Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 43 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 854
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg hatt min PS51D8005 siden tirsdag, og kortversjonen er at dette er bra. :-)

Har bare kalibrert selv via DVE Essentials BD'en.

Dette er min tredje TV på et par måneder.
    De to tidligere var Panasonic 50VT30 (masse grønne flekker) og Samsung UE55D8005 (LED-LCD med masse clouding/bleeding).

Hvis jeg skulle sammenliknet med VT30, så har nok slc sagt det meste allerede. Ja, svartnivået er litt dårligere, men det er bra nok, og den gode lysstyrken hjelper å få opp kontrasten.
    Fargene er helt glimrende, bedre enn VT30, vil jeg si.

Det er litt plasma-støy/summing, kanskje litt mer enn VT30, men bedre enn min gamle Pana PZ85. Det skal være nesten fullstendig stille i stua før man begynner å legge merke til det.
    PS51D8005 har ikke vifter, så den støyen slipper man. VT30 har vifter, noe man absolutt kan høre, men jeg vil ikke si det var spesielt plagsomt.

Bevegelser gjør D8005 minst like bra som VT30, kanskje til og med litt bedre. Tror jeg må ha dem side ved side om jeg skulle sett forskjell.

Men på fargegraderinger er Samsung bedre (enn det meste jeg har sett, faktisk). Jeg ser sjeldnere såkalt posterization, altså at man kan se klare overganger fra f.eks. grå til litt lysere grå. Dette liker jeg svært godt.

Menyer og Smart Hub er stort sett identisk med LED-LCD utgaven av D8005, og jeg synes det funker helt greit. Ikke perfekt, men jeg har ikke så mye å utsette heller.

Det er forresten mye mer TV for penga enn f.eks. UE55D8005 som jeg hadde før. Det er noe spesielt med plasma som jeg helt klart foretrekker, og det gjelder ikke minst innsynsvinkelen.

Så med mindre noe guffent dukker opp, så kommer jeg til å beholde denne TV'en en stund.
    Ihvertfall må det være noe mye bedre som kommer. ;-)

Takk til slc for mange gode innspill, og pristips. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra å høre at du er fornøyd Har funnet ut at denne har noe av det samme problemet som jeg kvittet meg med 2010 Panasonicen min for, men det kan så godt som elimineres i film med 24p-signalkilde så jeg ligger ikke våken om natten, hehe. Bittelitt tradeoffs er det, dog. Aktiver Cinema Smooth for 24p-innhold (Da får du den ekte film-modusen. Om ikke den er aktivert vil du få 3:2-pulldown i stedet. Ulempen med dette er at 96Hz-modusen gir et noe dårligere sortnivå, men du ser ikke dette med lyset på. Dersom du har lyset av vil du se noe forskjell, men du blir kvitt 99% av all "floating blacks")

Jeg er fremdeles strålende fornøyd med bildekvaliteten selv om jeg skal innrømme at jeg nok savner sortnivået til VT30-en litt... men når jeg tar meg selv i å tenke de tankene så er det jo bare å tenke på grønne flekker, lysstyrke, farger, bevegelser/forsforlag (nei, du innbiller det ikke dette.. den HAR bedre bevegelser enn VT30-en), fargegraderinger... og da blir jeg glad igjen

Image retention er også et mye mindre problem på denne enn VT30-en. Jeg må innrømme at jeg har hatt tv-en en del på The Voice (ja, jeg skammer meg litt) i det siste, og logoen setter seg igjen. Men 2-3 minutter med "hvitvaskingen" i D8005-en og det er totalt vekk

Tror nok jeg og denne tv-en skal bli bestevenner i noen år bare jeg får fikset satellitt-tuneren i den som åpenbart er defekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd flere kalibreringer, kjører kalibreringen fra flatpanels dk, med noen små justeringer, og syns denne er best av de jeg har prøvd. Noen som har noen kalibreringsinnstillinger de mener er bedre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjentar gjerne det som er sagt før. Det er variasjoner på hvert eneste panel, så det er umulig å gi noen "gode" innstillinger på den måten. Det vil være mer flaks enn noe annet om noe fungerer optimalt, men du kan forsøke de som står på avdb.no om du vil teste et alternativ. Dette er også et kalibreringsresultat gjort med skikkelig måleutstyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg gjentar gjerne det som er sagt før. Det er variasjoner på hvert eneste panel, så det er umulig å gi noen "gode" innstillinger på den måten. Det vil være mer flaks enn noe annet om noe fungerer optimalt, men du kan forsøke de som står på avdb.no om du vil teste et alternativ. Dette er også et kalibreringsresultat gjort med skikkelig måleutstyr.
    Innstillingene på avdb.no har jeg visst prøvd, syns ikke bildet ble så bra som med innstillingene fra Flatpanels. Det er vel variasjoner på hvert panel, men tror de variasjonene er så små at kalibreringsinnstilllinger fra andre sider fungerer greit hvis en gjør små justeringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra å høre at du er fornøyd Har funnet ut at denne har noe av det samme problemet som jeg kvittet meg med 2010 Panasonicen min for, men det kan så godt som elimineres i film med 24p-signalkilde så jeg ligger ikke våken om natten, hehe. Bittelitt tradeoffs er det, dog. Aktiver Cinema Smooth for 24p-innhold (Da får du den ekte film-modusen. Om ikke den er aktivert vil du få 3:2-pulldown i stedet. Ulempen med dette er at 96Hz-modusen gir et noe dårligere sortnivå, men du ser ikke dette med lyset på. Dersom du har lyset av vil du se noe forskjell, men du blir kvitt 99% av all "floating blacks")

Jeg er fremdeles strålende fornøyd med bildekvaliteten selv om jeg skal innrømme at jeg nok savner sortnivået til VT30-en litt... men når jeg tar meg selv i å tenke de tankene så er det jo bare å tenke på grønne flekker, lysstyrke, farger, bevegelser/forsforlag (nei, du innbiller det ikke dette.. den HAR bedre bevegelser enn VT30-en), fargegraderinger... og da blir jeg glad igjen

Image retention er også et mye mindre problem på denne enn VT30-en. Jeg må innrømme at jeg har hatt tv-en en del på The Voice (ja, jeg skammer meg litt) i det siste, og logoen setter seg igjen. Men 2-3 minutter med "hvitvaskingen" i D8005-en og det er totalt vekk

Tror nok jeg og denne tv-en skal bli bestevenner i noen år bare jeg får fikset satellitt-tuneren i den som åpenbart er defekt.

Hei
    Jeg har 64"'eren og har hatt samme problem med den tuneren, et fantastisk tv men tuner delen er på søppel niva, har også et Samsung 6 serie LED tv fra 2010 der alt er ok og signal styrken er på 100%. Planen min var hele tiden å bruke den nye tuneren til Canal Digital så jeg har ikke stresset med tv'en, og som forventet da jeg installerte CD sin tuner så ga den 100% både på styrke og kvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ikke så veldig oppløftende ut med tanke på å få dette fikset, for hvis alle plasmaene er sånn så kan det vel fort være at de dekker seg bak "tv-ene er bare slik", men på den annen side så ser jeg ikke helt at det er noen gyldig grunn heller for den er jo ikke brukelig til å ta inn signaler med overhodet sånn det er nå. Kan det være trafostøyen som forstyrrer signalet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ikke så veldig oppløftende ut med tanke på å få dette fikset, for hvis alle plasmaene er sånn så kan det vel fort være at de dekker seg bak "tv-ene er bare slik", men på den annen side så ser jeg ikke helt at det er noen gyldig grunn heller for den er jo ikke brukelig til å ta inn signaler med overhodet sånn det er nå. Kan det være trafostøyen som forstyrrer signalet?
    Det er vel satelitt-tuneren det snakkes om her. Vet dere om kabeltuneren er like dårlig, eller fungerer den bra?

Hvis jeg bestiller en PS64D8005 hos komplett.no, hvilken fjernkontroll følger med?
    Er det den vanlige som er full av knapper, eller er det den med en liten skjerm og metallkant rundt?
    Har søkt litt på nettet og det ser for meg ut som begge har samme nr: TM1180.

Følger brillene med?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettes

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått et slags svar fra Samsung support. De sier det er et kjent problem med tuneren i plasma tv-ene, men de sier ikke noe om hva. De ba meg oppdatere til nyeste firmware (1020, sluppet i dag), men det hjalp ikke noe. TV-en må derfor inn på service. Om det kun gjelder satellitt-tuneren vet jeg ikke, for jeg har ikke mulighet til å teste noe annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Det er vel satelitt-tuneren det snakkes om her. Vet dere om kabeltuneren er like dårlig, eller fungerer den bra?

Hvis jeg bestiller en PS64D8005 hos komplett.no, hvilken fjernkontroll følger med?
    Er det den vanlige som er full av knapper, eller er det den med en liten skjerm og metallkant rundt?
    Har søkt litt på nettet og det ser for meg ut som begge har samme nr: TM1180.

Følger brillene med?

Det er faktisk ingen av de kontrollerne du nevner, den som følger med er AA59-00543A..google den så finner du den lett.

Ja, det følger med 2 par briller:-)

Gega

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere får gi beskjed om det er noen utvikling på DVB S2 tuneren. Jeg gidder ikke å kjøpe noen CAM før problemet evt er løst.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Dere får gi beskjed om det er noen utvikling på DVB S2 tuneren. Jeg gidder ikke å kjøpe noen CAM før problemet evt er løst.
    Jeg har fått beskjed om at tv-en må inn på service, så det er tydeligvis en feil i mitt tilfelle. Du kan sjekke tv-en før du bestiller CAM. Still inn kanalene ved å velge Canal Digital Sat. og gjør et kanalsøk, gå inn på kanal 22 som er NRK 1 og les av signalstyrke/kvalitet der.

Dersom du har en signalkvalitet som er lav og "bit error rate" viser noe annet enn null så har du nok samme problemet. Utover det er det bare å kjøre på.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Tuneren må sjekkes så snart som mulig.

Er storfornøyd med tv-en så langt. Håper bare på fint vær på dagtid slik at jeg kan orke å trekke parabol-kabelen inn på loftet. Har jo blåst og regnet så fælt at jeg til nå har måttet klare meg uten tv signal :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Takker! Tuneren må sjekkes så snart som mulig.

Er storfornøyd med tv-en så langt. Håper bare på fint vær på dagtid slik at jeg kan orke å trekke parabol-kabelen inn på loftet. Har jo blåst og regnet så fælt at jeg til nå har måttet klare meg uten tv signal :shock:

vet ikke om det er så mye vi kan gjøre med den elendige tuneren som sitter i denne Plasmaen:evil:

Ja, noe er det uansett hvilken tv man velger... det beviser jo egentlig bare at det er ikke så mye man får for 20-30 000.- i disse dager

Jeg har frem til 22 januar til å bestemme meg for om min skal tilbake eller ikke.. om man isolerer størrelsen og utseende på PS64D8005 så er den helt konge i forhold til pris, men jeg blir ikke fortrolig med den tuneren og buzzingen som faktisk høres helt på andre siden av stuen som er 7-8 m unna tv`n... buzzingen er akkurat like høy/lav om jeg sitter 2.5m unna eller om jeg sitter 7-8m unna...pussige greier.. det er nesten mer irriterende på lang avstand for da hører jeg ikke lyden på tv`n så godt:?

Gega

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått et slags svar fra Samsung support. De sier det er et kjent problem med tuneren i plasma tv-ene, men de sier ikke noe om hva. De ba meg oppdatere til nyeste firmware (1020, sluppet i dag), men det hjalp ikke noe. TV-en må derfor inn på service. Om det kun gjelder satellitt-tuneren vet jeg ikke, for jeg har ikke mulighet til å teste noe annet.
    Finnes det noen oversikt over endringer i den versionen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PantZman
    Finnes det noen oversikt over endringer i den versionen?
    Den fjerner ihvertfall ikke problemet med brightness pops, og det irriterer vettet av meg...

slc: Er det noe mulighet å endre noe i servicemenyen for å forbedre dette? (ser det er en del snakk om endringer i servicemenyen på avforums.com, men mye å lese og jeg forstår ikke alt... i tillegg er det kanskje ikke D8005 de snakker om?)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D8005 er nøyaktig samme tv-en som D8000 (de bruker til og med samme firmware), men D8005 har noen tilpasninger for Canal Digial satellitt og tror ikke det er noe forskjell ellers.

Endringene de foreslår i servicemenyen på avforums vil om noe forverre brightness pops, samt føre til mye mer unøyaktige farger.

Fra 1013 til 1018 som jeg installerte når jeg fikk tv-en synes jeg i alle fall det ble mye bedre, og i Cinema Smooth synes det å være så godt som eliminert i 2D for meg. Jeg ser at det er noe brightness pops på veldig lyse bilder, men for meg er det ganske uproblematisk. Jeg er vel kanskje litt mer tolerant med tanke på hva jeg kom fra Du kan forsøke å sette dynamisk kontrast på det laveste og se om det "jevner ut" poppingen noe (Regner med at den står på av nå).

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    vet ikke om det er så mye vi kan gjøre med den elendige tuneren som sitter i denne Plasmaen:evil:

Ja, noe er det uansett hvilken tv man velger... det beviser jo egentlig bare at det er ikke så mye man får for 20-30 000.- i disse dager

Jeg har frem til 22 januar til å bestemme meg for om min skal tilbake eller ikke.. om man isolerer størrelsen og utseende på PS64D8005 så er den helt konge i forhold til pris, men jeg blir ikke fortrolig med den tuneren og buzzingen som faktisk høres helt på andre siden av stuen som er 7-8 m unna tv`n... buzzingen er akkurat like høy/lav om jeg sitter 2.5m unna eller om jeg sitter 7-8m unna...pussige greier.. det er nesten mer irriterende på lang avstand for da hører jeg ikke lyden på tv`n så godt:?

Gega
    Jeg har samme problemet...må snart levere tilbake tv-en evnt på elkjøp, og tror jeg skal gjøre det...håper å få bytta den i et annet eksemplar, og får forhåpentligvis et som buzzer mindre...sånn jeg har forstått det opplever de fleste lite buzzing på denne, så jeg har vel vært uheldig og fått et dårlig eksemplar, og da er jeg dum om jeg ikke prøver bytte den...? Nå ser jeg at prisen på elkjøp er gått ned ytterligere også... Jeg har vel full anledning å benytte meg av 60 dager returrett, og få igjen pengene, og kjøpe en ny av de etterpå istedet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Overså denne kommentaren... dette med tuneren er definitivt en defekt, for det skal ikke være sånn at den ikke kan brukes. Den er jo faktisk totalt ubrukelig, for den klarer jo ikke en gang SD-kanaler med lav bitrate skikkelig selv om signalforholdene er optimale. Fremdeles ikke hørt noe fra noe serviceverksted, så jeg må vel ringe Samsung og purre i morra, for dette begynner å bli litt irriterende.

Klarer de ikke å fikse dette blir det en heving av kjøpet, uavhengig av om returfristen har gått ut eller ikke. Men regner med at de klarer å fikse det...

Side 26 av 43 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •