Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 43 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 854
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nataz
    Joda, det er nok sant det du sier. Om man vil høre buzzingen hører man den.

Jeg tenkte over det når lyden var slått av. Stygg lyd, men med en gang jeg satte på lyden igjen tenkte jeg ikke noe på det.

For å si det sånn, har jeg på nok lyd til at jeg hører hva som blir sagt i en dialog, hører jeg ikke buzzing. Jeg kan jo ha vært heldig med mine..
    Du har definitivt vært heldig, enten med TVen eller med hørselen (eller mangel på hørsel).

TVen min buzzet som bare pokker, men da jeg satte den på et litt høyere TV-bord ble lydnivået levelig nok i vanlig sitteposisjon. Jeg er dog fortsatt ikke sikker på om jeg heller burde returnert den for en LCD-TV mens jeg hadde sjansen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PN er den amerikanske versjonen, og jeg ville vel ikke gått ut i fra at de innstillingene passer for europeisk sånn uten videre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh well, da har jeg tatt steget ut og bestilt en PS51D8005... jeg håper herved jeg slipper å se noen irriterende defekter ala Panasonics grønne flekker fremover. Men har jeg skikkelig flaks er det en stuck rød pixel MIDT i skjermen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Oh well, da har jeg tatt steget ut og bestilt en PS51D8005... jeg håper herved jeg slipper å se noen irriterende defekter ala Panasonics grønne flekker fremover. Men har jeg skikkelig flaks er det en stuck rød pixel MIDT i skjermen.
    tror buzzing er det du skal frykte mest...min ps64d8005 skal elkjøp få bytte i en ny tv ja...syns buzzingen bare blir verre for hver dag...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tåler nok litt buzz. VT30-en jeg har her nå buzzer også hørbart, men jeg lar meg ikke plage. Samsungen jeg har på soverommet buzzer også, men bryr meg ikke om det blir på det nivået. Får se om jeg får fikset henting av tv i morgen samt levering av den som står her nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    tror buzzing er det du skal frykte mest...min ps64d8005 skal elkjøp få bytte i en ny tv ja...syns buzzingen bare blir verre for hver dag...

Hvilken tv tenker du på å bytte til om du bytter?
    Det er vel vanskelig å gå under 60" når man først har hatt en STOOOOR tv:-D

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Hvilken tv tenker du på å bytte til om du bytter?
    Det er vel vanskelig å gå under 60" når man først har hatt en STOOOOR tv:-D

Gega
    Skal bytte til samme tv, skal ha et eksmplar som buzzer mindre! Sånn jeg forstår det, så buzzer de fleste eksemplar av ps64d8005 lite...jeg har vært uheldig og fått et buzzeeksemplar...har tydeligvis uflaks for tida...har fått en harddisk som er feil på også nå, sikkerhetskopiering av 3tb disk...jada...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått PS51D8005-en og er inntil videre strålende fornøyd. Jeg kommer med en mer detaljert "rapport" og sammenligning med VT30-en i løpet av helga, tipper jeg. Vil bare få testa den skikkelig først. Men inntrykket er svært godt, til tross for merkbart dårligere sortnivå fra VT30-en, men fy for et lysutbytte denne skjermen har i forhold til Panasonicene i år. Og best av alt... skjermen er HELT jevn. Ikke så mye som antydning til flekker av noe slag, verken "dirty screen effect" eller "green patches/blobs". Jeg slapper for en gangs skyld av når jeg ser på tv-en...

Og jeg kan bekrefte at den nye firmwaren utretter mirakler mtp brightness pops. De er ikke 100% borte, men de ytterst få gangene det inntreffer er det minimalt og etter min mening ubetydelig. Jeg håper de positive inntrykkene fortsetter og at det ikke dukker opp noe veldig idiotiske mangler fremover

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått PS51D8005-en og er inntil videre strålende fornøyd. ..
    Godt å høre at det finnes et greit alternativ.

Litt synd at de ikke har fått has på buzzingen.
    Var det så at D8005'en ikke har vifter, i motsetning til VT30?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket ikke veldig nøye, men jeg kunne ikke se noen vifter da jeg monterte den i alle fall så man slipper å bekymre seg for at de skal bli dårlige

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg kan bekrefte at den nye firmwaren utretter mirakler mtp brightness pops. De er ikke 100% borte, men de ytterst få gangene det inntreffer er det minimalt og etter min mening ubetydelig. Jeg håper de positive inntrykkene fortsetter og at det ikke dukker opp noe veldig idiotiske mangler fremover
    Hvilken firmware bruker du? Jeg bruker den siste som er tiljengelig via TVens menyer (1015), og hos meg er det desverre enda en del synlige brightness-pops. Vet det ligger en nyere firmware på Samsungs nettsider. Det er kanskje verdt bryet å oppdatere til denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde 1013 på denne da den ble levert, og jeg fikk også beskjed om at det ikke fantes noen nyere via tv-en. Det er nok verdt et forsøk å laste ned 1018.1. Det blir ikke helt borte, men det er i hvert fall sterkt redusert fra 1013

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bør vel ikke velge oppgradering av tven på menyen? Mener jeg leste at ting bare blir dårligere, og de som har oppgradert angrer på det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    En bør vel ikke velge oppgradering av tven på menyen? Mener jeg leste at ting bare blir dårligere, og de som har oppgradert angrer på det?
    Det er samme oppdateringen uavhengig av hvor man oppdaterer fra, men ja.. det var en firmware-versjon nå nylig som ble trukket tilbake som ødela en del. De har fikset det i den som ligger på nettsidene nå, men det hjelper ikke de som allerede har oppdatert for de har et nyere (eller likt) versjonsnummer som den siste og det er ingen rollback-muligheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som bruker satellitt-tuneren in sin 2011-Samsung? Jeg sliter virkelig med å få signalkvaliteten opp. Jeg har en signalstyrke på 100%, men signalkvaliteten ligger på 20-30%. På både VT30-ene jeg har hatt her samt Canal Digital-tuner så har det ikke vært noe voldsomt problem med signalkvaliteten. Hvor bør jeg begynne å feilsøke?

Jeg legger også merke til at kontakten til coax-kabelen som står i tv-en er ganske varm. Har jeg å gjøre med en impedansemismatch?

Mitt neste trekk er egentlig å forsøke en annen kabel, og dersom det ikke hjelper muligens også forsøke å bytte LNB-et, men er det sannsynlig at feilen ligger der så lenge det faktisk fungerer på "alt" annet?

Jeg vet også at faren min, også med en 2011-Samsung sliter litt med HD-kanalene, så er det tilfelle at disse tunerne rett og slett er superkresne? Hva skal i tilfelle til for å få dem fornøyd?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Det er samme oppdateringen uavhengig av hvor man oppdaterer fra, men ja.. det var en firmware-versjon nå nylig som ble trukket tilbake som ødela en del. De har fikset det i den som ligger på nettsidene nå, men det hjelper ikke de som allerede har oppdatert for de har et nyere (eller likt) versjonsnummer som den siste og det er ingen rollback-muligheter.
    Og dette irriterer livskiten ut av meg...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Og dette irriterer livskiten ut av meg...
    Rapportene om at den siste er en mirakelkur skal dog tas med en klype salt. Verken floating blacks eller brightness pops er eliminert, men jeg ser at det er redusert fra 1013 i alle fall. På innhold som er 90-ish prosent hvitt så vil du fremdeles se ganske hissig popping (prøv å se på alpint f.eks.)

Floating blacks er såpass subtilt at det neppe er noe problem med mindre du faktisk sitter og nistirrer på letterbox-stripene mens du ser på film. Det er relativt svake hopp i kontrasten det er snakk om, og det er ikke i nærheten av å være like ille som på Panasonic i 2010.

Nå vet ikke jeg hvor mye verre sortnivået ble på de som kjørte inn denne andre oppdateringen, men håper de snart slipper en revisjon til for de som faktisk installerte den. Det er vel ikke så mange som vet hva de roter med der nå. Firmware-downloadingen ble jo fjernet totalt fra UK-websidene f.eks.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt litt tid til å herje med den nyinnkjøpte PS51D8005-en og mens jeg enda har VT30-en friskt i minne tenkte jeg å skrive litt om mine inntrykk av Samsungen og ta noen sammenligninger der det er på sin plass. De av dere som har lest en del tråder her har nok fått med seg sutringen over VT30-en og gjengangerproblemene som f.eks. grønne flekker på deler av bildet og jeg har hatt to VT30-er hvorav jeg fikk byttet panelet på den ene uten at det hjalp. Derfor synes jeg nok var nok nå, men det er flere ting jeg synes er verdt å nevne med Samsungen som stiller den i et godt lys, samt noe som ikke er fullt SÅ positivt.

La oss først begynne med det som for mange er det viktigste... sortnivået. La oss ikke forsøke med noe selvbedrag her; VT30-en ligger mange hakk over Samsungen på dette området (i hvert fall om man sammenligner 50" vs. 51", jeg har mistanke om at forskjellene er mindre på de større skjermene til Samsung). Sortnivået på PS51D8005 er ikke dårlig, men det gir et svakt hint av blågrått sånn som man kjenner fra LCD-verdenen.

Normalt ville jeg vært (og jeg var) skeptisk til dette, men det Samsungen mangler i sortnivå tar den igjen og vel så det i lysstyrke. Den oppfattes som mye lysere enn VT30, og den tåler dagslys mye bedre. Når det er sagt, så er ikke antirefleksbelegget på Samsungen like bra som på VT30-en, det er noe mer refleksjoner men ikke noe kjempeproblematisk. Både VT30 og PS51D8005 har også dette problemet med at vertikal innsynsvinkel er ganske dårlig, så å henge noen av disse på veggen høyere enn øyehøyde er en dårlig idé.

Fargemessig, så vinner Samsungen; lett. Som nevnt over, er den mer lyssterk så det er ikke bare farger den er god på, men der VT30-en har litt lett for å se grå ut kan Samsungen se mye hvitere ut. Dette er noe av det som gjør at jeg tåler å "miste" noe sortnivå ved å bytte. Jeg følte alltid at VT30-en var akkurat litt for mørk, og den følelsen sitter jeg ikke igjen med på PS51D8005.

Menysystem og tuner; her vinner Panasonicen nærmest på walkover. Menysystemet til D8005-en er både tregt og tungvint i forhold til Panasonic. DVB-S-tuneren (som er den eneste jeg har testet på begge) er veldig følsom og lett å stille inn antenna etter på Panasonicen, mens jeg på Samsungen enda ikke har klart å få noe signal som gir meg stabilt bilde så her må det nok mer enn en satellittsøker til for å få det ordentlig. Plan B er å få noen til å stå inne og observere signalkvalitet mens jeg gjør justeringer ute.

Mediastøtten er best på Samsungen. Uten tvil. Jeg har ikke testa veldig mye forskjellige filer enda, men jeg testet en håndfull filer som Panasonicen ikke ville ta i som spilte helt strøkent på Samsungen. Etter tips her inne har jeg brukt serviio, og den fungerer fint til både Panasonic og Samsung; husk bare å skru av transcoding-opsjonen for det vil både suge tom PC-en din for ressurser samtidig som det virkelig dreper bildekvalitet. Det er med andre ord ikke noe vits å stresse med AllShare-serveren til Samsung (heldigvis, for den er kjip).

Kontrast/lys-stabilitet gir en seier til Panasonic. Panasonic med nåværende firmware har helt stabilt sortnivå og brightness "pops" er så og si ikke-eksisterende i Cinema, THX og Pro-modusene på Panasonic. På Samsungen med siste firmware kan det fremdeles skimtes floating blacks i mørke scener, samt brightness pops dersom det er veldig mye lyst/hvitt i bildet. Floating blacks er på ingen måte så synlig eller ekstremt som det var på Panasonicene fra 2010 for de som husker disse. Brightness pops på Samsung er ganske ekstreme når de slår til, men med nyeste firmware er det mest i "ekstremtilfeller" de oppstår og det er noe man kan leve med. Jeg testet en scene i Inception der jeg var sikker på at det ville slå inn, men nei.. dønn stabilt. Floating blacks kan sees i åpningen på Terminator 2 dersom noen vil ha et konkret sted å lete, i scenen der robotene skyter. Man ser et lite løft i lysstyrke på hele bildet, men det er mest synlig i letterbox-stripene og sannsynligvis mest synlig om du er typ 3cm unna skjermen Med andre ord; for det meste et ikke-problem, jeg ville bare for egen del se om det var slik. En annen litt irriterende ting med Samsungen er at når det ikke er noe på skjermen, så slår den av panelet helt. Dette kan få sortnivået til å fremstå som ustabilt i noen tilfeller og jeg har ikke funnet noe sted dette kan skrus av.

På panoreringer synes man jo egentlig at et firma som heter Panasonic burde vært best (ok, den var tørr!). Men her må jeg nok gi poenget til Samsung. Spesielt ved raske panoreringer. Der Panasonicen sliter med fosfor-lag kan jeg ikke se dette i noen stor grad på Samsungen overhodet.

Nok et poeng må tildeles Samsung for fargegraderinger (eller hva nå enn det riktige uttrykket måtte være). Der en blå himmel på Panasonic kan synes opphakket med store hopp mellom fargene som om det skulle være lav fargeoppløsning er det nok et område Samsungen gjør det bra på. Overgangene er mye jevnere og det hele ser mer naturlig ut.

Når det gjelder 3D, så er nok Panasonic et lite hakk bedre mtp crosstalk, men jeg synes det også virket å være mulig å justere 3D-effekten dypere (for de som ønsker det) enn det var på Panasonicen (og selvfølgelig andre veien om man synes det blir for dypt). TV-en har mulighet for å konvertere 2D til 3D og 3D til 2D som Panasonicen, men disse innstillingene er litt mer knotete å komme til enn på Panasonicen der man får valget i det man trykker på 3D-knappen.

Når det kommer til buzzing så synes jeg i mitt tilfelle ikke at den ene var noe verre eller bedre enn den andre. Jeg hørte tydelig buzzing på begge to, men det virker som om det allerede har roet seg noe på Samsungen. Jeg hører det fremdeles, men jeg plages ikke.

Da tror jeg at jeg har fått dekket alle punktene som er av betydning for meg personlig og håper at det kan være til hjelp for noen. D8005 er en veldig undervurdert tv, og jeg fatter ikke hvordan Panasonicen har fått så mye mer oppmerksomhet enn den. Så om du skulle være en av mange som er lei problemene med 2011-modellene til Panasonic er det absolutt verdt å sjekke ut denne dersom man vil ha tv nå.

Smart-TV-funksjonene bryr jeg meg ikke om, derfor er de heller ikke nevnt her. Men vil likevel nevne en fancy liten sak på fjernkontrollen til D8005. Jeg trodde først jeg hadde en defekt fjernkontroll, fordi hver gang jeg hadde fingeren borti den knappen som vanligvis brukes som "select" så ble det sendt en haug med IR-signaler til tv-en (LED-et på tv-en blinket infernalsk). Jeg fant senere ut at dette faktisk også er en mini-touchpad som man kan bruke for å styre bl.a. pekeren i f.eks. web-browseren. Totalt unyttig (for meg) men likevel en artig liten detalj

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende inntrykk slc

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk fra meg å.

Har fundert lenge frem og tilbake LCD / PLASMA, når DU er fornøyd blir jeg det .
    Takker

Side 24 av 43 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •