Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 43 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 854
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil ærlig talt kaste noe gjennom denne skjermen snart, om Samsung ikke løser "brightness pop" problemet. Jeg ser Midnight i Paris akkurat nå, og det ødelegger filmen. Ca 15-20 min inn i filmen, er det en del mørke scener, og brightness varierer (fluctuating) flere ganger i minuttet. Herregud ... Jeg hater virkelig dette!
    Noen som har innstillinger som vil redusere problemet? Jeg er på siste (1018,1) firmware forøvrig...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan redusere problemet noe ved å sette ned lysstyrken, men det blir ikke borte. Det er nok en reell fare for at dette ikke blir løst, for Samsung anerkjenner det ikke engang som et problem Dette er den eneste grunnen til at jeg ikke har kjøpt D8005 selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Du kan redusere problemet noe ved å sette ned lysstyrken, men det blir ikke borte. Det er nok en reell fare for at dette ikke blir løst, for Samsung anerkjenner det ikke engang som et problem Dette er den eneste grunnen til at jeg ikke har kjøpt D8005 selv.
    Takk for svar.
    Er dette et problem pga strøm/økostyring i tven? Noe med strømforbruk og miljøhensyn?
    Og hvorfor anerkjenner ikke Samsung problemet?
    Jeg skrudde forøvrig ned brightness fra 52 til 44, og skrudde opp gamma et hakk. Hjalp litt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Umulig å si. Bare Samsung har det endelige svaret på dette. Men de nekter å uttale seg, så... men det er noen som mener at dette er en bieffekt av noe strømsparing som ikke fungerer som det burde. Det blir kun spekulasjoner, dog. Alt jeg vet er at Panasonic fikset et tilsvarende problem via firmware på europeiske modeller i år, så det burde vært mulig på Samsung også hadde de bare giddet. Men ikke mange nok som klager, tipper jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er buzz noe de fleste opplever, er den verre enn 2010, og er brightness pop et problem for alle? Er 2011 plasmaen en skuffelse i forhold til 2010 plasmaen? Og om pris ikke spilte noen rolle, er Panasonic plasmaen bedre? Noen som aner hvordan 2012 plasmaen til Samsung blir, har vel ikke lekket ut noe enda?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorvidt brightness pops er et problem er veldig individuelt... jeg ser det ikke som et problem på samsungen jeg betalte 3K for, men jeg ville sett på det som et betydelig større problem på en jeg hadde betalt 10K eller mer for.

Panasonic, ja... don't get me started. :P Får du et eksemplar som er uten panelfeil så er de knall (kanskje litt lyssvake dersom du går for VT30, men i Norge har du vel ikke noe valg om du skal ha over 50" tror jeg), men alt i alt en god tv. Jeg tenkte jeg skulle ta sjansen på en ny neste uke hvis jeg får lånt meg bil til å hente men jeg er redd jeg blir like skuffet denne gangen og må sende den i retur på nytt...

2012-modellene kommer vi ikke til å vite noe som helst om før etter CES i januar, men detaljer som dette her vil nok vare enda litt før vi får vite noe om.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at det er med scart inngang på 2011-modellen? Noe jeg savna på min 2010-modell..Skuffa forøvrig at kantene ikke er sorte som på 2010-modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Er buzz noe de fleste opplever, er den verre enn 2010, og er brightness pop et problem for alle? Er 2011 plasmaen en skuffelse i forhold til 2010 plasmaen? Og om pris ikke spilte noen rolle, er Panasonic plasmaen bedre? Noen som aner hvordan 2012 plasmaen til Samsung blir, har vel ikke lekket ut noe enda?
    Ja, nei, nei. Nei. Ja. Nei.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at det er med scart-inngang på 2011-modellen? Syns det er merkelig at det ikke var scart-inngang på 2010-modellen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger vel med en overgang på noen av de 2011-ene som ikke har det. Vet ikke om det gjør det på alle.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bergen 2011
    Kabelen går jo igjennom to ganger, så da sklir ikke ferittkjernen av.
    Strømpluggen bygger 3 cm ut, ca. det samme gjør scart og komponent kabel også.
    Så TV'en ender med å bygge omtrent 4 cm fra fra veggen uansett om ferittkjernen er montert eller ei. Litt skuffende at TV'en ikke hadde uttak/inntak som pekte nedover, men ikke noe stort problem.
    Dette i motsetning til 63" fra 2010? Min 63" blir ikke reparert og skal derfor få årets modell i erstatning. Tenker bruker samme veggfeste. Stor nedtur om jeg ikke får den like tett på veggen. Kan ikke huske noe problematikk med strømuttaket på tv'n jeg hadde. Får jo ikke sjekket opp nå som tv'n er inne på reparasjon riktignok.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Dette i motsetning til 63" fra 2010? Min 63" blir ikke reparert og skal derfor få årets modell i erstatning. Tenker bruker samme veggfeste. Stor nedtur om jeg ikke får den like tett på veggen. Kan ikke huske noe problematikk med strømuttaket på tv'n jeg hadde. Får jo ikke sjekket opp nå som tv'n er inne på reparasjon riktignok.
    Hvilket problem hadde du med din 63' siden du får årets modell i erstatning? Jeg skal til å sende min inn for innbrenning, vil helst ha årets modell som erstatning da...

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket problem hadde du med din 63' siden du får årets modell i erstatning? Jeg skal til å sende min inn for innbrenning, vil helst ha årets modell som erstatning da...
    Dukket opp 5-6 vertikale striper i ulike farger som ikke ville bort. TV'n har vært inne hos reparatør i 6-7 uker. De skulle bytte hele panelet, men fikk i dag beskjed om at nytt panel ikke lengre var å oppdrive. Formulerte meg feil angående at jeg skal få årets modell. Det er vel mer korrekt å si at jeg vil kreve dette, da jeg ikke kan se noen annen tv som vil være naturlig erstatter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dukket opp 5-6 vertikale striper i ulike farger som ikke ville bort. TV'n har vært inne hos reparatør i 6-7 uker. De skulle bytte hele panelet, men fikk i dag beskjed om at nytt panel ikke lengre var å oppdrive. Formulerte meg feil angående at jeg skal få årets modell. Det er vel mer korrekt å si at jeg vil kreve dette, da jeg ikke kan se noen annen tv som vil være naturlig erstatter.
    Ok, da kan vel jeg kreve årets modell som erstatter også? Er vel tvilsomt at de jeg sender til kan skaffe nytt panel heller da siden de ikke er å oppdrive? Og innbrenning klarer de vel ikke få bort, det må vel panelskifte til? Kan de evnt kreve at jeg betaler et mellomlegg hvis jeg vil ha årets modell som erstatning, siden den er dyrere enn fjorårsmodellen var?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da kan vel jeg kreve årets modell som erstatter også? Er vel tvilsomt at de jeg sender til kan skaffe nytt panel heller da siden de ikke er å oppdrive? Og innbrenning klarer de vel ikke få bort, det må vel panelskifte til? Kan de evnt kreve at jeg betaler et mellomlegg hvis jeg vil ha årets modell som erstatning, siden den er dyrere enn fjorårsmodellen var?
    Nå er jeg ikke noe ekspert her, men du virker i alle fall å være i samme situasjon som meg. Jeg frykter at de vil kreve mellomlegg, men jeg vil i alle fall stå hardt på at jeg mener å ha krav på en tilsvarende tv uten å betale noe mellomlegg, og jeg kan ikke se for meg hva annet de kan tilby. Det er ikke akkurat flusst av tv'er som er mer enn 60".

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan ikke skjønne at det skal være problem med å få denne modellen montert helt inn til veggen, ifølge bildene av baksiden så ser den jo helt slett ut på baksiden:-) fikk iie til av en eller annen grunn å legge til et bilde men kan sees her...
    SAMSUNG PS64D8005 Plasma TV | Hi-Fi Klubben

Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en Samsung UE55D8005 led skjerm for noen dager siden men er vel sånn passelig fornøyd, gikk fra en Panasonic TX-P50G10-
    For det meste angrer jeg på at jeg ikke gikk for en større skjerm, fra 50 til 55 tommer virket som ingenting nesten, tror mye ligger i at den nye nesten ikke har ramme rundt, UE55D8005 gjør seg nok bedre på fot enn på vegg, på veggen virker den puslete og liten, synes heller ikke at den smale blanke kanten er noe fin heller.
    Føles nesten som bortkastet å oppgradere med "bare" 5 tommer i og med at jeg ikke kan si at bildet på led utgaven er noe særlig bedre enn på den 2 år gamle plasmaèn:-)

Jeg vil ha en større skjerm og da tenker jeg på en Samsung PS64D8005.

Hvordan vil den være bildemessig i forhold til Led utgaven?
    tenker da på sortnivået og hvor klart bildet er på en så stor skjerm?
    Er også litt nervøs for dette med buzzing, led utgaven er jo dønn stille.

Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå sett siste episode av Boardwalk Empire (mkv/h264/720p(24hz)), og det er sinnsykt mye "brightness pops" på tven min. Så ille er det, at jeg lurer på om det er noe feil med den. Flere ganger i minuttet i mørke/duse scener (som det er mange av i Boardwalk Empire), opplever jeg problemet.
    Til slutt måtte jeg bare teste litt forskjellige settings på både tv og HTPC. (har forøvrig det samme problemet fra min Cambridge blu-ray spiller når jeg bruker den som mediaspilller via USB)
    Det jeg fant ut er at oppløsning spiller ingen rolle, og at det "popper" ved både 24hz og 60hz. Det rare er at lysstyrken er stabil ved 50hz....(men tven buzzer mye mer ved 50hz, og da blir det irriterende istedet...)
    Håper og tror at det er en firmwarefeil, og at dette rettes snart. Jeg har også ringt Samsung Prestige Support som kommer og ser på fenomenet, forhåpentligvis i løpet av uken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du CinemaSmooth på 24Hz? I såfall kjører tv-en i 96Hz, og jeg tror det er sånn at sortnivået øker i 60Hz og CS (altså, at det er lysere) og at dette er årsaken til at du ikke ser pops like tydelig på 50Hz-materiale.

Dette med brightness-pops er godt dokumentert, og det er nok ikke noe funksjonsfeil på tv-en sånn sett, og det har blitt klaget til Samsung i flere måneder nå uten at de har foretatt seg noe for å rette dette. Det som kan redusere (men ikke eliminere) problemet er om du stiller ned brightness og kontrast noe. Flere har gjort dette med hell, men det blir jo som sagt ikke borte.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Bruker du CinemaSmooth på 24Hz? I såfall kjører tv-en i 96Hz, og jeg tror det er sånn at sortnivået øker i 60Hz og CS (altså, at det er lysere) og at dette er årsaken til at du ikke ser pops like tydelig på 50Hz-materiale.
    Testet med Cinema Smooth på ved 24hz nå, og da popper det ikke. Blir faktisk meget bra. Det som er synd er at tven summer/buzzer som den gjør ved 50hz....Høres ut som et "siriss-party" inni der...

Side 19 av 43 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •