Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 43 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 854
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er det 8 dager siden jeg leverte inn tv'en pga stripene, status er fremdeles "REGISTRERT AV BUTIKK", hvor lenge kan jeg vente før jeg kan heve kjøpet eller kreve ny tv. Det er galt nok å sitte uten tv i 1-2uker som er normal service tid, men når det tar over en uke før tv'en når service senter så blir det useriøst for min del.
    Kjøpte jo ny tv for å bruke den, ikke for å stirre på veggstativet

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Om det er sånn som det er på det bildet linket til så har jeg aldri sett det på min PS64D8005, bildet mitt er dønn stabilt:-D
    Helt fint bilde her også, kun buzzen som plager meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er sånn som det er på det bildet linket til så har jeg aldri sett det på min PS64D8005, bildet mitt er dønn stabilt:-D
    Det er selvfølgelig overdrevent i forhold til virkeligheten, men det er slike skiftinger i brightness jeg opplever.
    Det er nesten fraværende ved 50hz og 24hz med Cinema smooth på.
    Det kan også begrenses ved 60hz hvis brightness står på 52 eller mer.
    Ved brightness på foreks 50 så pop'er det hele tiden.

Grunnen til at jeg ser dette ofte, er at jeg ser tv-serier i h264 mkv i 60hz fra pc. Jeg kan selvsagt endre til 50hz, men da buzzer tven mye verre enn ved 60... og 24hz/Cinema smooth får jeg ikke til fra pc. Synes det hakker alt for mye.

Disse pops skjer for det meste i scener der skjermen er delt mellom lyse og mørke deler. (Se foreks vedlagt bilde, der mannen med mørk dress kommer inn i bildet. I neste sekund trekker han seg ut igjen til venstre og da skifter brightness sånn sort blir mørkegrått osv...)

Hvilke innstillinger bruker du? Ser du mye på 60hz materiale? Dvs for det meste film fra pc. (Satelitt og kabel-tv er 50hz, og blu-ray med 24hz/Cinema Smooth. Som sagt er ikke dette problemet.)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekstra irriterende er det med filmer i 2.35:1 med sort bar oppe og nede. Da skifter de sorte barene "hele tiden" mellom sort og mørkegrått... Har testa Batman forever bl.a., og barene blinker nesten...mye duse scener i den filmen. (Dette i 60hz eller 24hz uten CS altså)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke vært vellykket å oppdatere via tv`n for meg, jeg har lastet ned firmwaren og innstallert den på en usb penn og oppdatert den via pennen og det funker kjempefint:-D

PS64D8005FU - SUPPORT | SAMSUNG

Gega
    Oppdaterte med tven og trådløse nettet jeg, gikk helt fint. Merker ingen forskjell fra før jeg da, men skader vel ikke å oppdatere til nyeste firmware, er vel ikke noe som er dårligere i alle fall?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Det er selvfølgelig overdrevent i forhold til virkeligheten, men det er slike skiftinger i brightness jeg opplever.
    Det er nesten fraværende ved 50hz og 24hz med Cinema smooth på.
    Det kan også begrenses ved 60hz hvis brightness står på 52 eller mer.
    Ved brightness på foreks 50 så pop'er det hele tiden.

Grunnen til at jeg ser dette ofte, er at jeg ser tv-serier i h264 mkv i 60hz fra pc. Jeg kan selvsagt endre til 50hz, men da buzzer tven mye verre enn ved 60... og 24hz/Cinema smooth får jeg ikke til fra pc. Synes det hakker alt for mye.

Disse pops skjer for det meste i scener der skjermen er delt mellom lyse og mørke deler. (Se foreks vedlagt bilde, der mannen med mørk dress kommer inn i bildet. I neste sekund trekker han seg ut igjen til venstre og da skifter brightness sånn sort blir mørkegrått osv...)

Hvilke innstillinger bruker du? Ser du mye på 60hz materiale? Dvs for det meste film fra pc. (Satelitt og kabel-tv er 50hz, og blu-ray med 24hz/Cinema Smooth. Som sagt er ikke dette problemet.)

Jeg har ikke foretatt meg noen innstillinger hverken på tv, pc eller PS3`n..jeg ser også mye film via pc, spiller blue-ray filmer og spiller men har ikke lagt merke til det du nevner...kanskje det er derfor at det virker hos meg:-D

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har servicetekniker vært her i forbindelse med satellitt-tuneren, og det ser ut til at ting er i orden nå.

Han kunne fortelle meg at dette er et problem på samtlige tv-er med dette hovedkortet (samme hovedkort i PS51D800x og PS64D800x), og løsningen er en hardware-modifikasjon. Problemet er støy grunnet en designfeil, og hardware-moden eliminerer/reduserer denne støyen. Jeg antar at grunnen til at signalmeteret fortsatt viser dårlig signal er fordi det måles et sted i kjeden før den fixen, men til tross dårlige verdier på signalmeteret virker problemet å være helt borte nå.

Så de med samme problem har nok ikke noen vei rundt å kontakte et serviceverksted, og han mente de skulle være klar over dette. Jeg så også at han hadde med seg et ark med Samsung-logo på stemplet "confidential" med instruksjoner om denne fiksen, så Samsung er nok veldig klar over dette

Update: OK, litt rask der... problemet ser ikke ut til å være HELT borte, men jeg lurer nå på om det jeg erfarer er det samme som en som klaget på hakking med RiksTV og CAM, så jeg skal forsøke en annen CAM, samt se om jeg finner noe som ligger ukryptert på 0.8W jeg kan bruke for å teste dette med uten CAM i for å se om det er noe forskjell på med og uten. En oppdatering nr. 2 kommer etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg forsøkt med CI+ CAM også. Ingen endring på situasjonen, så det blir nok å ringe tilbake til serviceteknikeren som var her i morra om det da ikke hjelper å finstille parabolen, men det tar jeg i morgen.

Men at man er inne på en løsning er det jo ikke noen tvil om, sånn siden det har gått fra å ikke være sebart i det hele tatt til å glitche en gang sånn ca. hvert andre minutt i snitt. Dette er selvsagt uakseptabelt, men likevel fremgang. Jeg ser litt mer positivt på å kunne få en løsning her nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    @BigZ: mener vi det samme med brightness-popping, tro? på min er det virkelig ikke ille. Det er ikke HELT borte, men det oppstår svært sjelden og jeg har aldri sett det med Cinema Smooth (selv om jeg vet det kun funker for 24Hz-kilder)
    Du så min forklaring. Er dette hva du kaller brightness pop?
    Skal sies at jeg omgår dette problemet nå, ved å spille alle filmer/tv serier i 24hz/Cinema smooth (så lenge de er innspilt i 24hz da...)
    Har oppdaget Daum Potplayer, og endelig fått en mediaavspiller på HTPC'en som ikke hakker ved 1080p/24.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Du så min forklaring. Er dette hva du kaller brightness pop?
    Skal sies at jeg omgår dette problemet nå, ved å spille alle filmer/tv serier i 24hz/Cinema smooth (så lenge de er innspilt i 24hz da...)
    Har oppdaget Daum Potplayer, og endelig fått en mediaavspiller på HTPC'en som ikke hakker ved 1080p/24.
    Sikter du til beskrivelsen der du nevner letterboxen? Det fenomenet kalles floating blacks (2010 Panasonicene var ekstremt plaget av det, i mye verre grad enn her). Jeg kan bekrefte at det skjer hos meg også, men ikke veldig ofte og når det inntreffer så ser det i alle fall ut til å følge bildet sånn noenlunde. På Panasonicen var det sånn at denne justeringen gjerne inntraff et halvt sekund etter at endringene i bildet tilsier at de burde vært der. Med CS så skjer det ikke i det hele tatt så dette er et kompromiss jeg kan leve med. Takker for øvrig for tips om player for 24p-avspilling. Skal testes

Det eneste som ender med retur av tv-en nå er hvis de ikke klarer å fikse dette forbanna tuner-problemet. Ringte teknikeren igjen i dag og han skulle komme innom neste uke igjen med det hovedkortet som ikke ble brukt sist og modifisere det også for å teste. Hvis det ikke fungerer er det visstnok en viss sjanse for at Samsung vil prøve å skylde på Canal Digital, så jeg får vel bare være forberedt på det og se om jeg finner en HD-kanal som er free to air på en eller annen satellitt innen rekkevidde også

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    (...)Hvis det ikke fungerer er det visstnok en viss sjanse for at Samsung vil prøve å skylde på Canal Digital, så jeg får vel bare være forberedt på det og se om jeg finner en HD-kanal som er free to air på en eller annen satellitt innen rekkevidde også
    Hotbird på 13 grader øst sender Rai HD, og på 19.2 grader øst, sender Astra flere: HD-Astra, men du mottar kanskje ikke disse om du bor langt nord i landet, eller har liten skål.

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvilken fjernkontroll som følger med på 64" om dagen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jackant
    Noen som vet hvilken fjernkontroll som følger med på 64" om dagen?

Denne fulgte med min som jeg kjøpte i november

Viderekoblingsmerknad

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne fulgte med min som jeg kjøpte i november

Viderekoblingsmerknad
    Kom sammen med min å.
    Kjøpte på Expert forrige uke, også var det med 2 3D briller, med knappbatteri ikke oppladbare.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det er samme som jeg har på 63" i dag. Vet at de tidligere leverte disse med den kjipe plastfjernkontrollen. Bestilte min på HiFiklubben i forrige uke, blir spennende å se!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jackant
    Ok, det er samme som jeg har på 63" i dag. Vet at de tidligere leverte disse med den kjipe plastfjernkontrollen. Bestilte min på HiFiklubben i forrige uke, blir spennende å se!

Det blir nok kanonbra det skal du se, det fulgte 2 par 3D briller med min tv også:-D

Gega

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å styre opptaksfunksjonen på PSXXD8005 via internett, eller er det bare mulig via fjernkontroll og Samsung-app som bruker bluetooth? Hadde vært praktisk å kunne sette på opptak selv om man ikke er hjemme..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk TV i går. Kanonbilde uten spesielt mye kalibrering.

Det var den fjernkontrollen med metallramme rundt og 2 sett briller.

Tror ikke det er mulig å fjernstyre opptak, kanskje det kommer!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som har følelsen av at 2011 64-tommeren virker mindre enn 2010 63-tommeren? Det er vel bare innbilning, men syns den virker litt mindre enn 63-tommeren jeg hadde tidligere...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Er det bare jeg som har følelsen av at 2011 64-tommeren virker mindre enn 2010 63-tommeren? Det er vel bare innbilning, men syns den virker litt mindre enn 63-tommeren jeg hadde tidligere...

Mener at de ytre målene skal være det samme, men at panelet har øket med 1" og rammen har krympet tilsvarende på 2011 versjonene... det kan være en smalere ramme som spiller deg et puss.. jeg hadde UE55D8005 LED på prøve en stund og den har jo nesten ikke ramme i det hele tatt.. den virket mye mye minde enn den 50" Panasonicen som hang der fra før, men den hadde større ramme

Gega

Side 29 av 43 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •