutere dette heller med meg... han var mest oppsatt på å få tv`n inn å bytte hovedkortet.

Men for all del, jeg kan ta feil men jeg vet at det bruker å være enklere jo lengere sør man kommer og at konkurransen er større:-D

Gega
    Det er i såfall bare å be han kontakte Samsung. De er fullt klar over dette problemet der, men bytte av hovedkort er nok greit å få gjort det også. Som jeg nevnte tidligere, serviceteknikeren som var her hadde med seg et eget skriv fra Samsung om hvordan modifiseringen skulle utføres på PS51D8000 og PS64D8000.

Jeg befinner meg i Sandefjord, for øvrig (Moer Radio og TV i Tønsberg som tok serviceoppdraget mitt)

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens, var i går på expert å fikk sett mye på 64" 8005, en ting jeg sterkt la merke til er att den hakker noe vanvittig. Etterslep osv.

Alt av tilleggsgreier til bildet vAr avskrud.

Filmen ble avspilt via Blu-ray spiller, også på 10 andre tver samtidig. Denne tven hakka definitivt mest.

Er det noe dere opplever? Syntest jo det er rart att den tven skulle være slik :s
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    På alle TV'er eller bare Samsungen? Hvis det siste: der har du svaret ditt.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    På alle TV'er eller bare Samsungen? Hvis det siste: der har du svaret ditt.
    Var skrud av både på LG plasmaen, og samsung sin billigplasma. Samsung led tv'ene som hang der skrudde vi også av på for å være sikker.

Alt sånn tillegsgreier bruker som regel å ødelegge bildet. Det skal ikke være nødvendig å skru på slikt. Og forsåvidt så ble det ikke noe bedre med alt d der på :s
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil med tunere i Samsung Plama

Har lest mye av innleggene som er skrevet om produksjonsfeilene på D8000 serien. Forstår det slik at dette gjelder både kabel tv tuneren og Riks TV tuneren? Det jeg lurer på er om dette er spesielt kun for 8000 serien, eller er samme feilen også på øvrige plasmamodeller.
    Har bestilt en PS51D555 fra Elkjøp som jeg skal benytte Riks TV cam i.
    Noen som vet om denne modellen har samme feil?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 5 mnd med rot og venting er endelig krediteringen gått i orden for min 1 år gamle 63" Samunsung. Med min flaks får jeg da beskjed fra Lefdal om at grunnet flommen i Thailand vil de ikke kunne levere plasma-tv før til sommeren (snakker da om den nevte 64"). Kan det virkelig stemme at den ikke er å oppdrive på så lang tid? Fikk da noen alternativer å velge mellom:

Sharp 60" LED-TV LC60LE636S
    Sony 60" 3D LED-TV KDL-60NX720
    Samsung 59" 3D Plasma-TV PS59D6905

Skjønner ikke helt greia med at de tilbyr en annen plasma, ettersom det skulle være problem med levering av plasma. What to do? Dette er ekstremt frustrerende. Veldig lite lyst til å gå ned på størrelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Etter 5 mnd med rot og venting er endelig krediteringen gått i orden for min 1 år gamle 63" Samunsung. Med min flaks får jeg da beskjed fra Lefdal om at grunnet flommen i Thailand vil de ikke kunne levere plasma-tv før til sommeren (snakker da om den nevte 64"). Kan det virkelig stemme at den ikke er å oppdrive på så lang tid? Fikk da noen alternativer å velge mellom:

Sharp 60" LED-TV LC60LE636S
    Sony 60" 3D LED-TV KDL-60NX720
    Samsung 59" 3D Plasma-TV PS59D6905

Skjønner ikke helt greia med at de tilbyr en annen plasma, ettersom det skulle være problem med levering av plasma. What to do? Dette er ekstremt frustrerende. Veldig lite lyst til å gå ned på størrelse.
    Dette hørtes veldig humbug ut. Grunnen til at det ikke er tv-er å oppdrive nå er vel først og fremst fordi 2011-modellene har nådd slutten av livssyklusen og gått ut av produksjon, ikke pga flom. Lefdal/Elkjøp er uansett ganske elendig på å skaffe ting de egentlig ikke ønsker å selge...

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes veldig humbug ut. Grunnen til at det ikke er tv-er å oppdrive nå er vel først og fremst fordi 2011-modellene har nådd slutten av livssyklusen og gått ut av produksjon, ikke pga flom. Lefdal/Elkjøp er uansett ganske elendig på å skaffe ting de egentlig ikke ønsker å selge...
    Er ekstremt skeptisk på å gå ned i størrelsen på tv'n, så jeg får undersøke litt gjennom ander kanaler hos Lefdal og undersøke muligheten for å skaffe tv'n. Ender jo faktisk med at man får ekstra straff for at de har greid å brukt 5 mnd på å få i orden krediteringen på en helt opplagt garantisak.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hei folkens, var i går på expert å fikk sett mye på 64" 8005, en ting jeg sterkt la merke til er att den hakker noe vanvittig. Etterslep osv.

Filmen ble avspilt via Blu-ray spiller, også på 10 andre tver samtidig. Denne tven hakka definitivt mest.

Er det noe dere opplever? Syntest jo det er rart att den tven skulle være slik :s
    Hei

Jeg fikk min Samsung 64"d8005 inn i huset igår,kjøpte den på MPX. Har nå fått justert den,og fy for en flott tv,bilde skal jeg gi terningkast 10.
    Kjøpte idag også samsung bd5500 3d spiller,har ikke sett noen bedre bilde på noen tv før,jeg har også en Samsung le52a656 som jeg var fornøyd med bilde på,men 64" plasma er mye bedre.
    Det er ingen summing eller ulyder på den,bilde er dønn stabilt....
    Tar seg også flott ut på veggen der den henger:-D

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jtmath
    Hei

Jeg fikk min Samsung 64"d8005 inn i huset igår,kjøpte den på MPX. Har nå fått justert den,og fy for en flott tv,bilde skal jeg gi terningkast 10.
    Kjøpte idag også samsung bd5500 3d spiller,har ikke sett noen bedre bilde på noen tv før,jeg har også en Samsung le52a656 som jeg var fornøyd med bilde på,men 64" plasma er mye bedre.
    Det er ingen summing eller ulyder på den,bilde er dønn stabilt....
    Tar seg også flott ut på veggen der den henger:-D
    Grattis med nytt tv
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Side 30 av 43 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •