Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 43 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 854
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg koser meg fortsatt storlig over den nye tv'n. Men det er en ting som jeg sliter litt med. Jeg har koblet en ekstern harddisk til tv'n (7200rpm) for å kunne ta opptak og pause livesendinger. HD'n er formattert av tv'n og alle tester er ok. Ettersom jeg skulle være borte i helga planla jeg et opptak av kampen mellom Everton og Liverpool på lørdag. Dette gjorde jeg via EPG'n ved at jeg bladde meg fram i menyen og trykket på recordknappen på fjernkontrollen.

Da jeg kom hjem på søndagen var det likevel intet spor av noe opptak, så da spør jeg:

Er det ikke mulig å planlegge opptak selv om tv'n er slått av? Må eventuelt opptak planlegges manuelt ved at man skriver start- og slutttidspunkt?

Fint om noen som har fått det til å fungerer tar seg tid til å svare.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TapDance
    Jeg koser meg fortsatt storlig over den nye tv'n. Men det er en ting som jeg sliter litt med. Jeg har koblet en ekstern harddisk til tv'n (7200rpm) for å kunne ta opptak og pause livesendinger. HD'n er formattert av tv'n og alle tester er ok. Ettersom jeg skulle være borte i helga planla jeg et opptak av kampen mellom Everton og Liverpool på lørdag. Dette gjorde jeg via EPG'n ved at jeg bladde meg fram i menyen og trykket på recordknappen på fjernkontrollen.

Da jeg kom hjem på søndagen var det likevel intet spor av noe opptak, så da spør jeg:

Er det ikke mulig å planlegge opptak selv om tv'n er slått av? Må eventuelt opptak planlegges manuelt ved at man skriver start- og slutttidspunkt?

Fint om noen som har fått det til å fungerer tar seg tid til å svare.
    På VT30-en var det en egen option som måtte enables for at tv-en skulle gjøre opptak i avslått tilstand. Det er ikke en sånn option "skjult" i menyene på Samsungen også da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere med 8000 serien som har kobblet tv'n til pc? Min samsung er da en UE55D8005
    Jeg får ikke noe bilde i 1080P om jeg går over 30hz. Ved 30hz står det 1080@30hz. Så 1080 uten betegnelse regner jeg med er 1080p..

På 1080i @30hz kommer den opp med 1080i @60hz istede

På 720p greier den fint 60hz. Men er ikke det jeg vil ha.

Så det er testet med å kjøre signal rett fra skjermkort ati 5970 til tv.
    Fra skjermort gjennom lydkort rett til tv.
    Og fra skjermkort til lydkort til reciver Onkyo TX-906 og til tv.

Samme resultat med oppløsing ved alle. Men kjører jeg rett til tv får jeg flere kalibreringsmuligheter, enn om jeg går gjennom forsterker.

Virker nessten som dette er en tv som er laget for ntsc format dette siden det er 1080i. Bør jeg kontakte butikk, for er ikke problem dette med min gammle 42" lg lcd fra 2007.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst er du i feil tråd. Dette er plasmatråden.

TVen skal ikke ha noen problem hverken med 24/50/60 Hz ved 1080p.
    Ved HD eksistrer ikke NTSC eller PAL.
    Har du kanskje en lang/dårlig kabel som ikke takler båndbredden av 1080p ved høyere oppdateringsfrekvens? Er HDMI settings i receiveren satt som "through", slik at ikke denne behandler signalet? Har du prøvd å oppdatere drivere til skjermkort?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager,,

Snakk om å ikke følge med. Men det er ikke kabel, drivere eller reciver.
    Men jeg skal spørre i den andre tråden igjenn..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en 64D8005 idag, fornøyd med bilde og funksjoner. Men, buzzingen er uutholdelig for min del, selv med musikk på (lavt volum). Blir det bedre eller er det bare å returnere? Lyden høres ut som resonansen fra dårlige trafoer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evneveik
    Kjøpte en 64D8005 idag, fornøyd med bilde og funksjoner. Men, buzzingen er uutholdelig for min del, selv med musikk på (lavt volum). Blir det bedre eller er det bare å returnere? Lyden høres ut som resonansen fra dårlige trafoer
    Blir ikke bedre. Grunnen til at det er sånn er visstnok pga cappingen som skjer på strøminntaket. Noen sa at det er det samme som gjøres med slike dimmere på lys, og de buzzer jo også litt.

Jeg lyttet til et par 2011-Samsunger på elkjøp og syntes ikke det virket så ille på veggen der. Men blir kanskje noe helt annet å få det inn. Samsung 2011 har større problemer for mitt vedkommende enn den buzzingen, så de er uansett uaktuelle for meg:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp er nok ikke beste plassen å få noe inntrykk av buzzingen da det allerede er svært mye bakgrunnsstøy der. Du har rett i at buzzingen ikke blir bedre med tiden, men den ble for min del lavere både ved å montere ferittkjernene og ved å montere den på veggen. I en avstand av 3m fra TVen kan jeg bare så vidt høre den når det er helt stille. For min del er ikke buzzingen plagsom.

Slik jeg ser det er de største svakhetene med TVen line-bleed som heldigvis ikke er særlig synlig under normalt bruk (synlig ved PC bruk). Ellers har jeg i det siste irretert meg litt over brightness-pops. Kan ikke huske at jeg la merke til disse i begynnelsen. Er dere andre med D8005 plaget av at lysstyrken plutselig hopper noen ganger opp og ned?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Slik jeg ser det er de største svakhetene med TVen line-bleed som heldigvis ikke er særlig synlig under normalt bruk (synlig ved PC bruk). Ellers har jeg i det siste irretert meg litt over brightness-pops. Kan ikke huske at jeg la merke til disse i begynnelsen. Er dere andre med D8005 plaget av at lysstyrken plutselig hopper noen ganger opp og ned?
    Jeg sliter både med line bleed (spesielt via pc bruk) og ikke minst brightness pops. Utrolig irriterende når scener med blanding av lyse og mørke elementer forandrer lysstyrke "hele tiden". Har snakket med Samsung om dette, men ikke fått noe tilbakemelding ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Line bleeden kan jeg leve med, men brightness pops er utrolig irreterende. Virker som det kan være LCE eller liknende funksjoner som prøver å optimere kontrasten for bildet, men ikke helt klarer å bestemme seg mellom lys og mørk setting. Om det er tilfellet bør det jo være mulig å fikse med en firmware oppdatering. Håper det, for jeg har ikke særlig lyst å styre med TVen på service osv.

Har du lest noe om dette bare gjelder enkelte TVer, eller om det er et generelt problem med modellen? Kan du legge ut info her når du får tilbakemelding fra Samsung?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Line bleeden kan jeg leve med, men brightness pops er utrolig irreterende. Virker som det kan være LCE eller liknende funksjoner som prøver å optimere kontrasten for bildet, men ikke helt klarer å bestemme seg mellom lys og mørk setting. Om det er tilfellet bør det jo være mulig å fikse med en firmware oppdatering. Håper det, for jeg har ikke særlig lyst å styre med TVen på service osv.

Har du lest noe om dette bare gjelder enkelte TVer, eller om det er et generelt problem med modellen? Kan du legge ut info her når du får tilbakemelding fra Samsung?
    Det gjelder hele bunchen, men noen legger ikke like godt merke til det bare. Dette er også grunnen til at Samsung er utelukket for meg, for jeg kvittet meg med 2010 Panasonicen pga floating blacks og brightness pops som var betydelig mindre ille enn det der...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung 8005 og TV2 Sumo

Hei jeg trenger litt hjelp og håper dere kan finne svaret

Har en 40" Samsung 8005 som jeg er strålende fornøyd med. Jeg kobler opp Macen via Displayport til HDMI - for å se TV2 Sumo og fortrinnsvis Premier League-kamper. Dette gjorde jeg da jeg bodde i England, og det gikk fint selv om jeg hadde en mye dårligere TV og tregere nettverk.

Problemet mitt nå er at bildet "hakker" kontinuerlig, det flyter ikke fritt selv om kvaliteten er HD. Det er altså ikke snakk om at bildet stopper og kjører igang kontinuerlig (bandwith), men at det ikke oppleves sømløst. Noen som har dette problemet og vet hva jeg snakker om? Innstillinger av noe slag?

Skjønner jo at stream ikke er like bra som vanlig TV, men jeg er ikke fornøyd med dette akkurat nå. I England gikk det jo fint, selv om TV var av vesentlig dårligere standard (en Samsung 4-serie) og nettet var gjennom VPN som kvelet internettet ytterligere.

Takker for hjelpen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis er det 50Hz-materiale mens skjermen din ender opp med å være i 60Hz. Se om du kan få satt 50Hz ut fra maskinen din.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Sannsynligvis er det 50Hz-materiale mens skjermen din ender opp med å være i 60Hz. Se om du kan få satt 50Hz ut fra maskinen din.
    Ah det høres ut som et svar som kan fikse problemet! TAKK!

Kan du forklare litt bedre for hva jeg skal gjøre? Skal jeg endre output på Macen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av limewire
    Ah det høres ut som et svar som kan fikse problemet! TAKK!

Kan du forklare litt bedre for hva jeg skal gjøre? Skal jeg endre output på Macen?
    Ja, se om du har en innstilling for det der du setter oppløsning. På PC er det i alle fall slik.

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble overrasket da jeg åpnet min 51D8005 og fant 2 par 3D briller (av den billige typen uten oppladbart batteri). Var forberedt på at det ikke fulgte med noen da jeg kjøpte TVen.

Har hatt TVen i over en uke men har ikke fått koblet opp og testet den enda pga flytting og m.m

Har dere andre fått med brillene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av PantZman
    Ble overrasket da jeg åpnet min 51D8005 og fant 2 par 3D briller (av den billige typen uten oppladbart batteri). Var forberedt på at det ikke fulgte med noen da jeg kjøpte TVen.

Har hatt TVen i over en uke men har ikke fått koblet opp og testet den enda pga flytting og m.m

Fikk min igår, skuffet over at "High End" modellen i plasma ikke har med briller i pakken. Kun reklame for accessories som viser vilke briller du ikke fikk med.

Hvor kjøpte du tv`en forresten?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PantZman

Kan det være en modell som har stått på lager siden februar/mars? Ingen andre ser ut til å ha fått med briller, om det ikke er en kampanje på gang.

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dunno. Kjøpte den med Lefdal i Ålesund. De hadde den ikke på lager lokalt så de måtte bestille den. Tok nermere 2 uker så det kan jo hende de måtte skaffe den fra et lager i utlandet for alt jeg vet.

Var 2 par slike briller som fulgte med.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS51D8005 og lyd via optisk

Er det slik at man må manuelt velge lydformat i menyen etter om man skal se film via DLNA med DTS eller Dolby Digital? Blir veldig bakvendt at man må inn og sette den til samme format så filmer rippet i....

Side 18 av 43 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •