Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 43 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 854
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    En Firmware som har fjernet parringen? Reset brillene, og par de på nytt.
    Jeg har forsøkt å resete brillene, (Dette gjøres vel ved å åpne batteridekselet, holde inne på-knappen og sette på igjen batteridekselet. Om jeg har forstått det rett?) men de oppfører seg på samme måte etterpå.

Har også forsøkt med mute-0-mute-0 på fjernkontrollen(dette skal resete bluetooth på tv).

Ingen hell så langt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er vel C-modellen det har vært mye trøbbel med dersom det er rosa-støyen du sikter til. Jeg tror bildet på D8005-plasmaen vil være bedre enn den Sony-en du nevner.

Ok, spørsmålet er bare om hvor merkbart dårligere det er, LED har jo en veldig skarp og gnistrende farger, det skal UE55D8005 LED som jeg hadde ha at det var veldig skarpt fint bilde så lenge man så rett på skjermen men ble merkbart dårligere når jeg gikk ut til siden, men etter det jeg forstår så er vistnok Sony sine LED skjermer bedre på dette.

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Ok, spørsmålet er bare om hvor merkbart dårligere det er, LED har jo en veldig skarp og gnistrende farger, det skal UE55D8005 LED som jeg hadde ha at det var veldig skarpt fint bilde så lenge man så rett på skjermen men ble merkbart dårligere når jeg gikk ut til siden, men etter det jeg forstår så er vistnok Sony sine LED skjermer bedre på dette.

Gega
    Bedre men ikke bra. Og du vil ha noe clouding men langt i fra så ille som på UE55D8005. Men hvorfor ikke beholde den du har om du er fornøyd med bildet? Skjer det noe har du jo fem års reklamasjonsrett..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre men ikke bra. Og du vil ha noe clouding men langt i fra så ille som på UE55D8005. Men hvorfor ikke beholde den du har om du er fornøyd med bildet? Skjer det noe har du jo fem års reklamasjonsrett..

Joda, bilde er bra det, men litt irriterende med den buzzelyden, den er ikke ekstremt høy ennå ihvertfall men man hører den og vår herre må vite om det blir verre etterhvert og det kommer jeg ikke til å tåle:-D

Gega

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leverte tilbake min Samsung plasma pga høyfrekvent irriterende buzzing. Mim mor har en mindre Samsung plasma av den helt billige sorten som ikke buzzer så og si noen ting, så det varierer tydeligvis mye. Og den jeg hadde må ha vært ille. Men uansett, jeg kjøpte en Sony KDL60NX720 og er veldig godt fornøyd. Jeg synes sortnivået er formidabelt så lenge man sitter noenlunde rett forran skjermen. Og jeg sitter alltid der:-) og Sony-skjermen er absolutt totalt tyst:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fristet til å gå til innkjøp av en PS51D8005 etter at returen av VT30-en er gjennomført, men sortnivået gjør meg litt betenkt. Det er mer enn tre ganger høyere på 51" av D8005 enn det er på VT30-en om man ser på målinger. Hvordan oppleves denne i et mørkt rom? Oppfattes den som veldig grå?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jeg den eneste som har ganske høy buzzing på ps64d8005? Må nok be Elkjøp om å få bytte den. Hvilke kalibreringsinnstillinger bruker dere? Jeg bruker den på flatpanels dk, noen som er bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Er jeg den eneste som har ganske høy buzzing på ps64d8005? Må nok be Elkjøp om å få bytte den. Hvilke kalibreringsinnstillinger bruker dere? Jeg bruker den på flatpanels dk, noen som er bedre?
    Har buzzing, men det plager ikke. Virker som det varierer fra panel til panel.

Bruker disse innstillingene:
    Samsung PN59D8000 picture settings - CNET HDTV picture settings Forums

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Har ganske høy buzzing ved 50hz og Cinema smooth. Høres litt ut som en tattoo maskin... Lyden kommer midt foran tven, og med hodet i høyde med senter av skjermen.
    Ved 24 og 60 hz har jeg lite summing.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Har ganske høy buzzing ved 50hz og Cinema smooth. Høres litt ut som en tattoo maskin... Lyden kommer midt foran tven, og med hodet i høyde med senter av skjermen.
    Ved 24 og 60 hz har jeg lite summing.
    Hehe, denne tazer-lyden er visst noe som går igjen i alle modellene. Jeg har den i PS43D455-en min også. Lurer litt på hva den kommer av.. jeg syntes i perioder det kunne høres ut som en vifte som kanskje slerket litt eller slo borti noe, men jeg antar det er strømrelatert.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, denne tazer-lyden er visst noe som går igjen i alle modellene. Jeg har den i PS43D455-en min også. Lurer litt på hva den kommer av.. jeg syntes i perioder det kunne høres ut som en vifte som kanskje slerket litt eller slo borti noe, men jeg antar det er strømrelatert.

Det er nok trafostøy dessverre, fatter ikke at Samsung ennå har klart å få bukt med dette problemet etter alle disse årene med Plasma skjermer:twisted:

Det er vel bortimot det eneste jeg har å utsette på plasmamodellene til Samsung, den j.... trafostøyen:-D

Skal tro om det overhodet ikke lar seg gjøre å bli kvitt dette?

Gega

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 63" og har nå 64". Begge har buzzing, men det er jo ikke noe høyt?
    Fatter ikke helt problemet. Ser man på tv/film/spiller så er det jo lyd på? Kan ha på "1" på volum så er lyden borte. Hører kjøleskapet mitt bedre. For å ikke nevne Canal Digital sin HDPVR, den er det lyd i den...

Tror det er psykisk, dere vet at lyden er der FØR dere får TV'en. Så sitter dere her å leser og diskuterer lyden. Ikke rart det blir plagsomt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nataz
    Fatter ikke helt problemet. Ser man på tv/film/spiller så er det jo lyd på? Kan ha på "1" på volum så er lyden borte. Hører kjøleskapet mitt bedre. For å ikke nevne Canal Digital sin HDPVR, den er det lyd i den...

Tror det er psykisk, dere vet at lyden er der FØR dere får TV'en. Så sitter dere her å leser og diskuterer lyden. Ikke rart det blir plagsomt
    Det er nok varierende hvor høy den lyden er, samtidig som noen hører visse frekvenser bedre enn andre. Noen kan synes at det buzzer mye, mens andre ikke engang hører lyden. Dette gjelder også andre modeller. Har hatt to VT30-er innom her, og den første var så godt som stille (kunne høre den om jeg hadde øret helt inntil) mens den andre har ganske hørbar buzzing. For min del ikke på et plagsomt nivå, men det er absolutt hørbart.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja, skal ikke se bort ifra at det var meget kloke ord du kom med der, kan vel selv innrømme at jeg hadde mer støy fra viften til den siste Panasonic plasma tv`n jeg hadde...For min del handler det vel mer om at jeg ikke klarer å bestemme meg helt for om jeg skal ha plasma eller LED tv, hadde jeg ikke lest på forumet om diverse bakdeler med plasma så hadde jeg vel vært storfornøyd med min PS64D8005:-D :-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er nok sant det du sier. Om man vil høre buzzingen hører man den.

Jeg tenkte over det når lyden var slått av. Stygg lyd, men med en gang jeg satte på lyden igjen tenkte jeg ikke noe på det.

For å si det sånn, har jeg på nok lyd til at jeg hører hva som blir sagt i en dialog, hører jeg ikke buzzing. Jeg kan jo ha vært heldig med mine..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Tja, skal ikke se bort ifra at det var meget kloke ord du kom med der, kan vel selv innrømme at jeg hadde mer støy fra viften til den siste Panasonic plasma tv`n jeg hadde...For min del handler det vel mer om at jeg ikke klarer å bestemme meg helt for om jeg skal ha plasma eller LED tv, hadde jeg ikke lest på forumet om diverse bakdeler med plasma så hadde jeg vel vært storfornøyd med min PS64D8005:-D :-D
    Personlig skal jeg ha plasma til det ikke finnes lenger. Jeg har prøvd LED selv, å det er ubrukelig til HD-film/TV-serier. Alt blir til dokumentar-feeling, med et falskt inntryk av at kamera beveger seg mer enn det gjør. Det å se film i et mørkt rom er ubehagelig, alt for mye lys fra skjermen. Har du en litt billig utgave blir det i tillegg clouding og etterslep ved raske scener.

Jeg mener at LED er for den vanlige familiestua, hvor det ikke er så viktig om det er bra bilde på filmen eller ikke. For de som gjerne ser en bra film på TV-norge, hvor det er 50 minutter reklame fordelt på 6 avbrudd.

Har du en MEGET lys stue, uten noe lyskontroll er det greit med LED.

Skal du kose deg med å se film, som film er laget er det for meg komplett umulig å kose meg med LED.

LED er kun populært for at det enklere for produsentene å tjene masse penger på det. Samt at dama de syns den fine hvite ramma passer godt inn i stua

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har fått installert den nye firmwaren (1018.1) fra 8. desember enda og fått bekreftet at brightness-poppingen er borte?

Av årsaker man ikke vet har plutselig Samsung UK bestemt seg for å ta ned alle firmware-nedlastinger til Samsung-plasmaene, og det virker jo litt rart. Jeg lastet den ned for sikkerhetsskyld i tilfelle jeg kjøper en D8005 nå og den skulle bli borte innen jeg kommer så langt. (Jeg må vente til jeg får refundert VT30-en, men da må jeg først få levert den også :P)

Ellers er jeg fremdeles interessert i å vite om D7005 fungerer fint med Canal Digital parabol. Bør helst ha muligheten for å få kanallista til Canal Digital som man kan på D8005 for at det skal være verdt å vurdere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har på ganske så høy lyd, og hører likevel buzzingen når jeg sitter i sofaen, så buzzingen jeg opplever er helt sikkert mye mer enn det du har opplevd.
    Noen som vet hvordan elkjøp gjør det hvis jeg vil bytte tv-en, får jeg beholde den jeg har nå mens de bestiller inn en ny til meg? Vil ikke bli uten tv i jula...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er nok sant det du sier. Om man vil høre buzzingen hører man den.

Jeg tenkte over det når lyden var slått av. Stygg lyd, men med en gang jeg satte på lyden igjen tenkte jeg ikke noe på det.

For å si det sånn, har jeg på nok lyd til at jeg hører hva som blir sagt i en dialog, hører jeg ikke buzzing. Jeg kan jo ha vært heldig med mine..
    Jeg skal love deg at det ikke er bare er psykisk. Jeg hadde en stygg høyfrekvent buzzing på min Samsung plasma. Jeg måtte skru opp volumet på AV-ampen betraktelig i forhold til normalnivå (for familie TV-titting) for å sånn noenlunde overdøve buzzingen. Selv da var det høye frekvenser som hele tida skar igjennom... Og uansett er det jo alltid stille perioder i både TV-programmer og film..
    Buzzingen fra min skjerm hadde også den "sjarmerende" egenskapen at den hørtes veldig godt midt forran skjermen uansett avstand, dvs akkurat i sitteposisjon. Bevegde jeg meg ut til siden ble det mindre buzz. Reiste jeg meg opp, ble det mindre buzz. La jeg meg helt ned til gulvet, ble det mindre buzz.. Men midt i sitteposisjon... der var det MYE buzz. Min Sagen HD PVR er nesten helt lydløs i forhold...

Det er befriende deilig å ha en LED LCD som er totalt tyst hvor jeg også slipper å bekymre meg om IR eller andre problemer. Jeg mener dessuten billedkvaliteten er meget god.

Til kvalitetsfilm på BD er en 50-65" TV uansett alt for liten. Da er det proje og 100" eller mer som gjelder:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alextheman
    Har buzzing, men det plager ikke. Virker som det varierer fra panel til panel.

Bruker disse innstillingene:
    Samsung PN59D8000 picture settings - CNET HDTV picture settings Forums
    pn59d8000? De settingene er vel ikke for plasma?

Side 23 av 43 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •