Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 43 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 854
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ebx
    Helt latterlig, ikke rart TVer er dyre her i landet. Personlig ville jeg foretrukket å ikke betale for folk som er for dumme til å eie en plasma-TV.
    Hva med oss som har små barn som kan la TV'n stå på barnekanaler med store glorete logoer i timesvis, eller sette en film eller program på pause å gå i fra TV'n og glemme den helt?
    Er vi for dumme til å eie plasmaskjermer?
    Jeg vet ikke hva som er mest latterlig. Det du kommenterer eller kommentaren din?...:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er meget irritert på Samsung om dagen...
    Først så oppdaterte jeg min PS64D8005 til firmware 1018.1, og "ødela" hele tven. Dårligere sortnivå, floating blacks, brightness pops etc... latterlig!
    Etter jeg gjorde det så har jeg ventet i en måned på en firmware som skulle fikse problemet. 1. desember ble det lagt ut FW 1017.1, og den har blitt godt mottatt av de som har testet. Problemet er jo at jeg har 1018, og Samsung har gjort det umulig å nedgradere....
    I dag kom ny FW på Samsung sine sider, men den heter det samme som den jeg har, 1018.1. Tror dere det gikk an å oppgradere? Neida.... J_VLA amatørnisser!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min nye 64' plasma ps64d8005 fra elkjøp i dag. Ser bra ut, men det er en buzzelyd som er høyere enn den var på min fjorårs 63¨...Skulle ikke buzzinga være mindre i år, varierer de veldig med buzz fra tv til tv, har jeg vært uheldig og fått en som buzzer mye? Bra det er 60 dagers returrett, denne tv-en må nok byttes med en ny, eller pengene tilbake...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Fikk min nye 64' plasma ps64d8005 fra elkjøp i dag. Ser bra ut, men det er en buzzelyd som er høyere enn den var på min fjorårs 63¨...Skulle ikke buzzinga være mindre i år, varierer de veldig med buzz fra tv til tv, har jeg vært uheldig og fått en som buzzer mye? Bra det er 60 dagers returrett, denne tv-en må nok byttes med en ny, eller pengene tilbake...
    Kan nok variere noe, men ingen av Samsungene jeg har hørt har vært ekstremt høylydt så langt.

Litt offtopic, har du forresten noen bekjente som jobber som selgere hos expert? Det ble referert til en sak som var skummelt lik din av en selger der i dag... (Samsung, TV 2-logo, styr med reklamasjon, etc. ble nevnt)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Kan nok variere noe, men ingen av Samsungene jeg har hørt har vært ekstremt høylydt så langt.

Litt offtopic, har du forresten noen bekjente som jobber som selgere hos expert? Det ble referert til en sak som var skummelt lik din av en selger der i dag... (Samsung, TV 2-logo, styr med reklamasjon, etc. ble nevnt)
    Nei, tror ikke jeg kjenner noen som jobber hos expert...Ser ut som buzzinga på denne tv-en blir plagsom, høres godt buzzen når jeg sitter i sofaen og ser selv med lydvolumet ganske skrudd opp...blir vel å bytte den og håpe det går an å få et eksemplar som buzzer mindre..Hvilken modus bruker dere som har denne 64' plasmaen mest, standard eller film, og kan en begynne med kalibrering med bildet med en gang, eller bør en vente en stund 100 timer eller noe sånt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, tror ikke jeg kjenner noen som jobber hos expert...Ser ut som buzzinga på denne tv-en blir plagsom, høres godt buzzen når jeg sitter i sofaen og ser selv med lydvolumet ganske skrudd opp...blir vel å bytte den og håpe det går an å få et eksemplar som buzzer mindre..Hvilken modus bruker dere som har denne 64' plasmaen mest, standard eller film, og kan en begynne med kalibrering med bildet med en gang, eller bør en vente en stund 100 timer eller noe sånt?
    Du bør vente rundt 500 timer før du vurderer en proffkalibrering. Fargetemperaturen synker veldig mye de første 500 timene, så om du kalibrerer etter 100 må du ganske sikkert kalibrere på nytt etter noen hundre timer til dersom du skal ha det korrekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hva med oss som har små barn som kan la TV'n stå på barnekanaler med store glorete logoer i timesvis, eller sette en film eller program på pause å gå i fra TV'n og glemme den helt?
    Er vi for dumme til å eie plasmaskjermer?
    Jeg vet ikke hva som er mest latterlig. Det du kommenterer eller kommentaren din?...:roll:
    Hvis du har unger du vet kommer til å ødelegge TVen vil jeg si du er ganske dum om du ikke kjøper en LCD-TV ja. Selvsagt kan du satse på å lure deg til en ny plasma-TV, men igjen hadde jeg foretrukket å slippe å betale for ungene dine.

(Eller kanskje du kunne slutte å bruke TVen som barnevakt )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har nå satt ned prisen på 3D-brillene SSG-3100(de med batteri) til 290,-

Løp og kjøp!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ebx
    Hvis du har unger du vet kommer til å ødelegge TVen vil jeg si du er ganske dum om du ikke kjøper en LCD-TV ja. Selvsagt kan du satse på å lure deg til en ny plasma-TV, men igjen hadde jeg foretrukket å slippe å betale for ungene dine.

(Eller kanskje du kunne slutte å bruke TVen som barnevakt )
    Da vil jeg heller si at plasma-TV er en latterlig dårlig teknologi hvis man må ta slike hensyn før man kjøper TV. Barnefamilier rådes til å kjøpe LCD og er "dumme" hvis de kjøper plasma... Herre min hatt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør vente rundt 500 timer før du vurderer en proffkalibrering. Fargetemperaturen synker veldig mye de første 500 timene, så om du kalibrerer etter 100 må du ganske sikkert kalibrere på nytt etter noen hundre timer til dersom du skal ha det korrekt.
    Er det best å ha det på normal eller film de første 500 timene før jeg kalibrerer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det best å ha det på normal eller film de første 500 timene før jeg kalibrerer?
    Ville forbauset meg om det hadde noe som helst å si, men dette er vel noe en kalibratør er bedre skikket til å svare på. Min erfaring med plasma så langt er også at man ikke trenger å kjøre dem inn. Jeg har brukt alle de jeg har hatt som vanlig rett ut av esken uten problemer (vel, annet enn de som har vært spesifikke for produktet :P)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men går det greit å ta en kalibrering nå mens tven er ny? Tenkte på om det er større sjanse for innbrenning eller noe? Det går fint å kalibrere, bare at en kanskje må ta en ny kalibrering senere igjen? Hvilken kalibreringsinnstilling bruker de fleste av dere? Er denne kalibreringen bra? Samsung PS64D8005 - AVDB.eu

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men går det greit å ta en kalibrering nå mens tven er ny? Tenkte på om det er større sjanse for innbrenning eller noe? Det går fint å kalibrere, bare at en kanskje må ta en ny kalibrering senere igjen? Hvilken kalibreringsinnstilling bruker de fleste av dere?
    Skal ikke være noe problem å ta en kalibrering i forhold til det, men det er bortkastede penger sånn med mindre du har eget måleutstyr da. Da er det jo bare å rekalibrere senere.

Når det gjelder andres kalibreringsinnstillinger er disse egentlig ubrukelig for alle andre enn eier av skjermen de er på, for det er variasjoner mellom panelene og lysforhold i rommene de står. Hadde det ikke vært for det så ville de jo kommet ferdig kalibrert fra fabrikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være noe problem å ta en kalibrering i forhold til det, men det er bortkastede penger sånn med mindre du har eget måleutstyr da. Da er det jo bare å rekalibrere senere.

Når det gjelder andres kalibreringsinnstillinger er disse egentlig ubrukelig for alle andre enn eier av skjermen de er på, for det er variasjoner mellom panelene og lysforhold i rommene de står. Hadde det ikke vært for det så ville de jo kommet ferdig kalibrert fra fabrikk.
    Andres kalibreringsinnstillinger fungerte veldig bra for meg på fjorårs 63', fikk et bilde jeg var utrolig fornøyd med, håper på å få til et minst like godt bilde på den nye 64'...Kalibrere selv koster jo en masse penger i kalibreringsutstyr vel?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andres kalibreringsinnstillinger fungerte veldig bra for meg på fjorårs 63', fikk et bilde jeg var utrolig fornøyd med, håper på å få til et minst like godt bilde på den nye 64'...Kalibrere selv koster jo en masse penger i kalibreringsutstyr vel?
    Fås i de fleste prisklasser, men det er jo ingen hemmelighet at dyrere = bedre. Derfor pleier de fleste å få dette utført av en sertifisert kalibratør.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkt meg PS64D8005, men Jeg ser at Samsung PC63c7705 selges på Elstar i Drammen for 13995,- De er samsungs partner i Norge på retur varer. Det er b-vare, men i følge de er det kun oppgradert firmware av teknikker. Den selges med et års garanti, og kjøpsloven gjelder som normalt. Er dette en god pris?

Som sagt hadde jeg egentlig tenkt meg årets 64", men prisforskjellen er tross alt 8000kr.

Det hadde vært hyggelig med tilbakemeldinger fra de av dere med erfaringer fra begge modellene.

Jeg tenker da spesielt på hva som skiller disse modellene(bilde, spesifikasjoner m.m.)?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har lignende problemer med 3d-brillene, de med batteri(kjipa versjonen)

Jeg paret brillene for lenge siden, men nå fungerer de plutselig ikke lengre. Når jeg slår dem på, lyser det grønt, så rød og så slår seg av. Jeg har forsøkt å resete dem uten hell. Heller ikke med tv-kontakten utkoblet i 40 sekunder har gitt resultater. De skal jo blinke rødt når de er tom for strøm, så dette kan utelukkes.

Nå er det like før jeg knekker møkka. Makan til drittopplegg skal du lete lenge etter.

Noen tips?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alextheman
    Er det noen som har lignende problemer med 3d-brillene, de med batteri(kjipa versjonen)

Jeg paret brillene for lenge siden, men nå fungerer de plutselig ikke lengre. Når jeg slår dem på, lyser det grønt, så rød og så slår seg av. Jeg har forsøkt å resete dem uten hell. Heller ikke med tv-kontakten utkoblet i 40 sekunder har gitt resultater. De skal jo blinke rødt når de er tom for strøm, så dette kan utelukkes.

Nå er det like før jeg knekker møkka. Makan til drittopplegg skal du lete lenge etter.

Noen tips?
    En Firmware som har fjernet parringen? Reset brillene, og par de på nytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at elkjøp selger Sony 60" 3D LED-TV KDL-60NX720 for 19 999.-

Må si at det er veldig fristende å bytte bort PS64D8005 Plamaen mot denne tv`n i og med at jeg har ennå mulighet til å levere tilbake min Plasma skjerm..

Hva tror dere om å gå for Sony 60" 3D LED-TV KDL-60NX720 kontra Samsung PS64D8005... den er jo selvsagt 4 tommer mindre men det er jo ikke hele verden heller:-)

Jeg er fornøyd med bildet men blir litt urolig i og med at mange har fått problemer med disse etter en stund...

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Ser at elkjøp selger Sony 60" 3D LED-TV KDL-60NX720 for 19 999.-

Må si at det er veldig fristende å bytte bort PS64D8005 Plamaen mot denne tv`n i og med at jeg har ennå mulighet til å levere tilbake min Plasma skjerm..

Hva tror dere om å gå for Sony 60" 3D LED-TV KDL-60NX720 kontra Samsung PS64D8005... den er jo selvsagt 4 tommer mindre men det er jo ikke hele verden heller:-)

Jeg er fornøyd med bildet men blir litt urolig i og med at mange har fått problemer med disse etter en stund...

Gega
    Det er vel C-modellen det har vært mye trøbbel med dersom det er rosa-støyen du sikter til. Jeg tror bildet på D8005-plasmaen vil være bedre enn den Sony-en du nevner.

Side 22 av 43 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •