Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 43 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 854
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er litt forundret over at det popper på 24Hz og 60Hz, men ikke 50Hz og 96Hz i tilfelle... det gir ikke så mye mening, men det kan jo være at kontrastnivået er "rett" i forhold til den poppingen på 50Hz og 96Hz. Ulempen med CS er jo som sagt at du mister sortnivå, og det kan kanskje være derfor tv-en summer mer også; høyere spenning på panelet.

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvilken fjernkontroll dere fikk med deres PS51D8005.
    Bilde litt ned på denne siden.
    Min ser IKKE slik ut. Den har samme layout men designet minner mer om det som er på TVen.

Som sagt tidligere så fikk jeg med 2 par 3D briller også.

Heldigvis ikke merket noe til buzzelyd enda.
    Ikke fått testet så mye mer enn den innebygde Sat tuneren og streamet noe HD film fra PC (via Samsung AllShare). Så langt er jeg strålende fornøyd med TVen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjør at jeg har ennå mer lyst på en PS64D8005:-)

Samsung PS64D8000/ PS64D8000FUXXU Plasma 3D TV Review

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Dette gjør at jeg har ennå mer lyst på en PS64D8005:-)

Samsung PS64D8000/ PS64D8000FUXXU Plasma 3D TV Review

Har nå fått PS64D8005 i hus, hengte den på veggen i går kveld, fytti rakkern for en hærlig størrelse i forhold til 55":-D

Har ikke gjort noe med innstillingene ennå, bør jeg bruke de grunninnstillingene som er foreløpig (100-200 timer) eller kan jeg gjøre skjermen lysere, synes den er litt mørk "rett ut av eska" men bildet er både stort og klart:-D

Hva har dere gjort som har kjøpt denne tv`n angående innstillinger de første 100-200 timene?

Gega

Noen som har en bra konfigurasjon/innstillinger for denne skjermen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gega

Noen som har en bra konfigurasjon/innstillinger for denne skjermen

Skulle vel bli noe sånt :-D
    Samsung D8005 (plasma) test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoglars

Takk skal du ha, men bør jeg vente med å kalibrere til den er brukt et par hundre timer eller har det kanskje ikke så mye å si lengre?

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det stort sett er kontrasten som skal settes noe ned de første 100 timene, og kanskje litt lavere lysstyrke. Visstnok fordi det er lettere å få fast innbrenning når panelet er nytt.

Men har du hørt noe buzzing?
    Jeg flakker frem og tilbake mellom denne og LED, men får aldri bestemt meg. Kanskje fordi jeg leser for mye på forum, alt det negative blir forsterket her...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha, men bør jeg vente med å kalibrere til den er brukt et par hundre timer eller har det kanskje ikke så mye å si lengre?

Gega
    Du kan med fordel vente inntil 500 timer før du kalibrerer. Det skjer ganske mye den første perioden mtp fargetemperaturer osv, men spørsmålet er vel om du egentlig trenger det. Ut av boksen er den allerede veldig god med litt mindre justeringer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Jeg tror det stort sett er kontrasten som skal settes noe ned de første 100 timene, og kanskje litt lavere lysstyrke. Visstnok fordi det er lettere å få fast innbrenning når panelet er nytt.

Men har du hørt noe buzzing?
    Jeg flakker frem og tilbake mellom denne og LED, men får aldri bestemt meg. Kanskje fordi jeg leser for mye på forum, alt det negative blir forsterket her...

Som jeg skrev tidligere, det er en helt svak buzzing, men det er ikke noe jeg hører på et par meters avstand, etter min mening så bør ikke buzzingen være avgjørende for ditt valg av et så flott tv, jeg er selv veldig var for lyder og viften på den forrige Panasonic`n min hørtes mye bedre.

Om du kjøper tv`n på elkjøp i disse dager så har du 60 dagers returrett:-D

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Du kan med fordel vente inntil 500 timer før du kalibrerer. Det skjer ganske mye den første perioden mtp fargetemperaturer osv, men spørsmålet er vel om du egentlig trenger det. Ut av boksen er den allerede veldig god med litt mindre justeringer.

Jo, bildet er veldig bra "rett ut av eska" mitt tv står nå på standard bildemodus, jeg synes at både "film" og "slapp av" gir et noe mer lyst og fint bilde, så spørsmålet er om jeg skal kjøre den på standard de første timene og heller prøve de andre innstillingene etterhvert.. men for all del, bilde er veldig fint det:-D

Gega

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, bildet er veldig bra "rett ut av eska" mitt tv står nå på standard bildemodus, jeg synes at både "film" og "slapp av" gir et noe mer lyst og fint bilde, så spørsmålet er om jeg skal kjøre den på standard de første timene og heller prøve de andre innstillingene etterhvert.. men for all del, bilde er veldig fint det:-D

Gega
    1. Film modus
    2. Cellelys til 18
    3. Øk fargemetningen til 54
    4. Varm 2
    5. kalibrer

Du finner minst 10 ulike kalibrerings-forslag på nett, med like mange variasjoner. Disse 4 stegene gir deg et "grunn oppsett" de fleste bruker. Noen har satt bakgrunns belysningen til 15, mens andre bruker 20. Kommer nok an på lysforhold, og kanskje ulike panel variasjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    1. Film modus
    2. Cellelys til 18
    3. Øk fargemetningen til 54
    4. Varm 2
    5. kalibrer

Du finner minst 10 ulike kalibrerings-forslag på nett, med like mange variasjoner. Disse 4 stegene gir deg et "grunn oppsett" de fleste bruker. Noen har satt bakgrunns belysningen til 15, mens andre bruker 20. Kommer nok an på lysforhold, og kanskje ulike panel variasjoner.

Takker så meget, men mener du at jeg kan bruke dette oppsettet som du foreslår nå som skjermen er ny, eller er det etter at den er "innkjørt":-D

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget, men mener du at jeg kan bruke dette oppsettet som du foreslår nå som skjermen er ny, eller er det etter at den er "innkjørt":-D

Gega
    Det er ingenting i veien for at du kan bruke en annens innstillinger allerede nå, men det er ikke det kalibrering først og fremst er. Når man kalibrerer en skjerm, så er det snakk om tilpassede innstillinger til den eksakte skjermen for det er variasjoner mellom enkeltskjermer.

Grunnen til at man skal vente med en slik kalibrering er at det gjerne koster en del å få det utført, og det er lite poeng å gjøre dette på en helt ny skjerm siden den de første få hundre timene vil endre seg såpass mye at kalibreringen som er gjort vil være til liten nytte og må likevel kalibreres på nytt etterpå.

Om du kopierer en annens oppsett er ikke dette (i hvert fall ikke i mine øyne) å anse som en kalibrering, men det gjør heller ikke noe skade, så hvis det er det du hadde i tankene så er det bare å kjøre på for du taper ikke noe på å prøve. Men en ordentlig kalibrering som utføres med måleutstyr og lignende er ganske poengløst inntil skjermen har "roet" seg litt.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om 3D-brillene som følger med årets modeller er kompatible med fjorårets modeller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjorårets briller kommuniserte med IR, mens årets briller bruker Bluetooth. De er altså ikke kompatible.

Angående kalibrering er jeg enig med slc. Eneste grunnen for å ikke kalibrere med en gang er for å slippe å gjøre det to ganger. Hvorvidt det er vits å bruke TVen med lavere kontrast de første timene kommer helt ann på bruken. Om du bruker den mye til spilling, PC, film med maskering (sorte striper oppe og nede), og andre statiske elementer kan det være greit å bruke lavere kontrast i starten når TVen er mest mottakelig for innbrenning. Utenom det er det bare å kjøre på med beste innstillinger fra dag 1. Det er faktisk bedre å kjøre med optimale innstillinger fra starten, og heller zoome bildet til full skjerm. D8005 er jo uansett ikke den verste skjermen med tanke på (midlertidig) innbrenning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev tidligere, det er en helt svak buzzing, men det er ikke noe jeg hører på et par meters avstand, etter min mening så bør ikke buzzingen være avgjørende for ditt valg av et så flott tv, jeg er selv veldig var for lyder og viften på den forrige Panasonic`n min hørtes mye bedre.

Om du kjøper tv`n på elkjøp i disse dager så har du 60 dagers returrett:-D

Gega
    Kjøpe tv-en på elkjøp i disse dager?
    Produktet er dessverre ikke tilgjengelig i noen av våre butikker for øyeblikket.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Kjøpe tv-en på elkjøp i disse dager?
    Produktet er dessverre ikke tilgjengelig i noen av våre butikker for øyeblikket.

Sikkert mange lokale butikker som har den inne, Elkjøpbutikken hvor jeg kjøpte min hadde 3 på lager, det du har sett på er sikkert nettbutikke til elkjøp men det er fullt mulig at du finner det i din lokale butikk:-D

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert mange lokale butikker som har den inne, Elkjøpbutikken hvor jeg kjøpte min hadde 3 på lager, det du har sett på er sikkert nettbutikke til elkjøp men det er fullt mulig at du finner det i din lokale butikk:-D

Gega
    Hm, lurer litt på om jeg skal kjøpe en PS64D8005 på elkjøp hvis de har på lager her, mens jeg venter på å få tilbake min tv som er på reparasjon..vet dere om elkjøp kan hente tv-en igjen, hvis en benytter seg av angreretten i løpet av 60 dager?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den amerikanske PN64D8000 samme tv-en som PS64D8005?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte å legge inn i feil tråd.. Prøver på nytt:

Er det andre forskjeller enn rammen, satelittuner og integrert nettleser på D6905 og D8005?

Edit: Ser D8005 har Real Black Filter picture enhancement og Local Contrast Enhancer, mens D6905 ikke har det. Medfører dette store bildemessige forskjeller?

Side 20 av 43 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •